Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 19 stycznia 2013, 07:21

autor: Adrian Werner

Wypuszczono pierwszy zwiastun Reus - strategii stanowiącej dwuwymiarową wariację na temat Black & White

Niezależne studio Abbey Games ujawniło swój pierwszy projekt. Okazała się nim nietypowa strategia Reus, która w dużym uproszczeniu można opisać jako Black & White w wydaniu 2D.

Abbey Games to niewielkie niezależne studio zlokalizowane w Holandii. Od ponad roku zespół pracuje nad swoim komercyjnym debiutem. Teraz wreszcie poznaliśmy konkretne informacje na jego temat oraz możemy obejrzeć pierwszy zwiastun, który robi spore wrażenie.

  1. Reus – oficjalna strona gry
  2. Abbey Games – oficjalna strona studia

Reus to strategia czasu rzeczywistego, należąca do zapoczątkowanego przez Populous podgatunku znanego jako god game. W produkcjach tego typu gracze wcielają się w bóstwo, które opiekuje się rozwojem małej cywilizacji. Ludzie z Abbey Games poszli jednak w nieco innym kierunku niż większość ich kolegów i postawili na śliczne kreskówkowe 2D, zarówno pod względem oprawy graficznej, jak i mechanizmów rozgrywki.

W Reus wcielimy się w bóstwo mające postać powolnie kroczącego olbrzyma, który może jedynie poruszać się w lewą lub prawą stronę ekranu. Pod jego stopami znajdują się malutkie wioski i zamieszkujący je ludzie. Zadaniem kierowanego przez nas tytana będzie ułatwienie życia naszym wyznawcom. W tym celu wykorzystamy moc kształtowania krajobrazu i wpływania na naturę. Do wyboru będzie kilka różnych tytanów i każdy z nich posiadać ma różne moce. Przykładowo, kamienny olbrzym jest na tyle potężny, że potrafi dłońmi wznieść skały i przeobrazić je w góry lub rozorać ziemię, aby stworzyć wodospad. Z kolei przypominające ożywione gigantyczne drzewo bóstwo posiadać ma władzę nad roślinami.

Wszystkie te boskie interwencje mają służyć zapewnieniu wyznawcom dobrobytu, a ich szczęście wzmocni nasze moce. W trakcie zabawy będziemy m.in. dostarczali im drzew owocowych, dzięki czemu staną się najedzeni i silniejsi. Dostęp do leczniczych ziół zapoczątkuje rozwój naukowy społeczności, a zapewniając złoża złota zapewnimy jej bogactwo. Jednocześnie trzeba będzie cały czas dbać o odpowiednie stopniowanie wszystkich tych pomocy. Zbyt szybki rozwój społeczności może doprowadzić bowiem do fatalnych skutków. Nadmierne bogactwo sprawi, że cywilizację opanuje potworna chciwość. Natomiast niekontrolowany rozwój nauki spowoduje, że ludzie zaczną zajmować się niebezpiecznymi eksperymentami.

W przypadku skorumpowania ludności, konieczna okaże się bezpośrednia interwencja. Łagodniejszą jej formą będzie tworzenie nowych zagrożeń naturalnych, co powinno spowolnić rozwój cywilizacji. Przykładowo, obecność stada lwów zajmie opętanych rządzą krwi osadników, dzięki czemu nie będą mieli czasu na łupienie innych wiosek. Jeśli takie subtelne metody okażą się niewystarczające, to naszemu bóstwu pozostanie okazanie swojego niezadowolenia przez ciskanie w ludzi gigantycznymi głazami lub sprowadzenie na nich huraganów.

Reus powstaje wyłącznie z myślą o pecetach. Premiera ma nastąpić w drugim kwartale tego roku.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej