Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 16 lipca 2014, 09:41

Divinity: Grzech Pierworodny otrzymało pierwszy duży patch

Studio Larian wypuściło pierwszy duży patch do gry Divinity: Grzech Pierworodny, oznaczony numerem 1.0.72. Ważąca 800 MB aktualizacja wprowadza mnóstwo poprawek, wśród których na pierwszy plan wysuwa się dodanie typów osobowości dla sztucznej inteligencji kierującej nieaktywnymi bohaterami. Warto mieć na uwadze, że pojutrze czeka nas polska premiera tej produkcji.

Divinity: Grzech Pierworodny w skrócie:
  • Producent: Larian Studios
  • Wydawca: Larian Studios
  • Gatunek: klasyczne cRPG w realiach fantasy z widokiem izometrycznym i turowym systemem walki
  • Platformy sprzętowe: PC
  • Termin premiery (świat/Polska): 30 czerwca / 18 lipca 2014
  • Nasza ocena: 9 / 10 (Luc)

Co prawda, gra Divinity: Grzech Pierworodny (za granicą znana jako Divinity: Original Sin) od początku zapowiadała się obiecująco, jednak trudno było oczekiwać, że studio Larian wypuści na rynek diament, jawiący się spełnieniem marzeń graczy, którzy czekali na powrót klasycznych cRPG-ów. I chociaż nie jest to diament pozbawiony rys, deweloper nie zamierza pozostawić go bez szlifu – wczoraj pojawiła się pierwsza duża łatka do gry, aktualizująca ją do wersji 1.0.72 i ważąca pokaźne 800 MB. Najistotniejszą zmianą, jaką wprowadza patch, jest dodanie opcji wyboru typu osobowości dla obojga głównych bohaterów. Dzięki temu sztuczna inteligencja kierująca bohaterem, który nie jest w danej chwili aktywny, będzie wybierała opcje dialogowe według określonego wzorca.

Polscy gracze przekroczą próg Rivellonu pojutrze. - Divinity: Grzech Pierworodny otrzymało pierwszy duży patch - wiadomość - 2014-07-16
Polscy gracze przekroczą próg Rivellonu pojutrze.

Oprócz tego wprowadzono mnóstwo poprawek, które eliminują rozmaite błędy i/lub zmieniają pewne elementy, wpływając dodatnio na stabilność gry, zbalansowanie rozgrywki, wygodę zabawy etc. Można tu wymienić kompresję plików zapisu („save’ów”), czy wprowadzenie możliwości sortowania przedmiotów w ekwipunku według ich typu. Warte uwagi jest również dodanie funkcji publikowania dzieł wykreowanych przy użyciu narzędzi Divinity Engine Toolkit w usłudze Steam Workshop. Pełną listę zmian znajdziecie tutaj.

Warto przypomnieć, że już za dwa dni (18 lipca) gra Divinity: Grzech Pierworodny trafi na polski rynek, wydana nakładem firmy CDP.pl. Niestety, początkowo produkcja będzie dostępna tylko w angielskiej wersji językowej – łatka polonizująca pojawi się dopiero na przełomie sierpnia i września tego roku. Jeśli nosicie się z zamiarem zakupu najnowszego dzieła studia Larian, zajrzyjcie do naszej porównywarki cenowej. Jeśli natomiast lubicie cRPG-i i zastanawiacie się, czy Divinity to tytuł dla Was, sięgnijcie po recenzję autorstwa Luca:

Krzysztof Mysiak

Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

więcej