Need for Speed World [PC]

Sieciowa wersja najbardziej znanych na świecie wyścigów samochodowych. Oferuje ogromny świat, mnóstwo prawdziwych samochodów oraz wiele zróżnicowanych trybów zabawy. Biorąc udział w wyścigach uczestnicy zabawy zdobywają punkty reputacji i pieniądze. Dzięki temu rozwijamy umiejętności kierowcy, kupujemy nowe auta i ulepszamy już posiadane. Całość oparto na modelu darmowym z mikropłatnościami. Alias: Need for Speed World Online.

wersja językowa:
z polskimi napisami

Need for Speed World data premiery gry na PC:

27 lipca 2010 ( światowa data premiery )

25 listopada 2010 ( data wydania w Polsce )

27 lipca 2010 ( premiera w USA )

gry podobne do Need for Speed World:

Auto Club Revolution
Ridge Racer Driftopia
Race Driver: GRID

Wyścigi, samochodowe, zagraj za darmo, Need for Speed, sieciowe

Uwaga: 14 lipca 2015 roku wyłączono serwery gry i przestała być ona dalej rozwijana.

Need for Speed World Online to sieciowa wersja znanej serii wyścigów. Gra została stworzona przez współpracujące ze sobą studia EA Singapore i Black Box (znane z kilku poprzednich odsłon Need for Speed i serii Skate).

W grze wcielamy się w kierowców działających na terenie jednego dużego miasta. Zostało ono podzielone na kilka zróżnicowanych stylistycznie dzielnic i wypełnione najróżniejszymi atrakcjami. Gracze do wyboru otrzymują sprinty (przejazdy przez wyznaczony odcinek), wyścigi z okrążeniami (klasyczny tryb zabawy) i inne typy rozgrywki. Każde z wyzwań można rozegrać w pojedynkę (z komputerowym przeciwnikiem) lub z innymi graczami.

Biorąc udział w wyścigach uczestnicy zabawy zdobywają punkty reputacji i pieniądze. Pierwszy z wymienionych elementów pozwala nabijać kolejne poziomy kierowcy i odblokować specjalne umiejętności. Za pieniądze kupujemy nowe samochody, ulepszenia do nich (czyli kilka pakietów tuningowych) i elementy estetyczne (nalepki, napisy, itd.). Na kolejnych poziomach doświadczenia dostajemy też dostęp do nowych wyzwań.

Gracze przemierzający wirtualne miasto Need For Speed World Online mogą rozmawiać ze sobą, wyzywać się na pojedynki, wspólnie brać udział w wyścigach i chwalić się swoimi samochodami. Oprócz tego w grze pojawiają się pościgi z policją – wystarczy „zahaczyć” jeden z radiowozów patrolujących miasto. Eksploracja metropolii została natomiast zepchnięta na dalszy plan, gdyż poszczególne atrakcje aktywujemy z poziomu mapy.

Sieciowy Need for Speed jest dostępny za darmo, chociaż opiera się na rozbudowanym systemie mikrotransakcji. Za drobne opłaty kupujemy najróżniejsze bonusy (do reputacji, pieniędzy), power-upy (które dają przewagę podczas wyścigów), dodatkowe miejsce w garażu. Prawdziwe pieniądze pozwalają również wynająć lepsze modele wozów na kilka dni. Od strony graficznej tytuł prezentuje się poprawnie, chociaż nie doskonale.

Tryb gry: massive online multiplayer   Tryb multiplayer: Internet  
Ocena gry 5.1 / 10 na podstawie 2871 ocen czytelników.  
Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 8.2 / 10 na podstawie 1053 głosów czytelników.   Cena gry w dniu premiery: 49,90 PLN

wymagania sprzętowe

Rekomendowane: Core 2 Duo 1.8 GHz, 1 GB RAM, karta grafiki 512 MB (GeForce 6800 lub lepsza), 2 GB HDD, Windows XP/Vista/7

Need for Speed World - recenzja gry

Need for Speed World - recenzja gry (PC)

"Sieciowe produkcje z modelem doświadczenia wymagają wielu atrakcji, które zachęcałyby do regularnego odwiedzania wirtualnego świata. Początkowo wydaje się, że Need for Speed: World spełnia to zadanie, bo do wyboru otrzymujemy trzy zasadnicze typy wyzwań: ucieczki przed policją, wyścigi na okrążenia oraz sprinty. Pierwszy tryb aktywujemy, uderzając w jakikolwiek samochód policyjny. Podczas pościgu punktowane są takie czynności jak niszczenie radiowozów, wymykanie się z blokad, omijanie kolczatek i sianie destrukcji. Drugi typ zabawy nie wymaga komentarza – ścigamy się w nim na zamkniętych trasach z komputerowym lub żywym przeciwnikiem. W sprintach chodzi o to samo, z tym, że do pokonania mamy pewien odcinek miasta. Za udział w każdej z atrakcji dostajemy punkty reputacji/doświadczenia i pieniądze."  więcej

Need for Speed World trailer #2

Need for Speed World trailer #2 [6:07]

2:59

Video Need for Speed World

jak dołączyć do gry? (PL)

3:05

Video Need for Speed World

opcje społecznościowe (PL)

2:53

Video Need for Speed World

jak grać? (PL)

komentarze czytelników (976)


miskul  2014-08-06 - 17:03

Gdyby nie tak wielkie mikropłatności i cheaterzy co każdy wyścig dałbym mocne 9/10. Gra mi się bardzo podobała (już walić te mikropłatności) ale teraz przez cheaterów nie da się zagrać nawet jednego wyścigu, bo kończy się od razu i wygrywa cheater. A skoro nie da się załączyć wyścigu to nie pozostaje inna ocena niż 1/10. Reportowanie ich nic nie daje, ciągle to robię i ciągle widzę tych samych cheaterów w grze.

8.5

michal00066  2014-08-23 - 11:28

Gram od kilku dni i nie spotkałem się z żadnymi cheaterami.Czasem się przycina,ale nie jest to tak bardzo uciążliwe.No i najważniejsze-jest to gra darmowa,więc stąd dość wysoka ocena.

mimko  2014-10-17 - 05:24

Robosss-- wiem,że podczas wyścigu można stuknąć auto, ale czemu nie zrobili tego w jeździe swobodnej? Dla mnie to nie ma sensu jazda on- line swobodna i przenikanie się aut- no po co tak?

iciotelaz  2014-11-01 - 16:30

wie ktoś ile trzeba mieć punktów na stronie dogry by muc wymienic na speed boosty ???

elvis01071987  2014-11-17 - 10:31

z wymaganiami to przesada ta gra zużywa nawet 2 GB Ramu a 1 GB DDR 3 w karcie graficznej to za mało , do tego 2 rdzenie z taktowaniem około 3.0 GHz - na tak lipną grafe i legion błędów to sporo!

5.0

Paavalo  2014-11-27 - 10:24

@mimko - po to żebyś mógł swobodnie jeździć po mieście... Ja podczas szukania klejnotów (gemów) natrafiam na tylu ludzi, że brak trybu przenikania spowodowałby nie małą frustrację na widok ciągłych karamboli - czyli poniekąd ludzi, którzy za wszelką cenę nie dadzą mi przejechać. Ciekawe, ile byś pograł, gdyby tego trybu przenikania nie było... Nigdy nie irytowało Cię, jak w wyścigu ktoś Cię spychał na jakąś przeszkodę a Ty niewiele mogłeś z tym zrobić i w efekcie traciłeś kilka sekund na wygrzebywanie się z bagna, w które Cię wmontowano, bo ktoś nie potrafił z Tobą wygrać w normalny, uczciwy sposób? To teraz wyobraź sobie, że tak się dzieje cały czas, nawet w trybie swobodnej jazdy. Efekt? Duża liczba chamstwa, mała graczy - i tyle na ten temat. Co do samej gry - kiepskawo. Wyścig w gronie równych sobie przeciwników to prawdziwa abstrakcja (ostatnio swoją Mazdą z OVR 406 musiałem się ścigać z Lambo na poziomie 580, nota bene tak go urządziłem że przegrał nie tylko ze mną ale i trzema innymi kolesiami o sporo niższym OVR auta :D), spora liczba tras jest mało wymagająca (także w przypadku dużych różnic w klasie aut, nie bardzo jest jak nadrobić techniką jazdy, czy sprytem), wybór sam ...

mimko  2014-12-22 - 09:57

Możliwość kolizji z żywym graczem w swobodnej jeździe on- line stanowi esencję grywalności, w innych grach z otwartym światem nie ma problemu z blokowaniem ( np. Burnout Paradise Ultimate Box ), zresztą nieważne mam The Crew.

V6N2  2015-02-03 - 07:59

Moje zdanie o tej grze jest takie. System dobierania przeciwników został kompletnie zje***y, mając 3 poziom i autko które ledwie 230 km/h wyciąga, gra cały czas jak na złość dobierała mi graczy z 60 poziomem i specyfikacjami auta o niebo lepszymi od moich. Druga sprawa to te mikrotransakcje, w grze jest dużo samochodów, szkoda tylko że większość tych lepszych jest właśnie za pieniądze z naszego portfela. Podczas rozgrywki napotkałem masę błędów typu problemy przy wyświetleniu pozycji w wyścigach, automatycznie wyłączająca się gra bez jakiegokolwiek powodu i tak dalej. To jest tylko moja opinia i nie każdy musi się z nią zgadzać

3.0

rzaba89nae  2015-03-17 - 12:41

Grałem kiedyś, wysysacz kasy, nic więcej. Typowe pay to win, bez płacenia sporej gotówki niewiele w grze zdziałamy, a wszystko kosztuje sporo. Za darmo oczywiście pograć mozna, po tygodniu każdy będzie miał dosyć. W dodatku masa hackerów i wszelakiej maści exploitów ułatwiających życie oszustom. Model jazdy podobny do tego z oryginalnego Most Wanted, grafika też, zresztą miasta to połączenie tego z NFS MW i Carbon, czyli lekko toporny i mało realistyczny, ot jak szuranie kartonem po podłodze, mniej więcej takie odczucia z prowadzenia aut. Fajne pościgi z policją i nie najgorsze tryby gry, szkoda że żeby odblokowac więcej trzeba mieć samochód za kilkadziesiąt, a nawet kilkaset (!) złotych. W sumie można spróbować bo gra za darmo, ale... nie polecam.

7.0

mimko  2015-04-17 - 03:26

Gra chyba nie cieszy się popularnością bo ok. 14.07 wyłączone zostaną serwery he he he he he he.

Distructio  2015-04-22 - 14:59

A żebyście zbankrutowali EA!

mimko  2015-04-26 - 13:31

Do wpisu [966] -- oczywiście 14.07 to nie godzina tylko data.

Puci0  2015-05-24 - 13:37

Wszystko przez buraków którym brzydła gra i za wszelką cenę chcieli sobie ją urozmaicić różnymi modami,trainerami i innymi cheatami !! Gra zostaje zamknięta 14.07.2015r !! Grałem w grę od paru lat i bardzo mi przykro ale od pewnego czasu trzeba było grać samemu bo każdy zapomniał o frajdzie z zabawy i uczciwej rywalizacji ! Gra była bardzo dobrym tytułem pomimo tego że to mmo ! Pozdrawiam wszystkich którzy myślą tak jak ja ! :)

Robosss  2015-05-30 - 18:46

No i dobrze, ze zamykaja servery tego gniota. Wszystko platne, pelno cheaterow i ogolnie sciganie sie w tej grze nie ma zadnego sensu.

9.0

thomek  2015-06-19 - 02:29

Gra jest dobra, tylko joysticka drogiego mi połamało i nie gram teraz, ale zaraz ją ściągne. Nie wyłączajcie jej.

9.0

troll123  2015-06-20 - 10:59

Była niezła...była

1.0

jan118  2015-07-25 - 22:01

niech EA zbankrutuje!!!!!!

manicus  2015-08-05 - 16:02

Co wchodzi za worlda ?

8.5

FanBoyFrytek  2015-08-06 - 13:25

Polecam :) Gram czasami w niego żeby poczuć ciutke stare nfs :)

9.0

LECHFREE  2015-08-11 - 17:08

Ta gra naprawdę była dobra, zdarzało się spotkać oszustów czy wypady do pulpitu, a mimo tego to była moja ulubiona samochodowa sieciówka F2P. Auta miały rotacje, czyli większość dało się kupić za walutę w grze, poza tym można je i inne rzeczy było wygrywać podczas eventów, za osiągnięcia lub z kodów dawanych przez twórców.