Command & Conquer: Red Alert 3 [PC]

Trzecia odsłona słynnej serii strategii czasu rzeczywistego, na którą fani musieli czekać aż 7 lat. Produkcja przedstawia alternatywną wersję historii, w której przywódcy Związku Radzieckiego przenoszą się w przeszłość, aby zmienić jej bieg. Powstaje nowa rzeczywistość – na świecie liczą się trzy strony konfliktu: Sowieci, Alianci oraz Imperium Wschodzącego Słońca. Każda z frakcji otrzymała własną kampanię.

wersja językowa:
polska i angielska

Command & Conquer: Red Alert 3 data premiery gry na PC:

28 października 2008 ( światowa data premiery )

31 października 2008 ( data wydania w Polsce )

gry podobne do Command & Conquer: Red Alert 3:

StarCraft II: Legacy of the Void
StarCraft II: Heart of the Swarm
Command & Conquer 3: Tiberium Wars

strategiczne, science-fiction, RTS, multiplayer, alternatywna historia

Command & Conquer: Red Alert 3, to kolejna, trzecia już odsłona doskonałej serii strategii czasu rzeczywistego, przez wielu fanów tego gatunku uważanej za jego czołowego reprezentanta. Premiera poprzedniej części gry miała miejsce ponad 7 lat temu, nic więc dziwnego, iż „trójka” oprócz wielu nowości, również pod względem oprawy wizualnej dotrzymuje kroku najnowszym produkcjom na rynku.

Fabuła Red Alert 3 koncentruje się wokół alternatywnej wersji historii – zdesperowani przywódcy Związku Radzieckiego postanawiają przenieść się w przeszłość aby zmienić bieg wydarzeń i przywrócić świetność Mateczce Rosji. Niestety, nie wszystko idzie zgodnie z planem – została stworzona nowa oś czasu, w której technologia wyewoluowała w zupełnie inną stronę niż w naszej rzeczywistości. Co więcej, na wschodzie powstało nowe supermocarstwo – Imperium Wschodzącego Słońca, które obok Sowietów i Aliantów stanowi jedną ze stron potężnego konfliktu zbrojnego – kolejnej wojny światowej.

Skoro mamy 3 strony konfliktu, mamy również tyle samo kampanii do rozegrania, a każda z nich zamyka się w 9 misjach. Co ciekawe, kampanie można ukończyć samotnie, bądź też zaprosić do współpracy kolegę i rozegrać walki w trybie kooperacji. Jeśli zdecydujemy się na grę w pojedynkę, nasze działania wesprą algorytmy sztucznej inteligencji sterujące dowódcami o różnych osobowościach. Poszczególne armie różnią się jednostkami bojowymi, a te czasami prezentują się dość oryginalnie, żeby nie powiedzieć dziwacznie – o ile bowiem delfiny wykorzystywane były już podczas znanych nam wojen, o tyle uzbrojone niedźwiedzie nie trafiają sie zbyt często. Ale to przecież historia alternatywna – nie dziwi więc wykorzystanie technologii Tesli w sztuce wojennej, transformujące się czołgi czy pływające wyspy – twierdze. Dodatkowo każda jednostka posiada zdolności specjalne – przykładowo zamrożenie wrogich oddziałów czy „rzucenie” niewidzialności na sojuszników może być bardzo przydatne podczas walk. Bitwy toczą się na lądzie, w powietrzu i na wodzie, nie można więc narzekać na jednostajność terenów oddanych do naszej dyspozycji.

Jak widać autorzy gry postawili w swojej produkcji sporo pytań z gatunku „co by było, gdyby...?”. Co by było, gdyby wszelkie najdziwniejsze projekty naukowe i eksperymenty przeprowadzane na przestrzeni ostatnich 70 lat dałyby oczekiwane rezultaty? Gdyby udało się podróżować w czasie czy teleportować się? Właśnie na wszelkie tego rodzaju pytania odpowiedzieć możemy sami, dowolnie kształtując kierunek rozwoju konfliktu w Command & Conquer: Red Alert 3.

Red Alert 3 korzysta z dobrodziejstw silnika SAGE, napędzającego m.in. Command & Conquer: Generals.

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer: Internet   Nośnik: 1 DVD  
Ocena gry 8.4 / 10 na podstawie 1283 ocen czytelników.   Cena gry w dniu premiery: 139 PLN

wymagania sprzętowe:

Pentium 4 2.2 GHz, 1 GB RAM, karta grafiki 256 MB (GeForce 6800 lub lepsza), 6 GB HDD, Windows XP/Vista

notebook standardowy ASUS K53SV

Intel Core i5-2410M, 4096 MB RAM, Intel HM65 Express, LED 15.6" 1366 x 768

30 fps - 800x600 średnie detale

30 fps - 1024x768 niskie detale

30 fps - 1366x768 niskie detale

notebook dla gracza ASUS G74SX

Intel Core i7-2630QM, 8192 MB RAM, Intel HM65 Express, 17.3" Full HD 1920 x 1080

30 fps - 1024x768 wysokie detale

30 fps - 1366x768 średnie detale

30 fps - 1366x768 wysokie detale

Zobacz pełne testy wydajności gry Command & Conquer: Red Alert 3 na notebookach na serwisie gramynawynos.pl

Command & Conquer: Red Alert 3 - Multiplayer

Command & Conquer: Red Alert 3 - Multiplayer (PC)

"Wrażenia z co-opa są generalnie pozytywne, lecz najlepiej wypada on wtedy, gdy współgracze są znajomymi i komunikują się za pomocą mikrofonów. Warto dodać, że niektórzy decydują się na tryb kooperacji, ponieważ we współpracy ze sztuczną inteligencją nie są w stanie przejść danej misji. Sojusznik z krwi i kości jest zatem czymś w rodzaju ostatniej deski ratunku."  więcej

Command & Conquer: Red Alert 3 zwiastun na premierę #1

Command & Conquer: Red Alert 3 zwiastun na premierę #1 [2:26]

1:27

Video Command & Conquer: Red Alert 3

kampania sowiecka

1:45

Video Command & Conquer: Red Alert 3

superbroń

1:23

Video Command & Conquer: Red Alert 3

kampania japońska

komentarze czytelników (148)


micmur13  2010-08-06 - 10:45

a to niby czemu???? jak byś "poważnie" taką fabułę potraktował???

FROSTY_PL  2010-08-08 - 13:48

Jak bym ja poważnie potraktował hmmm, daj mi chwile niech się zastanowię. OOO juz wiem na pewno bym nie dodawał do gry grafiki i jednostek z krainy zabawek i już w Red alert 2 poważniej potraktował fabułę i bardziej rozwiną wątek alternatywnej wersji historii, choć podobał mi się motyw z powstaniem imperium wschodzącego słońca może coś ala zimna wojna albo wybuch nowej komunistycznej rewolucji i dodał coś w stylu post apokaliptycznego klimatu świat po długoletniej wojnie itp.

micmur13  2010-08-31 - 10:49

ale wytłumacz mi niby czemu ma być poważna??? RA 3 zdobył z tym lekkim humorem wysokie noty...

kordi pl  2010-09-05 - 00:01

Gra jest super :D,ale i tak nie dorównuje znakomitemu RA 2 :P

FROSTY_PL  2010-10-18 - 19:16

Nawiązując do postu Micmura ...

micmur13  2010-10-31 - 13:39

no i właśnie o to chodzi w tego typu produkcjach... gdyby każdy rts był taki sam, już dawno gatunek by upadł...

slim_ers  2010-11-21 - 23:27

Vacuum Imploder has been launched o,O !Gra naprawdę zajebi**a, szukam czegoś podobnego bo tu już wyczerpały mi się możliwości i po długim czasie grania mi się znudziło, a nie widzę żeby coś podobnego wychodziło :( Pomoże ktoś? :)

Jankes PL  2011-02-08 - 17:35

Wątpię żeby była to tak dobra gra jak Generals Hour. Ale laski z gierki są zajebiste! Chyba ją kupię, tylko dla tych lasek♥

XerxesPL  2011-10-13 - 14:20

Z logicznego punktu widzenia jak dla mnie Cesarstwo Wschodzącego Słońca jest bez sensu w tej części - Sowieci zabili Einsteina co nie doprowadziło do tego że nie powstała bomba atomowa i odmieniło to losy Zimnej Wojny - ok - tylko, że nawet bez bomby atomowej Amerykanie zgnietliby Japończyków szturmem na ich rodzimą wyspę... Większy sens to całe cesarstwo miałoby w RA 1/2 (brak Hitlera - brak 2 WŚ) co zapewne byłoby tak, że Japonia bez potężnego sojusznika w Europie nie odważyłaby się zaatakować Pearl Harbour, Szanghaj, Filipiny itd. a skończyła na Chinach i "w spokoju" by się udoskonalała.

NICO23015  2011-11-29 - 22:52

[URL=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=e5745695892ac8b9][IMG]http://images46.fotosik.pl/1199/e5745695892ac8b9m.jpg[/IMG][/URL] MOze powiedzic ktos o co chodzi ? To okno wyskakuje juz po skopiowaniu cracka. Pomoze ktos ? Pozdrawiam

weedpoz  2012-06-24 - 14:54

Grałem w jakąś część jeszcze na psx całkiem mocno się wkręciłem ale czy te nowsze są tak dobre?

asmoroth  2012-08-06 - 20:24

Seria C&C generalnie jest jedną z moich ulubionych. W tę właśnie grę i w Starcraft zagrywałem się do białego rana niemogąc się oderwać od monitora...Chociaż w pierwszych odsłonach grafika raczej nie powalała (ewentualnie powalała na kolana brzydotą) to sama grywalność była przeogromna... ...Po latach stoczonych bitew, po nieprzespanych nocach i utraconych dniach życia zasiadłem do Red Alert 3. Trochę przesadzone są tutaj opinie w tonie "dno, beznadzieja, żenada". W dalszym ciągu mamy do czynienia ze znakomitą grą, dobrą fabułą i ponad przeciętną oprawą dźwiękową...Tylko gdzieś prysnął klimat pierwszych części i już nie zarywam nocy by kolejny raz poprowadzić waleczną Tanyę i jej kompanów do boju (swoją drogą mam wrażenie, że ta kobieta była niezłą szajbuską :P) Dobra muzyka, troszkę zbyt cukierkowa ale w sumie ładna grafika, przyzwoita fabuła i ciekawy pomysł. Warto zagrać choćby dlatego, że dokładnie w tym klimacie jest gier niewiele. Moja ocena 6+/10 (plusik za kobietki z jajami) ;)

game _hunter  2012-11-18 - 15:07

Jak narazie najlepsza część ze wszystkich C&C. Wciągające misje i świetna oprawa graficzna

panTicTac  2013-03-17 - 08:32

Fajna ta gra jest? Nigdy nie grałem w żadnego Command and Counquer.

ma_ko  2013-03-17 - 09:15

Jak nie grałeś w żadnego to ci się spodoba. Tru-fani ją hejtują bo nie jest taka jak poprzednie części, ale jako pierwszy RTS z tej serii powinna ci się spodobać.

game _hunter  2013-03-27 - 13:52

@ma_ko Niby czym ona sie rozni od poprzednich czesci ? Ogolnie wszystko to samo tylko ze inna grafika.

mmaakkss  2013-05-23 - 02:30

[up] Właśnie ta plastikowa grafika zepsuła trochę klimat. Dwa razy podchodziłem do tej gry i nie dałem rady, wolę pograć w RA2 :)

WordOfMenel  2013-05-29 - 21:01

Według mnie red alert jest najlepsza grą strategiczną, ponieważ wywołała we mnie uczucia i płakałem jak ukończyłem grę daje 10/10 tak sama jak uprising też 10/10

Pr0totype  2013-10-21 - 03:18

Gra całkiem fajna, jak wiele innych strategie, ale jak na moja głowę, dalej nie znalazłem nic lepszego od Original War. Tak dawno powstała a do tej pory, żaden tytuł z pod znaku strategi mnie tak nie wciągnął . Mogliby się pozbierać, a nie tworzyć proste gry, ciągle bazują na tym samym. Original War jest innowacyjny i nawet podobnej gry nie stworzyli przez tyle lat i tez nawet żadnej innowacyjnej w tym i seria Total War, co tak ludzie się zachwycają

5.0

rafq4  2014-03-25 - 11:05

Ja jestem właśnie w trakcie przechodzenia. Nigdy mnie ta gra nie interesowała właśnie przez cukierkową grafikę rodem z teatrzyków dla dzieci. Ale ostatnio pograłem w RA2 i RA2 Yuris Revenge i pomyślałem "zagram i w 3-kę". Jestem w czwartej misji kampanii Sowietami i mam mieszane uczucia co do gry. Zwłaszcza po RA2. Tam (w RA2) - krótkie wprowadzenie do misji, po czym oddanie "battle control" graczowi. W RA3 - wprowadzenie do misji, po czym ciągnięcie gracza za rączkę jakby był nierozumny i nie wiedział jak dojść z jednego miejsca na mapie do drugiego (plus całkowicie niepotrzebny sojusznik komputerowy w każdej misji, który właściwie odwala za nas połowę roboty zanim w ogóle zaczniemy coś robić). Zero jakiegokolwiek wyzwania. W RA2 - bardziej czytelny interfejs dla gracza. W RA3 - za dużo zbędnych ikonek (w dodatku niektóre pochowane w paskach do rozwijania), przez co czasem można się pogubić. W RA2 - bardziej szczegółowa i "toporna" grafika pasująca do realiów wojennych. W RA3 - czuję się jakbym zwiedzał wesołe miasteczko z masą plastikowych ludzików, domków dla lalek i samochodzików-zabawek dla dzieci. W RA2 - bardziej przekonujące filmiki i lepsza "gra aktorska". W RA3 - Niby zn ...