Dodatkowe efekty na kartach Nvidii m.in. w Far Cry 4, Assassin’s Creed: Unity i Wiedźmin 3: Dziki Gon

Firma Nvidia ujawniła jakie efekty graficzne znajdziemy w pecetowych wersjach nadchodzących produkcji, takich jak Far Cry 4, Assassin’s Creed: Unity, Batman: Arkham Knight, Project CARS czy Wiedźmin 3: Dziki Gon.

Adrian Werner

Batman: Arkham Knight będzie jedną z gier, która wykorzystają technologie firmy Nvidia. - Nvidia pochwaliła się dodatkowymi efektami w pecetowych wersjach m.in. Far Cry 4,  Assassin’s Creed: Unity czy Wiedźmin 3: Dziki Gon  - wiadomość - 2014-09-20
Batman: Arkham Knight będzie jedną z gier, która wykorzystają technologie firmy Nvidia.

Podczas trwającej 24 godziny imprezy poświęconej grom pecetowym nazwanej GAME24, organizator, czyli firma Nvidia, ujawniła, że wydania komputerowe szeregu wyczekiwanych produkcji, takich jak Far Cry 4, Assassin’s Creed: Unity, Batman: Arkham Knight, Project CARS czy Wiedźmin 3: Dziki Gon, zostaną wyposażone w dodatkowe efekty, w tym TXAA, HBAO+, teselację czy symulację futra.

W sumie poszczególne tytuły obsługiwać będą następujące technologie:

  1. Assassin’s Creed: Unity – HBAO+, TXAA, PCSS, teselacja.
  2. Batman: Arkham Knight – efekty PhysX w otoczeniu, wolumetryczne oświetlenie, FaceWorks (technologia animacji twarzy), Turbulence (technologia odpowiadająca za ładniejsze efekty dymu i kurzu), ładniejszy deszcz.
  3. Borderlands: The Pre-Sequel – efekty cząsteczkowe PhysX.
  4. Far Cry 4 – HBAO+, PCSS, TXAA, Fur (symulacja futra), ulepszone wsparcie dla rozdzielczości 4K.
  5. Project CARS – wsparcie dla DX11, Turbulence, efekty cząsteczkowe PhysX, ulepszone wsparcie dla rozdzielczości 4K.
  6. Strife – efekty cząsteczkowe PhysX, HairWorks (system symulacji ruchu włosów).
  7. The Crew – HBAO+, TXAA.
  8. Wiedźmin: Dziki Gon– HairWorks, HBAO+, PhysX, Destruction (ulepszona destrukcja otoczenia), Clothing (symulacja ruchu ubrań).
  9. Warface – efekty cząsteczkowe PhysX Particles, Turbulence, ulepszone wsparcie dla rozdzielczości 4K
  10. War Thunder – WaveWorks (technologia symulacji ruchu wody), Destruction

Spośród tych technologii konsole Xbox One i PlayStation 4 wspierają obecnie jedynie Destruction, Clothing i WaveWorks. Część ma zostać wprowadzona w późniejszym terminie, ale na razie Nvidia nie ujawniła żadnych konkretnych terminów.

Porównanie stopnia implementacji poszczególnych technologii na różnych platformach. - Nvidia pochwaliła się dodatkowymi efektami w pecetowych wersjach m.in. Far Cry 4,  Assassin’s Creed: Unity czy Wiedźmin 3: Dziki Gon  - wiadomość - 2014-09-20
Porównanie stopnia implementacji poszczególnych technologii na różnych platformach.

Udostępnione przez firmę informacje są dosyć niejasne, więc nie wiemy dokładnie, które z wymienionych przy konkretnych grach efektów (lub alternatyw dla nich) pojawią się na konsolach oraz układach AMD. Listę warto więc potraktować jedynie jako przewodnik po tym, co zobaczą posiadacze kart GeForce, a nie zestawienie tego, do czego dostępu nie będą mieli użytkownicy innych sprzętów.

Jaką różnicę przyniesie zaimplementowanie różnorodnych efektów dobrze ilustrują przykłady dwóch gier firmy Ubisoft w postaci Assassin’s Creed: Unity oraz Far Cry 4:

Assassin’s Creed: Unity

Far Cry 4

The Witcher 3: Wild Hunt

Wiedźmin 3: Dziki Gon

The Witcher 3: Wild Hunt

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 19 maja 2015

Informacje o Grze
9.3

GRYOnline

9.5

Gracze

9.7

Steam

9.3

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Kalendarz Wiadomości

wrzesień
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2014-09-24
11:09

AIDIDPl Legend

AIDIDPl

WaveWorks do War Thunder będzie potrzebne zapewne dopiero za jakiś czas jak wyjdą grywalne statki...Fajnie będzie wreszcie zobaczyć ten efekt, bo nie jest głupi. Ale to pewnie nie wcześniej niż za rok...

A Wiedźmin 3 nie wykorzystując średniej jakości TXAA pewnie będzie obsługiwał SSAA czyli coś na wzór ubersampling z W2. Albo będą mieć inny tryb wygładzenia krawędzi...Chociaż stawiałbym na to pierwsze...

Komentarz: AIDIDPl
2014-09-21
20:50

JaspeR90k Generał

JaspeR90k
👍

Widzę że gra Batman: Arkham Knight będzie najbardziej dopakowana technologiami Nvidii. Bardzo jestem ciekawy co Rockstedy uda się jeszcze wycisnąć UT3.

Komentarz: JaspeR90k
2014-09-21
16:40

TRX Generał

TRX

@Manolito - albo jesteś strasznym ignorantem, albo nie czytasz postów, albo trollujesz. W którym miejscu do jakiejkolwiek gry potrzeba droższej karty niż takiej za 1.000zł aby w pełni cieszyć się detalami, wydajnością i rozdzielczością niedostępną nigdy na konsolach?

@Pieterkov - drugi, co widział peceta pewnie przez szybę w markecie...

Co do TXAA to faktycznie jest do niczego, wolę standardowe wygładzanie czterokrotne, które na moim monitorze 23" Full HD jest nie do odróżnienia od innych "lepszych" technologii.

Komentarz: TRX
2014-09-21
15:18

zanonimizowany805622 Legend

Wydajmy nowe karty i technologie, kiedy te sprzed kilku lat nigdy nie zostały wykorzystane w pełni.

Komentarz: zanonimizowany805622
2014-09-21
15:14

zanonimizowany307509 Legend

@hardcoholic -> Aha. Nie jestem dobry w wyczuwanie ironia. :P

Komentarz: zanonimizowany307509

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl