The Elder Scrolls V: Skyrim [PC]

The Elder Scrolls V: Skyrim to wyprodukowana przez firmę Bethesda Game Studios piąta odsłona popularnego cyklu cRPG. Akcja gry osadzona została 200 lat po wydarzeniach przedstawionych w The Elder Scrolls IV: Oblivion. Gracze wcielają się w rolę jednego z ostatnich łowców smoków (dovakhin) i podążając tropem starożytnej przepowiedni próbują powstrzymać nadejście Alduina, boga zniszczenia, który zagraża całemu kontynentowi Tamriel. Wraz z postępami w grze postać nabywa nowe umiejętności i doskonali już posiadane.

wersja językowa:
polska i angielska

The Elder Scrolls V: Skyrim data premiery gry na PC:

11 listopada 2011 ( światowa data premiery )

11 listopada 2011 ( data wydania w Polsce )

11 listopada 2011 ( premiera w USA )

gry podobne do The Elder Scrolls V: Skyrim:

The Witcher 3: Wild Hunt
Elex
Arcania: A Gothic Tale

RPG, FPP, TPP, fantasy, sandbox, The Elder Scrolls, RPG akcji

The Elder Scrolls V: Skyrim to kolejna część serii cRPG autorstwa zespołu Bethesda Softworks. Ponownie odwiedzamy w niej kontynent Tamriel, a fabuła tym razem obraca się wokół powrotu do tej krainy pradawnej rasy smoków.

Akcja toczy się 200 lat po wydarzeniach opowiedzianych w grze Oblivion. Gracze wcielają się w jednego z ostatnich bohaterów parających się profesją dovahkiina, czyli łowcy smoków. Do niedawna wydawało się, że potężne monstra są już tylko wspomnieniem, ale pewnego dnia pokryte łuskami bestie znów zaczynają pojawiać się na niebie, a przepowiednia zwiastuje nadejście Alduina, boga zniszczenia, który przyjmuje postać smoka. Walcząc z tymi groźnymi potworami przejmujemy ich dusze oraz zdolności, czyli tak zwane Krzyki. Za ich pomocą możemy spowolnić czas, odepchnąć przeciwników niewidzialną energią, a nawet wezwać na pomoc sprzymierzonego smoka. Wiele tego typu umiejętności otrzymujemy po odnalezieniu pradawnych słów, ukrytych w nordyckich podziemiach.

Zabawę zaczynamy od stworzenia naszego wirtualnego alter-ego. Do wyboru jest dziesięć różnorodnych ras, brak natomiast podziału na klasy. Wraz z postępami w zabawie nasza postać staje się coraz potężniejsza. Po przejściu na kolejny poziom można samodzielnie zwiększyć jedną z trzech podstawowych cech: magię, wytrzymałość i zdrowie. Autorzy gry zupełnie przebudowali system umiejętności – zostały one podzielone na czytelne grupy, np. bronie jednoręczne, czy dwuręczne. Każda z takich kategorii zawiera konkretne zdolności i ataki. Zmiany zaszły także w systemie magii – zaklęcia ze szkoły Mistycyzmu zostały przeniesione do innych grup.

W Skyrim pojawia się nowy system walki, który jest bardziej dynamiczny i jednocześnie wymaga myślenia taktycznego. Każdej z dłoni bohatera można teraz przypisać broń, tarczę lub zaklęcie. W ten sposób tworzymy wiele kombinacji, łącząc np. czar ofensywny w jednej ręce z mieczem w drugiej. Bezpośrednie starcia polegają już nie tylko na bezmyślnym wciskaniu klawiszy, ale odpowiednim manewrowaniu bohaterem, unikaniu lub parowaniu ciosów i powalaniu przeciwników. Herosi mogą z łatwością stracić równowagę i wystawić się na niebezpieczne uderzenia wrogów, którzy teraz są znacznie bardziej żywotni i groźni. Postać gracza potrafi też wyprowadzać efektowne ciosy wykańczające.

Kolejna odsłona The Elder Scrolls jeszcze raz próbuje stworzyć wrażenie, że przemierzamy prawdziwy świat, zaludniony przez żywych mieszkańców. Decyzje gracza mają teraz poważniejsze konsekwencje, związane z ciekawszym zachowaniem innych postaci. Kiedy przykładowo wyrzucimy sztylet na środku miasta, to być może ktoś nam go odniesie lub wręcz przeciwnie - ukradnie. Zmianom uległy także dialogi, które stały się znacznie bardziej naturalne. Gdy znudzi nam się ratowanie świata możemy odpocząć przy bardziej przyziemnych czynnościach. The Elder Scrolls V: Skyrim pozwala zbierać plony z ziemi, wykuwać bronie w kuźni, gotować, wydobywać surowce w kopalniach, a nawet produkować pancerze.

The Elder Scrolls V: Skyrim oferuje możliwość zwiedzania olbrzymiego wirtualnego świata, w którym znajdziemy m.in. pięć dużych miast i setki podziemi. W celu ułatwienia poruszania się po tak dużym terenie autorzy wprowadzili opcję szybkiej podróży pomiędzy lokacjami. Ponownie zastosowano system automatycznego dostosowania siły przeciwników do umiejętności naszego śmiałka, choć jednocześnie upewniono się, że nie będzie on tak inwazyjny jak w Oblivionie. Usprawniony silnik gry dobiera zadania pod kątem naszych dotychczasowych dokonań i siły postaci. Przykładowo, gdy kobieta prosi nas o odnalezienie porwanej córki system sprawdza, które podziemia już odwiedziliśmy, a następnie umieszcza dziewczynkę tam, gdzie dotąd nie zawitaliśmy, jednocześnie dodając takich przeciwników, by stanowili oni wyzwanie dla naszego bohatera.

Gra korzysta z udoskonalonego silnika graficznego znanego z The Elder Scrolls IV: Oblivion. Znacznie poprawiono wygląd postaci oraz ich mimikę i gestykulację, dodano dynamiczne efekty pogodowe (m.in. śnieg) i symulację wiatru, który teraz realistycznie porusza gałęziami drzew. Gra oferuje opcję wyłączenia wszystkich elementów interfejsu z ekranu, pozwalając tym samym na głębsze zanurzenie się w wirtualny świat.

Tryb gry: single player   Nośnik: 1 DVD  
Ocena gry 9.7 / 10 na podstawie 29850 ocen czytelników.  
Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 8.9 / 10 na podstawie 5306 głosów czytelników.   Cena gry w dniu premiery: 159,99 PLN

wymagania sprzętowe

Rekomendowane: Core i5 2.6 GHz, 2 GB RAM (4 GB RAM - Vista/7), karta grafiki 896 MB (GeForce GTX 260 lub lepsza), 6 GB HDD, Windows XP/Vista/7, łącze internetowe

The Elder Scrolls V: Skyrim - recenzja - mamy grę roku?

The Elder Scrolls V: Skyrim - recenzja - mamy grę roku? (PC)

"Od strony graficznej Skyrim prezentuje się całkiem nieźle, choć miejscami nierówno. Podrasowany silnik Gamebryo, który z niewiadomych względów został okrzyknięty przez Todda Howarda zupełnie nowym napędem, nadal kiepsko radzi sobie z animacjami. Grę lepiej oglądać z perspektywy pierwszej niż trzeciej osoby, a i tak trzeba przymknąć oko na niektóre „atrakcje”, np. śmiesznie kicające zające. Lokacje i świat prezentują się dużo lepiej niż w Oblivionie i są naprawdę ładne – na dodatek pecetowcy już teraz mogą skorzystać z pierwszych modów, które jeszcze bardziej upiększają północną prowincję. Oprawa audio wypada bez zastrzeżeń, pochwały należą się zwłaszcza autorowi muzyki – Jeremy Soule odwalił kawał kapitalnej roboty."  więcej

Gramy w Skyrim - misja fabularna

Gramy w Skyrim - misja fabularna [9:48]

Przygody ciąg dalszy. Tym razem - poza kolejną walką ze smokiem - pokazujemy misję z głównego wątku fabularnego.

5:34

Video The Elder Scrolls V: Skyrim

fragment rozgrywki z modyfikacji Falskaar

1:42

Video The Elder Scrolls V: Skyrim

The Animation of Skyrim

1:09

Video The Elder Scrolls V: Skyrim

Update 1.5 Trailer

komentarze czytelników (3672)


krzycho19  2015-08-13 - 11:13

bardziej dokładnie chcecie, czyli: największa gra do 11.11.2011 r. na PC single-player - nie licząc gier online, MMO, MOBA, darmowe, itp. jeżeli ktoś wie więcej w temacie, oczywiście niech napisze tytuły gier, ich wielkość, itd.

Irek22  2015-08-13 - 11:59

krzycho19 [3653] Rzuciłem ci zestawienie, a ty idziesz w zaparte. Nie, Skyrim nie jest "największą grą do 11.11.2011 r. na PC single-player - nie licząc gier online, MMO, MOBA, darmowe, itp.", bo choćby, zrobiony także przez Bethesdę, Oblivion - który wyszedł 20.03.2006 - ma od niego większą powierzchnię.

krzycho19  2015-08-13 - 13:01

Irek22 -> w jaką zaparte :D, sam podałeś link z mapkami gier do roku 2010 - jest tam również Oblivion, który jest nawet mniejszy od FarCry 2, hi, hi, masz dobre poczucie humoru :), link który sam wcześnie podałeś -> http://www.themarysue.com/wp-content/uploads/2010/05/Large-Video-Game-Worlds.jpg#geekosystem - obrazek nie uwzględnia gier po roku 1010

Gerr  2015-08-13 - 13:24

No i chciałeś grę do 2011 roku, większą od Skyrim, więc wszystko na tej mapce od Obliviona (łącznie z nim) w górę jest od niego większe

Irek22  2015-08-13 - 13:31

krzycho19 [3655] masz dobre poczucie humoru Ty również, bo nie wierzę, że można być takim idiotą, żeby na serio pisać to, co ty napisałeś powyżej.

krzycho19  2015-08-13 - 14:41

Irek22 & Gerr -> Oblivion jest kilka razy mniejszy od Skyrima, wszystkie gry z tego obrazka są od Skyrima mniejsze, każdy o zdrowym umyśle kto zna się na grach i przeanalizuje sprawę to zauważy :), chłopaki bez urazy ale musicie jeszcze zaczerpnąć więcej wiedzy o świecie gier

Gerr  2015-08-13 - 17:41

http://www.grynieznane.pl/2014/03/swiat-w-oblivion-jest-niemal-tak-duzy.html "Oblivion jest kilka razy większy od Skyrima, wszystkie gry z tego obrazka są od Skyrima większe, każdy o zdrowym umyśle kto zna się na grach i przeanalizuje sprawę to zauważy" Teraz się mniej więcej zgadza, więc " musisz jeszcze zaczerpnąć więcej wiedzy o świecie gier"...

krzycho19  2015-08-13 - 18:32

sorry, to żart, ha, ha, niezłe jaja. oczywiście od Skyrym jest większych pod względem powierzchni wiele gier przed 2011 (i po 2011), nie licząc Minecrafta wychodzi na to, że Daggerfall jest największym otwartym światem, sprawa zakończona :D

8.0

vakram  2015-08-15 - 09:52

Skyrim sam w sobie jest grą dobrą, ale nic więcej. Fabuła jest nudna i nie mam za bardzo ochoty jej przechodzić kolejną postacią. Na szczęście modderzy dodali już do gry ze dwa albo trzy razy więcej contentu przez co często nawet nie pamięta się o tej nijakiej historii przewodniej.

10

polakcebulak  2015-08-16 - 04:03

Amerykanie pod każdym względem wyprzedzają Polaków. W grach, technologii, kulturze itd.

Pakston  2015-08-16 - 14:19

W głupocie i otyłości również.

10

snapi2000  2015-08-16 - 19:38

Mam do was prośbę. Wgrałem już 38 modów wszystko działa w miarę stabilnie i na sam koniec zostawiłęm sobie modowanie wyglądu. Jakie mody wgrać i w jakiej kolejności żeby kobiety w Skyrim wyglądały o wiele ładniej? Głównie chodzi mi o twarz i ciało bo od włosów to mam Apachi. Z góry dziekuję.

Flyby  2015-08-16 - 21:54

Dimonized UNP albo Calientes Bodies ;)

MrMarcioHan  2015-08-18 - 00:09

Nie było takiej opcji, kilka dni temu znowu pobrałem Skyrim ze Steamowej biblioteki oraz dodatek Dawnguard. Dalej gra jest wciągająca i niesamowicie otwarta. Tak samo jak wcześniej, żadnych bugów nie miałem, no raz chyba przy wykonywaniu misji dla Gildii Złodziei mój towarzysz zablokował się w wodzie i nie mógł wyjść... Ale bardziej to śmieszyło niż przeszkadzało, a poradziłem sobie z tym poprzez użycie prostego kodu który teleportował towarzysza do mnie i koniec błędów. Klimat, klimat i jeszcze raz klimat. Otwarty świat, sam mogę sobie wybrać, jak przechodzić misje. Rozwijanie postaci wreszcie jest bardziej realistyczne i mniej oklepane niż te, do których przyzwyczaiły nas inne gry RPG. Im dłużej używasz jakiejś zdolności, tym lepsza się staje i koniec. Niedawno usłyszałem, że Skyrim został zrobiony tylko dla zarobienia pieniędzy - pytam się, co?? Wielki świat, każde ruiny, każdy loch zbudowany od podstaw bez generatora (to przecież zajęło masę czasu aby zbudować te wszystkie lokacje, szacun za to dla Bethesdy), masa questów pobocznych i postaci, ciekawe wątki gildii... Czasami wydaje mi się, że ludzie którzy oceniają Skyrim jako złą grę w ogóle w nią nie grali. Albo włączyli, prz ...

Pakston  2015-08-19 - 09:23

Być może oceniają tą grę źle dlatego że fabuła która jest najważniejszym elementem każdej szanującej się gry cRPG w skyrim jest nudna i zupełnie nie wciąga a ładny rozbudowany świat to za mało by ocenić grę na 10.

9.5

Assassyn07  2015-08-21 - 10:35

Zależy dla kogo nie jest wciągająca. Mi się bardzo podobała, a reszta ludzi którzy twierdzą, że Skyrim jest monotonny i nudny to jakieś bezguścia które by tylko rozpierdol w Far Cry-u robiły. A i jeszcze jedno. Opowiadanie że jest masa gier które mają większy świat nie ma sensu, gdyż może i mają większy świat pod względem powierzchni ale mają rownież kompletnie inny system poruszania się i eksplorowania. Tak więc mimo że taki Wiedźmin 3 teoretycznie ma większy świat to wolniej się zwiedza skyrima. Dodatkowo policzcie ile Skyrim ma podziemi i różnorakich ruin. Dodatkowo, tak jak napisał MrMarcioHan w skyrimie są misje gdzie znajdujesz książkę albo mapę i SAM musisz znaleźć skarb ( o ile chcesz) a nie robi to za ciebie system tak jak w najnowszym Wiedźminie gdzie zawsze masz pokazane miejsce na mapie. Trochę wysiłku umysłowego sprawia że gra jest bardziej realistyczna i sprawia więcej radości gdy coś sami znajdziemy.

bismut  2015-08-21 - 22:26

Witam. Mam problem z grą, wszystkie zwierzęta (mój koń również) zbugowały się i cały czas skaczą. Wcześniej nie miałem tego problemu.

Pan Dzikus  2015-08-24 - 18:43

Mam błędy w grafice. Co jakieś sześc sekund cienie dostają drgawek na dwie sekundy. Jest to bardzo denerwujące. https://youtu.be/slqNcpQGp-o Wie ktoś jak się pozbyć tego błędu? Na filmiku jest Skyrim z modami ale bez modów jest dokładnie to samo. Mam GeForce GTX 970 i i5-4570.

Flyby  2015-08-24 - 19:10

Przypomniały mi się kłopoty kiedy zaczynałem przygodę ze Skyrimem. Wtedy najpierw sprawdzałem na Steamie, spójność plików gry (bywało że coś tam Steam dociągał) A kiedy nadal poprawy nie było, robiłem reinstalację gry.. Warto w tym ostatnim wypadku, posprawdzać katalogi gry i pousuwać mody. Można je przecież ściągnąć znowu - z większą rozwagą, bo solidnie potrafią zaszkodzić płynności gry..

Pan Dzikus  2015-08-24 - 22:51

To nie mody są winne. Sprawdzanie spójności plików gry robiłem już przed wzywaniem pomocy i nic to nie dało. Teraz zrobiłem reinstalację i jest to samo na świeżo zainstalowanym Skyrimie bez żadnych modów.