Human Resources - ruszył Kickstarter nowego RTS-a autorów Planetary Annihilation

Znane z Planetary Annihilation studio Uber Entertainment rozpoczęło zbiórkę na projekt Human Resources. Będzie to apokaliptyczny RTS, w którym o władzę nad światem zawalczą bezlitosne maszyny i plugawe potwory zainspirowane wielkimi przedwiecznymi z opowiadań H.P. Lovecrafta.

Adrian Werner

Kickstarter Human Resources w skrócie:
  • Twórcy: Uber Entertainment
  • Gatunek: RTS
  • Platforma docelowa: PC
  • Planowana data premiery: luty 2016
  • Cel minimalny zbiórki: 1,4 mln dolarów

W zeszłym miesiącu do sprzedaży trafiła strategia Planetary Annihilation, której powstanie było możliwe dzięki zgromadzeniu dwa lata temu 2,29 mln dolarów za pośrednictwem serwisu Kickstarter. Teraz twórcy gry, czyli ludzie ze studia Uber Entertainment, chcą powtórzyć ten sukces. Właśnie uruchomili zbiórkę na RTS-a Human Resources, w której cel minimalny ustalono na poziomie 1,4 mln dolarów i kwotę tę autorzy muszą uzyskać do 4 listopada tego roku. Projekt zmierza wyłącznie na pecety i jeśli akcja się powiedzie, to jego premiera planowana jest wstępnie na luty 2016 r. Poszczególne progi dla wspierających produkcję są dosyć standardowe i 20 dolarów zapewni Wam pełną wersję gry w chwili jej rynkowego debiutu, 40 dolarów umożliwia dostęp do bety, a za opcję wzięcia udziału w testach alfa trzeba zapłacić 90 dolarów.

Human Resources robi świetne pierwsze wrażenie dzięki oryginalnemu pomysłowi na fabułę. Akcja osadzona zostanie w przyszłości, w czasach gdy rozwój technologiczny posunął się za daleko, powodując rebelię inteligentnych maszyn. Ludzkość przegrywała to wojnę i w desperacji postanowiła przywołać prastare plugawe bóstwa. Okazało się to wielkim błędem, gdyż teraz nasza planeta jest rozrywana na strzępy, a śmiertelnicy stali się cennym surowcem, o który walczą ze sobą potężne roboty i wielcy przedwieczni.

Human Resources - ruszył Kickstarter nowego RTS-a autorów Planetary Annihilation  - ilustracja #1

Gra ma być klasycznym RTS-em wzbogaconym dużym zestawem świeżych pomysłów. Autorzy chcą połączyć szalone tempo rozgrywki w stylu cyklu Command & Conquer z dużą skalą bitew znaną z Planetary Annihilation. Mapy będą miały postać oderwanych od planety fragmentów miast, w których wojnę toczyć mają setki jednostek. Ponadto frakcje biorące udział w konflikcie będą mocno odmienne. Maszyny skoncentrują się na zaawansowanych technologiach i dużej sile ognia, a większość robotów będzie można przestawić na tryb stacjonarny i wyposażyć w tarcze energetyczne. Natomiast siły wielkich przedwiecznych postawią na dużą liczebność szybko poruszających się potworów i walkę w zwarciu, a podczas starć wykorzystają potężne zaklęcia. Zależnie od sukcesu kampanii crowdfundingowej autorzy mogą wprowadzić także dodatkową, trzecią frakcję.

Silnik gry umożliwi kompletną destrukcję otoczenia. Poczynając od wyrywania wieżowców i wykorzystywania ich jako maczugi, aż po cięcie na kawałki samych map. Ponadto o brak nudy zadba losowe generowanie architektury miast. Human Resources skoncentruje się głównie na trybie multiplayer, który pozwoli na jednoczesną zabawę maksymalnie ośmiu graczom.

Na koniec warto wspomnieć, że nad Human Resources pracuje zespół oddzielny od tego, który zajmuje się Planetary Annihilation, więc nowa gra ma nie wpłynąć negatywnie na rozwój poprzedniego projektu.

  1. Human Resources – strona Kickstartera
  2. Human Resources – oficjalna strona gry
Podobało się?

0

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Kalendarz Wiadomości

październik
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2014-10-03
12:49

JudgeHolden Centurion

JudgeHolden

@Bezi2589: Ale jakich nadużyć? Jakie jest nadużycie w tym, że proszą o pieniądze, gdy wywiązali się ze zobowiązania wydania poprzedniej gry? Już nie przesadzajmy...

@Gambrinus84: A bądź i przeciwnikiem, kto Ci broni. :P (1) "Co mnie kłuje w oczy to podejście ludzi, którzy jeszcze nie spełnili wszystkich obietnic z poprzedniego Kickstartera a już startują z kolejnym." -- ale widzisz, tak działają wszystkie firmy deweloperskie. Masz zespół dajmy na to 100 ludzi. Gdy kończysz pracę nad jakąś grą, to nie wszyscy siedzą potem nad jej ulepszaniem i poprawianiem -- przykładowo 80 skupia się na nowym projekcie, 20 na ulepszaniem starego. W przeciwnym wypadku musiałbyś zwolić większość z nich, bo do ulepszania gry nie potrzeba tyle osób, co do jej tworzenia. (2) Zresztą ta zbiórka to także może być przyczynek do pozyskiwania nowych inwestorów -- zawsze możesz powiedzieć, że wsparło nas X graczy na X sumę i to jest bardzo konkretny argument przy pozyskiwaniu nowych funduszy.

Komentarz: JudgeHolden
2014-10-03
12:28

Bezi2598 Legend

Kolejny przykład nadużyć związanych z crowdfoundingiem. Szkoda, że tak często się to zdarza.

Komentarz: Bezi2598
2014-10-03
12:27

mikecortez Senator

Rzeczywiscie robi swietne pierwsze wrazenie wiec raczej sie dorzuce. No i najwyzsza pora w koncu sprawdzic Planetary Annihilation.

Komentarz: mikecortez
2014-10-03
12:24

zanonimizowany15417 Generał

Podoba mi się pomysł na grę jak i styl oprawy graficznej. Trzymam kciuki za zbiórkę i za ten tytuł, ale sam nie wesprę.

Ja rozumiem takim model finansowania projektów. Zdaje sobie sprawę że produkcja gier pochłania sporo pieniędzy i zyski z poprzednich produkcji są niewystarczające bez dodatkowego finansowania ze strony inwestora lub graczy. Uber pokazał na trailerze mniej lub bardziej działający prototyp, więc cześć prac została sfinansowana z tego co zarobili do tej pory. Nie mam też problemu z zapłaceniem za grę w którą zagram dopiero w 2016 roku. Ale jestem trochę zniesmaczony sytuacją jaka miała miejsce z premierą Planetary Anihilation.

Samym PA interesowałem się już od zbiórki na KickStarterze bo lubie zarówno Total Anihilation jak i pierwszą część Supreme Commander, a i ta gra zapowiadała się interesująco. Koniec końców w maju tego roku kupiłem bete na Steam za ~25€. Zaskoczyło mnie że gra która jeszcze nie wyszła, była sprzedawana w takich obniżkach, ale choć zbugowana gra była grywalna i wciąż rozwijana. Co tydzień wychodził patch który zmieniał balans, a czasem usuwał jednostki (R.I.P. Spinners). Wtedy też został dodany pseudo tryb single w postaci Galactic War, który moim zdaniem jest wielkim niewypałem. Potem nagle na początku sierpnia został wydany patch, który całkowicie rozwalił dotychczasowy balans i gra sprowadzała się do tego kto najszybciej zbuduje jak najwięcej Doxów (najsłabszych jednostek). Zrobiło się to strasznie nudne i społeczność zaczęła mocno eksperymentować z modami, aż tu nagle w drugiej połowie sierpnia Uber ogłasza premierę na 5 września. Zarówno przed jak i po premierze gra nadal ma mnóstwo bugów. Choć grywalna uważam że nie powinna opuścić bety. A teraz zamiast dopracować tą grę to zaczynają nowy projekt bo ... najprawdopodobniej skończyły się fundusze.

Podejrzewam że gdzieś w okolicach marca tego roku zaczynały się kończyć zebrane pieniądze i ktoś w Uber zdał sobie sprawę, że muszą albo szybko wydać grę, albo nigdy nie zostanie dokończona. Postanowili zrobić namiastkę trybu single żeby nikt im nie zarzucił że nie ma kampanii i zaczęli sprzedawać grę w promocjach żeby zyskać dodatkowe finansowanie, ale nikt nie wiedział na ile go starczy. I tak pociągnęli kilka miesięcy, bo gra sprzedaje się średnio - kto chciał już kupił, a nowych graczy nie przekonali. Suma summarum firma stanęła pod ścianą i musieli wydać grę w takim stanie jakim była i to zrobili. W między czasie wzięli to co mieli i zaczęli nowy projekt, żeby jak najszybciej wystartować z nową zbiórką. Wygląda więc na to że nie tylko nie zarobili na nową grę, ale nawet brakło kasy na dokończenie poprzedniej. Ale to tylko moja teoria...

Wracając do HR to zapowiedzi o "fully destructable environment" zazwyczaj traktuje z przymrożeniem oka, ale wiem co potrafi silnik PA i to naprawdę może się udać... pod warunkiem że nie zrazili do siebie zbyt wielu graczy.

Komentarz: zanonimizowany15417
2014-10-03
12:15

Gambrinus84 Generał

Gambrinus84

JudgeHolden -> Ja nawet nie wchodzę w dyskusję, bo już przyległa do mnie w redakcji łatka "przeciwnika crowdfundingu", co nie jest prawdą. ;) Co mnie kłuje w oczy to podejście ludzi, którzy jeszcze nie spełnili wszystkich obietnic z poprzedniego Kickstartera a już startują z kolejnym.

Komentarz: Gambrinus84

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl