Alice: Madness Returns [PC]

Druga odsłona przygód Alicji znanej z prozy Lewisa Carolla. Tytuł stworzony przez znanego producenta gier, Americana McGee, oferuje jednak o wiele mroczniejszą wersję całej historii. Alias: American McGee's Alice.

wersja językowa:
angielska

Alice: Madness Returns data premiery gry na PC:

14 czerwca 2011 ( światowa data premiery )

17 czerwca 2011 ( data wydania w Polsce )

14 czerwca 2011 ( premiera w USA )

gry podobne do Alice: Madness Returns:

Alice in Wonderland
MDK 2 HD
American McGee’s Grimm

przygodowe gry akcji, TPP, fantasy, książki

Alice: Madness Returns to kontynuacja gry akcji TPP z 2000 roku. Pierwsza odsłona została stworzona przez nieistniejącą już firmę Rogue Entertainment (znaną z takich produkcji jak Strife i Quake II: Ground Zero). Za drugą część przygód Alicji odpowiada studio Spicy Horse, założone przez twórcę gier Americana McGee. Deweloper opracował między innymi dzieło American McGee’s Grimm.

Gra jest swoistą reinterpretacją prozy Lewisa Carolla, znanego z serii książek o młodej dziewczynie, która przemierza dziwny, fantastyczny świat pełen antropomorficznych stworzeń. W wersji stworzonej przez Americana McGee przygody Alicji ukazane zostały jednak w krzywym, mrocznym zwierciadle. Gra zachwyca niezwykłą oprawą audiowizualną i powalającym projektem lokacji.

Alicja, po dziesięciu latach walki ze schizofrenią katatoniczną wywołaną tragiczną śmiercią rodziców, otrzymuje szansę powrotu do normalnego życia. Wyjazd do Londynu nie przynosi jednak oczekiwanej ulgi, ponieważ brak racjonalnego wyjaśnienia tragicznego odejścia rodziców Alicji nie pozwala jej spać spokojnie. Wydaje się, że najlepszym sposobem na rozwiązanie tej sprawy jest skorzystanie z usług psychiatry, potrafiącego wprowadzić człowiek w stan hipnozy. Wizyta u jednego z nich kończy się jednak powrotem do Krainy Czarów, która pod nieobecność Alicji uległa znacznej degradacji.

Alice: Madness Returns to trzecioosobowa gra akcji, w której czas spędza się na eksploracji kolejnych lokacji, a także walce z różnego rodzaju przeciwnikami. Do dyspozycji Alicji oddanych zostało wiele rodzajów broni, z nożem kuchennym i śmiercionośnymi kartami na czele. W wyprawie towarzyszą jej postacie znane z historii o Krainie Czarów. Zabawę dzieli się pomiędzy pokonywanie etapów typowo platformowych oraz fragmentów, w których gracz skupia się stricte na walce. W grze nie zabrakło również prostych zagadek logicznych, obecnych w części pierwszej (np. próba odnalezienia przejścia pośród niezliczonej liczby drzwi). Powróciły także znane doskonale krainy – zamek Królowej Kier, Dolina Łez, czy też Forteca Drzwi.

Ponadto Alicja niemal w każdej chwili może przerwać swą niezwykłą podróż i powrócić do rzeczywistości – konkretnie do gabinetu psychiatrycznego, mieszczącego się w XIX-wiecznym Londynie. Decydując się na taki krok otrzymuje możliwość zapisania stanu gry i odzyskania utraconych sił witalnych. Gabinet psychiatryczny służy tu także za swego rodzaju lobby, z którego Alicja wyrusza każdorazowo w kolejną wyprawę po Krainie Czarów. Co ciekawe, wybór lokacji zależy tylko od gracza – główny wątek gry ma bowiem nieliniowy przebieg.

Tryb gry: single player   Nośnik: 1 DVD  
Ocena gry 8.0 / 10 na podstawie 912 ocen czytelników.   Cena gry w dniu premiery: 149,90 zł

wymagania sprzętowe:

Core 2 Duo 1.6 GHz, 2 GB RAM (4 GB RAM - Vista/7), karta grafiki 256 MB (GeForce 7600 lub lepszy), 8,5 GB HDD, Windows XP/Vista/7

notebook dla gracza ASUS G53SW

Intel Core i7-2630QM, 8192 MB RAM, GeForce GTX 460M, LCD 15.6"

60 fps - 1024x768 wysokie detale

60 fps - 1366x768 średnie detale

60 fps - 1366x768 wysokie detale

notebook standardowy ASUS K53E

Intel Core i3-2310M, 4096 MB RAM, Intel GMA HD 3000, LCD 15.6" 1366 x 768

25 fps - 800x600 średnie detale

23 fps - 1024x768 niskie detale

21 fps - 1366x768 niskie detale

Zobacz pełne testy wydajności gry Alice: Madness Returns na notebookach na serwisie gramynawynos.pl

Alice: Madness Returns - recenzja gry

Alice: Madness Returns - recenzja gry (PC)

"Gra składa się z sześciu rozdziałów (ostatni jest króciutki), a w trakcie około dwudziestu godzin zabawy zwiedzamy nieco większą liczbę lokacji. Tak, tak, nie przesłyszeliście się. Gra platformowo-przygodowa wystarczająca na tak długo to dzisiaj ewenement. Przynajmniej tyle mniej więcej czasu zejdzie Wam, jeżeli zechcecie odnaleźć wszystkie poutykane w przeróżnych miejscach znajdźki."  więcej

Alice: Madness Returns trailer #1

Alice: Madness Returns trailer #1 [1:30]

1:55

Video Alice: Madness Returns

walka

1:00

Video Alice: Madness Returns

teaser #1

0:25

Video Alice: Madness Returns

teaser #2

komentarze czytelników (163)


kamilaskamilas  2011-08-10 - 22:12

Mam takie pytanie, czy w grze są te sceny z artworków? http://dualshockers.com/wp-content/uploads/2010/12/Alice-Madness-Returns-Art-2-305x332.jpg http://data.whicdn.com/images/11668583/Alice-Madness-Returns-TGS-Concept-Art-02_large.jpg?1309982599 Ciekawe też, czy w grze są sceny z trailerów? Albo chociaż czy można je jakoś odblokować do obejrzenia w menu gry? Za taką cenę powinni dołączać tą książkę: http://parkablogs.com/content/book-review-art-of-alice-madness-returns Na pewno nie wydam 140 złotych za samo pudełko i płytę, jak nawet instrukcji im się nie chciało drukować, to niech się wypchają. Kupię, jak będzie kosztować max 50 złotych, albo nie kupię wcale. Twórcy Wiedźmina pokazali, jak się powinno wydawać gry i to w dwa razy niższej cenie.

kamilaskamilas  2011-09-20 - 00:51

Co tu tak cicho? Pograłem trochę, choć na razie niezbyt długo i mogę napisać parę słów. Grafika jest, powiedzmy sobie szczerze, bardzo słaba. Tekstury są rozmazane i niskiej rozdzielczości. Jedynie niektóre postacie, zwłaszcza sama Alicja i Kot wyglądają nieco lepiej i mają więcej szczegółów. Gra nadrabia jednak innymi rzeczami - klimatem, animacjami i kolorystyką. Postacie są tak mocno przerysowane, jak to tylko możliwe. Wielkie nosy, wystające zęby, małe oczy - wygląda to świetnie i nadaje klimatu. Tak samo jak zdjęcia, artykuły w gazetach i filmiki, które są stylizowane na wycinanki z papieru. Twarze postaci pobocznych wyglądają jak mroczna wersja Asterixa i Obelixa. Gra wygląda specyficznie, ma własny, unikalny styl, dzięki któremu można przymknąć oko na kiepską grafikę. Mimika twarzy też stoi na naprawdę dobrym poziomie - widać, kiedy Alicja się boi, kiedy jest znudzona, zaciekawiona, zła. Animacja włosów Alicji to też świetna robota. W zwykłym świecie kolory są pokryte sepią, czyli obraz jest brązowo-białe, natomiast Kraina Czarów/Dziwów tętni kolorami i życiem. Choć animacje są bardzo dobre, niestety brakuje animacji odwracania Alicji. Gdy stoi tyłem do ekranu i wciśniem ...

kamilaskamilas  2011-09-21 - 01:58

Co do tych przerysowanych twarzy, o których pisałem, to nigdzie nie widzę ich zdjęć, więc zrobiłem kilka fotek najciekawszym gębom, jakie znalazłem jak dotąd: http://imageshack.us/photo/my-images/839/46305983.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/821/86868000.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/90/93031624.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/268/32604050.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/695/44764398.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/52/99345930.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/839/20040052.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/14/69749141.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/690/49648381.jpg/ Wszystkie są z samego początku gry, potem może będą jeszcze inne. Wybrałem najciekawsze, jest ich dużo więcej, ale pozostałe nie są aż tak przerysowane. Alicja chyba wygląda ,,najnormalniej" ze wszystkich ludzi, poza tym jej tekstury są najbardziej szczegółowe, nie licząc Kota. Jak widać grafika nie zachwyca, ale widoki z daleka są naprawdę piękne, poza tym ten unikalny styl graficzny nadaje klimatu. A co do mimiki, którą opisałem wcześniej, to bardzo dobrze widać ją tutaj: http://imageshack.us/photo/my-images/28/22481339.jpg/ Wid ...

garrett53  2011-11-06 - 13:36

Fajne zakończenie, szkoda że tylko 1 boss na całą grę. Autorzy zrobili za dużo elementów zręcznościowych w porównaniu do jedynki, a za mało survival horror'u. Próg wiekowy wymagany do grania w Alice spadł.

absurdalna  2012-02-22 - 21:26

Odpalił ktoś na Viście lub Win7 z 2GB ramu? Widzę, że muszą być 4 ale się zastanawiam czy może jakotako by pociągnęła na dwóch?

oneman  2012-02-26 - 20:35

bez problemu, ale pytanie jest inne: ktokolwiek przeszedł tą grę?? ma tyle problemów że nie wiadomo czy ją wogole da sie skonczyc

Predi2222  2012-11-30 - 12:21

Istnieje jakieś normalne spolszczenie do tej gry ?

on12345  2013-02-24 - 23:24

Ta część jest po prostu zajebista. Bardzo miło się zaskoczyłem, gdyż podchodziłem do niej z myślą, że następna klasyka zostanie sprofanowana, a tu niespodzianka. Alice Madness Returns w gameplayu na pewno przerasta American McGee's Alice, a co do fabuły i klimatu to jest bardzo bliska przerośnięcia oryginału. Nie wiem co za barany narzekają tutaj na grafikę, jak dla mnie wygląd tej gry, barwy i bajkowy wygląd postaci są po prostu arcydziełem! Z resztą wygląd to tylko jedna z wielu zalet tej gry i nawet bez niego Alicja świetnie się broni fajnymi, czasem głębokimi i dopracowanymi dialogami (widać zbyt dopracowanymi jak dla polskich tłumaczy, bo gra nie ma nawet polskiej wersji -.-) Do tego jeszcze super rozbudowana fabuła z przerywnikami z realnego świata i majakami Alicji tworzą wyjątkowy wręcz klimat, a zakończenie wgniata w fotel. Muzyka też niczego sobie. Jak dla mnie 10/10. Polecam fanom psychodelii i pierwszej Alicji :)

9.0

Damix199  2013-02-28 - 00:43

Jestem świeżo po ukończeniu tego dzieła :) Gra jest dość długa i bardzo zróżnicowana za co duży plus. Przeszedłem ją w 15h. Grafika jest świetna tylko jeśli posiadacie karty graficzne AMD zalecałbym nie ustawiać za wysoko fizyki, bo gra gra nwet na super komputerach poprostu się tnie. Skopana optymalizacja nie pozwoliła mi popsuć zabawy :) Polecam każdemu fanowi platformówek i wielbiciela czarnego humoru.

8.5

RainbowDash  2013-06-06 - 15:39

gierka miodzio

9.0

voltek18  2013-07-17 - 11:52

kur.. jak zwykle redakcja musi zaniżać ocenę zajebistej gry ;/ ode mnie 9/10 przez brak spolszczenia

pikachu10  2013-08-14 - 10:48

zgadzam się z tobom olaf

Kursorr  2013-09-17 - 17:45

Jestem bardzo ale to bardzo mile zaskoczony tą grą . W szczególności dzięki dla " Humanitarny " , który spolszczył gierkę . Gra nietuzinkowa , wciągająca i mam nadzieję że taka będzie do końca .

kuku823  2013-09-28 - 12:29

Wie ktos czy idzie to kupic w empiku lub media markcie i za ile ?

ebo1  2013-11-30 - 12:05

Do poniedziałku chyba, w sklepie ORIGIN do kupienia za 7,25 zł! (na Steamie 29EUR)

9.5

anubis2342  2014-01-02 - 15:43

Dopiero teraz kupiłem tą grę i nie żałuje:) Świetna gra z fajnym klimatem. Ocena redakcji za niska moim zdaniem

anubis2342  2014-01-02 - 16:20

Do Damix199-----> Nic się nie tnie.Gra jest dobrze zoptymalizowana,ale jak grasz na jakiejś starej grafice to nie wymagaj płynności.Na moim GTX680 4 GB chodzi na maxa bo jakby inaczej heheh. PsyhX jest ustawiony na wysoki i śmiga płynnie.Co do kart AMD to nie posiadają PsyhX i się go w grach nie włącza. Jedynie GeForce mają wbudowany fizycznie układ odpowiedzialny za PsyhX. Do AMD można wgrać oprogramowanie ale to nie jest już to i do tego strasznie pożera procesor. Kto che mieć PsyhX musi posiadać grafikę od Nvidi. Co nie twierdzę że karty AMD Radeon są złe bo posiadam też HD 7850 2GB i świetnie sobie radzi z nowymi grami typu Battlefield 4 czy COD Ghosts.

9.0

DeadSpace12  2014-01-25 - 16:13

Wreszcie zakupiłem grę pograłem kilka godzin i czas na ocenę. Gra jest bardzo fajna szczególnie grafika przypadła mi do gustu oraz lokacje w tym XIX-wieczny Londyn z tym ponurym klimatem i kłębami czarnego dymu wydobywającego się z kominów. Ogólnie gra jest dobrą i ciekawą propozycją dla ludzi lubiące gry fantasy i platformówki. Moja ocena to 9/10.

ononaono  2014-04-20 - 22:11

Od razu zaznaczam, że mam ukończone dopiero 38% gry. Jak producenci Alice mogli tak zepsuć tą grę? Pierwsza część (czyt. American McGee's Alice) była wyjątkowa, psychodeliczna, wciągająca, a czasem wręcz straszna. Klimat w Alice Madness Returns oczywiście też jakiś jest, ALE całą przyjemność odbiera ciągłe skakanie po widocznych lub nie, ruszających się lub nie obiektach. Nie można skupić się na grze w taki sposób, żeby poczuć jej wyjątkowość. Cały czas towarzyszą mi nerwy i nie mogę doczekać się jej końca. Do tego wprowadzone zostały gierki w 2D, które również potrafią doprowadzić do szału. Ogólnie rzecz biorąc: 90% gry odbywa się "w powietrzu", a gdy już nie latamy, musimy się zmierzyć ze sporą ilością wrogów, dość ciężkich do pokonania. Nie taką drugą część sobie wymarzyłam. Gra dla bardzo spokojnych osób, które wiele godzin spędzają na graniu, czyli dla takich, co mają wprawę w platformówkach. Ogólnie, na ten moment, grę oceniam na 5/10.

on12345  2014-06-17 - 13:31

ononaono --> Przecież możesz zmniejszyć poziom trudności. A klimat moim zdaniem pozostał z poprzednich części.