Star Citizen - pełna wersja wymagać będzie minimum 8 GB pamięci RAM
Sean Tracy, dyrektor techniczny zajmujący się silnikiem produkcji, wyjawił, że wymagania sprzętowe pełnej wersji gry Star Citizen nie będą niższe niż te, które znamy obecnie. Oznacza to, że do zabawy potrzebować będziemy minimum 8 GB pamięci RAM, czterordzeniowego procesora i karty graficznej obsługującej biblioteki DirectX 11.
Kamil Zwijacz
- Gatunek: space-sim
- Deweloper: Cloud Imperium Games
- Platformy sprzętowe: komputery PC
- Data premiery: pełna wersja zadebiutuje najpewniej w 2016 roku
Wymagania sprzętowe space-sima Star Citizen od studia Cloud Imperium Games znane są od dłuższego czasu (do zabawy w module Arena Commander zaleca się komputer z czterordzeniowym procesorem, kartą graficzną z 1 GB pamięci i obsługą DirectX 11, 8 GB RAM-u oraz Windowsa 7/8) i wydaje się, że raczej nie zmienią się one diametralnie już do momentu premiery pełnej wersji. Sean Tracy, dyrektor techniczny zajmujący się silnikiem produkcji, w czasie wywiadu dla serwisu DSOGaming, na pytanie czy finalne wydanie Star Citizena ruszy na komputerach dysponujących mniej niż 8 GB pamięci RAM, odpowiedział, że:
„Prawdopodobnie nie. Tworzymy grę z myślą o PC-towych graczach. Oczywiście wydajność będzie zoptymalizowana dużo lepiej, niż w obecnej wersji Arena Commander, ale nie spodziewałbym się obniżenia wymagań sprzętowych w najbliższym czasie.”

Jednocześnie zaznaczył, że studio nie przewiduje dalszego wspierania kart obsługujących biblioteki DirectX 10 i skupi się na nowszych rozwiązaniach (DirectX 11, 12, Mantle). Krótko pisząc, na byle czym w Star Citizena nie pogramy, ale w zamian otrzymamy bardzo ładną produkcję z olbrzymim terenem do eksploracji. Warto także zauważyć, że 8 GB RAM-u, czterordzeniowe procesory i karty obsługujące DirectX 11 nawet dziś nie są niczym nadzwyczajnym i coraz więcej gier wymaga takich (a także lepszych) podzespołów do zabawy w zalecanych ustawieniach, jednak kosmiczny symulator pożre minimum 8 GB, a w najwyższych ustawieniach zapewne jeszcze więcej.
Przypominam także, że Studio Cloud Imperium Games zebrało do tej pory ponad 61 milionów dolarów na produkcję gry. Dzięki temu tytuł zostanie wzbogacony o kolejny element - Espera Prowler.
Więcej:Twórcy Battlefield 6 ujawnili „magiczny” trik stojący za wydajnością gry. „Nie jesteśmy już na PS4”

- wymagania sprzętowe
- space-sim / symulatory kosmiczne
- Cloud Imperium Games
- PC
Kalendarz Wiadomości
Komentarze czytelników
Econochrist Senator
Jest tylko jeden warunek takich wymagań - ta gra KIEDYŚ musi wyjść, a to takie pewne już nie jest. (biorąc pod uwagę jak wygląda proces produkcji)
Razer98 Centurion
Gra ma wyjsc w 2016r. wiec 16gb ramu moze byc wtedy juz standardem...
Nikser Pretorianin
Ja już od ponad roku mam 8gb ram za 2 to może będę miał nowy sprzęt i 16 albo 32 :)
kaszanka9 Legend

jaalboja [20]
Ciekawe ile będzie bugów i jak kiepska optymalizacja.
Na pewno sporo mniej niż w produktach niby poważnych firm tworzących gry, ubi, ea...
jaalboja Generał
Ciekawe ile będzie bugów i jak kiepska optymalizacja.
Obecnie słabo sobie radzą z napisaniem gry na 2 rdzenie. Jak zaczną próbować wykorzystać 4 rdzenie to wyjdzie kupa:D
Już widzę za 2 lata te wymagania: 16 gb ramu, procek 4 rdzenie jakiś nowszy. Grafika 2 gb minimum. Dlaczego? Bo za 2 lata każdy będzie miał 24 gb ramu, 8 rdzeniowy proc i karty 4 gb.
No chyba że mowa o cebulakach co mają słabego amd 4 rdzeniowego albo i3 i chcą grać w najnowsze gry i są oburzeni że nie śmigają:D