Alice: Madness Returns PC

American McGee's Alice

Druga odsłona przygód Alicji znanej z prozy Lewisa Carolla. Tytuł stworzony przez znanego producenta gier, Americana McGee, oferuje jednak o wiele mroczniejszą wersję całej historii.

Przygodowe, TPP, fantasy, książki, przygodowe gry akcji.

Alice: Madness Returns - screen - 2011-06-24 - 213014Alice: Madness Returns - screen - 2011-06-24 - 213013Alice: Madness Returns - screen - 2011-06-24 - 213012Alice: Madness Returns - screen - 2011-06-24 - 213010Alice: Madness Returns - screen - 2011-06-24 - 213009Alice: Madness Returns - screen - 2011-06-24 - 213008Alice: Madness Returns - screen - 2011-06-24 - 213007Alice: Madness Returns - screen - 2011-06-24 - 213006Alice: Madness Returns - screen - 2011-06-24 - 213005

wersja językowa:
angielska

Data premiery gry Alice: Madness Returns | PC

14czerwca2011

17czerwca2011

premiera PL

17czerwca2011

Origin

PC Windows
Okładka Alice: Madness Returns (PC)
Alice: Madness Returns

Alice: Madness Returns to kontynuacja gry akcji TPP z 2000 roku. Pierwsza odsłona została stworzona przez nieistniejącą już firmę Rogue Entertainment (znaną z takich produkcji jak Strife i Quake II: Ground Zero). Za drugą część przygód Alicji odpowiada studio Spicy Horse, założone przez twórcę gier Americana McGee. Deweloper opracował między innymi dzieło American McGee’s Grimm.

Gra jest swoistą reinterpretacją prozy Lewisa Carolla, znanego z serii książek o młodej dziewczynie, która przemierza dziwny, fantastyczny świat pełen antropomorficznych stworzeń. W wersji stworzonej przez Americana McGee przygody Alicji ukazane zostały jednak w krzywym, mrocznym zwierciadle. Gra zachwyca niezwykłą oprawą audiowizualną i powalającym projektem lokacji.

Alicja, po dziesięciu latach walki ze schizofrenią katatoniczną wywołaną tragiczną śmiercią rodziców, otrzymuje szansę powrotu do normalnego życia. Wyjazd do Londynu nie przynosi jednak oczekiwanej ulgi, ponieważ brak racjonalnego wyjaśnienia tragicznego odejścia rodziców Alicji nie pozwala jej spać spokojnie. Wydaje się, że najlepszym sposobem na rozwiązanie tej sprawy jest skorzystanie z usług psychiatry, potrafiącego wprowadzić człowiek w stan hipnozy. Wizyta u jednego z nich kończy się jednak powrotem do Krainy Czarów, która pod nieobecność Alicji uległa znacznej degradacji.

Alice: Madness Returns to trzecioosobowa gra akcji, w której czas spędza się na eksploracji kolejnych lokacji, a także walce z różnego rodzaju przeciwnikami. Do dyspozycji Alicji oddanych zostało wiele rodzajów broni, z nożem kuchennym i śmiercionośnymi kartami na czele. W wyprawie towarzyszą jej postacie znane z historii o Krainie Czarów. Zabawę dzieli się pomiędzy pokonywanie etapów typowo platformowych oraz fragmentów, w których gracz skupia się stricte na walce. W grze nie zabrakło również prostych zagadek logicznych, obecnych w części pierwszej (np. próba odnalezienia przejścia pośród niezliczonej liczby drzwi). Powróciły także znane doskonale krainy – zamek Królowej Kier, Dolina Łez, czy też Forteca Drzwi.

Ponadto Alicja niemal w każdej chwili może przerwać swą niezwykłą podróż i powrócić do rzeczywistości – konkretnie do gabinetu psychiatrycznego, mieszczącego się w XIX-wiecznym Londynie. Decydując się na taki krok otrzymuje możliwość zapisania stanu gry i odzyskania utraconych sił witalnych. Gabinet psychiatryczny służy tu także za swego rodzaju lobby, z którego Alicja wyrusza każdorazowo w kolejną wyprawę po Krainie Czarów. Co ciekawe, wybór lokacji zależy tylko od gracza – główny wątek gry ma bowiem nieliniowy przebieg.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Nośnik: 1 DVD

Ocena gry 8.0 / 10 na podstawie 1079 ocen czytelników.
Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 8.9 / 10 na podstawie 324 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 149,90 PLN

Gry podobne do Alice: Madness Returns

Klasyfikacja PEGI Alice: Madness Returns

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Alice: Madness Returns

Rekomendowane: Core 2 Duo 1.6 GHz, 2 GB RAM (4 GB RAM - Vista/7), karta grafiki 256 MB (GeForce 7600 lub lepszy), 8,5 GB HDD, Windows XP/Vista/7

Do tej gry rekomendujemy

ASUS ROG GL552VW

Procesor: Procesor Intel® Core™ i7 6700HQ | Procesor Intel® Core™ i5 6300HQ
Pamięć: DDR4 2133 MHz SDRAM, 2 x SO-DIMM umożliwiające rozszerzenie do 32 GB SDRAM
Grafika: NVIDIA® GeForce® GTX 960M z 2G/4G GDDR5 VRAM
Wyświetlacz: 15.6" 16:9 HD (1366x768)/Full HD (1920x1080)/IPS FHD (1920x1080) przeciwodblaskowa
Magazyn danych: SSD - 128GB (M.2 2280) | SSD - 256GB (M.2 2280)

Sprawdź ceny w:

* Uwaga! specyfikacja może się różnić w zależności od modelu i sprzedawcy.

trailer #1

trailer #1 [1:30]

0:05
Waste Wing Part 1 (2)

PC | X360 | PS3

0:0530 grudnia 1899

0:58
teaser #3

PC

0:5830 grudnia 1899

0:25
teaser #2

PC

0:2530 grudnia 1899

Alice: Madness Returns - recenzja gry

Recenzja 24 czerwca 2011, 14:14

Gra składa się z sześciu rozdziałów (ostatni jest króciutki), a w trakcie około dwudziestu godzin zabawy zwiedzamy nieco większą liczbę lokacji. Tak, tak, nie przesłyszeliście się. Gra platformowo-przygodowa wystarczająca na tak długo to dzisiaj ewenement. Przynajmniej tyle mniej więcej czasu zejdzie Wam, jeżeli zechcecie odnaleźć wszystkie poutykane w przeróżnych miejscach znajdźki.

Komentarze Czytelników (171)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
17.07.2011 12:09
odpowiedz
simbelmine
89
Konsul

Mam grę od wczoraj i....efekt to zarwana noc do 5 godziny (od 21).
Więc chyba dalej nie muszę pisać. Na taką grę czekałem dłuuuuuugo. Godny następca poprzedniej Alice. osobiście każdy element rozgrywki wg. mnie perfekcyjny. Grafika to podobnie jak kiedyś arcydziało, sztuka. I nie chodzi tu o stronę techniczna (ta jest Ok ) ale o właśnie artystyczną wizje. Bomba.Trudno oderwać oczy. Gameplay absolutnie nie zawodzi...głosy , że to tylko skakanie , strzelanie itp...mnie śmieszą bo ta gra właśnie w takiej konwencji jest , to nie RPG czy FPS a platformówka z elementami strzelanki , swoją drogą bronie i ich efekty oraz przeciwnicy wg. mnie to majstersztyk.Gra w swojej kategorii wzorcowa. Nie żałuję tych 129 pln króe wydałem w sklepie. Do tego gra zawiera "jedynkę " w oryginalnej oprawie. Śiwetne. Szkoda ze nie zremasterowali jedynki ale cóż....no mam na razie ok 30 % gry (po 8godzinach gry -delektuję się nią) więc gra długa...jestem bardzo pozytywnie zaskoczony fabułą i ilością dialogów, scenek -świetna sprawa, mroczna , ponura ale zarazem oniryczna.Wymagania sprzętowe śmioesznie małe , świetna optymalizacja- u mnie śmiga na max detalach w max rozdzielczośći. Ta gra to prawdziwe wrota do świata wyobraźni. Wsysa na drugą strone lustra i ciężko wrócić-ostrzegam.

25.07.2011 17:53
odpowiedz
MrRapcio
1
Junior

Gra zamówiona, Tylko czekać aż mi ją kurier do domu przyniesie. Cały efekt wizualny przyciąga, piękna, widać, że dopracowana grafika. Zobaczymy co z tego będzie.

10.08.2011 22:12
odpowiedz
kamilaskamilas
35
Pretorianin

Mam takie pytanie, czy w grze są te sceny z artworków?
http://dualshockers.com/wp-content/uploads/2010/12/Alice-Madness-Returns-Art-2-305x332.jpg
http://data.whicdn.com/images/11668583/Alice-Madness-Returns-TGS-Concept-Art-02_large.jpg?1309982599
Ciekawe też, czy w grze są sceny z trailerów? Albo chociaż czy można je jakoś odblokować do obejrzenia w menu gry?
Za taką cenę powinni dołączać tą książkę: http://parkablogs.com/content/book-review-art-of-alice-madness-returns Na pewno nie wydam 140 złotych za samo pudełko i płytę, jak nawet instrukcji im się nie chciało drukować, to niech się wypchają. Kupię, jak będzie kosztować max 50 złotych, albo nie kupię wcale. Twórcy Wiedźmina pokazali, jak się powinno wydawać gry i to w dwa razy niższej cenie.

20.09.2011 00:51
odpowiedz
kamilaskamilas
35
Pretorianin

Co tu tak cicho? Pograłem trochę, choć na razie niezbyt długo i mogę napisać parę słów.
Grafika jest, powiedzmy sobie szczerze, bardzo słaba. Tekstury są rozmazane i niskiej rozdzielczości. Jedynie niektóre postacie, zwłaszcza sama Alicja i Kot wyglądają nieco lepiej i mają więcej szczegółów. Gra nadrabia jednak innymi rzeczami - klimatem, animacjami i kolorystyką. Postacie są tak mocno przerysowane, jak to tylko możliwe. Wielkie nosy, wystające zęby, małe oczy - wygląda to świetnie i nadaje klimatu. Tak samo jak zdjęcia, artykuły w gazetach i filmiki, które są stylizowane na wycinanki z papieru. Twarze postaci pobocznych wyglądają jak mroczna wersja Asterixa i Obelixa. Gra wygląda specyficznie, ma własny, unikalny styl, dzięki któremu można przymknąć oko na kiepską grafikę.
Mimika twarzy też stoi na naprawdę dobrym poziomie - widać, kiedy Alicja się boi, kiedy jest znudzona, zaciekawiona, zła. Animacja włosów Alicji to też świetna robota. W zwykłym świecie kolory są pokryte sepią, czyli obraz jest brązowo-białe, natomiast Kraina Czarów/Dziwów tętni kolorami i życiem.
Choć animacje są bardzo dobre, niestety brakuje animacji odwracania Alicji. Gdy stoi tyłem do ekranu i wciśniemy strzałkę w tył, nie ma animacji, od razu pojawia się odwrócona. Wygląda to brzydko i trochę psuje ogólne wrażenie. Jest to o tyle dziwne, że kiedy zamiast wciskać strzałkę w tył zatoczymy krótkie koło przez wciskanie wszystkich kierunków po kolei, wtedy animacja jest i wygląda dobrze. Czemu więc nie ma tej animacji przy szybkim odwróceniu?
Tak jak się obawiałem, bardzo brakuje polskich napisów. Postacie mówią w specyficzny sposób, używają trudnych wyrażeń i ciężko jest zrozumieć, o co chodzi.
Interakcja z otoczeniem jest prawie zerowa. Można zadrapać nożem ściany i meble, co wygląda dość ciekawie, ale nie można zranić postaci pobocznych (na przykład ta cesarzowa, która daje nam pieprzniczkę), nie można też ruszyć żadnych przedmiotów. Jedynie gazety na początku gry podlatują kawałek, gdy po nich przejdziemy. Oprócz tego interakcja ogranicza się do rozbijania muszli ślimaków, z których czasami coś wypada.
Jeśli chodzi o walkę, nie pograłem na razie zbyt dużo, walczyłem na razie nożem i pieprzniczką. Choć zwykle nie lubię takich dźwięków, błysków i spowolnień, bo przypomina mi to Dragon Balla, które nie znoszę, to tutaj walczy mi się dobrze i podoba mi się sposób, w jaki jest zrobiona. Na razie jest dla mnie zbyt łatwa, dlatego unikam włączania tego namierzania (poziom: hard), bo po prostu biegnę na wroga i walę LPM. Ale to dopiero początek gry, więc pewnie potem zrobi się trudniej. Fajnie prezentują się uniki.
Trochę mnie zdziwiło, że Alicja skacze na jakieś dwa metry w górę i 4 metry do przodu, ale w końcu to Kraina Czarów. Tak samo bohater skakał w Gothic 3 i tam już nie można było tego tak łatwo wytłumaczyć. Sposób podwójnego skakania i wirowania bardzo przypomina mi Raymana 2 i 3, które też bardzo lubię. Brakuje trochę możliwości wspinania się na krawędzie.
Ogólnie, gra jest dobra. Nietypowy, mroczno-bajkowy, psychodeliczny klimat, który nadrabia kiepską grafikę, prawie brak interakcji z otoczeniem (choć możliwość zadrapania ściany mebli jest naprawdę fajna), ciekawa, choć zbyt prosta walka (przynajmniej jak dotąd) ogólnie dają niezłe wrażenie, choć grze brakuje trochę do perfekcji. Daję 6/10 z uwagi na wyżej wymienione minusy. Lepsza grafika, większa interakcja, animacja odwracania, spolszczenie i trudniejsza walka podniosłyby moją ocenę, pewnie jak pogram dłużej to walka zrobi się trudniejsza i będę mógł nieco podnieść. Ale ja nie uznaję skali 5-10, tylko 1-10, dlatego ta ocena oddaje wynik równy dobrej, a nie słabej grze. Ma trochę minusów, ale ogólne wrażenie jest dobre. Bardzo fajnie prezentowały się artworki i trailery, niestety podejrzewam, że te sceny nie znalazły się w grze, choć może się mylę. Duży minus za brak drukowanej instrukcji, można ją tylko przeczytać w menu gry.
Dobrze, że dodano do tej gry jej poprzednią część, American's McGee Alice. Niestety postać idzie mi cały czas do tyłu i nie mogę jej zatrzymać, ani ruszyć do przodu, nawet po zmianie sterowania. Nie wiem, co jest nie tak. W nowej Alicji nie ma tego problemu. Nigdy wcześniej nie grałem w pierwszą część. Szkoda, że nie dali jej na oddzielnej płycie, bo żeby ją uruchomić, najpierw trzeba otwierać drugą część. Kolejny duży minus za brak dema, dlatego na razie wstrzymuję się z kupnem, dopóki jej trochę nie przetestuję.
Gra jest w miarę nowa, więc trochę dziwne, że nikt nic tu nie pisze od dwóch miesięcy.

21.09.2011 01:58
odpowiedz
kamilaskamilas
35
Pretorianin

Co do tych przerysowanych twarzy, o których pisałem, to nigdzie nie widzę ich zdjęć, więc zrobiłem kilka fotek najciekawszym gębom, jakie znalazłem jak dotąd:
http://imageshack.us/photo/my-images/839/46305983.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/821/86868000.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/90/93031624.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/268/32604050.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/695/44764398.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/52/99345930.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/839/20040052.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/14/69749141.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/690/49648381.jpg/
Wszystkie są z samego początku gry, potem może będą jeszcze inne. Wybrałem najciekawsze, jest ich dużo więcej, ale pozostałe nie są aż tak przerysowane. Alicja chyba wygląda ,,najnormalniej" ze wszystkich ludzi, poza tym jej tekstury są najbardziej szczegółowe, nie licząc Kota. Jak widać grafika nie zachwyca, ale widoki z daleka są naprawdę piękne, poza tym ten unikalny styl graficzny nadaje klimatu.
A co do mimiki, którą opisałem wcześniej, to bardzo dobrze widać ją tutaj:
http://imageshack.us/photo/my-images/28/22481339.jpg/
Widać strach na twarzy Alicji.
Co do animacji włosów, to można ją sobie dobrze obejrzeć w menu dodawania nowych strojów - można obejrzeć głowę ze wszystkich stron, a włosy fajnie falują. Nie jest to niestety idealna animacja i włosom zdarza się wpaść w ramiona, ale i tak jest to najlepsza animacja włosów, jaką dotąd widziałem w grze.
Pograłem też chwilę w poprzednią część (rozwiązałem już problem z chodzeniem do tyłu) i jak na razie dwójka bardziej mi się podoba, ludzie-karty wyglądają lepiej w Madness i walka nożem wypada kiepsko w jedynce (tylko jeden powolny cios + rzucanie). Ale w obu grach jestem na razie na samym początku, pewnie się to zmieni jeszcze.

06.11.2011 13:36
odpowiedz
garrett53
14
Chorąży

Fajne zakończenie, szkoda że tylko 1 boss na całą grę. Autorzy zrobili za dużo elementów zręcznościowych w porównaniu do jedynki, a za mało survival horror'u. Próg wiekowy wymagany do grania w Alice spadł.

22.02.2012 21:26
odpowiedz
absurdalna
14
Legionista

Odpalił ktoś na Viście lub Win7 z 2GB ramu? Widzę, że muszą być 4 ale się zastanawiam czy może jakotako by pociągnęła na dwóch?

26.02.2012 20:35
odpowiedz
oneman
5
Legionista

bez problemu, ale pytanie jest inne: ktokolwiek przeszedł tą grę?? ma tyle problemów że nie wiadomo czy ją wogole da sie skonczyc

30.11.2012 12:21
odpowiedz
Predi2222
85
CROCHAX velox

Istnieje jakieś normalne spolszczenie do tej gry ?

24.02.2013 23:24
odpowiedz
on12345
14
Legionista

Ta część jest po prostu zajebista. Bardzo miło się zaskoczyłem, gdyż podchodziłem do niej z myślą, że następna klasyka zostanie sprofanowana, a tu niespodzianka. Alice Madness Returns w gameplayu na pewno przerasta American McGee's Alice, a co do fabuły i klimatu to jest bardzo bliska przerośnięcia oryginału. Nie wiem co za barany narzekają tutaj na grafikę, jak dla mnie wygląd tej gry, barwy i bajkowy wygląd postaci są po prostu arcydziełem! Z resztą wygląd to tylko jedna z wielu zalet tej gry i nawet bez niego Alicja świetnie się broni fajnymi, czasem głębokimi i dopracowanymi dialogami (widać zbyt dopracowanymi jak dla polskich tłumaczy, bo gra nie ma nawet polskiej wersji -.-) Do tego jeszcze super rozbudowana fabuła z przerywnikami z realnego świata i majakami Alicji tworzą wyjątkowy wręcz klimat, a zakończenie wgniata w fotel. Muzyka też niczego sobie. Jak dla mnie 10/10. Polecam fanom psychodelii i pierwszej Alicji :)

28.02.2013 00:43
odpowiedz
Damix199
64
Pretorianin
9.0

Jestem świeżo po ukończeniu tego dzieła :) Gra jest dość długa i bardzo zróżnicowana za co duży plus. Przeszedłem ją w 15h. Grafika jest świetna tylko jeśli posiadacie karty graficzne AMD zalecałbym nie ustawiać za wysoko fizyki, bo gra gra nwet na super komputerach poprostu się tnie. Skopana optymalizacja nie pozwoliła mi popsuć zabawy :) Polecam każdemu fanowi platformówek i wielbiciela czarnego humoru.

06.06.2013 15:39
odpowiedz
RainbowDash
15
Centurion
8.5

gierka miodzio

17.07.2013 11:52
odpowiedz
voltek18
40
Qwaser
9.0

kur.. jak zwykle redakcja musi zaniżać ocenę zajebistej gry ;/ ode mnie 9/10 przez brak spolszczenia

14.08.2013 10:48
odpowiedz
pikachu10
8
Legionista

zgadzam się z tobom olaf

17.09.2013 17:45
odpowiedz
Kursorr
24
Pretorianin

Jestem bardzo ale to bardzo mile zaskoczony tą grą . W szczególności dzięki dla " Humanitarny " , który spolszczył gierkę . Gra nietuzinkowa , wciągająca i mam nadzieję że taka będzie do końca .

28.09.2013 12:29
odpowiedz
kuku823
27
Centurion

Wie ktos czy idzie to kupic w empiku lub media markcie i za ile ?

30.11.2013 12:05
odpowiedz
ebo1
1
Junior

Do poniedziałku chyba, w sklepie ORIGIN do kupienia za 7,25 zł! (na Steamie 29EUR)

02.01.2014 15:43
odpowiedz
anubis2342
24
Centurion
9.5

Dopiero teraz kupiłem tą grę i nie żałuje:) Świetna gra z fajnym klimatem. Ocena redakcji za niska moim zdaniem

02.01.2014 16:20
odpowiedz
anubis2342
24
Centurion

Do Damix199-----> Nic się nie tnie.Gra jest dobrze zoptymalizowana,ale jak grasz na jakiejś starej grafice to nie wymagaj płynności.Na moim GTX680 4 GB chodzi na maxa bo jakby inaczej heheh. PsyhX jest ustawiony na wysoki i śmiga płynnie.Co do kart AMD to nie posiadają PsyhX i się go w grach nie włącza. Jedynie GeForce mają wbudowany fizycznie układ odpowiedzialny za PsyhX. Do AMD można wgrać oprogramowanie ale to nie jest już to i do tego strasznie pożera procesor. Kto che mieć PsyhX musi posiadać grafikę od Nvidi. Co nie twierdzę że karty AMD Radeon są złe bo posiadam też HD 7850 2GB i świetnie sobie radzi z nowymi grami typu Battlefield 4 czy COD Ghosts.

25.01.2014 16:13
odpowiedz
DeadSpace12
58
Pretorianin
9.0

Wreszcie zakupiłem grę pograłem kilka godzin i czas na ocenę. Gra jest bardzo fajna szczególnie grafika przypadła mi do gustu oraz lokacje w tym XIX-wieczny Londyn z tym ponurym klimatem i kłębami czarnego dymu wydobywającego się z kominów. Ogólnie gra jest dobrą i ciekawą propozycją dla ludzi lubiące gry fantasy i platformówki. Moja ocena to 9/10.

20.04.2014 22:11
odpowiedz
ononaono
1
Junior

Od razu zaznaczam, że mam ukończone dopiero 38% gry.
Jak producenci Alice mogli tak zepsuć tą grę? Pierwsza część (czyt. American McGee's Alice) była wyjątkowa, psychodeliczna, wciągająca, a czasem wręcz straszna. Klimat w Alice Madness Returns oczywiście też jakiś jest, ALE całą przyjemność odbiera ciągłe skakanie po widocznych lub nie, ruszających się lub nie obiektach. Nie można skupić się na grze w taki sposób, żeby poczuć jej wyjątkowość. Cały czas towarzyszą mi nerwy i nie mogę doczekać się jej końca. Do tego wprowadzone zostały gierki w 2D, które również potrafią doprowadzić do szału. Ogólnie rzecz biorąc: 90% gry odbywa się "w powietrzu", a gdy już nie latamy, musimy się zmierzyć ze sporą ilością wrogów, dość ciężkich do pokonania. Nie taką drugą część sobie wymarzyłam. Gra dla bardzo spokojnych osób, które wiele godzin spędzają na graniu, czyli dla takich, co mają wprawę w platformówkach.
Ogólnie, na ten moment, grę oceniam na 5/10.

17.06.2014 13:31
odpowiedz
on12345
14
Legionista

ononaono --> Przecież możesz zmniejszyć poziom trudności. A klimat moim zdaniem pozostał z poprzednich części.

03.09.2014 16:23
odpowiedz
dawidfranek
48
Centurion

anubis2342 nie PsyhX tylko PhysX lolku, bana na google masz?

Jest dostępne spolszczenie, pozdrawiam.

28.09.2014 21:50
odpowiedz
SpeedJ01
11
Chorąży

Jeśli twierdzicie, że ta seria jest psychodeliczna, to obejrzyjcie Corpse Party... Mówię wam, jest taka jatka, że wszystkie horrory gore mogą jedynie klękać przy tym tworze.

30.09.2014 21:27
odpowiedz
SpeedJ01
11
Chorąży

Chociaż w pewnych momentach może dorównać tej grze, którą wymieniłem w górnym poscie, pod względem krwistości. :-)

28.01.2015 21:24
odpowiedz
Cyanidus
6
Legionista

Przygotowuję się psychicznie na spotkanie z sequelem Alice i muszę przyznać, że zapowiada się ciekawie. Pierwsza część była znakomita, choć mocno ograniczona do konwencji platformówki, jednak McGee doskonale pokazuje, że można wbić ludzi w fotel tym klasycznym, nieco monotonnym gatunkiem.

09.02.2015 19:40
odpowiedz
zKAPITANz
1
Junior

Grając w tą produkcję nigdy nie sądziłem że będę pozyskiwał tyle przyjemności z mordowania nie winnych i do tego brzydkich krasnoludków odzianych w sztućce...<...>w sumie na samym początku odczuwałem że ta gra nie powali mnie a będzie zwykłą nawalanką jak to zazwyczaj mawiał "Klocuch 12" lecz myliłem się i to bardzo gra jest po prostu cudna ahhh żałuję że nie ma więcej takich gier..nie dość że system walki jest całkiem przyjemny to w połączeniu z tymi lokacjami...AHHH! aż chce się mieć więcej oczu tylko po to by bardziej napawać się tymi pięknymi widokami.

28.02.2015 01:00
odpowiedz
mashiris
11
Legionista
6.5

Dobra gra na około 30 godzin, więc krótka nie jest.

Chwilami trudne walki i skoki po platformach na czas, ale przy odrobinie wprawy można przejść (jedynie ostatni bos niesamowicie trudny).

Nie podobało mi się zakończenie bo nie wiadomo o co w nim chodzi.

Jednak dla Alicji warto grać.

12.07.2015 11:28
odpowiedz
celsus
11
Legionista
8.5

"Ponadto Alicja niemal w każdej chwili może przerwać swą niezwykłą podróż i powrócić do rzeczywistości – konkretnie do gabinetu psychiatrycznego, mieszczącego się w XIX-wiecznym Londynie. Decydując się na taki krok otrzymuje możliwość zapisania stanu gry i odzyskania utraconych sił witalnych." Szkoda, że to nieprawda. Przydałoby się w tej grze coś takiego, bo checkpointy nie są rozmieszczone najlepiej i czasem trzeba przechodzić kawał drogi jeszcze raz.

07.05.2016 15:25
odpowiedz
I3lackHole
10
Legionista
9.5

Do gry przestąpiłem z duża obawą. Pamiętam dobrze poprzednią, bardzo udaną część. Obawiałem się , że nowa Alice będzie skokiem na kasę.
Początki zachwycające nie były, ograniczony wstępnie FPS to jakaś porażka, na szczęście wszystko można poustawia w plikach, bo to Unreal Engine 3.
Graficznie gra ma dwa oblicza. Pierwsze (mniej istotne) to rozdzielczość tekstur i tu nawet poprawki w plikach .ini za wiele nie pomogą. Drugie oblicze to jakość artystyczna i ta jest ZACHWYCAJĄCA (i stale totalnie zmienna0, niekiedy niemal powala. Jeśli do tego dodać w miarę dobre i responsywne sterowanie (po odblokowaniue FPS) i połączyć z czteroskokiem, kontrolowanym opadaniem i mini-teleportacją to sam fakt poruszania się przez Alice zapobiega nudzie. Z tymi skokami to jednak szkodzą, że tak rzadko można było w pełni wykorzystać długość skoko-lotu, bardzo ten element mi się spodobał, brakowało mi wyzwań, stąd nie raz sam skakałem z różnorakich schodów wzorem Adama Małysza :) Więcej łamiGŁÓWEK też by się przydało. Etapy gdy sterowało się toczącą głową - bezcenne.
Walka jest fajna, szybko można się przystosować, myszka z 3 dodatkowymi przyciskami powinna wystarczyć, a z 5 w pełni zaspokoić. Na padzie grało mi się słabo, ta gra jest za szybka by manualnie majstrować kamerę w gamepadzie zamiast myszką.
Zarówno dźwięki jak i muzyka są dobrym dopełnieniem bez własnej siły przebicia, są w sam raz. Głos Alice - moim zdaniem cudny. Wstawki filmowe zarówno 2d i 3d - ekstra.
Świetne co najmniej średnio pogmatwane platformy, notoryczne zmiany klimatu i każdy z nich wciąga jak kolejna książka. Gra ma też dwa duże plusy o których warto wspomnieć. Jest dość długa i w większości przypadków zarówno gameplay jak i klimat oraz opowieść się rozkręca.
Jeśli do tego dodać fakt, że na PC platformówek jest mało to wychodzi majstersztyk.
Ocena gry rosła wraz z przechodzeniem kolejnych etapów. Zaczęło się od 7,5. W środku było to 8,5. Finalnie po przejściu nie mam wątpliwości, że 9,5 w pełni oddaje smak tej gry. Gra (poza oprawą graficzną) na pewno nigdy nie pretendowała do dzieła, nie ma ogromnego rozmachu, nie taka miała być. Daje jednak wiele frajdy i wciąga, że można zapomnieć o świecie, a to ostatnio wśród gier coraz rzadziej się zdarza. Szczerze polecam.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze