Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 czerwca 2013, 09:22

autor: Adrian Werner

MOBA Battle for Graxia zostanie zamknięte dwa miesiące po premierze

Twórcy gry MOBA Battle for Graxia poinformowali, że jej serwery zostaną wkrótce zamknięte. Produkcja wystartowała raptem półtora miesiąca temu, ale nie udało jej się zdobyć sympatii fanów gatunku.

Jeśli nie graliście do tej pory w Battle for Graxia, to na wypróbowanie tej produkcji pozostały Wam jeszcze niecałe trzy tygodnie. - MOBA Battle for Graxia zostanie zamknięte dwa miesiące po premierze - wiadomość - 2013-06-10
Jeśli nie graliście do tej pory w Battle for Graxia, to na wypróbowanie tej produkcji pozostały Wam jeszcze niecałe trzy tygodnie.

Studio Petroglyph przekazało swoim fanom smutną wiadomość. Zespół podjął decyzję o zamknięciu serwerów gry MOBA Battle for Graxia. Ich wyłączenie zaplanowane zostało na 27 czerwca tego roku. Porażka projektu jest tym bardziej dotkliwa, że jego premiera odbyła się raptem półtora miesiąca temu.

Battle for Graxia korzysta z modelu darmowego z mikropłatnościami. Osoby, które wydały prawdziwe pieniądze w wirtualnym sklepiku otrzymają w ramach rekompensaty tzw. Monety Petroglyph, do wykorzystania w innych projektach zespołu. W przyszłości autorzy mają nadzieję na wskrzeszenie gry, ale nie są w stanie stwierdzić, kiedy może to nastąpić.

Warto przypomnieć, że Battle for Graxia była próbą restartu starszej produkcji zatytułowanej Rise of Immortals. Autorzy gruntownie przebudowali mechanizmy rozgrywki, rozwoju postaci i wirtualnej ekonomii oraz wprowadzili liczne nowe elementy, w tym dodatkowe zaklęcia i umiejętności. Nie wystarczyło to jednak, aby zyskać sympatię wystarczająco licznej grupy użytkowników.

MOBA Battle for Graxia zostanie zamknięte dwa miesiące po premierze - ilustracja #2

Ostatnie miesiące były dla studia wyjątkowo nieudane. Pod koniec zeszłego roku firma Trion zerwała współpracę z zespołem i postanowiła samodzielnie dokończyć produkcję MMORTS-a End of Nations. Było to dla twórców tym bardziej bolesne, że Petroglyph włożyło w ten projekt trzy długie lata.

W marcu tego roku studio spróbowało sił na Kickstarterze. Zespół chciał za pośrednictwem serwisu zgromadzić 700 tysięcy dolarów na wyprodukowanie RTS-a Victory. Projekt miał porzucić budowanie baz i skoncentrować się na samych bitwach. Niestety, zaprezentowana przez autorów wizja nie zdobyła uznania graczy i w rezultacie zbiórkę anulowano z powodu nikłego zainteresowania.

Największym sukcesem firmy do tej pory był RTS Star Wars: Empire at War. Ponadto zatrudnieni w zespole ludzie odegrali wcześniej kluczowe role przy produkcji serii Command & Conquer. Może więc nadszedł czas na powrót do korzeni i zabranie się za gry przypominające najbardziej udane projekty twórców.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej