Star Wars: The Old Republic od dziś w modelu free-to-play

Star Wars: The Old Republic, ogromna gra MMORPG, stworzona przez studio BioWare, dostępna będzie od dziś także w modelu free-to-play. Chętni wciąż mogą uiszczać abonament, nie jest to jednak niezbędne do zgłębiania świata Starej Republiki.

15 listopada 2012, 12:03 • sathorn (gry-online.pl) • gry na świecie

Dziś, prawie rok po premierze, Star Wars: The Old Republic - najbardziej oczekiwana gra MMORPG ostatnich lat - przechodzi ma model free-to-play. Ruch ten spowodowany został przez wyjątkowo słabe wyniki finansowe tej produkcji i fakt, że nie potrafiła na dłużej przyciągnąć do siebie graczy.

Czy model free-to-play przysporzy Star Wars: The Old Republic popularności? - Star Wars: The Old Republic od dziś w modelu free-to-play - wiadomość - 2012-11-15
Czy model free-to-play przysporzy Star Wars: The Old Republic popularności?

Ci gracze, którzy przedkładają komfort nad ewentualne koszta wciąż mogą uiszczać miesięczny abonament. Dzięki niemu otrzymają m.in. nielimitowany dostęp do warzone’ów, gdzie toczą się walki PvP. Subskrybenci mają także większą swobodę podczas tworzenia postaci – gracze bez abonamentu otrzymają do dyspozycji tylko trzy rasy.

Star Wars: The Old Republic Opcje free-to-play #1 (PL)

Star Wars: The Old Republic Opcje free-to-play #1 (PL) [2:34]

Materiał video z gry Star Wars: The Old Republic przedstawiający możliwości, jakie daje darmowa wersja popularnego MMO osadzonego w uniwersum Gwiezdnych Wojen.

Jednym z elementów typowych dla gier free-to-play jest możliwość wykupywania wirtualnej waluty, która pozwala na odblokowanie specjalnych przedmiotów. Nie inaczej jest w przypadku Star Wars: The Old Republic. Wraz ze startem darmowego modelu zabawy pojawiły się Cartel Coins. Liczba rzeczy, które będziemy mogli dzięki nim zdobyć, ma zwiększać się z czasem.

Star Wars: The Old Republic Opcje free-to-play #2 (PL)

Star Wars: The Old Republic Opcje free-to-play #2 (PL) [1:48]

Materiał video z gry Star Wars: The Old Republic przedstawiający wykorzystanie Monet Kartelu podczas rozgrywki w trybie free-to-play.

Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, aby bawić się zupełnie za darmo. Gracze, którzy nie wykupią subskrypcji mogą od 15 listopada zdobyć maksymalny poziom w grze, zapoznać się z całością fabuły i zdobyć te same przedmioty, co ich płacący koledzy. Star Wars: The Old Republic staje się tym samym nie tylko pierwszym w pełni zdubbingowanym MMORPG w historii, ale także pierwszym w pełni zdubbingowanym MMORPG w historii opartym na modelu free-to-play. Czyżby znak naszych czasów?

kalendarz wiadomości
2012
listopad
Nie Pon Wto Śro Czw Pią Sob
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

komentarze czytelników (86)


Leon_Willy  2012-11-17 - 19:07

Oseth --> No i ok, każdy ma swoje zdanie. Mi wiele tytułów typu AAA nie dało tyle frajdy co niektóre f2p ;)

Hellmaker  2012-11-17 - 19:41

Infetrus ---> " chciałbyś aby gra była na równym poziomie dla każdego i do tego za darmo" - Ty chyba jakiś nie bardzo jesteś? Ja bym chciał? Chyba zwariowałeś. Czytałeś moje posty tak w ogóle? ""Co do STO, nie zapominaj, że ZENy możesz kupować za walutę z gry, a ograniczenia nie są pokroju SWTOR" - to jest dopiero od dwóch Sezonów. Kiedyś - przez bardzo długi okres czasu - dostęp do niektórych itemów (przede wszystkich statków) dających znaczącą przewagę była tylko za kasę. Bardzo możliwe, że w pewnym momencie Cartel Coins będzie można dostawać za wykonywanie zadań, achievementy, zaliczanie flashpointów, czy zaraza wie za co. Tak jak Turbine Points w LotRO. Tam wystarczy się raz w miesiącu zalogować, żeby ileś tam dostać. Leon_Willy ---> "Poza tym zamiast wypowiadać się teoretycznie, powinieneś zagrać w kilka tytułów typu f2p" - tu mnie rozbawiłeś wyjątkowo. Nie no, to jest przecież oczywiste, że nie grałem i tylko sobie teoretyzuję. " jednak kto gra i ich używał, ten wie, że nie gwarantują zwycięstwa." - co Ty bredzisz? Nic - NIC! - nie gwarantuje zwycięstwa jeżeli nie wiesz "jak to zjeść". Ale nadal daje przewagę nad kimś kto nie ma konta premium, albo nie zapłaci. To, ...

Infetrus  2012-11-17 - 19:59

No tak... Hellmaker, następny użytkownik który kłóci się dla zasady byle mieć ostatnie słowo. Najwyraźniej nie masz pojęcia jak ma działać f2p.

slavo_cc  2012-11-17 - 20:45

F2P ma działać tak by swoja upierdliwością zmusić ludzi do kupna abonamentu / premium. Jeżeli ktoś myśli że utrzymują drogą strukturę serwerów i suport bez liczenia na zysk jest bardzo naiwny.

Leon_Willy  2012-11-17 - 21:56

Hellmaker --> Może mniej spiny? Pasek zluzuj, albo szelki. "Czy brak dwóch pasków więcej UNIEMOŻLIWIA Ci grę do tego stopnia, że MUSISZ wykupić następne? Nie, tylko ogranicza." Może tak, może nie. Na pewno twórcy wykazali się sporą inwencją, aż dziw bierze że nie ograniczyli liczby wykonywanych questów na tydzień, albo dziennej przebywanej odległości przez bohatera. To też przecież nie uniemożliwia gry, tylko ją ogranicza ;) Poza tym polecam link z postu [65], panowie bardzo ładnie wyjaśniają dlaczego się zawiedli na tym dziwacznym modelu f2p. A może raczej modelu zaganiacza do ponownego płacenia abonamentu. Tak czy siak, wszystko tu się rozbija o nazwę.

Hellmaker  2012-11-17 - 22:07

Leon_Willy ---> " panowie bardzo ładnie wyjaśniają dlaczego się zawiedli na tym dziwacznym modelu f2p" - oni się zawiedli. Czy to znaczy, że wszyscy się zawiedli? To są jacyś guru MMO gamingu, że ich zdanie jest absolutne i niepodważalne? Urocze. Uprzedzę - tak znam ich z innych filmików. To była ironia. "A może raczej modelu zaganiacza do ponownego płacenia abonamentu." - WHOAH! Odkryłeś Amerykę! LUDZIE! Wiedzieliście, że F2P to zaganiacze do płacenia abonamentu albo wykupu kont Premium?! Nie? No to już wiecie! *pędzi napisać zgłoszenie Leona_Willy do Nagrody Nobla z dziedziny ekonomii* Infetrus ---> "Najwyraźniej nie masz pojęcia jak ma działać f2p." - Oczywiście na drodze eliminacji - Ty masz rację i wiesz jak ma działać F2P. Przepraszam już nie będę się wdawał w dyskusje ze specjalistą od modeli biznesowych MMO. I dodam coś co pewnie rozwścieczy adwersarzy - NIE ma gier, które można z czystym sercem nazwać FREE to Play. Nie ma. W ten czy inny sposób płacisz. [mały edit] Nie ma sensownych gier, które tak można nazwać. Bo niszowego badziewia jest na tony.

slavo_cc  2012-11-17 - 22:15

W tym filmiku http://youtu.be/TFDESAIkmlE świetnie podsumowali F2P model SWTOR-a : One giant clusterfuck.

CyberTron  2012-11-17 - 22:31

Dla mnie FP w STWOR miał podnieść grę. Podnieść jej PvE i PvP i co? Limit tu, limit tam... Abonamentowcy dalej czekają na WZ, Flashpointów nie ma z kim robić... F2P w STWOR jest tragicznie rozwiązane. Rozumiem ograniczenia, ale zastrzyk graczy F2P miał również uprzyjemnić grę abonamentowcom, co sie nie stało... Limit kredytów, które mogą posiadać "Ci gorsi" nie ożywi rynku, ograniczenia w rozwijaniu profesji też nie. Jeśli podobają mi się flashpointy to z miłą chęcią kupię abo i zagram w Operacje. Jeśli chcę mieć dostęp do lepszych pancerzy /zwyglądu/ tez go kupię. Takie ograniczenia jakie dostały zaimplementowane nie zachęcą wielu, bo nie doznają oni nawet odrobiny z komfortu grania na abo. Tak działa ludzka psychika. Wielu ludzi grę ocenia po pierwszym kontakcie. A ten jest... fatalny. Nawet wiadomości nie można wysłac do kumpla... bo nie.

wert  2012-11-17 - 23:12

hehe - co poniektórzy się chyba ślinili że pograją za darmo bez żadnych ograniczeń, już się witali z gąską - a tu lipa - te niedobre kłamczuchy, nie dały wszystkiego :-)

Leon_Willy  2012-11-17 - 23:31

Hellmaker --> Ale Cię to wszystko boli :D No ale ok, jedni się spinają z poważniejszych przyczyn, a inni z powodu gier :D Gdzie napisałem, że to są guru gamingu? :D Chłopaki pokazują absurdy tego co wprowadził producent i tyle. Wiem, że niektórzy będą bardzo zadowoleni, a inni mniej, ale nie rób ze mnie idioty większego od siebie. No chyba, że masz zamiar sprowadzić ten wątek do formatu Ty, kontra reszta niesprawiedliwego świata :D WHOAH! Odkryłeś Amerykę! LUDZIE! Wiedzieliście, że F2P to zaganiacze do płacenia abonamentu albo wykupu kont Premium?! Nie? No to już wiecie! Znowu potwierdzasz to, że miałeś znikomy kontakt z grami f2p :D W ile grałeś tytułów, ze dwa się znajdą? :D Mój nowy guru :D Może poczytaj bez spiny mój pierwszy post, to się w główce rozjaśni o co mi chodzi :) Potem drugi raz ze zrozumieniem. No i jeszcze ze dwa razy, tak na wszelki wypadek. Albo nie, nie wierzę Ci, masz odpowiedni fragment, jak na nowej maturze :D Tak będzie łatwiej i zaoszczędzimy na eksploatacji klawiatur :D "W modelu f2p zazwyczaj elementy płatne dotyczą samego "end game", czyli zwykłego wyposażenia typu np. większy plecak na większy loot, epickiego wyposażenia, ulepszania, czy te ...

radekplug  2012-11-18 - 11:44

Pytanie do wszystkich narzekaczy czy grając w tą grę wyszliście poza druga planetę? bo ja jakoś mam 20 level gram f2p jestem na "Tatoonie" kupuje sobie rzeczy na ah.

CyberTron  2012-11-18 - 12:33

Powiedz mii plugu... Gdzie trzymasz itemy z ah? Nie mozna nawet powiekszyc plecaka za kredyty. Ograniczenia sa idiotyczne.

radekplug  2012-11-18 - 13:40

to co kupiłem to dla postaci mi taki plecak nie przeszkadza, poza tym gram tylko story mode więc te ograniczenia co do war zone innego mmo shitu minie nie interesują ja gram w tą grę dla fabuły a nie mmo więc nawet nie widzę że tam jakieś są ograniczenia. Ale tak ciekawości na huj tamte dodatkowe slot bary jak ja na dwóch się mieszczę. UWAGA TA GRA TO JEST STAR WARS JAK NIE JESTESCIĘ FANAMI TO NIE MACIE CZEGO TU SZUKAĆ JEBANE TROOLE

Irek22  2012-11-18 - 17:04

Szczerze mówiąc dwa spośród (kontrowersyjnych) ograniczeń zapisuję... na zdecydowany plus. A są to: - wyższe ceny u sprzedawców - jest to jedna z wielu rzeczy, które mnie irytują w grach, gdy mniej więcej w 3/4 gry mamy tyle kasy, że nie wiadomo, co z nią robić, bo twórcy "nie przewidzieli", że gracz jest w stanie zebrać np. 999.999 jednostek (tak np. miałem za każdym razem w Mass Effect, żeby pozostać przy BioWare) - wolniejsze zdobywanie XP/lvl - podobnie jak wyżej lubię doceniać to, co robię i patrzeć jak stopniowo moja postać przeistacza się w kozaka, a nie tak rachu ciachu i po wszystkim, że nawet nie mam czasu wypróbować połowy skilli i przetestować taktyki walk Inni mogą oczywiście uważać inaczej, ale z mojego punktu widzenia to wyszło modelowi F2P na dobre. Pewnie, są ograniczenia, które trochę są upierdliwe (najbardziej QB bo to się ciągnie przez całą grę niezależnie czy gramy fabułę, flashpointa czy cokolwiek innego), inne tylko na początku (np. sprint od 15 lvl), ale jest też wiele ograniczeń, których i tak nie zauważam, bo nawet gdyby ich nie było, to i tak bym z nich nie korzystał (np. The Old Republic: Zwierzaki, ujednolicenie koloru i tego typu bzdury).

Hellmaker  2012-11-18 - 17:36

Leon_Willy ---> "dotyczą samego "end game", czyli zwykłego wyposażenia typu np. większy plecak na większy loot" - tak, tak. Większy plecak to zaiste "end game" :) Geniusz :) "czy tez instancji" - uhu, instancje to też "end game". "przykładowo, tego nigdy nie spotkałem)" - no to po cholerę to podajesz jako przykład? Czy może po prostu akurat w tym jednym MMO w które grałeś tego nie było, to założyłeś, że mogą się zdarzyć? "ulepszania," - następny przykład "end game". Wiesz w ogóle co to znaczy? Czy gdzieś przypadkowo znalazłeś w jakimś wątku o MMO? "Chłopaki pokazują absurdy tego co wprowadził producent" - z ich punktu widzenia. Zapewne znajdzie się sporo ludzi, którzy nie zgadzają się z częścią ich zapatrywań. "Znowu potwierdzasz to, że miałeś znikomy kontakt z grami f2p" - tak, tak oczywiście *głaszcze po główce Leon_Willy". "W ile grałeś tytułów, ze dwa się znajdą?" - Zadam Ci to samo pytanie. Odpowiesz? Czy pozmyślasz? A może po prostu teoretyzujesz na podstawie recenzji Guild Wars ? :) "ale nie rób ze mnie idioty większego od siebie" - a po co mam to robić? Sam sobie doskonale radzisz. "Ładna zapora do trollowania." - no to przecież oczywiste, że gry z litoś ...

Mitsukai  2012-11-18 - 17:55

- wyższe ceny u sprzedawców - jest to jedna z wielu rzeczy, które mnie irytują w grach, gdy mniej więcej w 3/4 gry mamy tyle kasy, że nie wiadomo, co z nią robić, Spokojnie, dzieki limitowi kredytow, pewnie nie bedziesz nawet w stanie nic pozniej kupic bo bedzie drozsze niz limit :).

Xanoch  2012-11-18 - 22:34

I jeden do drugiego o tym jakie życie długie.. Lepiej byście napisali czy warto w to zagrać a nie rzucali się mięsem.

poltar  2012-11-19 - 00:35

Ja nie jestem zawiedziony. Co prawda to dla mnie sam poczatek i pewnie natne sie jeszcze na jakies utrudnienia, ale te dotychczasowe mi specjalnie nie wadza. Jak dotad najbardziej irytujacy to ten ze za niektore questy gracze f2p nie dostaja co cenniejszych na danym etapie nagrod. troche mnie przerazila dzis kolejka jaka zastalem (to dla mnie nowosc w sumie). Bylem cos kolo 1500 miejsca w kolejce do RedEclipse. Tyle ze w sumie samo oczekiwanie nie trwalo jakos przerazajaco dlugo - 20 minut mniej wiecej. Plus taki ze mozna alt-tabnac i zajac sie innymi rzeczami co jakis czas zerkajac jak tam wyglada sytuacja. Mam tylko pytanie do wyjadaczy TOR'a :) - jak to jest z lootem. Siekne powiedzmy grupe kilku mobkow, z czego 2 mi rzuca jakies itemy. Podnosze z pierwszego - drugi znika. Czasem jednak nie - i moge podniesc oba. Od czego to zalezy? (oczywiscie zdarza sie to gdy jestem sam w okolicy wiec nikt inny nie podnosi tych itemow). Bug? Ograniczenie dla f2p? Sama gra niczym specjalnie mnie nie zaskoczyla - ale tez i nie zawiodla moich oczekiwan. Lamie troche zasad kanonu SW, ale to szczegol :) I oczywiscie powiela wszelkie schematy mmo wraz z ich bledami :) Moim zdaniem wa ...

Mitsukai  2012-11-19 - 00:48

W TOR loot podnosisz od razu ze wszystkich mobow w danej odleglosci, jak czegos nie podnioslo znaczy ze bylo dalej niz mechanika przewiduje. Nikt inny poza toba nie moze tego podniesc, chyba ze jestescie w grupie. Inaczej po prostu tego nie widza.

poltar  2012-11-19 - 00:50

A widzisz, o tym nie pomyslalem :) To calkiem mozliwe ze jak podnosilem z dwoch to byly dosc odalone. Dzieki.