Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 1 kwietnia 2016, 19:23

autor: Michał Kułakowski

Everybody’s Gone to the Rapture trafi na PC. Deweloperzy pracują nad izometrycznym RPG

Deweloperzy gry Everybody’s Gone to the Rapture, która w ubiegłym roku ukazała się na PlayStation 4, oficjalnie potwierdzili, że w najbliższym czasie wydadzą jej wersję na PC. Równocześnie zapowiedzieli, że pracują nad klasycznym izometrycznym RPG zatytułowanym Total Dark.

Na razie nie wiemy kiedy dokładnie gra trafi na PC

Eksploracyjna przygodówka Everybody’s Gone to the Rapture, która zadebiutowała w ubiegłym roku na PlayStation 4 spotkała się z ciepłym przyjęciem krytyków i niemałym zainteresowaniem ze strony fanów gatunku. Od kilku miesięcy po sieci krążą plotki na temat jej pecetowego portu. Ostatnio zdawały się je potwierdzać nowe sterowniki firmy AMD, a także wpis na stronie SteamDB. Deweloperzy uznali dziś, że warto zrezygnować ze skrytości, przyznając na Twitterze, że ich najgorzej chroniony sekret jest prawdą i Everybody’s Gone to the Rapture rzeczywiście zmierza na PC. Wzbraniają się jednak na razie przed podaniem przybliżonej daty premiery. Jeżeli wierzyć informacjom AMD, tytuł będzie współpracował z goglami rzeczywistości wirtualnej HTC Vive, a także Oculus Rift, oferując przy tym poprawioną oprawę graficzną.

Na tym jednak nie kończą się zapowiedzi ze strony studia The Chinese Room. W rozmowie z serwisem Rock, Paper, Shotgun, deweloperzy zdradzili, że pracują w tej chwili nad zupełnie nowym projektem. Total Dark ma być grą RPG z widokiem izometrycznym, która inspirowana jest planszowymi bitewniakami, papierowymi grami role-playing, a także klasykami gatunku z pecetów.

Zapowiedź ta może zdziwić osoby znające dotychczasowe dokonania zespołu. Do tej pory twórcy dali poznać się bowiem jako pionierzy i popularyzatorzy podgatunku przygodówek, które powszechnie określane są przez graczy dwuznacznym terminem – walking simulator. Producenci podkreślili jednak, że od dawna nosili się z zamiarem zrealizowania tytułu takiego jak Total Dark, który w przeciwieństwie do ich wcześniejszych gier oferuje bogatą i rozbudowaną mechanikę rozgrywki. The Chinese Room obiecuje, że proces produkcji gry będzie otwarty i przejrzysty. Pod koniec kwietnia ma być gotowy jej pierwszy prototyp. Co ciekawe, Total Dark powstał w pierwszej kolejności jako fizycznie istniejąca planszówka. Jeżeli jej wirtualna wersja okaże się sukcesem niewykluczone, że twórcy zdecydują się wydać ją także w oryginalnej formie.

  1. Oficjalna strona internetowa studia The Chinese Room