Mount & Blade II: Bannerlord PC

Druga pełnoprawna odsłona osadzonej w średniowieczu serii, łączącej elementy akcji, strategii oraz RPG. Tytuł niesie ze sobą całą masą ulepszeń, począwszy od samouczka i kreatora postaci, poprzez usprawniony system zarządzania włościami, handlu oraz craftingu, po wyraźnie ulepszoną warstwę wizualną oraz funkcjonalny edytor.

RPG, TPP, średniowiecze, sandbox, elementy strategiczne, RPG akcji.

Mount & Blade II: Bannerlord - screen - 2017-03-09 - 340023Mount & Blade II: Bannerlord - screen - 2017-03-09 - 340022Mount & Blade II: Bannerlord - screen - 2017-03-09 - 340021Mount & Blade II: Bannerlord - screen - 2017-03-09 - 340020Mount & Blade II: Bannerlord - screen - 2017-03-09 - 340019Mount & Blade II: Bannerlord - screen - 2017-03-09 - 340018Mount & Blade II: Bannerlord - screen - 2017-03-09 - 340017Mount & Blade II: Bannerlord - screen - 2017-03-09 - 340016Mount & Blade II: Bannerlord - screen - 2017-03-09 - 340015

TaleWorlds | producent

TaleWorlds | wydawca

Strona oficjalna

wersja językowa:
angielska

Data premiery gry Mount & Blade II: Bannerlord | PC

2017

PC Windows
Okładka Mount & Blade II: Bannerlord (PC)
Mount & Blade II: Bannerlord

Mount & Blade II: Bannerlord to druga pełnoprawna odsłona popularnej serii, łączącej w sobie elementy gier akcji, strategii oraz RPG. Za stworzenie tytułu odpowiadają ponownie autorzy pierwowzoru oraz jego licznych dodatków – tureckie studio TaleWorlds.

Fabuła

Fabuła gry osadzona została 200 lat przed wydarzeniami ukazanymi w Mount & Blade: Warband. Miejscem akcji jest zaś potężne mocarstwo w krainie Calradia, którego władca zmarł, nie pozostawiając po sobie dziedzica. W państwie zapanowało bezkrólewie, a na traktach handlowych pojawiły się liczne grupy bandytów, koczowników i najemników. Na szczęście w zagrożonym upadkiem państwie pojawia się nasz protagonista, a jego zadaniem jest odnaleźć się w skomplikowanej sytuacji politycznej i zapanować nad krnąbrnymi dworami szlacheckimi, przywracając krainie dawną świetność jako przywódca jednej z sześciu dostępnych frakcji.

Mechanika

Ogólne założenia Mount & Blade II nie odbiegają znacząco od schematów poprzedniej części, tak więc fabuła gry jest tylko i wyłącznie tłem dla niezwykle rozbudowanego gameplayu. Rozgrywka podzielona została ponownie na dwa zasadnicze aspekty: strategiczny i zręcznościowy. Podczas zabawy przemieszczamy się po rozległej mapie wirtualnej krainy, której powierzchnia wynosi w sumie ok. 230 km kwadratowych. W okolicznych karczmach najmujemy wojów i awanturników, a we wsiach nabywamy jedzenie i picie dla naszego oddziału. Poza wykonywaniem zadań związanych z fabułą oraz całej masy zleceń pobocznych, sednem zabawy pozostały oczywiście liczne bitwy, podczas których stajemy na czele jednej z walczących armii, obserwując akcję zza pleców dowódcy.

Druga część Mount & Blade to jednak również całe mnóstwo ulepszeń i modyfikacji, które nadały rozgrywce jeszcze bardziej sandboksowego charakteru. Znaczącej poprawy doczekał się m.in. kreator postaci, pozwalający zmodyfikować praktycznie każdy element twarzy i wyglądu bohatera. W rozgrywkę wprowadza nas ulepszony tutorial, który stał się znacznie bardziej dynamiczny i wciągający niż jego poprzednik. Sporo pracy włożono w system walki oraz zdobywania twierdz. W bitwach możemy wydawać bardziej precyzyjne rozkazy, a podczas ataków na zamki korzystać z maszyn oblężniczych i niszczyć przy ich pomocy niektóre elementy murów. Lepsze wrażenia zapewnia również podrasowany system sztucznej inteligencji, która sprawia, że nasi wojowie potrafią podejmować decyzje sami i szybko przemieścić się w miejsce bitwy, gdzie będą najbardziej potrzebni.

Wśród innych wartych odnotowania ulepszeń wymienić należy większą indywidualność postaci - każda ma swoją własną historię i fach, który może okazać się istotny z punktu widzenia całej drużyny. Świat gry tętni własnym życiem, a napotykani ludzie skrzętnie oddają się swoim codziennym obowiązkom oraz szeregowi innych aktywności. Na mapie Calradii pojawiły się również dodatkowe ciekawe miejsca poza miastami i twierdzami. W grze znacznie rozszerzono możliwości zarządzania naszymi włościami (nakładanie podatków, szkolenie wojowników, kierowanie ludzi do budowy) i wprowadzono autonomiczny system handlu, uwzględniający popyt oraz podaż, co umożliwia stosowanie dodatkowych taktyk (wojnę gospodarczą, odcięcie obleganej twierdzy od zasobów, itd.). Całość uzupełnia niezwykle rozbudowany system craftingu, dzięki któremu możemy wykuć sobie unikalny miecz, decydując o jego wyglądzie oraz parametrach.

Kwestie techniczne

Mount & Blade II odznacza się znacznie ulepszoną w stosunku do poprzedniczek oprawą audiowizualną, bazującą na zupełnie nowym, autorskim silniku. Poprawę widać zarówno w wyglądzie oraz większej interaktywności poszczególnych lokacji, jak i podczas walk – zwłaszcza tych z udziałem większej liczby wojowników (np. oblężenia zamków). Na przebieg bitew wpływ mogą mieć takie czynniki jak pory roku i zmieniająca się pogoda. Dodatkowo każdą z potyczek możemy dokładnie przeanalizować, korzystając z efektywnego systemu powtórek. Twórcy nie zapomnieli także o moderach, oddając do dyspozycji graczy niezwykle funkcjonalny, oparty na warstwach edytor o ogromnych możliwościach.

yglądzie oraz parametrach.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet    

Oczekiwania czytelników: 9.6 / 10 na podstawie 7024 głosów czytelników.

Gry podobne do Mount & Blade II: Bannerlord

Wymagania wiekowe Mount & Blade II: Bannerlord

16+

Wymagania sprzętowe Mount & Blade II: Bannerlord

Minimalne: Intel Core i3-2100 3.10 GHz/AMD FX-6300 GHz 3.5 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GT 730/Radeon R7 240 lub lepsza, 40 GB HDD, Windows 7/8/10

Do tej gry rekomendujemy

ASUS ROG G752VS

Procesor: Procesor Intel® Core™ i7 6820HK | Procesor Intel® Core™ i7 6700HQ
Pamięć: GB DDR4 2400MHz SDRAM, do 64 GB SDRAM
Grafika: NVIDIA GeForce GTX 1070 z GDDR5, 8GB VRAM
Wyświetlacz: 17.3"" (16:9) z podświetleniem LED UHD (3840x2160) 100% Adobe, przeciwodblaskowa z G-Sync | 17.3"" (16:9) z podświetleniem LED FHD (1920x1080) 120Hz 72% NTSC, przeciwodblaskowa z G-Sync | 17.3"" (16:9) z podświetleniem LED FHD (1920x1080) 45% NTSC, przeciwodblaskowa z G-Sync
Magazyn danych: SSD - 256GB/512GB PCIE Gen3X4 SSD (RAID0)

Sprawdź ceny w:

* Uwaga! specyfikacja może się różnić w zależności od modelu i sprzedawcy.

Widzieliśmy w akcji Mount & Blade II: Bannerlord! Nasze wrażenia i nowy gameplay

Widzieliśmy w akcji Mount & Blade II: Bannerlord! Nasze wrażenia i nowy gameplay [6:51]

Raz przyjaciele, jeszcze do wyłomu Po wielkim sukcesie Mount & Blade: Warband, najwyższa pora przyszła na pełnoprawną kontynuację. Mount & Blade II: Bannerlord stara się poprawić wszystkie elementy pierwszej części. Na targach E3 2016 widzieliśmy w kacji "dwójkę" - oto szybkie wrażenia z rozgrywki.

2:52
gameplay

PC

2:5230 grudnia 1899

7:21
E3 2016 - gameplay

PC

7:2130 grudnia 1899

Mount & Blade II: Bannerlord na targach E3 – oblężenia, realizm i wierność pierwotnej idei

Przed premierą 18 czerwca 2016, 11:40

TaleWorlds włożyło sporo pracy w ulepszenie systemu animacji oraz fizyki, tak aby rozgrywka stała się bliższa rzeczywistości. Teraz większe znaczenie będzie mieć położenie postaci, co oznacza, że łucznicy ustawieni powyżej wrogów zadadzą większe obrażenia. Dopracowanie silnika pozwoliło też wprowadzić takie smaczki jak widok strzał odbijających się od murów. Dostrzegliśmy również, że misy z olejem trzymane przez obrońców trafionych strzałą, spadają razem z nimi. Większy realizm starć przejawia się także w tym, że miecze odbijają się od ścian z głuchym hukiem, a ciała śmiertelnie rannych rycerzy opadają na ziemię w nieco bardziej prawdziwy sposób. Chociaż wszystko to bazuje na znanym z poprzednich odsłon systemie starć, w którym musimy blokować i wyprowadzać ciosy z różnych stron, autorzy zapewniają, że sama walka jest bardziej mięsista. Tego jednak przetestować nie mogliśmy, a z filmów raczej trudno wyciągać jakieś wnioski. Animacje są ładniejsze (teraz postacie posiadają też mimikę!), skala wciąż całkiem spora, a chaos podczas potyczek wygląda imponująco – tyle możemy powiedzieć.

Komentarze Czytelników (307)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
09.08.2016 19:19
-1
odpowiedz
Patrikko14
1
Junior

Ale to bedzie sztossssss

10.08.2016 01:53
-1
odpowiedz
heavenshound
1
Legionista

jakas nowa wersja wychodzi ?

16.08.2016 16:51
odpowiedz
cieszko11
3
Junior

Nie mogę się doczekać! Pierwsza część była świetna i do dzisiaj czasem w nią pogrywam.

post wyedytowany przez cieszko11 2016-08-16 16:51:56
17.08.2016 00:35
odpowiedz
1 odpowiedź
fezzik
3
Pretorianin
10

Patrząc na trailery to wygląda jak mod do jedynki, mam nadzieje że będzie więcej nowości niż tylko pare oblężniczych maszyn i małe pierdółki, ale nawet jak będzie to jak mod do jedynki to i tak spędze 1000 godzin

post wyedytowany przez fezzik 2016-08-17 00:35:53
18.08.2016 18:12
odpowiedz
IbrahimPasza123
9
Chorąży
10

Jest na co czekać ;)

20.08.2016 07:54
-2
odpowiedz
2 odpowiedzi
arix99
22
Chorąży

Ludzie zapamietajcie jedno czesci mount & blade sa dwie i teraz trzecia bedzie wychodzic...

1.Mount & Blade
2.Mount & Blade: Warband +(Ogniem i mieczem itd)
3.Mount & Blade II: Bannerlord

21.08.2016 20:24
-3
odpowiedz
3 odpowiedzi
dagor0601
4
Chorąży
8.5

Nie przeszedłem jeszcze poprzednich części, i kurzą się na Steam'owej półce, bo znudziło mi się wykonywanie setki razy powtarzających się misji. Ale bitwy są super, i czekam na dwójkę.

24.08.2016 11:08
-5
odpowiedz
3 odpowiedzi
L1Ender
42
Konsul

a ja cos czuje ze wyjdzie dziadostwo.....w kosciach to czuje

25.08.2016 16:25
odpowiedz
1 odpowiedź
frohanq
2
Junior

Ciekawe czy bd mozna podczas bitwy tworzyc grupy np z kawalerii aby rozeslac ja w pare stron:P

14.09.2016 19:35
odpowiedz
1 odpowiedź
Dennizz
1
Junior

Gra wyjdzie w Grudniu czy w 2017 ?

10.10.2016 10:42
-12
odpowiedz
4 odpowiedzi
L1Ender
42
Konsul
5.0

zmieni sie grafika a pozostanie dalej ten dziadowski toporny model walki z jedynki...

30.10.2016 12:52
odpowiedz
robertssssssssssssssssss
4
Junior

Czekam na bannerlorda od kąd tylko wyszla pierwsza jego zapowiedz. Warband dużo zmienił w tematyce sredniowiecza. Ale jezeli ktoś tak jak ja lubi zamki wojny i cały ten klimat to polecam sprawdzić jeszcze może nie tak nowe tytuly ale robiące dosc dużą konkurencję . Mianowicie chodzi mi o War rage i Tiger knight . Bardzo dobre nowosci jak dla mnie gdyz wczesniej o nich nie slyszalem a robią wrazenie.Ich tematyka podchodzi pod klimaty japonii i samurajów ale jak ktos lubial w warbandzie mody z samurajami to zainteresuje sie takze tymi tytułami. Taki np For honor po prostu sie chowa

post wyedytowany przez robertssssssssssssssssss 2016-10-30 13:08:43
07.11.2016 09:29
odpowiedz
lewy97
1
Junior

Ma ktoś informacje kiedy będzie premiera ?

26.11.2016 14:17
odpowiedz
2 odpowiedzi
nexet
2
Legionista

Mam nadzieję, że to cudeńko wyjdzie na PS4/XONE. Skoro zremasterowali Warbanda, to niech to cacko wyjdzie na konsole.

23.12.2016 19:01
3
odpowiedz
1 odpowiedź
Ethan Moraze
1
Junior

Czekam jak na nic innego! <3

01.01.2017 13:23
1
odpowiedz
leaven
58
Pretorianin

Mam nadzieję, że ulepszą jakoś mapę przygody bo w dotychczasowych wersjach są bardzo siermiężne i w sumie niewiele się na nich dzieje, w kółko to samo.

05.02.2017 13:20
odpowiedz
frohanq
2
Junior

ten uczuć ze zaniedługo gra...

10.02.2017 16:02
1
odpowiedz
MajsterX4
12
Centurion
9.0

Mam nadzieję, że wprowadzą możliwość bycia zwykłym żołdakiem tak, jak ma to miejsce w niektórych modyfikacjach do Warbanda. Urozmaiciłoby to rozgrywkę.

20.02.2017 13:11
odpowiedz
niepijekawy
8
Chorąży
10

TaleWorlds pojawi sie na E3, czyli premiera raczej po czerwcu :/

23.02.2017 23:22
odpowiedz
frohanq
2
Junior

tyle czekac;/ oby bylo warto..

26.02.2017 21:47
1
odpowiedz
Miotacz_Ognia
4
Chorąży

Mnie sie marzy usprawnienie warstwy strategicznej, inaczej zdobywanie twierdz nie bedzie mialo sensu i po zdobyciu paru z nich znów gra zostanie rzucona w kąt z racji braku przystosowania gry do wielkich wojen. Bitwy na pewno będą ciekawe, w to nie wątpie

09.03.2017 17:50
3
odpowiedz
Pleby
2
Legionista

Mam nadzieję, że wysiłek twórców się im opłaci.

09.03.2017 20:05
odpowiedz
1 odpowiedź
papież Flo IV
3
Centurion

Nieeeehehe. Nie wychodzi na playstation. A marzyłem o takiej grze

10.03.2017 00:45
1
odpowiedz
7 odpowiedzi
Gh_H4h
7
Centurion

Od singla oczekuję przede wszystkim więcej możliwości taktycznych. Mam nadzieję, że w grze będzie można ranić kilku wrogów jednym ciosem. Wolałbym także, żeby broń nie odbijała się od zbroi. Niby to na swój sposób realistyczne, ale irytują mnie sytuacje, w których znajduję się w centrum walki i nie mogę praktycznie nic zrobić bo broń nikogo nie rani. Poza tym liczę na rozbudowaną gospodarkę i dyplomację. Fajnie by było gdyby można było samemu budować miasta i wsie oraz uzbrajać armię, ale to raczej marzenie ściętej głowy.

12.03.2017 16:11
odpowiedz
1 odpowiedź
mmbruno
1
Junior

Wiadomo coś czy będzie wersja polska ??

28.03.2017 02:09
-2
odpowiedz
2 odpowiedzi
bon007
18
Chorąży
7.0

Ta kamera musi byc tak przyklejona do pleców bohatera ?

08.04.2017 16:09
1
odpowiedz
Dylexan
8
Legionista

1. Przede wszystkim powinni ogarnąć SI, żeby przeciwnicy nie lecieli na pałę pod sam ryj gracza i go spychali. To jest mega irytujące. Powinni zrobić coś w kierunku assasin's creeda aby przeciwnicy stali z metr od gracza i powoli albo po kolei podchodzili. Nie aż tak jak w AC, ale chociaż trochę.
2. Blokowanie się na drzewach i jednostkach. Serio w realu konie też są tak upośledzone, że biegnąc z pełną prędkością wpadają w drzewa? Albo własna kawaleria, która skręca mi przed samym ryjem i wbiega przede mnie przez co moja prędkość spada do 0 i często jeszcze muszę pół minuty wykręcać.
3. Rozbudować gospodarkę i dać dyplomację aby gracz miał większy wpływ na sytuację w grze.

Jakby to załatwili to by było git.

08.04.2017 18:41
odpowiedz
2 odpowiedzi
MajsterX4
12
Centurion

To, co chciałbym zobaczyć w nowym Mount & Blade:

-bunt poddanych w wyniku złego traktowania (np. przez wyższe podatki)

-kompanie najemników, które będą służyć frakcjom za opłatę, a w przypadku braku funduszy klienta spróbują zabrać mu złoto siłą lub dołączą do wroga

-wrogość ludności świeżo podbitej, przez co zwiększyło by się ryzyko buntu na danym terenie

-łowcy przygód (tacy jak gracz), którzy po zebraniu armii spróbują założyć swoje państwo kosztem innych

-epidemie dziesiątkujące armię i poddanych, jeśli nie ma w nich wykwalifikowanego lekarza

-mniejsza skuteczność kusz i łuków podczas deszczu

-możliwość uderzenia tarczą

-możliwość budowy fortyfikacji po dłuższym przebywaniu na jednym obszarze (np. obóz z palisadą i wilczymi dołami)

-większy wybór broni w multi

-zmiany w oblężeniach: wprowadzenie oblężeń wielotapowych w przypadku większych miast i zamków (walki o zamek niski, średni, a na końcu wysoki), dodanie podkopów, rekrutacja zdolnych do walki cywilów podczas obrony

-zmiany w użyciu broni: łamanie się lancy po uderzeniu z rozpędu, mniejsza skuteczność mieczy przeciwko zbroi

-zmiany w wytrzymałości zbroi: łuki i zwykłe kusze nie powinny być zdolne do przebicia mocniejszych zbroi ( a w szczególności płytowych, za wyjątkiem słabszych miejsc)

To na razie tyle, jak coś mi wpadnie do głowy dopiszę więcej pomysłów.

08.05.2017 12:49
odpowiedz
Stary Wyjadacz
1
Junior

Mam nadzieje ze wyjdzie przed moja smiercia

22.05.2017 20:33
odpowiedz
3 odpowiedzi
domino310
34
Jarl

Nowe wieści:
w trakcie potyczek na ekranie będzie znajdowało się do 500 postaci jednocześnie, a przed premierą ta liczba może jeszcze wzrosnąć do 1000 .

Gra używa realistycznego modelu fizyki wpływającego na zachowanie żołnierzy i armii, np. atak 200 jednostek kawalerii ustawionych w klinie może wprowadzić popłoch w o wiele większej armii.

Mapa dostępnego w grze świata jest prawie cztery razy większa niż w pierwszej grze i podlega "dynamicznym zmianom pór roku".

W Mount & Blade II dostaniemy o wiele żywsze miasta i wioski; osady mają różnego rodzaju grupy społeczne (kryminaliści, handlarze, wieśniacy, itp.) oferujące różnorodne questy wpływające na nasze relacje z poszczególnymi frakcjami.

Gra zaoferuje sandboksową swobodę rozgrywki i umożliwi przyjęcie praktycznie dowolnej roli - od gladiatora, przez kupca czy najemnika, po rycerza czy księcia. Będziemy mogli stawiać własne zamki, porywać ludzi, tworzyć swoją armię czy budować wielkie handlowe imperium.

post wyedytowany przez domino310 2017-05-22 20:34:53
Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze