F.E.A.R. 2: Project Origin [PC]

Druga część słynnego survival horroru, będącego strzelanką FPP, wyprodukowanego przez Monolith Productions. Akcja rozpoczyna się w dystrykcie Auburn, zaraz przed końcowymi wydarzeniami z pierwszej części. Jako członek antyterrorystycznej jednostki Delta przyjdzie nam stawić czoła różnym wrogom, a nawet paranormalnym istotom. Usprawnione efekty graficzne, nowe lokacje, przeciwnicy i niespotykane dotąd bronie umilają zabawę. Do gry dodano również nowy tryb dla wielu graczy. Alias: FEAR 2: Project Origin.

wersja językowa:
polska i angielska

F.E.A.R. 2: Project Origin data premiery gry na PC:

10 lutego 2009 ( światowa data premiery )

13 lutego 2009 ( data wydania w Polsce )

10 lutego 2009 ( premiera w USA )

gry podobne do F.E.A.R. 2: Project Origin:

Doom 3
Quake 4

strzelanki, FPP, FPS, horror, multiplayer, co-op

F.E.A.R. 2: Project Origin to obserwowana z perspektywy pierwszej osoby gra akcji, stworzona przez programistów z amerykańskiej grupy Monolith Productions. Produkt ten stanowi pełnoprawną kontynuację wydanego w 2005 r. shootera pt. F.E.A.R.: First Encounter Assault Recon.

Akcja gry rozpoczyna się w dystrykcie Auburn, na pół godziny przed końcem wydarzeń przedstawionych w poprzedniej odsłonie. Tym razem wcielamy się nie w postać Point Mana, lecz w skórę Michaela Becketa, członka jednostki antyterrorystycznej Delta. Naszym zadaniem jest aresztowanie Genevieve Aristide, kierowniczki znanej korporacji Armacham, zamieszanej w niszczenie dowodów, świadczących o jej nielegalnych badaniach w dziedzinie bioinżynierii. W trakcie akcji dochodzi jednak do znanego z pierwszej części gry wybuchu, po którym budzimy się w szpitalu. Nie jest to jednak wybawienie, a szybko okaże się, że naszym podstawowym zadaniem będzie walka o przetrwanie.

Klimat F.E.A.R. 2 odpowiada atmosferze japońskich horrorów, których często nieodłącznym elementem jest postać małej, tajemniczej dziewczynki o paranormalnych zdolnościach. W Project Origin osobą tą jest Alma Wade, znana z pierwszego F.E.A.R.-a bohaterka, mająca ścisły związek z niewytłumaczalnymi wydarzeniami wokół nas. W stosunku do poprzedniej części jej umiejętności uległy rozwinięciu - potrafi kontrolować nie tylko ludzkie umysły, ale także w bardzo dużym stopniu wpływać na zjawiska fizyczne, zmieniając w ten sposób ukształtowanie danych lokacji. Alma stała się też bardziej dojrzała – pojawia się teraz pod postacią młodej kobiety.

Fundamentalną rolę w całej rozgrywce pełni walka, polegająca na wymianie ognia z napotkanymi oponentami. Starcia te toczą się zarówno we wnętrzach rozmaitych budynków jak i na zewnątrz, w scenerii zdewastowanego miasta. Autorzy podkreślają wagę przywiązywaną do odwzorowania tej ostatniej. Nowością w stosunku do poprzedniczki jest również obecność robotów bojowych. Mechy mogą być wykorzystywane zarówno przez gracza jak i wrogów, co wprowadza nową jakość do rozgrywki.

Project Origin pozwala odbiorcom na dużą swobodę w kwestii eliminowania przeciwników. Do naszej dyspozycji oddano m.in. opcję zwalniania akcji (bullet time), a także zagwarantowano wysoki stopień interakcji z otoczeniem (możliwość niszczenia lamp, telewizorów, przesuwania przedmiotów, np. mebli o dużych gabarytach, służących następnie jako osłony). Warto zwrócić też uwagę na szeroki zakres typów broni, składający się – oprócz najpopularniejszych broni z jedynki - chociażby z kilku futurystycznych karabinów (m.in. pulsacyjnego) czy miotacza płomieni.

Tytuł grupy Monolith Productions bazuje na zmodyfikowanej wersji autorskiego silnika Lithtech Jupiter Ex, docenionego przez branżowych specjalistów po tym, jak efektownie zastosowano go w First Encounter Assault Recon oraz Condemned: Criminal Origins. Korzystając ze swego narzędzia twórcy F.E.A.R. 2 skupili się na wyeksponowaniu częstych rozmyć obrazu oraz budującej napięcie grze świateł. Elastyczność engine’u przydała się również w projektowaniu nowego trybu multiplayer, pozwalającego odbiorcom na oderwanie się od mrocznej kampanii single i zagłębienie w zabawie sieciowej.

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer: Internet / sieć lokalna   Nośnik: 1 DVD  
Ocena gry 8.9 / 10 na podstawie 3533 ocen czytelników.   Cena gry w dniu premiery: 129,90 PLN

wymagania sprzętowe:

Core 2 Duo 2.2 GHz, 1.5 GB RAM, karta grafiki 256 MB (GeForce 8600 lub lepsza), 12 GB HDD, Windows XP SP3/Vista SP1

notebook dla gracza ASUS G53SW

Intel Core i7-2630QM, 8192 MB RAM, GeForce GTX 460M, LCD 15.6"

119 fps - 1024x768 wysokie detale

119 fps - 1366x768 średnie detale

104 fps - 1366x768 wysokie detale

notebook standardowy ASUS K53E

Intel Core i3-2310M, 4096 MB RAM, Intel GMA HD 3000, LCD 15.6" 1366 x 768

67 fps - 800x600 średnie detale

58 fps - 1024x768 niskie detale

49 fps - 1366x768 niskie detale

Zobacz pełne testy wydajności gry F.E.A.R. 2: Project Origin na notebookach na serwisie gramynawynos.pl

F.E.A.R. 2: Project Origin - recenzja gry

F.E.A.R. 2: Project Origin - recenzja gry (PC)

"Warto w tym miejscu zaznaczyć, że w grze można korzystać z walki w zwarciu, więc jeśli ktoś lubił pozbawiać życia przeciwników kopniakiem, wślizgiem lub uderzeniem kolbą broni, również teraz będzie mieć po temu okazję. Niestety, autorzy nie pozwalają już odłożyć pukawki, a co za tym idzie, poruszać się szybciej. Za sprint, tak jak w innych strzelaninach, odpowiedzialny jest osobny klawisz. Co prawda, wszystkie niedogodności związane z ciężarem broni są nadal aktualne (im większa giwera, tym wolniej porusza się bohater), ale bieg bez karabinu w rękach nie jest możliwy. Wyraźne spowolnienie graczy dotyczy głównie trybu multiplayer. W single’u zmiana ta nie ma większego znaczenia."  więcej

Gramy w F.E.A.R. 2 Poject Origin - część druga

Gramy w F.E.A.R. 2 Poject Origin - część druga [6:30]

Spotkania z Almą potrafią być stresujące. Nadszedł czas na drugą część gramy poświęconą grze F.E.A.R. 2 na PC. Tym razem troszkę mniej strzelania, a więcej Almy i psychodelicznych klimatów. Zapraszamy!

2:25

Video F.E.A.R. 2: Project Origin

zwiastun na premierę

1:29

Video F.E.A.R. 2: Project Origin

Reborn DLC

2:06

Video F.E.A.R. 2: Project Origin

#1

komentarze czytelników (530)


prorok#35#  2013-01-26 - 22:16

Kupiłem grę za 7zł i pytanie czy gra ktoś jeszcze w multi?

9.0

game _hunter  2013-03-13 - 23:24

Najlepsza z wszystkich czesci. 9/10 P.S. I najstraszniejsza :)

6.0

Sieniuus  2013-06-03 - 17:25

Właśnie ukończyłem tryb single player. Gra była przyjemna ale nie był to ten sam F.E.A.R w którego się zagrywałem parę lat temu. Przede wszystkim za mało Almy. Większość gry upływa ze świadomością że kroczy za nami, ale tak naprawdę w całej okazałości mamy ją okazję zobaczyć dopiero na koniec fabuły, która jest ciekawa, ale nie trzyma tak samo w napięciu jak to robiła pierwsza część gry (i pierwszy dodatek). Generalnie tragedii nie ma, ale mogło być lepiej. Myślę że mocną szóstkę mogę wystawić.

7.0

beowulf18  2013-06-09 - 16:52

strzelam w tv plazmowy i nic sie nie dzieje :)

6.0

agentt 007  2013-06-12 - 12:34

Grałem w obie części fear, ale dwójka najmniej przypadła mi do gustu trójka najlepsza.

J.D.77  2013-07-16 - 08:54

Zepsuli świetną grę. Obraz jest jakiś "zaśnieżony", u góry i na dole ekranu dwa czarne pasy (jak w kinie) zawężające obraz. Brak możliwości wychylania się zza rogów i zapisu gry w dowolnym momencie. W ogóle strasznie słaby klimat w porównaniu z "jedynką".

10

soap12318  2013-09-12 - 20:59

dobra gra. ALe 1 lepsza

7.0

rafq4  2013-10-21 - 18:10

"Dwójka" to już nie ten sam klimat co "jedynka". Mniej strasznych momentów, niektóre zrobione totalnie niestrasznie, a inne wepchnięte w rozgrywkę na siłę, że zastanawiałem się, po cholerę "straszna" wstawka w takim nieambitnym miejscu. No ale mimo tego w grę, jako w FPS to przyjemnie się gra. Dobrze jest poznawać następne tajniki wszystkich projektów, postaci, miejsc.. AI przeciwników w porównaniu z "jedynką" wydaje się nieco słabsza, nie raz wyskakują oni na sam środek korytarza, jakby wołał "strzelaj we mnie, jestem tu po to by dać Ci amunicję, no wal śmiało". Co do grafiki, to nie jest tak.. jakby to ująć.. "toporna i mroczna" jak w "jedynce", gdzie sama grafika poszczególnych poziomów sprawiała, że z napięciem stawiało się kolejne kroki na przód. Tutaj jest bardziej.. ujmę to "cukierkowo" (nie wywołuje żadnych emocji napięcia czy ostrożności). Jako że pierwszej części gry dałem spokojne, zasłużone 10, tak tutaj niestety ocena wypada dużo słabiej. Jak dla mnie nie więcej niż 7/10.

Ziaro_15  2013-11-06 - 20:03

procesor Intel Core 2 Duo 2.4, karta graf. NVIDIA GeForce Gt 240, 2 GB Ramu... Zadziała? :) z góry dzięki :D

rafq4  2013-11-09 - 11:27

Ja mam Intel Core 2 Quad 2,5; grafę GF GT220 na DDR2 i 3GB RAM DDR2 i chodziło mi prawie na maksymalnych przy rozdzielczości 1280:720 więc i Tobie spokojnie pójdzie :)

GameForFun  2013-11-13 - 20:14

@J.D.77 Co ty za bzdury piszesz. Gra jest robiona w proporcji ekranu 16:9. Nie ma żadnych pasków (obraz panoramiczny) w rozdzielczości 1980/1020 px. Na monitorach o proporcji obrazu 16:9. Gra jest czysta, ostra i nie ma żadnych szumów nic nie śnieży. Chyba masz coś ze swoja kartą graficzną. Może to artefakty? Napisałeś takie bzdury, że aż się uśmiałem. Oczywiści klimat gry kapitalny i AI na wysokim poziomie. Dla mnie równie wciągająca jak jedynka. Polecam!!!

Ziaro_15  2013-11-18 - 15:52

Gdzie kupiłeś za 9.90 zł? :) Bo u mnie w sklepach same po 40 D:

6.5

Evil islands  2013-11-24 - 02:44

Przeszedłem, najlepsze wspomnienia mam z misji w szkole. Nie podoba mi się tylko sposób strzelania, do tego niepotrzebne mechy. Denerwują proste dialogi i żałosne do bólu notatki zbierane podczas gry. Nasz bohater jest specem od wszystkiego i to mi się nie podoba.

pabler  2013-12-27 - 13:16

9,5/10

żyleta1818191341221Mateusz pc  2013-12-28 - 22:02

Zarąmbista gra momentami straszna super strzelanka polecam 10/10

Janczes  2014-01-10 - 04:28

gra ktos w to jeszcze przez multiplayer?? warto rejerstrowac sie na tym gamespy czy odpuscic?

maxifar  2014-01-17 - 14:26

właśnie kupiłem klucz CD-Key i dzisiaj w nocy pobieram

maxifar  2014-01-25 - 20:51

To było 7 godz dziewiczej przygody. Trochę się zawiodłem na początku ale z czasem było coraz lepiej. + to super otoczenie,ciekawa fabuła i nic się nie powtarza,i no po prostu super gra - to trochę dziecinne to wszystko w porównaniu do FEAR1 (dzwięki broni, głosy ludzi, przy spowolnieniu zielony i niebieski kolorek się pojawia ;/ ) , straszniejsza 1 część bo w tej tylko w tunelu i podstawówce idzie chociaż trochę się przestraszyć (dla mnie) , słaby efekt jak Alma się pojawia mało straszny, trzeba powyłączać parę funkcji żeby grafika była straszniejsza czyli efekt ziarna i rozszerzone oświetlenie dynamiczne. Ale wogóle gra bardzo fajna 9,0 POLECAM !!

kamil_radek  2014-03-31 - 16:33

Dobra nie tak w moim mniemaniu jak 1 ale tu mamy do czynienia z innymi ludźmi. Fajny motyw te przechadzki wym pancerzem mechanicznym. Jaki minus hmmm krótka zdecydowanie mogłabyś dłuższa.

fraghunter18  2014-04-12 - 16:36

Czytałem recenzję tej gry, gdzie recenzent wspominał o poprzedniej części FEAR, gdzie kampania jest zjebana itp. Niech się ten człowiek jebnie w głowe, bo pierwsza część FIRA to klasyk.