
Data wydania: 27 września 1997
Trójwymiarowa platformówka wypełniona rozmaitymi wyzwaniami zręcznościowymi. Głównym bohaterem jest tytułowy krokodyl, który wyrusza na ratunek uprowadzonym przyjaciołom. Gra jest przeznaczona dla młodszych użytkowników.
Gracze
Platformówka 3D z sympatycznym krokodylem w roli głównej, będąca jednym z największych hitów Argonaut Games. Tytuł utrzymany jest w bajkowej stylistyce i przedstawia historię zwierzęcego herosa, który próbuje uratować przyjaciół pojmanych przez najeźdźców.
Mały krokodyl Croc dorasta wśród przyjacielskiej rasy stworków Gobbos, które próbują zastąpić mu rodziców. Pewnego dnia zły baron Dante i jego pomagierzy dokonują inwazji na zamieszkaną przez nich krainę. Porywają wszystkich jej mieszkańców i zamykają ich w klatkach. Na wolności pozostaje tylko Croc, którego uratował magiczny ptak Beany. Mały bohater wraca w rodzinne strony, by pokonać najeźdźców, uwolnić bliskich i przywrócić ład. Tak rozpoczyna się jego niezwykła przygoda.
Croc: Legend of the Gobbos to trójwymiarowa platformówka, w której gracze eksplorują kolejne poziomy i stawiają czoła wyzwaniom zręcznościowym, prostym zagadkom logicznym i starającym się powstrzymać ich progres przeciwnikom. Twórcy przygotowali w sumie czterdzieści pięć plansz w zróżnicowanych stylistykach. Na każdej z map znajdują się niewielkie kule, które pełnią rolę punktów zdrowia, a także kolorowe klejnoty potrzebne do odblokowania wejścia do ukrytych miejsc i uratowania wszystkich uwięzionych Gobbosów. Liczba ocalonych podczas wyprawy przyjaciół wpływa na zakończenie historii.
W pojedynkach z czterdziestoma rodzajami wrogów krokodyl wykorzystuje swój ogon, którym wytrąca ich z równowagi, odbierając chęć do dalszej walki. Do dyspozycji ma również drugi atak, niewielką falę uderzeniową wywołaną skokiem i uderzeniem w ziemię. Ze względu na bajkowy charakter gry, przemoc ma charakter umowny, co sprawia, że produkcja nadaje się dla młodszych odbiorców.
Croc: Legend of the Gobbos jest trójwymiarową platformówką, w której gracze mogą swobodnie obracać kamerą i obserwować cały wykreowany przez producentów świat. Atmosferę podczas przygody buduje ścieżka dźwiękowa skomponowana przez Justina Scharvonę, na którą składają się dopasowane do poszczególnych krain melodie. Głosu głównemu bohaterowi użył brytyjski aktor Jonathan Aris, znany później m.in. z ról w serialu Sherlock i filmie Łotr 1. Gwiezdne wojny – historie.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC Windows 15 listopada 1997Angielskie napisy i dialogi
PlayStation 1 27 września 1997Angielskie napisy i dialogi
Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń
16 maja 2023
Powroty do czasów dzieciństwa pełne są sentymentu. Nie inaczej jest w przypadku pokolenia, które popołudnia w trakcie lat szkolnych spędzało na grach wideo. Dziś wspominamy najlepsze gry, przez które kara na komputer była najgorszą możliwą torturą.
20 sierpnia 2017
Są takie gry, które – choć powstały za granicą – największym kultem otaczane są w Polsce. Wybraliśmy najciekawsze z nich i spróbowaliśmy poszukać przyczyn tej niesamowitej popularności na Wisłą.
Zapowiedziano remaster klasycznej platformówki 3D Croc: Legend of the Gobbos. Co ciekawe, do jego opracowania po dwudziestu latach zostało reaktywowane studio Argonaut Games.
gry
Adrian Werner
29 sierpnia 2024 10:08
Miłośnicy serii Croc mają wielkie powody do radości. Założyciel firmy Argonaut Software, Jez San, ujawnił, że kultowa platformówka w końcu doczeka się remastera.
gry
Kamil Kleszyk
7 czerwca 2023 13:47
Popularne pliki do pobrania do gry Croc: Legend of the Gobbos (1997).
Wymagania sprzętowe gry Croc: Legend of the Gobbos (1997):
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium 166MHz, 16MB RAM, akcelerator 3D.
Średnie Oceny:
Średnia z 1144 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Sir klesk
Ekspert
2018.01.24
Aleksander Kozłowski
GRYOnline.pl Team
2016.03.22
Fokcuf Pretorianin
Sony miało Crasha, Nintendo Mario a Sega Sonica. PC nie miał chyba nic w kwestii platformowek 3D i Croc wypełnił ta lukę. Choć był trochę do tyłu wzgledem wyżej wymienionych to i tak każdy się cieszył, że 3D i w ogóle. Zresztą była to całkiem udana gra.
TheCerbis Senator
Ja tylko chciałem się pochwalić, że z dniem dzisiejszym ukończyłem na 100% (razem z Kryształową Wyspą) Croca. To była chyba najbardziej irytująca i najtrudniejsza gra, w jaką przyszło mi zagrać!
Quassar Centurion
To była naprawdę fajna gra po którą często w dzieciństwie sięgałem.