The Elder Scrolls V: Skyrim [PC]

The Elder Scrolls V: Skyrim to wyprodukowana przez firmę Bethesda Game Studios piąta odsłona popularnego cyklu cRPG. Akcja gry osadzona została 200 lat po wydarzeniach przedstawionych w The Elder Scrolls IV: Oblivion. Gracze wcielają się w rolę jednego z ostatnich łowców smoków (dovakhin) i podążając tropem starożytnej przepowiedni próbują powstrzymać nadejście Alduina, boga zniszczenia, który zagraża całemu kontynentowi Tamriel. Wraz z postępami w grze postać nabywa nowe umiejętności i doskonali już posiadane.

wersja językowa:
polska i angielska

The Elder Scrolls V: Skyrim data premiery gry na PC:

11 listopada 2011 ( światowa data premiery )

11 listopada 2011 ( data wydania w Polsce )

11 listopada 2011 ( premiera w USA )

gry podobne do The Elder Scrolls V: Skyrim:

The Witcher 3: Wild Hunt
Kingdom Come: Deliverance
Arcania: A Gothic Tale

RPG, FPP, TPP, fantasy, sandbox, The Elder Scrolls, RPG akcji

The Elder Scrolls V: Skyrim to kolejna część serii cRPG autorstwa zespołu Bethesda Softworks. Ponownie odwiedzamy w niej kontynent Tamriel, a fabuła tym razem obraca się wokół powrotu do tej krainy pradawnej rasy smoków.

Akcja toczy się 200 lat po wydarzeniach opowiedzianych w grze Oblivion. Gracze wcielają się w jednego z ostatnich bohaterów parających się profesją dovahkiina, czyli łowcy smoków. Do niedawna wydawało się, że potężne monstra są już tylko wspomnieniem, ale pewnego dnia pokryte łuskami bestie znów zaczynają pojawiać się na niebie, a przepowiednia zwiastuje nadejście Alduina, boga zniszczenia, który przyjmuje postać smoka. Walcząc z tymi groźnymi potworami przejmujemy ich dusze oraz zdolności, czyli tak zwane Krzyki. Za ich pomocą możemy spowolnić czas, odepchnąć przeciwników niewidzialną energią, a nawet wezwać na pomoc sprzymierzonego smoka. Wiele tego typu umiejętności otrzymujemy po odnalezieniu pradawnych słów, ukrytych w nordyckich podziemiach.

Zabawę zaczynamy od stworzenia naszego wirtualnego alter-ego. Do wyboru jest dziesięć różnorodnych ras, brak natomiast podziału na klasy. Wraz z postępami w zabawie nasza postać staje się coraz potężniejsza. Po przejściu na kolejny poziom można samodzielnie zwiększyć jedną z trzech podstawowych cech: magię, wytrzymałość i zdrowie. Autorzy gry zupełnie przebudowali system umiejętności – zostały one podzielone na czytelne grupy, np. bronie jednoręczne, czy dwuręczne. Każda z takich kategorii zawiera konkretne zdolności i ataki. Zmiany zaszły także w systemie magii – zaklęcia ze szkoły Mistycyzmu zostały przeniesione do innych grup.

W Skyrim pojawia się nowy system walki, który jest bardziej dynamiczny i jednocześnie wymaga myślenia taktycznego. Każdej z dłoni bohatera można teraz przypisać broń, tarczę lub zaklęcie. W ten sposób tworzymy wiele kombinacji, łącząc np. czar ofensywny w jednej ręce z mieczem w drugiej. Bezpośrednie starcia polegają już nie tylko na bezmyślnym wciskaniu klawiszy, ale odpowiednim manewrowaniu bohaterem, unikaniu lub parowaniu ciosów i powalaniu przeciwników. Herosi mogą z łatwością stracić równowagę i wystawić się na niebezpieczne uderzenia wrogów, którzy teraz są znacznie bardziej żywotni i groźni. Postać gracza potrafi też wyprowadzać efektowne ciosy wykańczające.

Kolejna odsłona The Elder Scrolls jeszcze raz próbuje stworzyć wrażenie, że przemierzamy prawdziwy świat, zaludniony przez żywych mieszkańców. Decyzje gracza mają teraz poważniejsze konsekwencje, związane z ciekawszym zachowaniem innych postaci. Kiedy przykładowo wyrzucimy sztylet na środku miasta, to być może ktoś nam go odniesie lub wręcz przeciwnie - ukradnie. Zmianom uległy także dialogi, które stały się znacznie bardziej naturalne. Gdy znudzi nam się ratowanie świata możemy odpocząć przy bardziej przyziemnych czynnościach. The Elder Scrolls V: Skyrim pozwala zbierać plony z ziemi, wykuwać bronie w kuźni, gotować, wydobywać surowce w kopalniach, a nawet produkować pancerze.

The Elder Scrolls V: Skyrim oferuje możliwość zwiedzania olbrzymiego wirtualnego świata, w którym znajdziemy m.in. pięć dużych miast i setki podziemi. W celu ułatwienia poruszania się po tak dużym terenie autorzy wprowadzili opcję szybkiej podróży pomiędzy lokacjami. Ponownie zastosowano system automatycznego dostosowania siły przeciwników do umiejętności naszego śmiałka, choć jednocześnie upewniono się, że nie będzie on tak inwazyjny jak w Oblivionie. Usprawniony silnik gry dobiera zadania pod kątem naszych dotychczasowych dokonań i siły postaci. Przykładowo, gdy kobieta prosi nas o odnalezienie porwanej córki system sprawdza, które podziemia już odwiedziliśmy, a następnie umieszcza dziewczynkę tam, gdzie dotąd nie zawitaliśmy, jednocześnie dodając takich przeciwników, by stanowili oni wyzwanie dla naszego bohatera.

Gra korzysta z udoskonalonego silnika graficznego znanego z The Elder Scrolls IV: Oblivion. Znacznie poprawiono wygląd postaci oraz ich mimikę i gestykulację, dodano dynamiczne efekty pogodowe (m.in. śnieg) i symulację wiatru, który teraz realistycznie porusza gałęziami drzew. Gra oferuje opcję wyłączenia wszystkich elementów interfejsu z ekranu, pozwalając tym samym na głębsze zanurzenie się w wirtualny świat.

Tryb gry: single player   Nośnik: 1 DVD  
Ocena gry 9.7 / 10 na podstawie 28536 ocen czytelników.  
Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 8.9 / 10 na podstawie 5306 głosów czytelników.   Cena gry w dniu premiery: 159,99 zł

wymagania sprzętowe

Rekomendowane: Core i5 2.6 GHz, 2 GB RAM (4 GB RAM - Vista/7), karta grafiki 896 MB (GeForce GTX 260 lub lepsza), 6 GB HDD, Windows XP/Vista/7, łącze internetowe

The Elder Scrolls V: Skyrim - recenzja - mamy grę roku?

The Elder Scrolls V: Skyrim - recenzja - mamy grę roku? (PC)

"Od strony graficznej Skyrim prezentuje się całkiem nieźle, choć miejscami nierówno. Podrasowany silnik Gamebryo, który z niewiadomych względów został okrzyknięty przez Todda Howarda zupełnie nowym napędem, nadal kiepsko radzi sobie z animacjami. Grę lepiej oglądać z perspektywy pierwszej niż trzeciej osoby, a i tak trzeba przymknąć oko na niektóre „atrakcje”, np. śmiesznie kicające zające. Lokacje i świat prezentują się dużo lepiej niż w Oblivionie i są naprawdę ładne – na dodatek pecetowcy już teraz mogą skorzystać z pierwszych modów, które jeszcze bardziej upiększają północną prowincję. Oprawa audio wypada bez zastrzeżeń, pochwały należą się zwłaszcza autorowi muzyki – Jeremy Soule odwalił kawał kapitalnej roboty."  więcej

Skyrim: Wyrmstooth – smoki kontratakują w modyfikacji o wielkości DLC

Skyrim: Wyrmstooth – smoki kontratakują w modyfikacji o wielkości DLC [5:59]

Smoki znowu w natarciu, ale jesteśmy na to gotowi. Skończyliście grę Skyrim na wszelkie możliwe sposoby, a nie macie dość? Czas sięgnąć po twórczość fanów. Wyrmstooth to jeden z bardziej dopracowanych i imponujących modów, jakie powstały. Przygoda rozgrywa się na nowej mapie i opowiada o pewnym wyjątkowo groźnym smoku. Postanowiliśmy rzucić mu wyzwanie.

5:34

Video The Elder Scrolls V: Skyrim

fragment rozgrywki z modyfikacji Falskaar

1:42

Video The Elder Scrolls V: Skyrim

The Animation of Skyrim

1:09

Video The Elder Scrolls V: Skyrim

Update 1.5 Trailer

komentarze czytelników (3564)


panTicTac  2015-03-14 - 12:03

tihomax--> ,,Jakby", ale ma wsparcie. Tak można powiedzieć o każdej grze, więc nie rozumiem cię :P

10

paul181818  2015-03-17 - 17:21

świetna gra

10

Sonic the Hedgehog Shadow  2015-03-21 - 07:03

Wspaniała gra dużo się przy niej sasiedziałem

tojo1807  2015-03-22 - 12:01

Jednym słowem skyrim 10/10

Ergo  2015-03-22 - 19:27

Siema, mógłby mi ktoś powiedzieć czy mogę zainstalować wszystkie mody zawarte na gry-online? Czy to będzie się wszystko gryzło. Szczerze mówiąc trochę zapytałem ogólnikowo bo chodzi mi konkretnie o mody zmieniające rozgrywkę na bardziej realistyczną tzn. odczuwanie głodu, zimna, zmiana ekonomi i td. Byłbym bardzo wdzięczny jeśli ktoś obeznany z modami się wypowiedział :)

10

Razeroth  2015-03-23 - 16:57

Najdłuższa gra w jaką kiedykolwiek grałem. Przejście wszystkiego, włącznie z zadaniami pobocznymi zajęło mi 337 godzin. 3 miesiące epickiej zabawy :) Dobrze wydane pieniądze.

PanSmitheusz  2015-03-23 - 21:15

Jedna z najlepszych gier które powstały, nawet po kilku latach może zaskoczyć ;) Rozbudowana mapa i ładnie dopracowana grafika, misje świetne.

mmaakkss  2015-03-25 - 16:11

Jestem Skyrimowym kleptomanem, kradnę wszystko co widzę, gdzie mogę zgłosić się do specjalisty ?

Adiyoshi  2015-03-26 - 20:09

Ojjj grało się trochę w Skyrima i nie żałuję :D!

siwyA4  2015-03-27 - 18:37

może mi ktoś wyjaśnić na czym polega ten mod http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/50305/? lub powiedzieć chociaż gdzie wrzucić,angielski nie jest moją mocną stroną.

GGolicz  2015-03-28 - 12:23

Skyrima cechuje świetna jak na 2011 grafika oraz naprawdę prześwietna fabuła. W Skyrimie jest totalna dowolność jeśli chodzi o klasę- gdyż po prostu jej nie wybierasz, grasz kim chcesz kiedy chcesz. Ja na przykład pierwsze 10 leveli nabiłem wojownikiem ciężkozbrojnym, by potem stać się magiem przywracania. Skoro jesteśmy już przy magii to nie da się powiedzieć złego słowa. Własna akademia oraz 6 różnych odmian (wliczając zaklinanie) pozwalają na rozwinięcie swych umiejętności magicznych w szybki sposób. Same dobre rzeczy mogę też powiedzieć o tzw. drzewkach rozwoju/umiejętności, bez których trudno grać daną "klasą". Na przykład jeśli chcemy zostać zabójcą to nie będziemy od tak wbijali nóż w plecy wszystkim, których napotkamy. Musimy się trochę namęczyć aby kimś takim zostać. Minusem jest kilka błędów, rozsianych po świecie. Na szczęście rozwiązanie najbardziej upierdliwych spokojnie znajdziecie na yt lub na forach. Także nic dodać nic ująć- ocena końcowa to 10. Polecam KAŻDEMU. Z ręką na sercu mogę powiedzieć, że TES: Skyrim to co najmniej 300 godzin świetnie spędzonego czasu.

Tomeis  2015-03-28 - 12:38

siwyA4 poprawia zarzadzanie pamiecia, fix jest aktywny w nowych wersjach SKSE- jak masz SKSE to nie musz ssmme uzywac rozpakowac i pliki d3dx9_42.dll i ssme.ini umiescic w glownym folderze gry (tak by widziec, TESV.exe i glowne foldery).

Husajn231231231  2015-03-28 - 17:16

Czy z takim sprzętem jest sens kupować tą grę czy jednak nie mam co próbować: i3-4030 1.90 GHz, 4GB RAM, NVIDIA GeForce 820M????

DeBe20  2015-03-28 - 19:54

Powinna zadziałać.

7.5

kuvery  2015-04-02 - 18:52

Moje wrażenia z gry: Plusy + ogromny urozmaicony teren do zwiedzenia + świetne prowadzenie postaci + bogate drzewko umiejętności (w przeciwieństwie do beznadziejnego z "Wiedźmin 2") + dodatek z wyspą Solstheim + sporo niezapomnianych miejsc, krasnoludzkie budowle, Czarna Przystań + kilka ciekawych skradanek jak: Ambasada Talmoru, posiadłość Złotoblask + ogrom postaci + skradanie i strzelectwo z łuku znakomicie zrobione Minusy: - sporo prostych bugów z zadaniami, bez konsoli ani rusz - i jeszcze raz minus za zatrzęsienie bugów, jak można takiego bubla wydać i to wersja 1.9.32.0.8 - wyrzucanie do windowsa nie takie rzadkie - tekst "nie możesz wydobyć rudy podczas walki", jakiej walki?? ano pływający zębacz gdzieś w poniższym jeziorku, bzdura - wykonuję misję z narażeniem życia i wracam do gościa w nocy, co słyszę "muszę stąd wyjść", kolejna bzdura - po osiągnięciu poziomu legendarny, reset umiejętności po to tylko aby dalej nabijać punkty umiejętności, lepiej by było od stu podnosić poziom do powiedzmy 120-150 bez dodatkowych ulepszeń - w "Wiedźmin 2" umiejętności nie dawały prawie nic, a tutaj dzięki alchemii, kowalstwu, przywracaniu jest się nieśmiertelnym, w G ...

kacper2098  2015-04-08 - 13:11

Dla mnie to najlepsza gra RPG i w ogóle ze wszystkich gier najlepsza :D

ShockWave20  2015-04-12 - 21:39

@kuvery Nie po to resetuje sie punkty, aby tylko nabijać je od nowa jaki by to miało sens?! W ten sposób błyskawicznie zdobywasz kolejne levele możesz rozwijać niemal każdą profesje w ten sposób zrobiłem sobie kolesia który umie posługiwać sie niemal każdym rodzajem broni, a co dałoby Ci rozwijanie umiejetnosci powyżej 100 skoro i tak gra jest obrzydliwie łatwa, kiedy zrobisz sobie alchemie, kowalstwo i zaklinanie na 100?:D Co do porównań Skyrima i Wiedzmina obie gry są świetne, jedna ma świetną fabułe podejmowane decyzje mają wpływ na dalszą rozgrywke, nie zabrakło ciekawych dialogów i charakterystycznego poczucia humoru(oczywiscie mowa o wiedzminie)itd. Skyrim natomiast to ogromny świat którego eksploracja sprawia ogromną przyjemność, masa broni, umiejetności do rozwinięcia, bardzo dobra oprawa audiowizualna można by tak wymieniać... Co do bugów to chyba nic dziwnego, że po prostu są nie wiem czemu niektórzy tak narzekają nie jest aż tak tragicznie dajmy na to Gothica 3 w którego przyznam bez odpowiedniego patcha nie da sie grać :)

Ergo  2015-04-13 - 23:14

Jedyne co mnie denerwuje w skyrimie to strasznie niewykorzystany potencjał jeśli chodzi o questy a mam tu na myśli znaczniki znaczniki i jeszcze raz znaczniki... nie mogli zrobić questów tak żeby gracz musiał się sam domyśleć gdzie ma iść i co zrobić? Oczywiście jest parę takich misji ale po co się męczyć jak włączamy mapę szybka podróż i gotowe :P Ostatnio jak grałem to zaskoczyła mnie misja od gildii złodziei gdzie mieliśmy wykraść prace Cancelma aby przetłumaczyć dziennik Gallusa. Nie był to może jakiś ciężki wysiłek umysłowy ale na końcu trzeba było skopiować z kamiennej tablicy w/w pracę, musieliśmy troszkę wysilić szare komórki i pomyśleć jak to zrobić a potrzebna do tego była kartka papieru i węgiel (choć był on porozrzucany wszędzie i ciężko było nie wpaść na to). Nie mogli zrobić więcej takich questów gdzie sami musimy pokombinować co zrobić? Drugi przykład to questy z książek. Jak już jest ta książka i opisana w niej jakaś historia to po co dawać ten cholerny znacznik, niech gracz czytając sam dojdzie do tego gdzie ma iść i co zrobić. Szczerze to z wykonywania questów nie miałem w ogóle satysfakcji, bezmyślne szukanie punktu na mapie, szybka podróż, likwidacja przeciwnikó ...

10

Nefarian17k  2015-04-21 - 13:22

W zadaniu Księżycowa choroba nie mogę wybrać kwestii dialogowej, klikam na klawiaturze , myszką i nic. Jak to naprawić?

czorny50  2015-04-25 - 11:39

Kolejne 110 godzin gry ( czyli w sumie ponad 180 ) Głównie przetrwonione na Deadry i Gildie złodziei. Co do bóstw to tylko niektóre misje są ciekawe, a niektóre strasznie się dłużą. Jestem na nieco ponad 40 poziomie i chyba tylko jeden przedmiot z dwunastu był mocniejszy niż to co posiadałem do tej pory ( nie liczę tu Gwiazdy Azury) Co do Gildli to mają ciekawye misje główne, a i cały czas mamy co robić ponieważ możemy dostawać nieskończoność generowanych mini questów ( więc sakwa się zapełnia szybko) Może to jest minus całej gry, ale bardzo łatwo tu o złoto. Z plusów jeszcze mogę dodać siedzibę złodziei oraz pancerze. Niestety w porównaniu z ugrupowaniem z Cyrodiil ta grupa nie zachęca do członkostwa, a i rangi usunęli w tej części. Dodatkowa cała historia jest strasznie naciągana. Gildia Złodziej jest chyba jedyną zgrają od której nie dostaniemy żadnego towarzysza podróży. Podsumowują Skyrim jest dobą grą, ale mi jeszcze za wcześnie by ją oceniać. Jednakowoż muszę sobie zrobić od niej przerwę przynajmniej do następnej zimy już nie z powodu uzależnienia, a zwyczajnie znudzenia produkcją .