The Elder Scrolls V: Skyrim [PC]

The Elder Scrolls V: Skyrim to wyprodukowana przez firmę Bethesda Game Studios piąta odsłona popularnego cyklu cRPG. Akcja gry osadzona została 200 lat po wydarzeniach przedstawionych w The Elder Scrolls IV: Oblivion. Gracze wcielają się w rolę jednego z ostatnich łowców smoków (dovakhin) i podążając tropem starożytnej przepowiedni próbują powstrzymać nadejście Alduina, boga zniszczenia, który zagraża całemu kontynentowi Tamriel. Wraz z postępami w grze postać nabywa nowe umiejętności i doskonali już posiadane.

wersja językowa:
polska i angielska

The Elder Scrolls V: Skyrim data premiery gry na PC:

11 listopada 2011 ( światowa data premiery )

11 listopada 2011 ( data wydania w Polsce )

11 listopada 2011 ( premiera w USA )

gry podobne do The Elder Scrolls V: Skyrim:

The Witcher 3: Wild Hunt
Kingdom Come: Deliverance
Arcania: A Gothic Tale

RPG akcji, FPP, TPP, fantasy, sandbox, The Elder Scrolls

The Elder Scrolls V: Skyrim to kolejna część serii cRPG autorstwa zespołu Bethesda Softworks. Ponownie odwiedzamy w niej kontynent Tamriel, a fabuła tym razem obraca się wokół powrotu do tej krainy pradawnej rasy smoków.

Akcja toczy się 200 lat po wydarzeniach opowiedzianych w grze Oblivion. Gracze wcielają się w jednego z ostatnich bohaterów parających się profesją dovahkiina, czyli łowcy smoków. Do niedawna wydawało się, że potężne monstra są już tylko wspomnieniem, ale pewnego dnia pokryte łuskami bestie znów zaczynają pojawiać się na niebie, a przepowiednia zwiastuje nadejście Alduina, boga zniszczenia, który przyjmuje postać smoka. Walcząc z tymi groźnymi potworami przejmujemy ich dusze oraz zdolności, czyli tak zwane Krzyki. Za ich pomocą możemy spowolnić czas, odepchnąć przeciwników niewidzialną energią, a nawet wezwać na pomoc sprzymierzonego smoka. Wiele tego typu umiejętności otrzymujemy po odnalezieniu pradawnych słów, ukrytych w nordyckich podziemiach.

Zabawę zaczynamy od stworzenia naszego wirtualnego alter-ego. Do wyboru jest dziesięć różnorodnych ras, brak natomiast podziału na klasy. Wraz z postępami w zabawie nasza postać staje się coraz potężniejsza. Po przejściu na kolejny poziom można samodzielnie zwiększyć jedną z trzech podstawowych cech: magię, wytrzymałość i zdrowie. Autorzy gry zupełnie przebudowali system umiejętności – zostały one podzielone na czytelne grupy, np. bronie jednoręczne, czy dwuręczne. Każda z takich kategorii zawiera konkretne zdolności i ataki. Zmiany zaszły także w systemie magii – zaklęcia ze szkoły Mistycyzmu zostały przeniesione do innych grup.

W Skyrim pojawia się nowy system walki, który jest bardziej dynamiczny i jednocześnie wymaga myślenia taktycznego. Każdej z dłoni bohatera można teraz przypisać broń, tarczę lub zaklęcie. W ten sposób tworzymy wiele kombinacji, łącząc np. czar ofensywny w jednej ręce z mieczem w drugiej. Bezpośrednie starcia polegają już nie tylko na bezmyślnym wciskaniu klawiszy, ale odpowiednim manewrowaniu bohaterem, unikaniu lub parowaniu ciosów i powalaniu przeciwników. Herosi mogą z łatwością stracić równowagę i wystawić się na niebezpieczne uderzenia wrogów, którzy teraz są znacznie bardziej żywotni i groźni. Postać gracza potrafi też wyprowadzać efektowne ciosy wykańczające.

Kolejna odsłona The Elder Scrolls jeszcze raz próbuje stworzyć wrażenie, że przemierzamy prawdziwy świat, zaludniony przez żywych mieszkańców. Decyzje gracza mają teraz poważniejsze konsekwencje, związane z ciekawszym zachowaniem innych postaci. Kiedy przykładowo wyrzucimy sztylet na środku miasta, to być może ktoś nam go odniesie lub wręcz przeciwnie - ukradnie. Zmianom uległy także dialogi, które stały się znacznie bardziej naturalne. Gdy znudzi nam się ratowanie świata możemy odpocząć przy bardziej przyziemnych czynnościach. The Elder Scrolls V: Skyrim pozwala zbierać plony z ziemi, wykuwać bronie w kuźni, gotować, wydobywać surowce w kopalniach, a nawet produkować pancerze.

The Elder Scrolls V: Skyrim oferuje możliwość zwiedzania olbrzymiego wirtualnego świata, w którym znajdziemy m.in. pięć dużych miast i setki podziemi. W celu ułatwienia poruszania się po tak dużym terenie autorzy wprowadzili opcję szybkiej podróży pomiędzy lokacjami. Ponownie zastosowano system automatycznego dostosowania siły przeciwników do umiejętności naszego śmiałka, choć jednocześnie upewniono się, że nie będzie on tak inwazyjny jak w Oblivionie. Usprawniony silnik gry dobiera zadania pod kątem naszych dotychczasowych dokonań i siły postaci. Przykładowo, gdy kobieta prosi nas o odnalezienie porwanej córki system sprawdza, które podziemia już odwiedziliśmy, a następnie umieszcza dziewczynkę tam, gdzie dotąd nie zawitaliśmy, jednocześnie dodając takich przeciwników, by stanowili oni wyzwanie dla naszego bohatera.

Gra korzysta z udoskonalonego silnika graficznego znanego z The Elder Scrolls IV: Oblivion. Znacznie poprawiono wygląd postaci oraz ich mimikę i gestykulację, dodano dynamiczne efekty pogodowe (m.in. śnieg) i symulację wiatru, który teraz realistycznie porusza gałęziami drzew. Gra oferuje opcję wyłączenia wszystkich elementów interfejsu z ekranu, pozwalając tym samym na głębsze zanurzenie się w wirtualny świat.

Tryb gry: single player   Nośnik: 1 DVD  
Ocena gry 9.7 / 10 na podstawie 26956 ocen czytelników.   Cena gry w dniu premiery: 159,99 zł

wymagania sprzętowe

Rekomendowane: Core i5 2.6 GHz, 2 GB RAM (4 GB RAM - Vista/7), karta grafiki 896 MB (GeForce GTX 260 lub lepsza), 6 GB HDD, Windows XP/Vista/7, łącze internetowe

The Elder Scrolls V: Skyrim - recenzja - mamy grę roku?

The Elder Scrolls V: Skyrim - recenzja - mamy grę roku? (PC)

"Od strony graficznej Skyrim prezentuje się całkiem nieźle, choć miejscami nierówno. Podrasowany silnik Gamebryo, który z niewiadomych względów został okrzyknięty przez Todda Howarda zupełnie nowym napędem, nadal kiepsko radzi sobie z animacjami. Grę lepiej oglądać z perspektywy pierwszej niż trzeciej osoby, a i tak trzeba przymknąć oko na niektóre „atrakcje”, np. śmiesznie kicające zające. Lokacje i świat prezentują się dużo lepiej niż w Oblivionie i są naprawdę ładne – na dodatek pecetowcy już teraz mogą skorzystać z pierwszych modów, które jeszcze bardziej upiększają północną prowincję. Oprawa audio wypada bez zastrzeżeń, pochwały należą się zwłaszcza autorowi muzyki – Jeremy Soule odwalił kawał kapitalnej roboty."  więcej

Skyrim: Wyrmstooth – smoki kontratakują w modyfikacji o wielkości DLC

Skyrim: Wyrmstooth – smoki kontratakują w modyfikacji o wielkości DLC [5:59]

Smoki znowu w natarciu, ale jesteśmy na to gotowi. Skończyliście grę Skyrim na wszelkie możliwe sposoby, a nie macie dość? Czas sięgnąć po twórczość fanów. Wyrmstooth to jeden z bardziej dopracowanych i imponujących modów, jakie powstały. Przygoda rozgrywa się na nowej mapie i opowiada o pewnym wyjątkowo groźnym smoku. Postanowiliśmy rzucić mu wyzwanie.

5:34

Video The Elder Scrolls V: Skyrim

fragment rozgrywki z modyfikacji Falskaar

1:42

Video The Elder Scrolls V: Skyrim

The Animation of Skyrim

1:09

Video The Elder Scrolls V: Skyrim

Update 1.5 Trailer

komentarze czytelników (3403)


leaven  2014-11-15 - 21:49

Czy ktoś mógłby polecić jakieś dodatki zwiększające liczbę przeciwników?

Shasiu  2014-11-15 - 22:55

@bizon, to mój łuk też jest na kodach i modach... ach wait, używam łuku deadrycznego i nie gram na kodach..

ShockWave20  2014-11-15 - 23:24

Jeden z najlepszych RPG wszystko sie zgadza moze oprocz przecietnego wątku głownego czego nie mozna powiedziec o misjach np w gildi zlodziei tam sa dosc ciekawe zadania chociaz kazdy ma swoj gust moze pisze tak dlatego ze przesiadlem sie z wiedzmina na skyrima i wydaje mi sie troche dziecinna oczywiscie gralem w nia 2 tyg po premierze teraz odswiezam z wszystkimi DLC mozliwosci sa imponujace tak jak w kazdej z poprzednich TES (znam te od III) i w koncu jakis godny poziom trudnosci (legendarny) w koncu bylem zmuszony uzywac mikstur czarow i kombinowac w niektorych sytuacjach chociaz z przyrostem poziomu gra staje sie coraz latwiejsza a po osiagnieciu lvl 40+ nie stanowi zadnego problemu gdy w 1 mieczu mamy po 3000 obrazen i 2000 klasy pancerza oczywiscie alchemia,zaklinanie,kowalstwo na 100 i wtedy mozna tak robic ogarnieci gracze wiedza o co chodzi a wartosci ktore podalem moga byc jeszcze wieksze

Nelad  2014-11-16 - 01:10

gdy w 1 mieczu mamy po 3000 obrazen i 2000 klasy pancerza oczywiscie alchemia,zaklinanie,kowalstwo na 100 i wtedy mozna tak robic ogarnieci gracze wiedza o co chodzi a wartosci ktore podalem moga byc jeszcze wieksze Co jak dla mnie jest cheatem. Są pewne granice. W końcu jaka to przyjemność z gry, jak wszystko pada na hita. Ja nie używam takich sztuczek.

bizon1807  2014-11-16 - 10:53

Shasiu Och...wait. Mam Daedryczny Młot Bojowy (ponad 280 obrażeń) i smoki mam na 2-3 lub 5-6 uderzeń (zależy czy walczę z normalnym czy z jakimś mocniejszym). Żaden łuk nie ma wartości obrażeń na poziomie 280. A mój gość to nie jakiś hero. 27 lvl a broń dwuręczna na 52.

Szyszkłak  2014-11-16 - 11:18

Bizon - no właśnie zależy od smoka i czy uda Ci się mu zapodać z ukrycia skrytobójczy cios z łuku :) wiem bo sam to przerabiałem - tylko, że wtedy grałem z modem co można było łuki robić ze smoczych kości (statystykami były chyba podobne do daedrycznych)

H4h4h  2014-11-16 - 12:31

Co dla mnie nie jest nudne? Praktycznie każda gra z wyjątkiem tej.

deBug  2014-11-16 - 21:51

Dałem ocenę 9.5 - sam jednak nie wiem czy słusznie. Nie mam nawet zamiaru dyskutować - Skyrim to zdecydowanie najlepsze RPG... od Bethesdy! Nie mam zamiaru nawet mówić o Gothicu, bo to dopiero jest wszechmatka gatunku RPG. Odnośnie słusznośco oceny - tyczy się ona wersji czystej, bez żadnych modów. Po paru poprawkach mogę śmiało stwierdzić, że Skyrim zasługuje na 10!

Nelad  2014-11-17 - 00:59

Nie mam zamiaru nawet mówić o Gothicu, bo to dopiero jest wszechmatka gatunku RPG. Nie wiem czy wiesz, ale dobre RPG'i powstawały także przed 2000 rokiem.

Zubenq3  2014-11-20 - 16:29

Kiedyś kręciły mnie te,,Luźne RPG" teraz chyba tego nawet na dysku nie mam;* Kiedyś grałem w min. TES V :Skyrim , DAge , ME3 , Wither 1.2 itd. Teraz to doceniam prawdzie produkcje - Enemy Front , Civilization (Beyon Earth jest zajebiste :)) Gdybym miał 12 lat i grał w RPG dał bym 8+ teraz to mnie nie kręci... 3/10 .

misteriolalista  2014-11-20 - 17:55

@Shasiu smok jedną strzałą a wiesz co to hacki ? otwarcie konsoli i wpisanie jest takie proste jak je.... :) Albo na modzie :D Shasiu co ci się stało ? to ty ? Bo coś ostatnio piszesz jakbyś to nie ty był wcale :) A jak ubijesz smoka na strzała to daj filmik z twoją postacią oraz postać ma mieć nick shasiu żeby było wiadomo :) Gram w skyrima od początku tworzę mody i nie wierzę w takie coś :) Matematycznie . Biorę pod uwagę też jaki smok . Jak mi się zachcę to ja dam z max zrobionym łukiem filmik jak nie ubijam smoka na 1 :) a postać wiadomo pod łuk . Jakby co polecam wszystkim moda become king of riverhelm + spolszczenie lub guild starter czyli robisz wlasna gildie werbujesz ludz itp i tez jest spolszczenie .

Shasiu  2014-11-20 - 20:14

Nic nikomu nie będę udowadniał, bo nie mam na to ani ochoty, ani czasu, no i nie widzę potrzeby. Jeśli ktoś chce sobie to sprawdzić niech kupi sobie łuk, ulepszy go, zenchantuje całe eq na zwiększenie obrażeń od strzał oraz zwiększenie DMG (nie pamiętam dokładnie ile wynoszą bonusy z tego), rozwinie całe drzewko umiejętności łuków, wypije odpowiednie potiony (o ile istnieją, nie pamiętam już) i strzeli z ukrycia w głowę (obrażenia chyba wtedy są x2). Nie pamiętam jakie smoki schodziły na jeden strzał, a jakie nie, nie grałem w tą grę od ponad roku i nie widzę potrzeby do wracania do niej, wtrąciłem się do rozmowy jedynie dla tego że ktoś twierdził iż w Skyrim nie zdarzają się dwa smoki obok siebie, oraz ktoś inny zbeształ kogoś o poziom trudności... dziękuję za poświęcony czas, dobranoc. A jeszcze jedno, nie gram na czitach i nie nazywam swoich postaci "shasiu"...

10

Damio1999  2014-11-20 - 20:31

Wreszcie zapowiedź the elder scrolls6-Argonia ludzie za góra 2 lata mamy gierke :) Świętować!!

hemsworth  2014-11-20 - 21:56

hej ludziska znacie nazwę moda dzięki któremu postacie jeżdzą konno?z góry dzięki

The Art of Peer Pressure  2014-11-20 - 21:59

Jakieś konkrety? To? nexusmods.com/skyrim/mods/24286/? Albo to? nexusmods.com/skyrim/mods/43749/?

hemsworth  2014-11-21 - 10:42

The Art of Peer Pressure szukałem tego drugiego ale obydwa się przydadzą..dzięki:)

10

fidio  2014-11-22 - 20:06

Pojawił się kolejny świetny Overhaul, więc czas na kolejny powrót do Skyrima :) Polecam T3nd0's Perkus Maximus by T3nd0 + now, pomysłowa i zbalansowana przeróbka poziomu trudności, będąca następczynią Skyrim Redone (przede wszystkim masa nowych i zmienionych perków) http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/59849/? Dla lubiących wyzwania wciąż bez zmian najlepszy jest Requiem :) rewelacyjny, zwłaszcza że tu wyzwania są nagradzane, w końcu artefakty coś znaczą :)))

Bodydes  2014-11-22 - 20:10

Siemka Polecam wam dobra strone z grami do kupienia ktora pewnie itak kazdy zna :D [link] [ link zabroniony przez regulamin forum ] /r/bodydes

9.5

saito123  2014-11-25 - 14:41

Polecam 9.5/10 Również poprzednie części The Elder Scrolls Są dobre polecam od 3 do 5, bo 1 i 2 taka sobie ;)

legolas93  2014-11-25 - 18:15

@Damio1999==> Chciałbym żeby to była prawda, ale niestety prawdopodobnie to fake, z resztą sama Bethesda zdementowała te przecieki. Czuję że na nowego TES możemy jeszcze czekać latami, Becia przeliczyła się z TESO, wszystkie siły przeznaczyli na tamtą produkcję, a o TES VI prawdopodobnie wtedy nie myśleli w ogóle. Teraz może już jakiś zalążek pomysłu na nową część się u nich wytworzył, ale to tylko takie gdybanie. Dalej trzeba czekać.