Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 kwietnia 2014, 09:37

World of Warcraft: Warlords of Draenor – poprawki graficzne nie powinny zwiększyć wymagań sprzętowych gry

Studio Blizzard Entertainment odniosło się do kwestii wymagań sprzętowych gry World of Warcraft: Warlords of Draenor. Mimo że dodatek zaoferuje znaczące usprawnienia graficzne, podjętych zostanie również sporo działań na rzecz optymalizacji, toteż zdaniem dewelopera rozszerzenie prawdopodobnie nie obniży płynności animacji.

Jak wiadomo, najnowszy dodatek do szalenie popularnego MMORPG-a World of Warcraft, zatytułowany Warlords of Draenor, wśród wielu innowacji ma zawrzeć również znaczące usprawnienia w sferze graficznej produkcji. Z pewnością niejeden gracz zastanawiał się, jak bardzo podskoczą przez to wymagania sprzętowe omawianej gry, toteż nic dziwnego, że w końcu fani nie omieszkali skierować podobnych pytań do studia Blizzard Entertainment poprzez oficjalne forum dyskusyjne. Co ciekawe, deweloper odpowiedział, że nadchodzące rozszerzenie nie powinno spowodować wyraźnych spadków płynności animacji na tych samych komputerach i ustawieniach, na których uruchamiano wcześniejsze odsłony World of Warcraft. Twórcy skupiają się bowiem nie tylko na podrasowywaniu grafiki, ale także wydatnej optymalizacji silnika gry, zatem końcowym rezultatem najpewniej będzie pozostawienie wymagań sprzętowych produkcji mniej więcej na takim samym poziomie jak dotychczas.

Spotkanie z protoplastami dzisiejszych orków czeka nas jesienią. - World of Warcraft: Warlords of Draenor – poprawki graficzne nie powinny zwiększyć wymagań sprzętowych gry - wiadomość - 2014-04-17
Spotkanie z protoplastami dzisiejszych orków czeka nas jesienią.
Co jeszcze wprowadzi Warlords of Draenor?
  • Nową krainę – Draenor
  • Możliwość osiągnięcia 100. poziomu doświadczenia
  • Budowanie fortec przez graczy
  • I inne, mniejsze lub większe nowości

Wśród wspomnianych działań optymalizacyjnych twórcy wymienili zmniejszenie ilości graficznych „śmieci” podczas walk, w których bierze udział wielu graczy – dotyczy to zwłaszcza rozmaitych świetlistych efektów, które wywołują wizualny chaos na ekranie. Warto też zwrócić uwagę na usprawnione przetwarzanie danych, co może na przykład przyspieszyć przeprowadzanie obliczeń w trakcie starć. Niemniej, deweloper nie jest stuprocentowo pewny końcowego rezultatu operacji przeprowadzanych w sferze wizualnej gry – stąd posługiwanie się przez niego określeniami takimi jak „nie powinno” czy „najpewniej” w forumowych wypowiedziach. Bez wątpienia taki sam powód stał za umieszczeniem w Warlords of Draenor opcji wyświetlania starych modeli postaci zamiast nowych, upiększonych (co zauważyli uczestnicy alfa testów dodatku).

”Trudno odpowiedzieć na to pytanie” – napisał pracownik Blizzarda o ksywce Taepsilum, odnosząc się do zmartwień pewnego gracza o to, czy powinien już rozglądać się za nowym komputerem. – „Powiedziałbym, że nie powinieneś martwić się o drastyczne spadki płynności; najprawdopodobniej wszystko pozostanie na poziomie bardzo bliskim temu, czego aktualnie doświadczasz. Tak więc jeśli jesteś zadowolony z tego, co masz teraz, nie powinno być konieczności zmieniania czegokolwiek.”

”Opcję tę [wyłączenia poprawionych modeli – przyp. aut.] dodaliśmy tylko po to, by pomóc graczom używającym (bardzo) starych komputerów” – napisał Taepsilum w drugim poście. – (...) rzecz jasna, chcemy, aby tytuł pozostał grywalny dla wszystkich, więc jeśli znajdziesz się w takiej sytuacji, że nowe modele uczynią grę kompletnie niesprawną, to mimo wszystko lepiej będzie wyłączyć je, niż rezygnować z zabawy.”

World of Warcraft: Warlords of Draenor ma zadebiutować jesienią bieżącego roku. Od kilkunastu dni dodatek znajduje się w fazie alfa testów, a od miesiąca trwa jego przedsprzedaż. Jeśli jesteście przekonani, że Waszego bohatera nie może zabraknąć w ojczyźnie orków, Draenorze, zapraszamy do naszej porównywarki cenowej, gdzie wybierzecie dla siebie korzystną ofertę. Natomiast mniej zdecydowanym polecamy ostatnią zapowiedź, w której WildCamel podzielił się wrażeniami z kilkugodzinnego obcowania z rozszerzeniem:

Krzysztof Mysiak

Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

więcej