The Elder Scrolls V: Skyrim [PC]

The Elder Scrolls V: Skyrim to wyprodukowana przez firmę Bethesda Game Studios piąta odsłona popularnego cyklu cRPG. Akcja gry osadzona została 200 lat po wydarzeniach przedstawionych w The Elder Scrolls IV: Oblivion. Gracze wcielają się w rolę jednego z ostatnich łowców smoków (dovakhin) i podążając tropem starożytnej przepowiedni próbują powstrzymać nadejście Alduina, boga zniszczenia, który zagraża całemu kontynentowi Tamriel. Wraz z postępami w grze postać nabywa nowe umiejętności i doskonali już posiadane.

wersja językowa:
polska i angielska

The Elder Scrolls V: Skyrim data premiery gry na PC:

11 listopada 2011 ( światowa data premiery )

11 listopada 2011 ( data wydania w Polsce )

11 listopada 2011 ( premiera w USA )

gry podobne do The Elder Scrolls V: Skyrim:

The Witcher 3: Wild Hunt
Kingdom Come: Deliverance
Arcania: A Gothic Tale

RPG akcji, FPP, TPP, fantasy, sandbox, The Elder Scrolls

The Elder Scrolls V: Skyrim to kolejna część serii cRPG autorstwa zespołu Bethesda Softworks. Ponownie odwiedzamy w niej kontynent Tamriel, a fabuła tym razem obraca się wokół powrotu do tej krainy pradawnej rasy smoków.

Akcja toczy się 200 lat po wydarzeniach opowiedzianych w grze Oblivion. Gracze wcielają się w jednego z ostatnich bohaterów parających się profesją dovahkiina, czyli łowcy smoków. Do niedawna wydawało się, że potężne monstra są już tylko wspomnieniem, ale pewnego dnia pokryte łuskami bestie znów zaczynają pojawiać się na niebie, a przepowiednia zwiastuje nadejście Alduina, boga zniszczenia, który przyjmuje postać smoka. Walcząc z tymi groźnymi potworami przejmujemy ich dusze oraz zdolności, czyli tak zwane Krzyki. Za ich pomocą możemy spowolnić czas, odepchnąć przeciwników niewidzialną energią, a nawet wezwać na pomoc sprzymierzonego smoka. Wiele tego typu umiejętności otrzymujemy po odnalezieniu pradawnych słów, ukrytych w nordyckich podziemiach.

Zabawę zaczynamy od stworzenia naszego wirtualnego alter-ego. Do wyboru jest dziesięć różnorodnych ras, brak natomiast podziału na klasy. Wraz z postępami w zabawie nasza postać staje się coraz potężniejsza. Po przejściu na kolejny poziom można samodzielnie zwiększyć jedną z trzech podstawowych cech: magię, wytrzymałość i zdrowie. Autorzy gry zupełnie przebudowali system umiejętności – zostały one podzielone na czytelne grupy, np. bronie jednoręczne, czy dwuręczne. Każda z takich kategorii zawiera konkretne zdolności i ataki. Zmiany zaszły także w systemie magii – zaklęcia ze szkoły Mistycyzmu zostały przeniesione do innych grup.

W Skyrim pojawia się nowy system walki, który jest bardziej dynamiczny i jednocześnie wymaga myślenia taktycznego. Każdej z dłoni bohatera można teraz przypisać broń, tarczę lub zaklęcie. W ten sposób tworzymy wiele kombinacji, łącząc np. czar ofensywny w jednej ręce z mieczem w drugiej. Bezpośrednie starcia polegają już nie tylko na bezmyślnym wciskaniu klawiszy, ale odpowiednim manewrowaniu bohaterem, unikaniu lub parowaniu ciosów i powalaniu przeciwników. Herosi mogą z łatwością stracić równowagę i wystawić się na niebezpieczne uderzenia wrogów, którzy teraz są znacznie bardziej żywotni i groźni. Postać gracza potrafi też wyprowadzać efektowne ciosy wykańczające.

Kolejna odsłona The Elder Scrolls jeszcze raz próbuje stworzyć wrażenie, że przemierzamy prawdziwy świat, zaludniony przez żywych mieszkańców. Decyzje gracza mają teraz poważniejsze konsekwencje, związane z ciekawszym zachowaniem innych postaci. Kiedy przykładowo wyrzucimy sztylet na środku miasta, to być może ktoś nam go odniesie lub wręcz przeciwnie - ukradnie. Zmianom uległy także dialogi, które stały się znacznie bardziej naturalne. Gdy znudzi nam się ratowanie świata możemy odpocząć przy bardziej przyziemnych czynnościach. The Elder Scrolls V: Skyrim pozwala zbierać plony z ziemi, wykuwać bronie w kuźni, gotować, wydobywać surowce w kopalniach, a nawet produkować pancerze.

The Elder Scrolls V: Skyrim oferuje możliwość zwiedzania olbrzymiego wirtualnego świata, w którym znajdziemy m.in. pięć dużych miast i setki podziemi. W celu ułatwienia poruszania się po tak dużym terenie autorzy wprowadzili opcję szybkiej podróży pomiędzy lokacjami. Ponownie zastosowano system automatycznego dostosowania siły przeciwników do umiejętności naszego śmiałka, choć jednocześnie upewniono się, że nie będzie on tak inwazyjny jak w Oblivionie. Usprawniony silnik gry dobiera zadania pod kątem naszych dotychczasowych dokonań i siły postaci. Przykładowo, gdy kobieta prosi nas o odnalezienie porwanej córki system sprawdza, które podziemia już odwiedziliśmy, a następnie umieszcza dziewczynkę tam, gdzie dotąd nie zawitaliśmy, jednocześnie dodając takich przeciwników, by stanowili oni wyzwanie dla naszego bohatera.

Gra korzysta z udoskonalonego silnika graficznego znanego z The Elder Scrolls IV: Oblivion. Znacznie poprawiono wygląd postaci oraz ich mimikę i gestykulację, dodano dynamiczne efekty pogodowe (m.in. śnieg) i symulację wiatru, który teraz realistycznie porusza gałęziami drzew. Gra oferuje opcję wyłączenia wszystkich elementów interfejsu z ekranu, pozwalając tym samym na głębsze zanurzenie się w wirtualny świat.

Tryb gry: single player   Nośnik: 1 DVD  
Ocena gry 9.7 / 10 na podstawie 26367 ocen czytelników.   Cena gry w dniu premiery: 159,99 zł

wymagania sprzętowe:

Core i5 2.6 GHz, 2 GB RAM (4 GB RAM - Vista/7), karta grafiki 896 MB (GeForce GTX 260 lub lepsza), 6 GB HDD, Windows XP/Vista/7, łącze internetowe

notebook standardowy ASUS K53SV

Intel Core i5-2410M, 4096 MB RAM, Intel HM65 Express, LED 15.6" 1366 x 768

57 fps - 800x600 średnie detale

59 fps - 1024x768 niskie detale

59 fps - 1366x768 niskie detale

notebook dla gracza ASUS G74SX

Intel Core i7-2630QM, 8192 MB RAM, Intel HM65 Express, 17.3" Full HD 1920 x 1080

59 fps - 1024x768 wysokie detale

60 fps - 1366x768 średnie detale

44 fps - 1366x768 wysokie detale

Zobacz pełne testy wydajności gry The Elder Scrolls V: Skyrim na notebookach na serwisie gramynawynos.pl

The Elder Scrolls V: Skyrim - recenzja - mamy grę roku?

The Elder Scrolls V: Skyrim - recenzja - mamy grę roku? (PC)

"Od strony graficznej Skyrim prezentuje się całkiem nieźle, choć miejscami nierówno. Podrasowany silnik Gamebryo, który z niewiadomych względów został okrzyknięty przez Todda Howarda zupełnie nowym napędem, nadal kiepsko radzi sobie z animacjami. Grę lepiej oglądać z perspektywy pierwszej niż trzeciej osoby, a i tak trzeba przymknąć oko na niektóre „atrakcje”, np. śmiesznie kicające zające. Lokacje i świat prezentują się dużo lepiej niż w Oblivionie i są naprawdę ładne – na dodatek pecetowcy już teraz mogą skorzystać z pierwszych modów, które jeszcze bardziej upiększają północną prowincję. Oprawa audio wypada bez zastrzeżeń, pochwały należą się zwłaszcza autorowi muzyki – Jeremy Soule odwalił kawał kapitalnej roboty."  więcej

Skyrim: Wyrmstooth – smoki kontratakują w modyfikacji o wielkości DLC

Skyrim: Wyrmstooth – smoki kontratakują w modyfikacji o wielkości DLC [5:59]

Smoki znowu w natarciu, ale jesteśmy na to gotowi. Skończyliście grę Skyrim na wszelkie możliwe sposoby, a nie macie dość? Czas sięgnąć po twórczość fanów. Wyrmstooth to jeden z bardziej dopracowanych i imponujących modów, jakie powstały. Przygoda rozgrywa się na nowej mapie i opowiada o pewnym wyjątkowo groźnym smoku. Postanowiliśmy rzucić mu wyzwanie.

5:34

Video The Elder Scrolls V: Skyrim

fragment rozgrywki z modyfikacji Falskaar

1:09

Video The Elder Scrolls V: Skyrim

Update 1.5 Trailer

1:42

Video The Elder Scrolls V: Skyrim

The Animation of Skyrim

komentarze czytelników (3344)


ScovyT  2014-09-12 - 12:05

Hejka. Grałem s Skyrim dawno temu(bez dodatków). Przyznaję ,świat w grze jest ogromny i wypełniony. Jednak sama główna fabuła nie daje tak wielkiej satysfakcji i nie pozwala jakoś się mocno utożsamić z bohaterem. Co nie przeszkadzało spędzić mi w grze prawie 300h :P Ale mam pytanko. Obecnie w serwisie STEAM jest ciekawa promocja, Skyrim Legendary Edition. Czy poprzez Steam można do gry dodawać mody? Taki Steam Worshop jak np. w Torchlight 2? Jeśli tak to chyba się skuszę :)

tymrk50  2014-09-12 - 21:17

najlepiej tu kupić [link] [ link zabroniony przez regulamin forum ] /r/cheapest-skyrim

KrzysieeQ  2014-09-12 - 23:28

Jedna z najlepszych gier, jakie kiedykolwiek zawitały na moim komputerze... Ale do rzeczy. Zaczynając grę tworzymy postać. Bardzo fajne jest to, że możemy dowolnie modyfikować jej wygląd, rasy mają fajne bonusy i dodatkowe moce. Skyrim bardzo mocno dba o szczegóły, co można zauważyć chociażby w tej sytuacji: zatrudniłem sobie najemnika imieniem Stenvar, po czym niechcący zabiłem go Burzą ognia. 2 dni potem poszedłem do Białej Grani i dostałem list od kuriera wraz ze spadkiem. W liście jest napisane, że zginął mój przyjaciel imieniem Stenvar i jest im bardzo przykro :) Może to drobiazgi, ale strasznie uwielbiam takie rzeczy w grach. Co do ogólnej gry, oferuje ona wielki, wspaniały świat ze setkami questów. Bardzo zaciekawiła mnie główna linia fabularna oraz misje poboczne, takie jak Akademia w Zimowej Twierdzy, Towarzysze, Gildia Złodziei itp. Nieźle uśmiałem się także przy misji dla Sanguina czy z Farengara, najpierw wykonującego testy na Odahviingu, a potem uciekający w popłochu. Można powiedzieć, że każdy znajdzie tu coś dla siebie: mag, wojownik, skrytobójca. Jedyne, co do czego mogę się przyczepić jest niezła ilość błędów. Jest jeszcze coś: Alduin w porównaniu do angielskiej ...

Yarovit  2014-09-13 - 00:43

@ScovyT Tak, jest obsługa Steam Workshop, ale ja osobiście wolę Skyrim Nexus. Co do samego kupna Legendary Edition polecam. 10 euro za te 3 dodatki to tyle, co nic.

ScovyT  2014-09-14 - 13:44

@Yarovit Dzięki za odpowiedź :) Zastanawia mnie jeszcze czy całe Legendary Edition jest w pełni spolszczone?. W opisie całości jest język polski, ale w opisach poszczególnych dodatków i podstawki jest ,że polski interfejs. W sumie napisy by może i starczyły, jednak dubbing jest w Skyrim świetny.

OPKOKSUXD  2014-09-14 - 17:37

SYYFFFF na maxxa>>>>>>> moim skromnym zdaniem ...

ScovyT  2014-09-14 - 18:03

@UP Jesteś tytan inteligencji :P .>>>>> moim skromnym zdaniem ...

kaczmarrasta  2014-09-18 - 15:17

Yarovit legendary jest pełni spolszczone więc nie ma na co czekać, polecam kupić sobie klucz na allegro, wychodzi duzo taniej. Mi udało się na muve wyrwać za jakieś 45 zł ;) Polecam i pozdrawiam

10

Eluveitien  2014-09-18 - 16:08

Grałam i gra mi się bardzo spodobała, jednakże ją porzuciłam, że względu na słaby komputer. Po zakupie nowego, chcę zobaczyć cały jej potencjał. W każdym bądź razie to najlepsza gra RPG jaką kiedykolwiek w życiu grałam o/

Gercio120  2014-09-18 - 20:28

Eluveitien----> Trzeba naprawdę mało grać w RPGi, żeby uważać Skyrima za najlepszego w gatunku. Owszem, jako sandbox prezentuje się znakomicie, ale jako RPG mocno, ale to bardzo mocno jest w tyle, nawet chociażby za Oblivionem i Morrowindem.

ScovyT  2014-09-18 - 23:08

@kaczmarrasta To Jam pytał o spolszczenie --> ScovyT ...

8.5

grzesiekf  2014-09-23 - 23:52

Cóż, zacznę od tego, że w moim osobistym rankingu gier RPG w kategorii "Zwoje" pierwsze miejsce zajmuje niezmiennie Morrowind. Pamiętam jak bez opamiętania ciąłem w niego jeszcze na Pentium 166 MMX z 32 MB RAM. Ten klimat, sposób rozgrywki, no i woda. Wówczas wydawało się, że już niemożliwe jest zrobienie czegokolwiek w temacie urealnienia wyglądu wody w grach komputerowych. I chociaż sama grafika dziś trąci myszką, o woda nadal może się podobać. Ale do tematu: Skyrim jest w moim odczuciu mroczniejszy niż Oblivion, ale i tak jest zbyt pastelowy i ugłaskany. Za wiele tu jest uproszczeń, niektóre nawet z Obliviona (chociażby "GPS"). O ile w Oblivionie można było dostać czasami szału walcząc z trudnym zamkiem za pomocą wytrychów, to obecnie grając magiem, z lockpickiem 23, bez większych problemów otwieram zamki nawet na poziomie eksperckim. Wielki zawód sprawiają smoki w tej grze. O ile walka z pierwszym sprawiła mi nieco trudności, które wynikały raczej nie z tego, że smok był taki "kozak", tylko jeszcze nie miałem opracowanej strategii walki z tymi latającymi monstrami, to kolejne są po prostu banalnie proste do zabicia. Wystarczy chować się w momencie, gdy gad szykuje się do zioni ...

kylo19  2014-09-24 - 20:15

grzesiekf---> Także i w moim odczuciu cesarzem TESów jest Morrowind. W porównaniu z kolejnymi częściami jest bardzo rozbudowany i nasiąknięty genialnymi rozwiązaniami. Wśród czynników decydujących o wyższości tej części nad innymi mógłbym wymieniać oczywiście mroczny klimat, bardzo ciekawy główny wątek (w przeciwieństwie do chociażby Skyrima) i bardzo rozbudowaną mechaniką, ale to co skradło moje srece to brak jakiejkolwiek losowości. Wystarczy być dociekliwym, eksplorować, a znajdziesz (niezależnie od poziomu na którym obecnie jesteś) niezwykle potężny artefakt. Na przykład Smoczy Kirys, którego odkryłem dzięki mojej ciekawości i dociekliwości i cieszyłem się z niego jak malutkie dziecko. Tego brakowało niestety w kolejnych częściach. Ponadto Morrowind jest jedyną w pełni dokończoną częścią, gdzie mody są jedynie opcjonalne. Wracając zaś do Skyrima, tam właśnie mody są obowiązkowe. Między innymi Deadly Dragons, który wreszcie sprawia, że smoki są wymagającymi przeciwnikami. Ten mod polecam właśnie Tobie ;). Wartymi zainteresowania jest też między innymi SkyRe (duży overhaul do gry) lub inne mniejsze projekty, które po połączeniu się również tworzą duże poprawki. Niemniej jedna ...

Nastukany  2014-09-25 - 09:33

Gra jest dobra ale po ok 35 godzinach znudziła mnie do tego stopnia że ją usunąłem. Jednak lepszy jest Wiedźmin.

szyber  2014-09-25 - 16:11

Dla ta gra to mnie uboższa wersja wiedźmina. Niczym mnie nie zachwyciła aczkolwiek jestem w sumie na początku. Jednak śmiem wysnuć taką ocene ponieważ w moim przypadku gra albo się podoba albo nie już na samym początku. Tu jest typowy średniak. Dla mnie ocena mocno zawyżona...

ScovyT  2014-09-27 - 22:36

Hej. Kupiłem Skyrim Legendary Edition na Steam, cena była zachęcająca. Wychodziło taniej niż dokupować dodatki do podstawki. Zresztą płytę z podstawką syn mi już tak porysował,że ledwo zipie. Wgrałem 53 mody z warsztatu Steam, ale wrzuciłem też z 15 modów ręcznie, pobranych z Skyrim Nexus. Są to już sprawdzone mody przeze mnie, nigdy się nie gryzły. Niektóre mody wymagają SKSE, to też już mam. Tylko teraz mam problem. Jak odpalam grę pod steam to nie uruchamia się z SKSE, więc część modów nie działa. Jak odpalam grę ze skrótu SKSE, wszystko się odpala ładnie. Tylko czy wtedy działaja też te mody które były zainstalowne poprzez warsztat steam? Nie będzie to jakoś kolidować?

esese  2014-09-29 - 11:20

Z jednej strony gra dobra, ale z drugiej sporo rzeczy jest co najmniej dziwnych. Pomijając fabułę i questy, które osobiście są dla mnie średnie, cały świat w którym gramy jest kiepski. Może to szczegóły, ale budują atmosferę gry. Świat jest dość pusty. Wchodząc do miasta w Wiedźminie, czuliśmy się jak w średniowiecznej metropolii. Tutaj jest skromnie. Samo Skyrim to epoka kamienia. Mieszkańcy nic nie potrafią wybudować z innego materiału niż drewna. Miasta się sypią, pomimo tego, że czasy są niespokojne, więc przynajmniej mury miejskie by się przydały. Jedyne co potrafią to zapchać dziury drewnianymi balami. Trochę to niepoważne. Twierdze - ok. Może już nie są potrzebne, ale mam wrażenie, że nawet w czasach świetności te budowle bardziej budziły śmiech niż podziw. W przypadku niektórych, do zajęcia murów nie trzeba drabiny. Wystarczy zwykły taboret. Mury szersze niż wyższe - po jaką cholerę ktoś tak sobie ubzdurał - miały się oprzeć broni palnej? Blanki to też szczyt architektury, którego nie opanowali tamtejsi mieszkańcy, a nawet dzieci je rysują żeby podkreślić, że to jest właśnie zamek. Takie z tych budowli forty, jak ze stodoły pałac. No i oczywiście potężne 3-4 metrowe mury ...

superstarxxx  2014-09-29 - 11:27

na xgameboxes jest już do pobrania

bizon1807  2014-09-29 - 16:10

Esese Wchodząc do miasta w Wiedźminie, czuliśmy się jak w średniowiecznej metropolii. Samo Skyrim to epoka kamienia. Mieszkańcy nic nie potrafią wybudować z innego materiału niż drewna. Miasta się sypią, pomimo tego, że czasy są niespokojne, więc przynajmniej mury miejskie by się przydały. Jedyne co potrafią to zapchać dziury drewnianymi balami. Trochę to niepoważne Bo wiedźmin dzieje się o wiele wiele lat później. Burj Khalifa też nie został postawiony w średniowieczu... No i te samotne domy. Wszędzie grasują wampiry i inne paskudztwa, a tu mamy domek w środku lasu gdzie za zwykłymi drzwiami sobie ludzie śpią. No to mi klimatu nie buduje. Nie obraź się ale powiem Ci tylko tyle że masz dziwne podejście do gier. Idziesz ciemnym lasem w środku nocy gdzieś na odludziu i nagle widzisz domek i to takie dziwne że ktoś tam mieszka? Dla mnie dziwne by było gdyby tam siedzieli sami nieumarli a tak mamy spokojną rodzinkę którą...można okraść >:D i nawet o tym nie wie bo wszyscy śpią :D Nie czepiam się już, że miecz waży więcej od zbroi Ja się z tym nie spotkałem, latam z żelaznym młotem bojowym o wadzę chyba 30 a zbroja jaką mam (ćwiekowana, skórzana) waży chyba 15 czy 20 no ale ...

marcin0218  2014-09-30 - 08:43

grzesiekf - z tego co pamiętam to Morrowind miałwymagania: : 500 MHz Intel Pentium III, Celeron, or AMD Athlon i 128MB RAM :) więc chyba dobrze napisałeś że POCINAŁEŚ. Pewnie klatkowało ci jak jasna cholera lub pomyliły ci się gry :D