Dodatkowe efekty na kartach Nvidii m.in. w Far Cry 4, Assassin’s Creed: Unity i Wiedźmin 3: Dziki Gon
Firma Nvidia ujawniła jakie efekty graficzne znajdziemy w pecetowych wersjach nadchodzących produkcji, takich jak Far Cry 4, Assassin’s Creed: Unity, Batman: Arkham Knight, Project CARS czy Wiedźmin 3: Dziki Gon.

Podczas trwającej 24 godziny imprezy poświęconej grom pecetowym nazwanej GAME24, organizator, czyli firma Nvidia, ujawniła, że wydania komputerowe szeregu wyczekiwanych produkcji, takich jak Far Cry 4, Assassin’s Creed: Unity, Batman: Arkham Knight, Project CARS czy Wiedźmin 3: Dziki Gon, zostaną wyposażone w dodatkowe efekty, w tym TXAA, HBAO+, teselację czy symulację futra.
W sumie poszczególne tytuły obsługiwać będą następujące technologie:
- Assassin’s Creed: Unity – HBAO+, TXAA, PCSS, teselacja.
- Batman: Arkham Knight – efekty PhysX w otoczeniu, wolumetryczne oświetlenie, FaceWorks (technologia animacji twarzy), Turbulence (technologia odpowiadająca za ładniejsze efekty dymu i kurzu), ładniejszy deszcz.
- Borderlands: The Pre-Sequel – efekty cząsteczkowe PhysX.
- Far Cry 4 – HBAO+, PCSS, TXAA, Fur (symulacja futra), ulepszone wsparcie dla rozdzielczości 4K.
- Project CARS – wsparcie dla DX11, Turbulence, efekty cząsteczkowe PhysX, ulepszone wsparcie dla rozdzielczości 4K.
- Strife – efekty cząsteczkowe PhysX, HairWorks (system symulacji ruchu włosów).
- The Crew – HBAO+, TXAA.
- Wiedźmin: Dziki Gon– HairWorks, HBAO+, PhysX, Destruction (ulepszona destrukcja otoczenia), Clothing (symulacja ruchu ubrań).
- Warface – efekty cząsteczkowe PhysX Particles, Turbulence, ulepszone wsparcie dla rozdzielczości 4K
- War Thunder – WaveWorks (technologia symulacji ruchu wody), Destruction
Spośród tych technologii konsole Xbox One i PlayStation 4 wspierają obecnie jedynie Destruction, Clothing i WaveWorks. Część ma zostać wprowadzona w późniejszym terminie, ale na razie Nvidia nie ujawniła żadnych konkretnych terminów.

Udostępnione przez firmę informacje są dosyć niejasne, więc nie wiemy dokładnie, które z wymienionych przy konkretnych grach efektów (lub alternatyw dla nich) pojawią się na konsolach oraz układach AMD. Listę warto więc potraktować jedynie jako przewodnik po tym, co zobaczą posiadacze kart GeForce, a nie zestawienie tego, do czego dostępu nie będą mieli użytkownicy innych sprzętów.
Jaką różnicę przyniesie zaimplementowanie różnorodnych efektów dobrze ilustrują przykłady dwóch gier firmy Ubisoft w postaci Assassin’s Creed: Unity oraz Far Cry 4:
Assassin’s Creed: Unity
Far Cry 4
Więcej:NVIDIA App 11.0.5.266 z DLSS Override w Borderlands 4 i Dying Light: The Beast

Wiedźmin 3: Dziki Gon
The Witcher 3: Wild Hunt
Data wydania: 19 maja 2015
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Kalendarz Wiadomości
Komentarze czytelników
AIDIDPl Legend

WaveWorks do War Thunder będzie potrzebne zapewne dopiero za jakiś czas jak wyjdą grywalne statki...Fajnie będzie wreszcie zobaczyć ten efekt, bo nie jest głupi. Ale to pewnie nie wcześniej niż za rok...
A Wiedźmin 3 nie wykorzystując średniej jakości TXAA pewnie będzie obsługiwał SSAA czyli coś na wzór ubersampling z W2. Albo będą mieć inny tryb wygładzenia krawędzi...Chociaż stawiałbym na to pierwsze...
JaspeR90k Generał

Widzę że gra Batman: Arkham Knight będzie najbardziej dopakowana technologiami Nvidii. Bardzo jestem ciekawy co Rockstedy uda się jeszcze wycisnąć UT3.
TRX Generał

@Manolito - albo jesteś strasznym ignorantem, albo nie czytasz postów, albo trollujesz. W którym miejscu do jakiejkolwiek gry potrzeba droższej karty niż takiej za 1.000zł aby w pełni cieszyć się detalami, wydajnością i rozdzielczością niedostępną nigdy na konsolach?
@Pieterkov - drugi, co widział peceta pewnie przez szybę w markecie...
Co do TXAA to faktycznie jest do niczego, wolę standardowe wygładzanie czterokrotne, które na moim monitorze 23" Full HD jest nie do odróżnienia od innych "lepszych" technologii.
zanonimizowany805622 Legend
Wydajmy nowe karty i technologie, kiedy te sprzed kilku lat nigdy nie zostały wykorzystane w pełni.
zanonimizowany307509 Legend
@hardcoholic -> Aha. Nie jestem dobry w wyczuwanie ironia. :P