Wyszukiwarka gier
Damnation

Damnation

PCPlayStationXbox
po premierze

Data wydania: 22 maja 2009

Akcji, TPP, Steampunk, TPS, Kooperacja, Podzielony/wspólny ekran, Multiplayer, Singleplayer, Internet, LAN

Damnation to gra akcji wydana przez firmę, która jest głównie kojarzona z serią Colin McRae, czyli Codemasters. Developerem produkcji jest studio Blue Omega – jeden z laureatów konkursu Make Something Unreal, zorganizowanego przez firmę Epic Games.

5.7

GRYOnline

5.0

Gracze

4.7

Steam

OCEŃ
Oceny

Damnation to gra akcji wydana przez firmę, która jest głównie kojarzona z serią Colin McRae, czyli Codemasters. Developerem produkcji jest studio Blue Omega – jeden z laureatów konkursu Make Something Unreal, zorganizowanego przez firmę Epic Games.

Damnation jest osadzony w uniwersum science fiction, a dokładniej odwołuje się do steampunkowej odmiany tego gatunku. W świecie gry historia jaką znamy z podręczników potoczyła się inaczej niż w rzeczywistości. Wojna secesyjna nie skończyła się i trwa jeszcze ma początku XX wieku. W wyniku wyniszczającego konfliktu doszło do wyczerpania surowców na wschodnim wybrzeżu USA, dlatego strony konfliktu, czyli Unia i Konfederaci dążą do pozyskania nowych surowców na zachodzie Stanów, gdzie spotykają świetnie wyposażonego dealera broni. Bohater gry, niejaki Rourke musi obronić ludzkość przed tym wszechwładnym "czarnym charakterem", a to w praktyce sprowadza się położenia trupem hord przeciwników.

Czytaj więcej

Platformy:

PC Windows

PC WindowsPolskie napisy

Xbox 360

Xbox 360Angielskie napisy i dialogi

PlayStation 3

PlayStation 3Angielskie napisy i dialogi

Producent: Blue Omega Entertainment

Wydawca: Codemasters

Polski wydawca: Codemasters

Publicystyka

4.5
słaba

Recenzja GRYOnline

Damnation

Jak wypadła pierwsza w pełni samodzielna gra stworzona przez Blue Omega Entertainment? Niestety, nie można tego debiutu nazwać wielkim sukcesem.

Damnation - recenzja gry
Recenzujący:
Platforma:
PC Windows PC Windows
Data recenzji:
15 czerwca 2009
Opinie

7 maja 2009

Damnation - testujemy przed premierą

Grając w przedpremierową wersję Damnation, czułem się jak człowiek, któremu bardzo źli ludzie nakazują zabijać łaszące się do nóg, słodkie i niewinne szczeniaki. Czy słusznie?

Damnation - testujemy przed premierą
Opinie

1 października 2008

Damnation - zapowiedź

Klimaty steampunku, Stany Zjednoczone borykające się z wojną secesyjną jeszcze w XX wieku i niezbyt doświadczone studio zajmujące się produkcją gry. Czy Damnation podbije serca graczy?

Damnation - zapowiedź

Wiadomości

Twórcy Damnation zwolnieni

O tym, jaki koniec czeka twórców słabych gier, przekonali się boleśnie pracownicy firmy Blue Omega Entertainment. Studio odpowiedzialne za jedno z największych rozczarowań bieżącego roku, grę akcji Damnation, zwolniło w piątek wszystkich ludzi, którzy mieli swój udział w developingu projektu.

gry

Marek Grochowski

1 lipca 2009 10:15

Twórcy Damnation zwolnieni

Premiery gier w Polsce (15-21 czerwca)

Początek wakacji to z reguły początek posuchy, jeśli chodzi o premiery gier - zarówno za granicą, jak i nad Wisłą. W minionym tygodniu rodzimi dystrybutorzy nie zmienili biegu historii i dostarczyli do sklepów zaledwie piątkę nowych tytułów.

gry

Marek Grochowski

22 czerwca 2009 18:15

Premiery gier w Polsce (15-21 czerwca)

Wertykalne Damnation w drugiej połowie maja

Brytyjczycy z Codemasters ujawnili dokładną datę światowej premiery Damnation – wertykalnej, jak określają ją sami twórcy, strzelaniny powstającej na bazie Unreal Engine 3. Doszło do tego po dwukrotnym przesunięciu debiutu, spodziewanego pierwotnie w okolicach ubiegłorocznych świąt Bożego Narodzenia.

gry

Piotr Doroń

14 kwietnia 2009 18:20

Wertykalne Damnation w drugiej połowie maja

Codemasters opóźnia Damnation

Planowana na koniec 2008 produkcja na PS3, Xboxa 360 i komputery osobiste została jakiś czas temu przesunięta na początek tego roku. Dziś wydawca tego tytułu, firma Codemasters, ogłosił, że nie dotrzyma terminu i shooter na silniku Unreal Engine 3 wyjdzie w drugim kwartale 2009.

gry

Piotr Bodera

26 lutego 2009 14:50

Codemasters opóźnia Damnation

Damnation przesunięty na początek roku 2009

Ten produkowany przez studio Blue Omega tytuł został właśnie przesunięty na początek roku 2009, o czym poinformował wydawca, firma Codemasters. Wcześniej gry spodziewaliśmy się w okolicach Bożego Narodzenia tego roku. Wiemy także, że około miesiąc przed opóźnioną premierą otrzymamy wersję demonstracyjną tego produktu, zapowiadanego na komputery osobiste oraz konsole (Xbox 360, PS3).

gry

Szymon Liebert

4 listopada 2008 15:51

Damnation przesunięty na początek roku 2009

Pliki do pobrania

Popularne pliki do pobrania do gry Damnation.

Kody i triki

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe gry Damnation:

PC Windows

PC / Windows

Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Core 2 Duo 2.66 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 512 MB (GeForce 8800 lub lepsza), 11 GB HDD, Windows XP/Vista SP1.

Microsoft Xbox 360

Xbox 360

Wspiera:
Xbox Live

Oceny gry

Średnie Oceny:

5.7

Ocena GRYOnline.pl

Średnia z 2 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.

Oceny Recenzentów i Expertów
5.0

Ocena Graczy

Średnia z 805 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.

4.7

Ocena STEAM

"Mieszane"

Średnia z 460 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.

Ocena STEAM
Oceń Grę

Oceny Recenzentów i Ekspertów

4.5
Maciej Jałowiec
PC

Maciej Jałowiec

Recenzent GRYOnline.pl

2009.06.15

Jak wypadła pierwsza w pełni samodzielna gra stworzona przez Blue Omega Entertainment? Niestety, nie można tego debiutu nazwać wielkim sukcesem.

7.0
Janczes
PC

Janczes

Ekspert

2019.06.22

dziwi mnie ta niska ocena na golu... do gry naprawde nie ma sie zbyt do czego przyczepic... duzo skakania, troche strzelania... taki tomb raider w steampunkowych klimatach... drewniane moze nieco strzelanie ale mozna sie przyzwyczaic. fajne lokacje, maly wybor broni

Ocena STEAM

4.7

Mieszane (460)

[title]

Główne zalety gry

  • Unikalne otoczenie: Wielu graczy doceniło estetykę steampunkową oraz interesującą koncepcję alternatywnej historii po amerykańskiej wojnie domowej.
  • Platforming i Parkour: Gra oferuje dobry system parkour, który umożliwia pionowe eksplorowanie i poruszanie się, co niektórzy gracze uznali za przyjemne.
  • Zróżnicowane elementy rozgrywki: Połączenie strzelania, platformingu i okazjonalnej jazdy na motocyklu dodało różnorodności do rozgrywki.
  • Grafika (jak na swoje czasy): Choć przestarzała, niektórzy użytkownicy uznali grafikę za akceptowalną jak na grę wydaną w 2009 roku, zwłaszcza biorąc pod uwagę niski budżet gry.
  • Zabawa w trybie kooperacji: Niektórzy gracze czerpali więcej radości z gry, gdy grali w trybie kooperacyjnym, uznając, że wspólne doświadczanie wad jest bardziej zabawne.

Główne wady gry

  • Słabe mechaniki walki: Wiele recenzji podkreślało nieporęczne mechaniki strzelania, niedokładne bronie i brak systemu osłon, co czyniło walkę frustrującą.
  • Przestarzała grafika: Mimo pewnego uznania, znaczna liczba użytkowników krytykowała grafikę jako poniżej oczekiwań, nawet jak na czas wydania.
  • Błędy i problemy techniczne: Użytkownicy zgłaszali różne błędy i usterki, które wpływały negatywnie na ogólne wrażenia, w tym problemy z AI i błędy łamiące rozgrywkę.
  • Liniowa i powtarzalna rozgrywka: Gracze zauważyli, że gra często wydawała się powtarzalna, z liniowym projektowaniem poziomów i ograniczoną różnorodnością wrogów.
  • Słaba fabuła i rozwój postaci: Fabuła została opisana jako stereotypowa i źle wykonana, z drewnianymi dialogami i nijakimi interakcjami między postaciami.

Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników

  • Ulepszona AI: Zarówno AI wrogów, jak i sojuszników były krytykowane za nieskuteczność, co prowadziło do frustrujących doświadczeń w grze.
  • Bardziej angażujące opowiadanie: Wielu graczy uważało, że narracja mogłaby skorzystać na głębszym rozwoju postaci i bardziej angażujących przerywnikach.
  • Lepszy system punktów kontrolnych: Użytkownicy skarżyli się na źle umiejscowione punkty kontrolne, które mogły prowadzić do frustrującego cofania się po śmierci.
  • Dodatkowe mechaniki rozgrywki: Niektórzy gracze sugerowali wprowadzenie systemu osłon, mechanik skradania się oraz bardziej zróżnicowanych zagadek, aby zwiększyć różnorodność rozgrywki.
  • Ulepszone opcje graficzne: Użytkownicy wyrazili chęć posiadania lepszej jakości wizualnej i opcji poprawiających graficzną prezentację gry.

Podsumowanie

  • Ogólnie rzecz biorąc, chociaż "Damnation" miała pewne pozytywne cechy, szczególnie w swoim unikalnym otoczeniu i mechanikach platformowych, była w dużej mierze krytykowana za walkę, problemy techniczne i narrację, co skłoniło wielu graczy do polecania jej tylko w obniżonej cenie lub dla tych, którzy cenią gry z "tak złe, że aż dobre" urokiem.

Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl