Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 20 września 2014, 20:55

autor: Adrian Werner

Dodatkowe efekty na kartach Nvidii m.in. w Far Cry 4, Assassin’s Creed: Unity i Wiedźmin 3: Dziki Gon

Firma Nvidia ujawniła jakie efekty graficzne znajdziemy w pecetowych wersjach nadchodzących produkcji, takich jak Far Cry 4, Assassin’s Creed: Unity, Batman: Arkham Knight, Project CARS czy Wiedźmin 3: Dziki Gon.

Batman: Arkham Knight będzie jedną z gier, która wykorzystają technologie firmy Nvidia. - Nvidia pochwaliła się dodatkowymi efektami w pecetowych wersjach m.in. Far Cry 4,  Assassin’s Creed: Unity czy Wiedźmin 3: Dziki Gon  - wiadomość - 2014-09-20
Batman: Arkham Knight będzie jedną z gier, która wykorzystają technologie firmy Nvidia.

Podczas trwającej 24 godziny imprezy poświęconej grom pecetowym nazwanej GAME24, organizator, czyli firma Nvidia, ujawniła, że wydania komputerowe szeregu wyczekiwanych produkcji, takich jak Far Cry 4, Assassin’s Creed: Unity, Batman: Arkham Knight, Project CARS czy Wiedźmin 3: Dziki Gon, zostaną wyposażone w dodatkowe efekty, w tym TXAA, HBAO+, teselację czy symulację futra.

W sumie poszczególne tytuły obsługiwać będą następujące technologie:

  1. Assassin’s Creed: Unity – HBAO+, TXAA, PCSS, teselacja.
  2. Batman: Arkham Knight – efekty PhysX w otoczeniu, wolumetryczne oświetlenie, FaceWorks (technologia animacji twarzy), Turbulence (technologia odpowiadająca za ładniejsze efekty dymu i kurzu), ładniejszy deszcz.
  3. Borderlands: The Pre-Sequel – efekty cząsteczkowe PhysX.
  4. Far Cry 4 – HBAO+, PCSS, TXAA, Fur (symulacja futra), ulepszone wsparcie dla rozdzielczości 4K.
  5. Project CARS – wsparcie dla DX11, Turbulence, efekty cząsteczkowe PhysX, ulepszone wsparcie dla rozdzielczości 4K.
  6. Strife – efekty cząsteczkowe PhysX, HairWorks (system symulacji ruchu włosów).
  7. The Crew – HBAO+, TXAA.
  8. Wiedźmin: Dziki Gon– HairWorks, HBAO+, PhysX, Destruction (ulepszona destrukcja otoczenia), Clothing (symulacja ruchu ubrań).
  9. Warface – efekty cząsteczkowe PhysX Particles, Turbulence, ulepszone wsparcie dla rozdzielczości 4K
  10. War Thunder – WaveWorks (technologia symulacji ruchu wody), Destruction

Spośród tych technologii konsole Xbox One i PlayStation 4 wspierają obecnie jedynie Destruction, Clothing i WaveWorks. Część ma zostać wprowadzona w późniejszym terminie, ale na razie Nvidia nie ujawniła żadnych konkretnych terminów.

Porównanie stopnia implementacji poszczególnych technologii na różnych platformach. - Nvidia pochwaliła się dodatkowymi efektami w pecetowych wersjach m.in. Far Cry 4,  Assassin’s Creed: Unity czy Wiedźmin 3: Dziki Gon  - wiadomość - 2014-09-20
Porównanie stopnia implementacji poszczególnych technologii na różnych platformach.

Udostępnione przez firmę informacje są dosyć niejasne, więc nie wiemy dokładnie, które z wymienionych przy konkretnych grach efektów (lub alternatyw dla nich) pojawią się na konsolach oraz układach AMD. Listę warto więc potraktować jedynie jako przewodnik po tym, co zobaczą posiadacze kart GeForce, a nie zestawienie tego, do czego dostępu nie będą mieli użytkownicy innych sprzętów.

Jaką różnicę przyniesie zaimplementowanie różnorodnych efektów dobrze ilustrują przykłady dwóch gier firmy Ubisoft w postaci Assassin’s Creed: Unity oraz Far Cry 4:

Assassin’s Creed: Unity

Far Cry 4

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej