The Elder Scrolls V: Skyrim [PC]

The Elder Scrolls V: Skyrim to wyprodukowana przez firmę Bethesda Game Studios piąta odsłona popularnego cyklu cRPG. Akcja gry osadzona została 200 lat po wydarzeniach przedstawionych w The Elder Scrolls IV: Oblivion. Gracze wcielają się w rolę jednego z ostatnich łowców smoków (dovakhin) i podążając tropem starożytnej przepowiedni próbują powstrzymać nadejście Alduina, boga zniszczenia, który zagraża całemu kontynentowi Tamriel. Wraz z postępami w grze postać nabywa nowe umiejętności i doskonali już posiadane.

wersja językowa:
polska i angielska

The Elder Scrolls V: Skyrim data premiery gry na PC:

11 listopada 2011 ( światowa data premiery )

11 listopada 2011 ( data wydania w Polsce )

11 listopada 2011 ( premiera w USA )

gry podobne do The Elder Scrolls V: Skyrim:

The Witcher 3: Wild Hunt
Kingdom Come: Deliverance
Arcania: A Gothic Tale

RPG akcji, FPP, TPP, fantasy, sandbox, The Elder Scrolls

The Elder Scrolls V: Skyrim to kolejna część serii cRPG autorstwa zespołu Bethesda Softworks. Ponownie odwiedzamy w niej kontynent Tamriel, a fabuła tym razem obraca się wokół powrotu do tej krainy pradawnej rasy smoków.

Akcja toczy się 200 lat po wydarzeniach opowiedzianych w grze Oblivion. Gracze wcielają się w jednego z ostatnich bohaterów parających się profesją dovahkiina, czyli łowcy smoków. Do niedawna wydawało się, że potężne monstra są już tylko wspomnieniem, ale pewnego dnia pokryte łuskami bestie znów zaczynają pojawiać się na niebie, a przepowiednia zwiastuje nadejście Alduina, boga zniszczenia, który przyjmuje postać smoka. Walcząc z tymi groźnymi potworami przejmujemy ich dusze oraz zdolności, czyli tak zwane Krzyki. Za ich pomocą możemy spowolnić czas, odepchnąć przeciwników niewidzialną energią, a nawet wezwać na pomoc sprzymierzonego smoka. Wiele tego typu umiejętności otrzymujemy po odnalezieniu pradawnych słów, ukrytych w nordyckich podziemiach.

Zabawę zaczynamy od stworzenia naszego wirtualnego alter-ego. Do wyboru jest dziesięć różnorodnych ras, brak natomiast podziału na klasy. Wraz z postępami w zabawie nasza postać staje się coraz potężniejsza. Po przejściu na kolejny poziom można samodzielnie zwiększyć jedną z trzech podstawowych cech: magię, wytrzymałość i zdrowie. Autorzy gry zupełnie przebudowali system umiejętności – zostały one podzielone na czytelne grupy, np. bronie jednoręczne, czy dwuręczne. Każda z takich kategorii zawiera konkretne zdolności i ataki. Zmiany zaszły także w systemie magii – zaklęcia ze szkoły Mistycyzmu zostały przeniesione do innych grup.

W Skyrim pojawia się nowy system walki, który jest bardziej dynamiczny i jednocześnie wymaga myślenia taktycznego. Każdej z dłoni bohatera można teraz przypisać broń, tarczę lub zaklęcie. W ten sposób tworzymy wiele kombinacji, łącząc np. czar ofensywny w jednej ręce z mieczem w drugiej. Bezpośrednie starcia polegają już nie tylko na bezmyślnym wciskaniu klawiszy, ale odpowiednim manewrowaniu bohaterem, unikaniu lub parowaniu ciosów i powalaniu przeciwników. Herosi mogą z łatwością stracić równowagę i wystawić się na niebezpieczne uderzenia wrogów, którzy teraz są znacznie bardziej żywotni i groźni. Postać gracza potrafi też wyprowadzać efektowne ciosy wykańczające.

Kolejna odsłona The Elder Scrolls jeszcze raz próbuje stworzyć wrażenie, że przemierzamy prawdziwy świat, zaludniony przez żywych mieszkańców. Decyzje gracza mają teraz poważniejsze konsekwencje, związane z ciekawszym zachowaniem innych postaci. Kiedy przykładowo wyrzucimy sztylet na środku miasta, to być może ktoś nam go odniesie lub wręcz przeciwnie - ukradnie. Zmianom uległy także dialogi, które stały się znacznie bardziej naturalne. Gdy znudzi nam się ratowanie świata możemy odpocząć przy bardziej przyziemnych czynnościach. The Elder Scrolls V: Skyrim pozwala zbierać plony z ziemi, wykuwać bronie w kuźni, gotować, wydobywać surowce w kopalniach, a nawet produkować pancerze.

The Elder Scrolls V: Skyrim oferuje możliwość zwiedzania olbrzymiego wirtualnego świata, w którym znajdziemy m.in. pięć dużych miast i setki podziemi. W celu ułatwienia poruszania się po tak dużym terenie autorzy wprowadzili opcję szybkiej podróży pomiędzy lokacjami. Ponownie zastosowano system automatycznego dostosowania siły przeciwników do umiejętności naszego śmiałka, choć jednocześnie upewniono się, że nie będzie on tak inwazyjny jak w Oblivionie. Usprawniony silnik gry dobiera zadania pod kątem naszych dotychczasowych dokonań i siły postaci. Przykładowo, gdy kobieta prosi nas o odnalezienie porwanej córki system sprawdza, które podziemia już odwiedziliśmy, a następnie umieszcza dziewczynkę tam, gdzie dotąd nie zawitaliśmy, jednocześnie dodając takich przeciwników, by stanowili oni wyzwanie dla naszego bohatera.

Gra korzysta z udoskonalonego silnika graficznego znanego z The Elder Scrolls IV: Oblivion. Znacznie poprawiono wygląd postaci oraz ich mimikę i gestykulację, dodano dynamiczne efekty pogodowe (m.in. śnieg) i symulację wiatru, który teraz realistycznie porusza gałęziami drzew. Gra oferuje opcję wyłączenia wszystkich elementów interfejsu z ekranu, pozwalając tym samym na głębsze zanurzenie się w wirtualny świat.

Tryb gry: single player   Nośnik: 1 DVD  
Ocena gry 9.7 / 10 na podstawie 24687 ocen czytelników.   Cena gry w dniu premiery: 159,99 zł

wymagania sprzętowe:

Core i5 2.6 GHz, 2 GB RAM (4 GB RAM - Vista/7), karta grafiki 896 MB (GeForce GTX 260 lub lepsza), 6 GB HDD, Windows XP/Vista/7, łącze internetowe

notebook standardowy ASUS K53SV

Intel Core i5-2410M, 4096 MB RAM, Intel HM65 Express, LED 15.6" 1366 x 768

57 fps - 800x600 średnie detale

59 fps - 1024x768 niskie detale

59 fps - 1366x768 niskie detale

notebook dla gracza ASUS G74SX

Intel Core i7-2630QM, 8192 MB RAM, Intel HM65 Express, 17.3" Full HD 1920 x 1080

59 fps - 1024x768 wysokie detale

60 fps - 1366x768 średnie detale

44 fps - 1366x768 wysokie detale

Zobacz pełne testy wydajności gry The Elder Scrolls V: Skyrim na notebookach na serwisie gramynawynos.pl

The Elder Scrolls V: Skyrim - recenzja - mamy grę roku?

The Elder Scrolls V: Skyrim - recenzja - mamy grę roku? (PC)

"Od strony graficznej Skyrim prezentuje się całkiem nieźle, choć miejscami nierówno. Podrasowany silnik Gamebryo, który z niewiadomych względów został okrzyknięty przez Todda Howarda zupełnie nowym napędem, nadal kiepsko radzi sobie z animacjami. Grę lepiej oglądać z perspektywy pierwszej niż trzeciej osoby, a i tak trzeba przymknąć oko na niektóre „atrakcje”, np. śmiesznie kicające zające. Lokacje i świat prezentują się dużo lepiej niż w Oblivionie i są naprawdę ładne – na dodatek pecetowcy już teraz mogą skorzystać z pierwszych modów, które jeszcze bardziej upiększają północną prowincję. Oprawa audio wypada bez zastrzeżeń, pochwały należą się zwłaszcza autorowi muzyki – Jeremy Soule odwalił kawał kapitalnej roboty."  więcej

Skyrim: Wyrmstooth – smoki kontratakują w modyfikacji o wielkości DLC

Skyrim: Wyrmstooth – smoki kontratakują w modyfikacji o wielkości DLC [5:59]

Smoki znowu w natarciu, ale jesteśmy na to gotowi. Skończyliście grę Skyrim na wszelkie możliwe sposoby, a nie macie dość? Czas sięgnąć po twórczość fanów. Wyrmstooth to jeden z bardziej dopracowanych i imponujących modów, jakie powstały. Przygoda rozgrywa się na nowej mapie i opowiada o pewnym wyjątkowo groźnym smoku. Postanowiliśmy rzucić mu wyzwanie.

5:34

Video The Elder Scrolls V: Skyrim

fragment rozgrywki z modyfikacji Falskaar

1:09

Video The Elder Scrolls V: Skyrim

Update 1.5 Trailer

1:42

Video The Elder Scrolls V: Skyrim

The Animation of Skyrim

komentarze czytelników (3179)


10

HETRIX22  2014-04-06 - 22:24

10 ! Perfekcyjny RPG. Ogromny świat, przy tym bardzo szczegółowy. Zachowany klimat magicznego świata fantasy. Możliwość modowania gry. Jedyną wadą jest to, że przygniata ona graczy swym ogromem. Działa to na zasadzie: " po co mam robić tego questa skoro w miejscu w którym go skończę czeka na mnie 10 kolejnych questów. Poza tą wadą (tylko dla niektórych) w tej grze można właściwie żyć!

Stefano77  2014-04-06 - 22:50

panTicTac pamiętaj tylko, że z modami to nie taka prosta sprawa. Po pierwsze potrzebujesz Bossa, który ustawi twoje mody, po drugie wgrywaj mody pojedynczo i sprawdzaj, czy nie zepsuły ci gry. Najlepiej zrób kopię gry. Potrzebny będzie także program Wrye Bash, a także TESedit jeśli chcesz, żeby wszystko elegancko chodziło. Mam ponad setkę modów i uwierz mi, że było przy tym tyle grzebania i testowania, żeby wszystko ze sobą współgrało. Praktycznie co piąty mod nie chciał współgrać z innym itd. Konkretnych modów ci tutaj nie podam, bo zajęłoby to za dużo miejsca. Wejdz na skyrimnexus i zobacz co cię interesuje, a jest tego masa, począwszy od zmian w gameplayu po grafikę, nowe przedmioty, domy, questy itd. Jest wiele ciekawych i przydatnych modyfikacji. Tutaj masz mój wykaz z Bossa moich najlepszych, przetestowanych modów: wklej.org/id/1324815/

Stefano77  2014-04-06 - 22:54

Tutaj jak używać TESedit do czyszczenia modów: www.youtube.com/watch?v=WMioiLDftsA Pamiętaj także by wgrać modyfikacje ciała, jeśli chcesz korzystać z przedmiotów dla cbbe.

Stefano77  2014-04-06 - 22:56

Jak czegoś nie będziesz wiedział to napisz, a postaram się pomóc:)

4.0

dirnis1  2014-04-07 - 20:41

śreniak, zawiodłem się na tej grze, postawiono na duży świat a nie na klimat i fabułę a te pseudo "oblężenia" miast zamiast zachwytu powodowały zażenowanie i śmiech...ten kto uważa tą grę za najlepszy rpg powinien odejść od skyrima i poszukać innych, lepszych gier, długo nie trzeba szukać...

Stefano77  2014-04-07 - 21:59

Moderzy i to poprawili. Zainstaluj sobie mod civil war, który poprawia wojnę domową w Skyrim. Fakt fabuła Skyrima jest dosyć krótka i mało epicka, przynajmniej ta jej część mówiąca o wojnie domowej. Bez odpowiednich modów można czuć się zawiedzionym. Zostaje jednak masa świetnych zadań, którym klimatu nie można odmówić. Dodatki mają bardzo ciekawe fabuły, które rekompensują skromną fabułę z podstawki. Skyrim jest grą bardzo klimatyczną, przynajmniej dla kogoś kto kocha to uniwersum, setki książek, bohaterów, piękne lokacje, jak i sama fabuła (której potencjału nie do końcawykorzystano) zwyczajnie budują genialny klimat i nikt mi nie powie, że jest inaczej. Z ponad setką modów ta gra naprawdę, mimo, że nie tak dobra i genialna co Morrowind, którego klimatu i grywalności nic nie pobije, zasługuje na 10/10.

Stefano77  2014-04-08 - 22:01

Jak ktoś potrzebuje modów graficznych, które niestety dużo ważą, mam dobrą wiadomość. W najnowszym cd action znajdziecie je na płycie:)

panTicTac  2014-04-09 - 15:07

Nie wiem jak tej grze można dać ocenę z rzędu 4. Ocena ,,4" to gra dość słaba, która nie oferuje nic ciekawego, a Skyrim taki nie jest. Dla mnie jest to numer ,,uno" 2011 i tej generacji konsol. Ale jak wiadomo, każdy ma swój gust.

Crod4312  2014-04-09 - 17:32

Instalowanie modów jest dla osób,które potrafią to robić.Kiedyś próbowałem się w tym pobawić to zrypałem całą grę i musiałem instalować ją na nowo.Twórcy powinni zadbać o to by ta gra wyglądała bez modów tak jak z modami a ni gracze. Bethesta po prosu poszła na łatwiznę wysługując się swoimi graczami zbijają na tym miliony.Ta gra nie zasługuje (bez modów)na ocenę wyższą niż 7.0.Tak jak mówiłem nie każdy potrafi/chce bawić się modami i jest to pół-produkt.

Stefano77  2014-04-09 - 18:06

Racja, gra wyszła niedopracowana. Bez modów nie wyobrażam sobie gry w Skyrima. Po prostu mody poprawiają tak wiele spraw, że to już zupełnie inna gra.

ARONXXX20  2014-04-13 - 02:18

moim zdaniem gra ma tyle zalet co i wad czyli bym powiedział tak że grafika jest nie tak doskonała jak się wydaje na mnie nie robi wrażenia a ile błędów że w głowie się nie mieści a niby tak dobrze sie zapowiadała a tu klapa a po pierwsze powinni udostępnić mape z dodatkami wtedy jak co gdzie znaleźć tym bardziej jak gra jest internetowa

kisiel2512  2014-04-13 - 11:25

@ARONXXX20 Od kiedy Skyrim to gra internetowa? Chyba Ci się pomyliło z TESO.

mmaakkss  2014-04-15 - 20:45

Stefano77 - to developerzy powinni wydać dobrą grę a nie taką którą gracze muszą naprawiać. Mi się nie chce bawić w żadne mody srody, gram w to co jest i gra jest przeciętna.

Stefano77  2014-04-16 - 14:20

Skyrim przeciętny na pewno nie jest. Jest to bardzo dobra gra, ale jest nieco niedopracowana. Bez modów 9/10. Z modami 10/10.

mmaakkss  2014-04-18 - 12:03

Rozwój postaci jest spartaczony po całości, nabije miecz zbroje i bloki na 100 i już nie mogę dalej awansować... brak xp za questy to jest tragedia, po cholere mi złoto i soul gemy których w grze jest multum ;) RPG z brakiem podststawowych elementow RPG. Rozwój postaci i skilli to najlepsza zabawa a tu dostajemy dildosem w pysk ;)

Stefano77  2014-04-18 - 14:42

Taki właśnie system rozwoju postaci jest cechą charakterystyczną serii. Tak było w Morrowindzie, Oblivionie, czy wcześniejszych grach. System rozwoju postaci jest intuicyjny i naturalny, a że się komus to nie podoba to już trudno. Taka jest cecha główna tej serii gier. Jestem fanem Morrowinda i uważam, że jest najlepszą grą w jaką kiedykolwiek grałem, a grałem sporo w m.in we wszelkiej maści rpg: od baldurów, po icewindy, tormenty po gothici itd. Skyrim jest równie genialny.

Stefano77  2014-04-18 - 14:47

Zresztą, gracze dzielą się na dwie grupy: tych, którzy chcą zaliczyć Skyrima, bez sentymentu tak jak każdego innego rpg i tych co kochają to universum i każda chwila spędzona w tym świecie jest dla nich epicka i klimatyczna. Ja należę do tej drugiej grupy, kocham ten świat i jego historią od początku serii. Dla mnie takie gry jak Morrowind, czy Skyrim są spełnieniem marzeń gracza.

mmaakkss  2014-04-19 - 15:55

Ja wolę o wiele bardziej Fallout 3 / Fallout New Vegas, samo wybieranie skilli i perks'ów sprawia tam dużo radochy :) Skyrima ukończyłem i to dość szybko ( w stosunku do niektórych co deklarują 500 h), jakieś 30 godzin chyba ;) ciągłe chodzenie po jaskiniach straszliwie mnie nużyło, no ile ludzi tyle gustów :D

szok47  2014-04-19 - 15:58

Mam dokładnie tak samo jak Stefano :) Fakt faktem, skyrim to moje pierwsza gra z seri TES, ale zakochałem się w niej od pierszego ''właczenia'' hehe.. A też grałem w wiele RPG-ów. A do skyrima jak dorzucimy mody... to jest w ogóle BAJKA. Moj skyrim po wrzuceniu modów zajmuje 25 giga. Mam ich coś koło 60. Tydzień czasu zajęło mi dobieranie modów. Namęczyłem sie jak nie wiem... a to jakiś konflikt a to spolszczenie nie ma, nerwy były :) obcykałem rózne programy od WryBasha po BOSS-a dzieki nim skyrim mimo tylu modów, jest stabilny.. i wreszcie odpaliłem gre... to tak jakbym zobaczył inną gre :) i zakochałem się na nowo :D Także moi drodzy.. skyrim jest jak ''miłość'' trzeba ją pielęgnować hehe :) Szczególnie polecam mody ''survivalowe'' Od Frostfalla po Realistic Needs. Kończąc na HunterBornie. I rózne rózniste zbroj, miecze.. tarcze.. cała masa tego jest na nexusie :) Chwilami w szoku byłem, ze za tymi modami stoją amatorzy.. Odwalają kawał dobrej roboty :) ps.. z tą miłością to taka metafora :) hehehe...

Stefano77  2014-04-19 - 20:09

Szok47, też mam te mody, naprawdę świetna robota:)