Mount & Blade II: Bannerlord PC

Druga pełnoprawna odsłona osadzonej w średniowieczu serii, łączącej elementy akcji, strategii oraz RPG. Tytuł niesie ze sobą całą masą ulepszeń, począwszy od samouczka i kreatora postaci, poprzez usprawniony system zarządzania włościami, handlu oraz craftingu, po wyraźnie ulepszoną warstwę wizualną oraz funkcjonalny edytor.

RPG, TPP, średniowiecze, sandbox, elementy strategiczne, RPG akcji.

Mount & Blade II: Bannerlord - screen - 2017-06-01 - 346744Mount & Blade II: Bannerlord - screen - 2017-06-01 - 346743Mount & Blade II: Bannerlord - screen - 2017-06-01 - 346742Mount & Blade II: Bannerlord - screen - 2017-06-01 - 346741Mount & Blade II: Bannerlord - screen - 2017-06-01 - 346740Mount & Blade II: Bannerlord - screen - 2017-03-09 - 340023Mount & Blade II: Bannerlord - screen - 2017-03-09 - 340022Mount & Blade II: Bannerlord - screen - 2017-03-09 - 340021Mount & Blade II: Bannerlord - screen - 2017-03-09 - 340020

TaleWorlds | producent

TaleWorlds | wydawca

Strona oficjalna

wersja językowa:
angielska

Data premiery gry Mount & Blade II: Bannerlord | PC

2018

PC Windows
Okładka Mount & Blade II: Bannerlord (PC)
Mount & Blade II: Bannerlord

Mount & Blade II: Bannerlord to druga pełnoprawna odsłona popularnej serii, łączącej w sobie elementy gier akcji, strategii oraz RPG. Za stworzenie tytułu odpowiadają ponownie autorzy pierwowzoru oraz jego licznych dodatków – tureckie studio TaleWorlds.

Fabuła

Fabuła gry osadzona została 200 lat przed wydarzeniami ukazanymi w Mount & Blade: Warband. Miejscem akcji jest zaś potężne mocarstwo w krainie Calradia, którego władca zmarł, nie pozostawiając po sobie dziedzica. W państwie zapanowało bezkrólewie, a na traktach handlowych pojawiły się liczne grupy bandytów, koczowników i najemników. Na szczęście w zagrożonym upadkiem państwie pojawia się nasz protagonista, a jego zadaniem jest odnaleźć się w skomplikowanej sytuacji politycznej i zapanować nad krnąbrnymi dworami szlacheckimi, przywracając krainie dawną świetność jako przywódca jednej z sześciu dostępnych frakcji.

Mechanika

Ogólne założenia Mount & Blade II nie odbiegają znacząco od schematów poprzedniej części, tak więc fabuła gry jest tylko i wyłącznie tłem dla niezwykle rozbudowanego gameplayu. Rozgrywka podzielona została ponownie na dwa zasadnicze aspekty: strategiczny i zręcznościowy. Podczas zabawy przemieszczamy się po rozległej mapie wirtualnej krainy, której powierzchnia wynosi w sumie ok. 230 km kwadratowych. W okolicznych karczmach najmujemy wojów i awanturników, a we wsiach nabywamy jedzenie i picie dla naszego oddziału. Poza wykonywaniem zadań związanych z fabułą oraz całej masy zleceń pobocznych, sednem zabawy pozostały oczywiście liczne bitwy, podczas których stajemy na czele jednej z walczących armii, obserwując akcję zza pleców dowódcy.

Druga część Mount & Blade to jednak również całe mnóstwo ulepszeń i modyfikacji, które nadały rozgrywce jeszcze bardziej sandboksowego charakteru. Znaczącej poprawy doczekał się m.in. kreator postaci, pozwalający zmodyfikować praktycznie każdy element twarzy i wyglądu bohatera. W rozgrywkę wprowadza nas ulepszony tutorial, który stał się znacznie bardziej dynamiczny i wciągający niż jego poprzednik. Sporo pracy włożono w system walki oraz zdobywania twierdz. W bitwach możemy wydawać bardziej precyzyjne rozkazy, a podczas ataków na zamki korzystać z maszyn oblężniczych i niszczyć przy ich pomocy niektóre elementy murów. Lepsze wrażenia zapewnia również podrasowany system sztucznej inteligencji, która sprawia, że nasi wojowie potrafią podejmować decyzje sami i szybko przemieścić się w miejsce bitwy, gdzie będą najbardziej potrzebni.

Wśród innych wartych odnotowania ulepszeń wymienić należy większą indywidualność postaci - każda ma swoją własną historię i fach, który może okazać się istotny z punktu widzenia całej drużyny. Świat gry tętni własnym życiem, a napotykani ludzie skrzętnie oddają się swoim codziennym obowiązkom oraz szeregowi innych aktywności. Na mapie Calradii pojawiły się również dodatkowe ciekawe miejsca poza miastami i twierdzami. W grze znacznie rozszerzono możliwości zarządzania naszymi włościami (nakładanie podatków, szkolenie wojowników, kierowanie ludzi do budowy) i wprowadzono autonomiczny system handlu, uwzględniający popyt oraz podaż, co umożliwia stosowanie dodatkowych taktyk (wojnę gospodarczą, odcięcie obleganej twierdzy od zasobów, itd.). Całość uzupełnia niezwykle rozbudowany system craftingu, dzięki któremu możemy wykuć sobie unikalny miecz, decydując o jego wyglądzie oraz parametrach.

Kwestie techniczne

Mount & Blade II odznacza się znacznie ulepszoną w stosunku do poprzedniczek oprawą audiowizualną, bazującą na zupełnie nowym, autorskim silniku. Poprawę widać zarówno w wyglądzie oraz większej interaktywności poszczególnych lokacji, jak i podczas walk – zwłaszcza tych z udziałem większej liczby wojowników (np. oblężenia zamków). Na przebieg bitew wpływ mogą mieć takie czynniki jak pory roku i zmieniająca się pogoda. Dodatkowo każdą z potyczek możemy dokładnie przeanalizować, korzystając z efektywnego systemu powtórek. Twórcy nie zapomnieli także o moderach, oddając do dyspozycji graczy niezwykle funkcjonalny, oparty na warstwach edytor o ogromnych możliwościach.

yglądzie oraz parametrach.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet    

Oczekiwania czytelników: 9.6 / 10 na podstawie 7357 głosów czytelników.

Gry podobne do Mount & Blade II: Bannerlord

Wymagania wiekowe Mount & Blade II: Bannerlord

16+

Wymagania sprzętowe Mount & Blade II: Bannerlord

Minimalne: Intel Core i3-2100 3.10 GHz/AMD FX-6300 GHz 3.5 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GT 730/Radeon R7 240 lub lepsza, 40 GB HDD, Windows 7/8/10

Graliśmy w Mount & Blade II: Bannerlord – dużo nowości w systemie walki

Przed premierą 16 czerwca 2017, 18:00

Trudno powiedzieć, na ile ten system bycia trybikiem w wojennej machinie okaże się logiczny i sensowny, ale wydaje się trafionym pomysłem, który wprowadzi do gry dodatkowe urozmaicenie. Zapytałem o to, co stanie się, gdy nie zechcemy posłuchać rozkazu króla. Yavuz wyjaśnił, że wciąż są brane pod uwagę różne rozwiązania, ale raczej nie będziemy karani za niesubordynację.

Komentarze Czytelników (324)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
23.12.2016 19:01
3
odpowiedz
1 odpowiedź
Ethan Moraze
1
Junior

Czekam jak na nic innego! <3

01.01.2017 13:23
1
odpowiedz
leaven
61
Pretorianin

Mam nadzieję, że ulepszą jakoś mapę przygody bo w dotychczasowych wersjach są bardzo siermiężne i w sumie niewiele się na nich dzieje, w kółko to samo.

05.02.2017 13:20
odpowiedz
frohanq
3
Junior

ten uczuć ze zaniedługo gra...

10.02.2017 16:02
1
odpowiedz
MajsterX4
16
Centurion
9.0

Mam nadzieję, że wprowadzą możliwość bycia zwykłym żołdakiem tak, jak ma to miejsce w niektórych modyfikacjach do Warbanda. Urozmaiciłoby to rozgrywkę.

20.02.2017 13:11
odpowiedz
niepijekawy
12
Centurion
10

TaleWorlds pojawi sie na E3, czyli premiera raczej po czerwcu :/

23.02.2017 23:22
odpowiedz
frohanq
3
Junior

tyle czekac;/ oby bylo warto..

26.02.2017 21:47
1
odpowiedz
Miotacz_Ognia
4
Chorąży

Mnie sie marzy usprawnienie warstwy strategicznej, inaczej zdobywanie twierdz nie bedzie mialo sensu i po zdobyciu paru z nich znów gra zostanie rzucona w kąt z racji braku przystosowania gry do wielkich wojen. Bitwy na pewno będą ciekawe, w to nie wątpie

09.03.2017 17:50
3
odpowiedz
Pleby
4
Legionista

Mam nadzieję, że wysiłek twórców się im opłaci.

09.03.2017 20:05
odpowiedz
1 odpowiedź
papież Flo IV
7
Pretorianin

Nieeeehehe. Nie wychodzi na playstation. A marzyłem o takiej grze

10.03.2017 00:45
1
odpowiedz
7 odpowiedzi
Gh_H4h
11
Pretorianin

Od singla oczekuję przede wszystkim więcej możliwości taktycznych. Mam nadzieję, że w grze będzie można ranić kilku wrogów jednym ciosem. Wolałbym także, żeby broń nie odbijała się od zbroi. Niby to na swój sposób realistyczne, ale irytują mnie sytuacje, w których znajduję się w centrum walki i nie mogę praktycznie nic zrobić bo broń nikogo nie rani. Poza tym liczę na rozbudowaną gospodarkę i dyplomację. Fajnie by było gdyby można było samemu budować miasta i wsie oraz uzbrajać armię, ale to raczej marzenie ściętej głowy.

12.03.2017 16:11
odpowiedz
1 odpowiedź
mmbruno
1
Junior

Wiadomo coś czy będzie wersja polska ??

28.03.2017 02:09
odpowiedz
2 odpowiedzi
bon007
20
Chorąży
7.0

Ta kamera musi byc tak przyklejona do pleców bohatera ?

08.04.2017 16:09
odpowiedz
Dylexan
12
Chorąży

1. Przede wszystkim powinni ogarnąć SI, żeby przeciwnicy nie lecieli na pałę pod sam ryj gracza i go spychali. To jest mega irytujące. Powinni zrobić coś w kierunku assasin's creeda aby przeciwnicy stali z metr od gracza i powoli albo po kolei podchodzili. Nie aż tak jak w AC, ale chociaż trochę.
2. Blokowanie się na drzewach i jednostkach. Serio w realu konie też są tak upośledzone, że biegnąc z pełną prędkością wpadają w drzewa? Albo własna kawaleria, która skręca mi przed samym ryjem i wbiega przede mnie przez co moja prędkość spada do 0 i często jeszcze muszę pół minuty wykręcać.
3. Rozbudować gospodarkę i dać dyplomację aby gracz miał większy wpływ na sytuację w grze.

Jakby to załatwili to by było git.

08.04.2017 18:41
odpowiedz
2 odpowiedzi
MajsterX4
16
Centurion

To, co chciałbym zobaczyć w nowym Mount & Blade:

-bunt poddanych w wyniku złego traktowania (np. przez wyższe podatki)

-kompanie najemników, które będą służyć frakcjom za opłatę, a w przypadku braku funduszy klienta spróbują zabrać mu złoto siłą lub dołączą do wroga

-wrogość ludności świeżo podbitej, przez co zwiększyło by się ryzyko buntu na danym terenie

-łowcy przygód (tacy jak gracz), którzy po zebraniu armii spróbują założyć swoje państwo kosztem innych

-epidemie dziesiątkujące armię i poddanych, jeśli nie ma w nich wykwalifikowanego lekarza

-mniejsza skuteczność kusz i łuków podczas deszczu

-możliwość uderzenia tarczą

-możliwość budowy fortyfikacji po dłuższym przebywaniu na jednym obszarze (np. obóz z palisadą i wilczymi dołami)

-większy wybór broni w multi

-zmiany w oblężeniach: wprowadzenie oblężeń wielotapowych w przypadku większych miast i zamków (walki o zamek niski, średni, a na końcu wysoki), dodanie podkopów, rekrutacja zdolnych do walki cywilów podczas obrony

-zmiany w użyciu broni: łamanie się lancy po uderzeniu z rozpędu, mniejsza skuteczność mieczy przeciwko zbroi

-zmiany w wytrzymałości zbroi: łuki i zwykłe kusze nie powinny być zdolne do przebicia mocniejszych zbroi ( a w szczególności płytowych, za wyjątkiem słabszych miejsc)

To na razie tyle, jak coś mi wpadnie do głowy dopiszę więcej pomysłów.

08.05.2017 12:49
odpowiedz
Stary Wyjadacz
2
Junior

Mam nadzieje ze wyjdzie przed moja smiercia

22.05.2017 20:33
3
odpowiedz
3 odpowiedzi
domino310
38
Jarl

Nowe wieści:
w trakcie potyczek na ekranie będzie znajdowało się do 500 postaci jednocześnie, a przed premierą ta liczba może jeszcze wzrosnąć do 1000 .

Gra używa realistycznego modelu fizyki wpływającego na zachowanie żołnierzy i armii, np. atak 200 jednostek kawalerii ustawionych w klinie może wprowadzić popłoch w o wiele większej armii.

Mapa dostępnego w grze świata jest prawie cztery razy większa niż w pierwszej grze i podlega "dynamicznym zmianom pór roku".

W Mount & Blade II dostaniemy o wiele żywsze miasta i wioski; osady mają różnego rodzaju grupy społeczne (kryminaliści, handlarze, wieśniacy, itp.) oferujące różnorodne questy wpływające na nasze relacje z poszczególnymi frakcjami.

Gra zaoferuje sandboksową swobodę rozgrywki i umożliwi przyjęcie praktycznie dowolnej roli - od gladiatora, przez kupca czy najemnika, po rycerza czy księcia. Będziemy mogli stawiać własne zamki, porywać ludzi, tworzyć swoją armię czy budować wielkie handlowe imperium.

post wyedytowany przez domino310 2017-05-22 20:34:53
30.05.2017 11:38
odpowiedz
robertssssssssssssssssss
7
Legionista

Pisałem już pod innym artykułem ale napiszę i tutaj . Może znajdzie się jakiś zagorzały youtuber który lubi Mount and Blade i zrobi w końcu jakąś polską recenzję gry Veil of crows , strategią która jest jak gdyby osadzona w świecie Mount and Blade

31.05.2017 16:13
odpowiedz
Kula 76
19
Legionista
9.5

Najlepiej jak by zrobili coś na wzór gry Kenshi, tylko w średniowieczu.

11.06.2017 23:06
odpowiedz
SilesiaLemon
1
Junior

czekam na 2 do teraz gram w pierwszą część i czekam na premierę dwójki jeżeli nic nie spieprzą to jest na co czekać

13.06.2017 22:18
odpowiedz
1 odpowiedź
Xelioks
1
Junior

Codziennie rano i wieczorem patrzę na YT, google i steam czy jest jakiekolwiek info o grze i premierze...

post wyedytowany przez Xelioks 2017-06-13 22:20:04
14.06.2017 21:03
odpowiedz
Adrianee
10
Legionista

Szykuje się gra roku :) nie mogę się doczekać samej podstawki a kiedy pomyślę o modach które przeniosą nas do Śródziemia albo Westeros to już dostaje gęsiej skórki

post wyedytowany przez Adrianee 2017-06-14 21:10:22
15.06.2017 22:37
odpowiedz
robertssssssssssssssssss
7
Legionista

Czemu nie ma tego na głównej

https://www.youtube.com/watch?v=gUW_BNbG7pk

17.06.2017 14:25
odpowiedz
1 odpowiedź
Staciel
1
Junior

mam nadzieje że będzie tak dobra jak na zwiastunach

23.07.2017 01:32
odpowiedz
karnisterniak
74
Konsul

Kiedy wyjdzie w końcu ta gra, mam już dosyć czekania xD

14.08.2017 12:59
2
odpowiedz
frohanq
3
Junior

wlazlem sobie na pierwsze komentarze do tej gry, pisza w styczniu ze gra ma wyjsc w lutym lub poczatkiem marca.... 2013 roku:D:D:D

30.08.2017 19:15
odpowiedz
Saamuraii
2
Junior

Nie wiem cieżo podać taą date lub dać demo z jakilkoma bitwami ?

post wyedytowany przez Saamuraii 2017-08-30 19:16:28
07.09.2017 09:07
odpowiedz
diabolo777
8
Legionista

Jeśli będzie grywalna jak poprzednie części to zanurzę się w tej grze na bardzo długo...

07.09.2017 17:21
odpowiedz
karnisterniak
74
Konsul

Słyszałem że powstaje mod do gry i będzie nosić tytuł : Mount & Blade II : Game Of Thrones.

15.09.2017 11:58
odpowiedz
1 odpowiedź
IsOmAs™
1
Junior
9.5

Nie mogę się doczekać mam nadzieje że gra będzie tak samo zaj***a jak poprzednie części :)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze