Wiedźmin 2: Zabójcy Królów [PC]

The Witcher 2: Assassins of Kings. Wiedźmin 2: Zabójcy Królów to kontynuacja przygód wiedźmina Geralta – bohatera stworzonego przez polskiego pisarza Andrzeja Sapkowskiego. W grze nie zabrakło nieliniowej, pełnej zwrotów i wyrazistych postaci fabuły oraz dynamicznej i efektownej walki.

wersja językowa:
pełna polska wersja

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów data premiery gry na PC:

17 maja 2011 ( światowa data premiery )

17 maja 2011 ( data wydania w Polsce )

17 maja 2011 ( premiera w USA )

gry podobne do The Witcher 2: Assassins of Kings:

Dragon Age: Inquisition
Dragon Age II
Risen

RPG akcji, TPP, fantasy, książki, polskie

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów to RPG akcji, będący kontynuacją wielkiego hitu opartego na twórczości polskiego pisarza Andrzeja Sapkowskiego.

Druga odsłona Wiedźmina rozgrywa się zaraz po wydarzeniach znanych z pierwszej i kontynuuje wątek udaremnionego przez Geralta zamachu na króla Foltesta. Sprawa szybko wymyka się spod kontroli, bo na arenie wydarzeń pojawia tajemniczy mężczyzna znany jako Królobójca. Biały Wilk zostaje wciągnięty w zawiłą i pełną niebezpieczeństw polityczną intrygę, a jego decyzje zaważą o losach mieszkańców kilku królestw.

Produkcja ponownie przenosi nas do świata stworzonego przez Andrzeja Sapkowskiego, który postanowił spojrzeć na klimaty fantasy z nieco innej strony niż wielu innych twórców. Uniwersum Wiedźmina jest więc pełne potworów, różnorodnych ras i magicznych istot, które jednak zazwyczaj nie przepadają za ludźmi, zresztą z wzajemnością. To prowadzi do wielu poważnych konfliktów.

Twórcy wiernie odwzorowali wiele miejsc i postaci znanych z kart powieści i opowiadań, chociaż wzbogacili też świat o nowe elementy. Gracze mogą zwiedzić m.in. miasteczko Flotsam wraz z przyległym do niego lasem, krasnoludzkie Vergen, Dolinę Pontaru oraz ruiny elfiego miasta Loc Muinne.

Spotykamy takich bohaterów jak: Triss Merigold (czarodziejka), Jaskier (bard i przyjaciel Geralta), Zoltan (krasnoludzki przyjaciel Wiedźmina), Vernon Roche (członek oddziału specjalnego króla Foltesta) czy Iorweth (dowódca komanda Scoia'tael). Każde z nich posiada własne cele, przekonania, system wartości oraz osobowość, co często jest prezentowane w przerywnikach filmowych, rozmowach i komentarzach. Wiele z wymienionych wyżej postaci może zostać sprzymierzeńcami i podróżować z graczem – ale twórcy dodali znacznie więcej pobocznych bohaterów, nad którymi jednak nadal nie mamy pełnej kontroli. Podczas walki odpowiada za nie sztuczna inteligencja.

W Wiedźminie 2 postawiono na rozbudowany system wyborów moralnych, który prowadzi do wielu różnych kombinacji zakończenia gry (łącznie 16). Sam Geralt wielokrotnie wyraża wątpliwości odnośnie swojego fachu, czyli tropienia i polowania na potwory. Ważne jest to, że na fabułę i świat Wiedźmina 2 wpływ mają nie tylko nasze decyzje, ale chociażby to, kto jest naszym kompanem. Oprócz walki Wiedźmin ceni sobie również inne rozrywki, jak chociażby flirtowanie z kobietami. W tej odsłonie nie otrzymujemy kart z obrazkami za „podboje”, ale nadal mamy możliwość doprowadzenia do „sytuacji łóżkowej” z niektórymi przedstawicielkami płci pięknej.

Poważnych zmian w Wiedźminie 2 doczekał się system walki, który teraz jest znacznie bardziej nastawiony na akcję. Gracz może więc atakować mieczem (ciosy: szybki lub silny) i wykonywać uniki oraz bloki. W skutecznym eliminowaniu wrogów niezwykle przydatna jest wiedźmińska magia czyli tzw. znaki. Nowością są pułapki oraz materiały wybuchowe w postaci petard, które są pomocne zwłaszcza na wyższych poziomach trudności.

W Wiedźminie 2 system rozwoju postaci został podporządkowany trzem dziedzinom – szermierce, magii oraz alchemii. Resztę współczynników naszej postaci podniesiemy w miarę ich używania (np. zastraszanie rozmówcy czy skuteczniejsze blokowanie ciosów), lub za pomocą przedmiotów posiadających określone właściwości fizyczne i magiczne.

Oprawa wizualna tytułu robi duże wrażenie, gdyż autorzy postawili na świetne modele postaci, bogate w detale lokacje i zapierające dech w piersiach widoki. Miasteczka zostały wzbogacone o rozmawiających przechodniów, kupców i mieszkańców, z którymi niejednokrotnie można wejść w interakcję. W celu zapewnienia pełnej imersji twórcy usunęli ekrany ładowania lokacji przy wchodzeniu do budynków.

Tryb gry: single player   Nośnik: 2 DVD  
Ocena gry 9.2 / 10 na podstawie 19743 ocen czytelników.   Cena gry w dniu premiery: 119,99 zł

wymagania sprzętowe:

Core 2 Quad 2.2 GHz, 3 GB RAM (4 GB RAM dla Vista/7), karta grafiki 1 GB (GeForce GTX 260 lub lepsza), 16 GB HDD, Windows XP/Vista/7

notebook standardowy ASUS K53E

Intel Core i3-2310M, 4096 MB RAM, Intel GMA HD 3000, LCD 15.6" 1366 x 768

16 fps - 800x600 średnie detale

13 fps - 1024x768 niskie detale

10 fps - 1366x768 niskie detale

notebook dla gracza ASUS G53SW

Intel Core i7-2630QM, 8192 MB RAM, GeForce GTX 460M, LCD 15.6"

75 fps - 1024x768 wysokie detale

78 fps - 1366x768 średnie detale

55 fps - 1366x768 wysokie detale

Zobacz pełne testy wydajności gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów na notebookach na serwisie gramynawynos.pl

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - recenzja gry

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - recenzja gry (PC)

"Rozwój postaci (co typowe w przypadku fachu białowłosego Riva) został praktycznie w całości podporządkowany walce, rozwijamy trzy gałęzie – szermierkę, znaki oraz eliksiry. Ja skupiłem się na tym pierwszym kierunku, choć kilka punktów przeznaczyłem na najczęściej używane znaki oraz wzmocnienie ich działania. W slotach na drzewku rozwoju umieszczamy także mutageny, które dodatkowo podwyższają określone współczynniki, jednak ich potencjał nie został do końca wykorzystany, bo miejsc na nie jest zdecydowanie za mało. Dodatkowo mamy kilka umiejętności wzrastających w miarę ich używania (perswazja, wymuszenie znakiem Axii, zasłona). Sporo w naszych statystykach mogą namieszać unikalne przedmioty, których współczynniki możemy dodatkowo podnieść, umieszczając w nich odpowiednie ulepszenia. Przy okazji – sami wytwarzamy tylko mikstury i petardy. Resztę zlecamy rzemieślnikom, którzy za opłatą wykonują zamówione przedmioty (musimy mieć schemat oraz składniki)."  więcej

Gramy w Wiedźmin 2: Zabójcy Królów na Xboxa!

Gramy w Wiedźmin 2: Zabójcy Królów na Xboxa! [11:31]

Przyglądamy się Geraltowi na konsoli Wiedźmin 2: Zabójcy Królów debiutuje na konsolach. Przyglądamy się jak wypadł port z PeCetów.

2:57

Video Wiedźmin 2: Zabójcy Królów

wpływ wyborów na lokacje

6:47

Video Wiedźmin 2: Zabójcy Królów

polski dubbing

2:16

Video Wiedźmin 2: Zabójcy Królów

strach i pogarda

komentarze czytelników (5801)


Yarovit  2014-08-15 - 16:14

@Plokmijn Nie uważam, żeby trzeba było porzucić książki. Bo jeśli Redzi to zrobią, to niech od razu dadzą stalowe stringi, elfy z półmetrowymi uszami i inne nowoczesne pomysły. Na pewno na sukces Wiedźmina duży wpływ ma oryginalność świata i odejście od powszechnych schematów. Odnośnie reszty twojego postu, to co kto lubi. Dla mnie dwójka dużo lepsza. Według mnie przedmiotów jest właśnie za dużo i to było w jedynce lepsze. Zielarstwa rzeczywiście jest za mało, ale to niewielka skaza. Dziwne by było z kolei gdyby Geralt, jeden z najlepszych szermierzy świata biegał do trenerów. Wiedźmini trening przechodzą w Kaer Morhen i tam uczą się wszystkiego, co na szlaku potrzebne. Nie uważam również, żeby drzewko rozwoju było denne. Jest przejrzyste i łatwo ułożyć własny schemat rozwoju, łącząc talenty ze wszystkich czterech gałęzi.

Funishima  2014-08-15 - 22:43

Jakieś szanse działania gry na Intel i5 2,4 GHZ, 4GB ram ddr3 i intel HD 4000?

9.5

kubaro  2014-08-18 - 22:43

Dość krótka.

ste100  2014-08-23 - 14:55

Właśnie ukończył Wieśka 2 po raz drugi, tym razem po stronie Roche'a. Gra genialna. Jeszcze nigdy nie spotkałem się z grą, w której jedna decyzja /Roche/Iorweth/ zmieniła całkowicie fabułę i przebieg gry w takim stopniu jak W2. Zupełnie inne lokacje, questy, decyzje i ich konsekwencje. Podług tej gry wybory i ich "konsekwencje" z takich gier jak DA czy ME to jakaś kpina. Przejście gry obiema stronami uzupełniło moją wiedzę, jako że po stronie Iorwetha pod sam koniec spotkałem się z wątkami których nie do końca rozumiałem, natomiast przejście stroną Roche'a dało mi jasny obraz co się działo po drugiej stronie. Zasłużone 10/10. Może gra zbyt długa nie jest, ale jako że WARTO przejść ją obiema stronami nie biorę tego elementu pod uwagę. Tak się powinno robić gry.

Irek22  2014-08-23 - 15:06

ste100 [5785] Właśnie ukończył Wieśka 2 po raz drugi, tym razem po stronie Roche'a. (...) Przejście gry obiema stronami uzupełniło moją wiedzę, jako że po stronie Iorwetha pod sam koniec spotkałem się z wątkami których nie do końca rozumiałem, natomiast przejście stroną Roche'a dało mi jasny obraz co się działo po drugiej stronie. Mam dla ciebie złą (a w zasadzie dobrą) wiadomość - żeby jeszcze bardziej uzupełnić wiedzę, Akt III należałoby przejść przynajmniej trzy razy... ;)

panTicTac  2014-08-25 - 10:12

To ja mam małe zaległości ;) Wiedźmina 2 przeszedłem tylko raz po stronie Iorwetha i grało mi się niesamowicie. W najbliższych dniach przejdę sobie drugi raz, tym razem robiąc wszystkie zadania poboczne i dokładnie wszystko zwiedzając. Ale to dopiero jak przejdę Wiedźmina 1, bo jestem już w 4 akcie. P.S. Jakoś 2 mi się bardziej podoba. Co nie zmienia faktu że obydwie części są genialne.

10

Alcatraz1142  2014-08-28 - 15:23

Super gierka

diaboł  2014-08-31 - 10:01

Ta poświata jak by we mgle to norma w tej grze czy coś mam źle ustawione? Na grałem trochę w grę na premierę i nie pamiętam czy tak było. Według mnie wygląda to słabo, efekty mam na maxa

mmaakkss  2014-09-01 - 03:13

Tyle wyborów w grze i różnorodnej fabuły że gra minimum na 2 razy, brawo CDP !!!

ScovyT  2014-09-03 - 20:44

@panTicTac Nie chciałbym Cię martwić ale o ile chodzi o questy poboczne i zwiedzane to nie ma ich zbyt wiele w Wiedźminie 2, znacznie więcej było W Wieśku 1-wszym który był (jest!) genialny :) Ale fabuła i wybory W2 to zgadza się , majstersztyk.Tylko świat ubogi taki. A swoją drogą, ciekwe jak z długością gry będzie w W3. Ponoć robią na 50h wątek główny i 50h zadania poboczne plus zwiedzanie świata. To może być ze 130h. To sporo :) Ale taki DA Inqusition jest robiony na 200h. Zobaczymy :)

ScovyT  2014-09-03 - 21:13

Wiem,że jest edytor questów do Wedźmina 2. Ale czy można pobrać gdzieś jakieś gotowe przygody? I czy są one jakby wkomponowane w świat gry, a nie jako osobne przygody? Bo jeśli tak to z chęcią zagrałbym jeszcze raz :)

panTicTac  2014-09-04 - 18:10

ScovyT--> Ale w dwójce jest mniej, ale są pieczołowite i dopracowane na maksa.

daro7557  2014-09-07 - 23:12

Grze po premierze dałbym ocenę max 7.5 bo spodziewałem się po niej dużo więcej. Aktualna wersja 3.x jest naprawdę superdopracowaną produkcją. Szkoda, że świat nie jest tak otwarty jak w grach Gothic czy Two Worlds.

Vamike  2014-09-12 - 16:54

Nierozumiem zachwytów nad ta grą....strasznie sztywna monotonna walka żałosna niemal....

Yarovit  2014-09-13 - 00:36

Chyba graliśmy w dwie różne gry

9.0

7oxiney  2014-09-13 - 22:56

Nie ma co się podniecać, że "ojczystego pochodzenia". Do każdej gry podchodzę tak samo. No i powiem szczerze, że jest warto zagrać w Wiedźmina 2. Zapewnia kupę frajdy. Pamiętajcie, że każdy ma prawo dostać darmową kopię na GOG.com po wpisaniu klucza na gog.com/witcher/backup (warunkiem jest klucz, bądź dowód zakupów, a kopia dotyczy tylko gry na PC) Jedyne co mi się nie podoba w grze, to rude włosy Triss ;(

kylo19  2014-09-14 - 20:38

Niestety, w trójce nadal nie będą one kasztanowe. Pozostają mody.

Yarovit  2014-09-16 - 21:11

Faktycznie, Triss powinna mieć włosy w nieco innym kolorze. Z drugiej strony to się fajnie zbiegło z opisanym w "Sezonie Burz" pociągu Geralta do rudych kobiet.

panTicTac  2014-09-17 - 18:15

A ja sobie w następnym tygodniu Wiedźmina 2 zainstaluję, mega gra, mega klimat i fabuła. Tak przed premierą trójki. Choć znając życie to będę go przechodził z 2 tygodnie, bo AŻ TYLE wolnego czasu mam :)

kuku823  2014-09-21 - 21:30

Moim zdaniem jedna z najlepszych gier RPG jakie kiedykolwiek powstały , i nie dla tego że niby "dobre bo polskie" . Myślałem że polacy przesadzają z chwaleniem widzmina , jednak się myliłem . Po prostu zajebista gra :D