Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 6 sierpnia 2016, 13:28

autor: Kamil Zwijacz

Valve walczy z oszustami, ograniczając system prezentów na Steamie

Valve wprowadziło zmiany na Steamie, znacznie ograniczając system prezentów (giftów). Od teraz gry zabezpieczone przez Valve Anti-Cheat Technology i Game Ban nie mogą być przetrzymywane w ekwipunku.

Firma Valve postanowiła zaostrzyć zasady związane z prezentami na Steamie, w ramach walki w oszustami. Do tej pory można było kupować wszystkie produkcje i przenosić je do swojego ekwipunku, a następnie w przyszłości podarowywać komuś albo sprzedawać. System ten nie tylko napędzał popularny „giftowy” biznes, ale też umożliwiał oszustom robienie zapasów gier (np. podczas licznych promocji) na jednym koncie i przenoszeniu ich na inne, z których korzystano po otrzymaniu bana. Teraz wszystko się zmienia i nie można już gromadzić w ekwipunku tytułów z Valve Anti-Cheat Technology i tych w których deweloperzy rozdają bany (Game Ban), gdyż zakupione prezenty należy od razu podarować drugiej osobie.

Valve walczy z oszustami, ograniczając system prezentów na Steamie - ilustracja #1

Poza tym jeżeli z jednego konta przeniesiemy grę na drugie, które doczeka się permanentnego bana, to nie będziemy już mogli nigdy podarować tej produkcji nikomu. Wychodzi więc na to, że jeżeli kupicie dla znajomego np. Counter-Strike: Global Offensive, a później kolega dostanie bana, to nie będziecie już mogli dać tej strzelanki nikomu.

„Zdajemy sobie sprawę, że ograniczenia mogą być niewygodne dla niektórych uczciwych użytkowników, ale wierzymy, że podjęte przez nas kroki zredukują liczbę oszustów przeciwko którym grasz. Jest to bardzo ważne w grach sieciowych, które mają być sprawiedliwe i przyjemne dla wszystkich.”

Valve Anti-Cheat Technology (VAC) to zautomatyzowany system zabezpieczający przeciwko oszustom, który jest zintegrowany z platformą Valve. Po wykryciu nieuczciwych praktyk, na konto użytkownika nakładany jest ban uniemożliwiający zabawę w multiplayerze na serwerach zabezpieczonych przez VAC. Technologia ta po raz pierwszy została wykorzystana w 2002 roku, w grze Counter-Strike.