Gra przestała działać: 1 grudnia 2016
Firmowana nazwiskiem popularnego pisarza powieści sensacyjnych wieloosobowa gra akcji z widokiem z perspektywy trzeciej osoby (TPP). Tom Clancy's Ghost Recon Online jest kolejną produkcją koncernu Ubisoft dystrybuowaną na zasadzie free-to-play (za darmo) z opcją mikropłatności za niektóre przedmioty i udogodnienia. Akcja gry toczy się w niedalekiej przyszłości.
GRYOnline
Gracze
Tom Clancy's Ghost Recon Online to kolejna odsłona serii strzelanin sygnowanych nazwiskiem jednego z najbardziej poczytnych pisarzy political ficition, Toma Clancy’ego. Tytuł skupia się wyłącznie na rozgrywce sieciowej, pozwalając mierzyć się w taktycznych walkach nawet 16 graczom. Gra oparta jest na modelu free-to-play.
Ghost Recon Online – zgodnie z tradycją cyklu – znów przenosi nas w realistycznie odwzorowane lokacje z całego globu, będące teatrem zmagań najważniejszych współczesnych mocarstw. Wyposażeni w futurystyczny sprzęt wojskowy najwyższej klasy wraz z kilkuosobowym oddziałem, zmuszeni jesteśmy wykazać się taktycznym myśleniem, umiejętnością działania w zespole oraz celnym okiem. Mamy okazję wcielić się w jedną z trzech klas: szturmowca, specjalistę i zwiadowcę. Każdego z nich możemy wyposażyć w specjalistyczny gadżet charakterystyczny dla danej postaci. Przykładowo zwiadowca może posługiwać się kamuflarzem termooptycznym, szturmowiec tarczą, a specjalista rozłoży nad okolicą mały parasol ochronny, zmieniający tor wystrzeliwanych w naszą stronę pocisków.
Podczas zabawy awansujemy na kolejne poziomy doświadczenia, wzmacniamy nasze statystyki i zdobywamy nowe umiejętności oraz wzbogacamy posiadany ekwipunek o nowe rodzaje uzbrojenia. Każda z dostępnych klas postaci dysponuje umiejętnościami indywidualnymi (jak wspomniana tarcza) oraz zdolnościami wpływającymi pozytywnie na cały oddział. Ma to zachęcić graczy do jak najściślejszej współpracy z członkami swojego zespołu i kooperacyjnego stylu gry.
Tom Clancy's Ghost Recon Online to produkcja darmowa, ale wyposażona również w system mikropłatności. Osoby, które zadecydują się zapłacić twórcom otrzymują szybszy i łatwiejszy dostęp do szerszego wachlarzu uzbrojenia. Jednym z głównych celów studia Ubisoft Singapore przy projektowaniu tytułu było zadbanie o to, by uczestnicy zabawy korzystający z płatnych bonusów nie mieli znaczącej przewagi nad resztą graczy, dlatego wszystkie przedmioty w sklepie są do kupienia tak za walutę zdobywaną za postępy w grze, jak za realne pieniądze.
Tytuł ten oferuje także opcje społecznościowe, takie jak np. ranking najlepszych graczy czy system drużyn. Dla miłośników rozbudowanych statystyk przygotowano cały moduł prezentujący naszą wojskową karierę w postaci dziesiątków liczb i zestawień. Ponadto, system osiągnięć ułatwia śledzenie postępów w zabawie bez wnikania we wspomniane słupki liczb.
Akcję oglądamy z perspektywy trzeciej osoby, a oprawa graficzna utrzymana jest w oszczędnym kolorystycznie tonie znanym z poprzednich części serii. Na tle innych „darmowych” gier Ghost Recon Online oferuje jednak wysoką jakość wizulaną.
Autor opisu gry: Jakub Wencel
Platformy:
PC Windows 10 kwietnia 2014 1 grudnia 2016 (EOL)
Producent: Ubisoft Singapore
Wydawca: Ubisoft
Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń
14GRY
Sygnowany nazwiskiem popularnego amerykańskiego pisarza cykl taktycznych strzelanek w militarnej konwencji. Seria została wykreowana przez studio Red Storm Entertaiment (obecnie Ubisoft Red Storm), które do dzisiaj sprawuje pieczę nad jej rozwojem. Prawa do marki znajdują się natomiast w posiadaniu koncernu Ubisoft.
Recenzja GRYOnline
Darmowa strzelanina autorstwa Ubisoftu na tle konkurencji wyróżnia się wysoką jakością wykonania, emocjonującą, miejscami całkiem świeżą i wciągającą rozgrywką. Niestety, dobre wrażenie psuje brak dopracowania wszystkich detali. Kiepski balans zabawy i wyraźne faworyzowanie graczy płacących za bonusy odrzuci wielu potencjalnych użytkowników. Grze dobrze zrobiłoby kolejne kilka miesięcy testowania. Z upływem czasu ten tytuł pewnie dużo zyska, w tej chwili jednak jest dosyć średnio.
28 czerwca 2012
Z okazji premiery pecetowego Tom Clancy's Ghost Recon: Future Soldier wspominamy najlepsze, najgorsze i najbardziej niedocenione gry sygnowane nazwiskiem tego pisarza.
2 listopada 2011
Podczas październikowego pokazu prasowego mieliśmy okazję zagrać w nową drużynową sieciową strzelaninę Ubisoftu. Oto nasze wrażenia.
Dziś piszemy m.in. o drugim dniu Latobrania na Muve.pl, starcie drugiej fazy beta-testów Titanfall 2, nowym interfejsie w Battlefield 4 (zamiast Battleloga), wyłączeniu serwerów Ghost Recon Phantoms, anulowaniu Halo Online, kontynuacji marek THQ przez THQ Nordic, aktualizacji 1.7 do Fallout Shelter i wersji demo Phoenix Wright: Ace Attorney - Spirit of Justice. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Krzysztof Mysiak
26 sierpnia 2016
Dziś piszemy m.in. o rozszerzeniu do gry logicznej The Talos Principle, dacie premiery Disney Infinity 3.0 oraz zwolnieniach w firmie Microsoft. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Łukasz Szliselman
9 lipca 2015
Firma Ubisoft poinformowała, że gra free-to-play Tom Clancy's Ghost Recon Phantoms może się pochwalić blisko 8 mln zarejestrowanych graczy. Przy okazji, w sklepie Steam wypuszczono dodatek Infinite Pack.
gry
Jakub Błażewicz
8 grudnia 2014
Firma Ubisoft poinformowała, że darmowa taktyczna strzelanka Tom Clancy’s Ghost Recon Online od 10 kwietnia będzie znana jako Tom Clancy’s Ghost Recon Phantoms. Wtedy to zakończą się bowiem otwarte beta testy, a w ręce graczy trafi finalna wersja gry, zawierająca sporo modyfikacji.
gry
Krzysztof Mysiak
18 marca 2014
Dziś piszemy m.in. o udostępnieniu gry Tom Clancy's Ghost Recon Online na Steamie, aktualizacji Starbound, a także wcześniejszym dostępie do rozszerzenia Star Wars: The Old Republic - Galactic Starfighter. Witamy w wieściach ze świata - codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Marcin Skierski
15 stycznia 2014
Zapraszamy do lektury wieści ze świata Free To Play - w mijającym tygodniu głośno było m. in. o World of Tanks, League of Legends oraz Ghost in the Shell Online.
gry
Tomasz Kopówka
16 lutego 2013
Tom Clancy’s Ghost Recon Online, najnowsza strzelanina wieloosobowa stworzona przez firmę Ubisoft, jest już dostępna w katalogu serwisu Darmowe Gry.
pozostałe
Tomasz Kopówka
19 stycznia 2013
Posiadacze konta na gry-online.pl mogą za darmo otrzymać klucze do Tom Clancy's Ghost Recon Online, dzięki którym otrzymają 1000 punktów Requisition oraz specjalne granaty. Wszystkich chętnych zapraszamy na stronę promocyjną.
gry
Łukasz Szliselman
26 listopada 2012
Użytkownicy naszego serwisu mogą odebrać darmowe dodatki do gry Tom Clancy's Ghost Recon Online. Wystarczy zalogować się na koncie gry-online.pl i udać na stronę promocyjną. Na chętnych czeka 1000 punktów Requisition oraz zestaw granatów!
pozostałe
Szymon Liebert
8 listopada 2012
„W co pograć za darmo?” to przegląd najciekawszych gier darmowych lub free-to-play. W tym odcinku mówimy o Black Mesa, Diaspora, Teletrooper oraz Ghost Recon Online.
pozostałe
Szymon Liebert
4 października 2012
Wymagania sprzętowe gry Tom Clancy's Ghost Recon Phantoms:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Core i5 3 GHz, 3 GB RAM, karta grafiki 896 MB (GeForce GTX 260 lub lepsza), 6 GB HDD, Windows XP(SP3)/Vista/7/8.
Średnie Oceny:
Średnia z 2 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 882 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Kamil Ostrowski
Recenzent GRYOnline.pl
2012.08.28
Firma Ubisoft próbuje swoich sił w segmencie free-to-play, serwując darmową strzelaninę Tom Clancy's Ghost Recon Online. Sprawdzamy jak ta gra prezentuje się na tle silnej konkurencji.
Jakub Tarchała
GRYOnline.pl Team
2016.03.31
Zalewany Konsul
Tragedia Ghost Recon Online/Phantoms Historia Prawdziwa:
Gra za czasów wczesnej bety była bardzo dobrym tytułem jak na F2P. Fakt, optymalizacja i stabilność połączenia w niej to było dno i chyba nigdy tego nie naprawiono, no ale chociaż po wyłączeniu serwerów wszystkie problemy zniknęły :)
Sprawa rozwoju postaci nie była uzależniona aż tak od wydawania pieniędzy na mikropłatności, bo grind na lepszą broń był krótszy i codzienne zadania dawały większe nagrody. Potem UBI zwęszyło szmal i perfidną aktualizacją w oczy nam powiedzieli, że za codzienne zadania będzie wpadało 50% tego co było, a zarobki za mecz zostaną obniżone - wtedy moim zdaniem ta gra się skończyła.
Grind zaczął być chory. Przykładowo, zarobienie na broń 4 klasy wcześniej wymagało od nas zaledwie przegrania może z 10 godzin, a jak wykonywaliśmy codzienne zadania to nawet szybciej. Po aktualizacji tyle musieliśmy grać, żeby kupić broń 1 klasy, która była zmodyfikowaną wersją broni, którą dostawaliśmy na start... szkoda gadać. Nie wiem ile trzeba było grać, żeby kupić coś z 10 klasy, ale chyba nikt tego nie dokonał nie płacąc za walutę premium. Najgorsze było to, że większa klasa broni = dużo lepszej jej skuteczności przez co biegając z AUGiem (Sar21C - wersja krótka, klasa 4 chyba) byłem niszczony przez gości z AK12 (10 klasa) nawet jeżeli zacząłem strzelać wcześniej...
Gra na premierę (patch 1.0) zmieniła swoją nazwę z Online na Phantoms i graczy zaczęto dzielić bardziej, popsuto całkowicie klimat, wygląd postaci, ogółem zniszczono "to coś" w tej grze. Weterani w sumie byli najbardziej stratni na wszystkim bo nowi gracze mogli liczyć na nagrody od UBI za każdy poziom, czasem jakieś fajne fanty w postaci skrzynek. Któraś aktualizacja dodała nawet system rang rodem z CSa, ale matchmaking był przy tym tak upośledzony, że wrzucało nas na graczy o kilkakrotnie wyższej randze co skutkowało insta przegraną przez co ranga nam spadała praktycznie co mecz. Jeszcze trochę później gra otrzymała aktualizację 2.0 co czyni ją chyba jedyną taką grą, która była drugą i pierwszą częścią samej siebie. Nic szczególnie wielkiego ten patch nie wprowadził tylko jeszcze bardziej popsuł weteranom życie.
Potem pamiętam były zgrzyty z bronią dla zwiadowcy (sławetne P90 SD War), które było OP, UBI wprowadziło abonament premium (infinite pack) co całkowicie pogłębiło przepaść pomiędzy graczami i gra umarła, co ciekawe umierała 2 razy. Był taki okres, że gra bardzo długo nie dostawała żadnych aktualizacji, strona zarosła kurzem, a na forum można było znaleźć sam spam i śmieciowe tematy wyzywające twórców i grę - nikt tego nie moderował. Ale po jakimś dłuższym czasie UBI nagle wjechało z nowym patchem, nową mapą i kilkoma innymi nowościami, starzy moderatorzy wrócili i gra niby odżyła, ale trwało to chyba niecałe pół roku bo potem wróciły problemy z uruchomieniem gry (launcher nie umożliwiał wystartowania gry, albo wywalało przy logowaniu przez co wejście do gry to była loteria) przez co gracze zostali podzieleni jeszcze bardziej na tych co nie mogli uruchomić gry i na tych, którzy szczęście danego dnia włączyć grę ale nie mieli z kim grać bo ktoś inny miał pecha.
W tym sławetnym okresie strona i forum znowu zostało olane, czasami nawet nie dało się wejść na żadne z nich i po chyba miesiącu twórcy znowu wrócili by z OGROMNĄ przykrością pożegnać się z grą i z graczami.
I tak oto jedna z najlepszych gier Free2Play wśród strzelanek na rynku została ubita przez swoich własnych twórców. Była bezkonkurencyjna w zasadzie bo dotąd nie powstała podobna strzelanka taktyczna, która byłaby darmowa. Można by powiedzieć, że Rainbow Six: Siege jest czymś na jej miejsce, ale to nie to samo.
Nigdzie indziej nie spotkałem takich specjalnych umiejętności postaci ani podobnego stylu rozgrywki (no chyba, że Ghost Recon Future Soldier, z którego GRP czerpało ile mogło). Podstawowy tryb gry można by nazwać prekursorem linii frontu znanej z nowszych Battlefieldów. Podobne umiejętności klas pojawiają się dzisiaj w Titanfallu, Overwatchu czy Paladinsach. Dalsze przykłady można mnożyć i mnożyć. Gra była nowatorska chociaż wtedy aż tak nikt tego nie doceniał, a dzisiaj jakby się przyjrzeć to wiele elementów z niej pojawia się w dzisiejszych produkcjach. UBI skutecznie zabiło swój sukces, a szkoda bo miło wspominam granie w GRP pomimo niewyobrażalnych spadków fps na moim starym piecyku i częstych lagów.
P.S
Grę dalej mam w bibliotece steam z racji, że UBI lubiło czasami przemówić ludzkim głosem i rozdać jakąś darmową broń w formie DLC. Z sentymentem patrzę na tą pozycję...
tadzik77 Junior
Szkoda dla mnie to był najlepszy taktyczny shooter.
dmcNero92 Konsul
Piękne czasy?
Puknij się w łeb, w tej grze połączenie sieciowe to była porażka.
Zero limitów dla pingów, Europa mogła grać z typami z Nowej Zelandii, typek z wyższym pingiem zawsze miał przewagę.
Kto miał hajs miał najlepsze giwery, sprzęt umiejętności grały "3 skrzypce"
Bo lepsze giwery miał bardzo dobre statystki od obrażeń po celność do tego sprzęty pozwalały wydłużyć działanie umiejętności takie jak kamuflaż.
Tym czasem w CS liczy się skill a święcące skiny to dodatek który nie zrobi cię lepszym.