Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 9 kwietnia 2014, 16:59

autor: Asmodeusz

World of Tanks – Wargaming.net odkrywa karty: jeszcze w tym roku wprowadzi kilka nowych trybów gry

W 2014 roku, oprócz zapowiedzianych bitew historycznych, otrzymamy dwa nowe typy rozgrywki. Fortyfikacje pozwolą nam na rozbudowę kwatery głównej naszego klanu oraz atakowanie bazy przeciwnika, zaś bitwy garażowe umożliwią nam wykorzystanie kilku czołgów podczas jednego starcia. Omówione zostały także nadchodzące zmiany w bitwach historycznych.

Testy aktualizacji 9.0 nadal trwają, lecz Wargaming.net ciągle zaskakuje nas nowinkami. Tym razem białoruskie studio przedstawiło nam swoje plany dotyczące nowych typów rozgrywki w World of Tanks. Jeszcze w tym roku otrzymamy fortyfikacje, będące modyfikacją wojen klanów oraz bitwy garażowe, które w przypadku, gdy stracimy pojazd, pozwolą nam na powrócenie do bitwy w nowej maszynie. Oprócz tego przedstawiono kierunek rozwoju nadchodzących w przyszłym tygodniu bitew historycznych.

Bitwy historyczne będą nieustannie rozwijane. Kolejny krok: osłabienie niszczycieli i ciężkich czołgów. - World of Tanks – Wargaming.net odkrywa karty: jeszcze w tym roku wprowadzi kilka nowych trybów gry - wiadomość - 2014-04-09
Bitwy historyczne będą nieustannie rozwijane. Kolejny krok: osłabienie niszczycieli i ciężkich czołgów.

Bitwy historyczne trafią na serwer wraz z aktualizacją 9.0 już w przyszłym tygodniu. Pozwolą nam one na rozegranie najsłynniejszych starć pancernych przy wykorzystaniu autentycznych pojazdów z rzeczywistym uzbrojeniem i wyposażeniem. Już teraz wiemy, że to nie wszystko. Nadchodzące w kolejnych aktualizacjach zmiany będą miały uczynić bitwy historyczne bardziej zbalansowanymi oraz pozwolić na szereg interesujących zagrywek taktycznych. Pierwszym krokiem jest rebalans wszystkich pojazdów biorących udział w rozgrywce. Ciężkie czołgi oraz niszczyciele wysokich poziomów stracą część punktów życia, przez co będą one o wiele łatwiejsze do zniszczenia dla mniejszych pojazdów – wszak w rzeczywistości do wyeliminowania Tygrysa wystarczała zazwyczaj jedna penetracja. Oczywiście powyższe modyfikacje dotyczą tylko bitew historycznych - w starciach losowych wszystko pozostanie jak dotychczas.

Oprócz tego zmieniony zostanie system przydzielania graczy do drużyn. Każda ze stron konfliktu będzie posiadała ściśle określoną ilość czołgów ciężkich i niszczycieli, zaś lżejsze maszyny będą stanowiły większość naszych sił. Przykładowo, zamiast obecnych teraz 5 Tygrysów i 2 Panter otrzymamy 3 Tygrysy, 4 Pantery oraz 8 PzKpfw IV. Dodatkowo mniejsze pojazdy w przypadku zniszczenia będą posiadały możliwość powrócenia do bitwy. Zmiany te pozwolą graczom na bardzo agresywną rozgrywkę za pomocą Panzerów IV czy T-34 oraz zmuszą ich do osłaniania powolniejszych czołgów ciężkich, które dysponują imponującą siłą ognia, lecz posiadają tylko jedno „życie”.

Każdy klan będzie mógł rozbudować swoją kwaterę główną. - World of Tanks – Wargaming.net odkrywa karty: jeszcze w tym roku wprowadzi kilka nowych trybów gry - wiadomość - 2014-04-09
Każdy klan będzie mógł rozbudować swoją kwaterę główną.

Kolejnym zapowiedzianym trybem gry są fortyfikacje. System ten pozwoli każdemu klanowi na założenie, a następnie rozbudowę własnej kwatery głównej. Podczas rozgrywek międzyklanowych otrzymamy zasoby, które wykorzystamy następnie do postawienia kolejnych budowli. Wybudowane koszary, garaże czy warsztaty, wzorem wielu przeglądarkowych gier free-to-play, udostępnią nam różnorakie bonusy, np. przez kilka godzin zwiększą się nasze przychody ze wszystkich bitew (włącznie ze starciami losowymi!) lub po zakończeniu rozgrywki otrzymamy więcej doświadczenia.

Nalot bombowców będzie jedną z opcji ułatwiających obronę naszej bazy. - World of Tanks – Wargaming.net odkrywa karty: jeszcze w tym roku wprowadzi kilka nowych trybów gry - wiadomość - 2014-04-09
Nalot bombowców będzie jedną z opcji ułatwiających obronę naszej bazy.

Zasoby potrzebne do rozbudowy naszej bazy otrzymamy, atakując kwaterę główną innego klanu. Wystarczy wybrać przeciwnika z listy, a po kilku kliknięciach będziemy mogli rozegrać starcie. Zwycięstwo nie zawsze będzie łatwe. Twórcy gry dadzą nam możliwość zainwestowania w defensywę: bunkry (sterowane przez AI), pola minowe czy nalot bombowców: im więcej wydamy, tym łatwiejsza będzie obrona naszych włości. Co ciekawe, system ten nie będzie wymagał od naszego klanu obecności na mapie świata – jest on zupełnie niezależny od aktualnych rozgrywek klanowych, dzięki czemu nawet mniejsze zgrupowania graczy będą mogły wziąć udział w tworzeniu własnych fortyfikacji.

Ostatni tryb gry to bitwy garażowe. Pozwoli nam on na rozegranie jednego starcia przy użyciu kilku czołgów: w przypadku gdy nasza pierwsza maszyna zostanie zniszczona, siądziemy za sterami kolejnej. Niestety na razie nic więcej nie zostało ujawnione na ten temat: bitwy garażowe nadal znajdują się na etapie projektu, więc najwcześniej zobaczymy je pod koniec roku.

Poprawki dosięgną również bitew drużynowych. Możliwość tworzenia permanentnych drużyn, nazywanie ich, mini-turnieje czy dodatkowe nagrody i osiągnięcia - to wszystko zostanie wprowadzone w niedalekiej przyszłości, aby zachęcić graczy do korzystania z tego trybu gry.

W międzyczasie Wargaming.net uruchomił stronę, na której prezentuje zmiany w silniku graficznym i rozgrywce od roku 2011 do dzisiaj. Pod adresem wot2014.com będziemy mogli prześledzić rozwój World of Tanks włącznie z elementami, które mają dopiero pojawić się w grze. Nawigacja po stronie odbywa się za pomocą kółka myszy.

Wargaming.net prężnie walczy o utrzymanie dominacji wśród gier o starciach czołgowych. Zapraszamy do naszego działu Multigier, gdzie będziesz mógł porównać World of Tanks i World of Warplanes z ich największym konkurentem, War Thunder.