Wiadomość gry na świecie 15 listopada 2012, 12:03

autor: sathorn

Star Wars: The Old Republic od dziś w modelu free-to-play

Star Wars: The Old Republic, ogromna gra MMORPG, stworzona przez studio BioWare, dostępna będzie od dziś także w modelu free-to-play. Chętni wciąż mogą uiszczać abonament, nie jest to jednak niezbędne do zgłębiania świata Starej Republiki.

Dziś, prawie rok po premierze, Star Wars: The Old Republic - najbardziej oczekiwana gra MMORPG ostatnich lat - przechodzi ma model free-to-play. Ruch ten spowodowany został przez wyjątkowo słabe wyniki finansowe tej produkcji i fakt, że nie potrafiła na dłużej przyciągnąć do siebie graczy.

Czy model free-to-play przysporzy Star Wars: The Old Republic popularności? - Star Wars: The Old Republic od dziś w modelu free-to-play - wiadomość - 2012-11-15
Czy model free-to-play przysporzy Star Wars: The Old Republic popularności?

Ci gracze, którzy przedkładają komfort nad ewentualne koszta wciąż mogą uiszczać miesięczny abonament. Dzięki niemu otrzymają m.in. nielimitowany dostęp do warzone’ów, gdzie toczą się walki PvP. Subskrybenci mają także większą swobodę podczas tworzenia postaci – gracze bez abonamentu otrzymają do dyspozycji tylko trzy rasy.

Star Wars: The Old Republic Opcje free-to-play #1 (PL)

Star Wars: The Old Republic Opcje free-to-play #1 (PL) [2:34]

Materiał video z gry Star Wars: The Old Republic przedstawiający możliwości, jakie daje darmowa wersja popularnego MMO osadzonego w uniwersum Gwiezdnych Wojen.

Jednym z elementów typowych dla gier free-to-play jest możliwość wykupywania wirtualnej waluty, która pozwala na odblokowanie specjalnych przedmiotów. Nie inaczej jest w przypadku Star Wars: The Old Republic. Wraz ze startem darmowego modelu zabawy pojawiły się Cartel Coins. Liczba rzeczy, które będziemy mogli dzięki nim zdobyć, ma zwiększać się z czasem.

Star Wars: The Old Republic Opcje free-to-play #2 (PL)

Star Wars: The Old Republic Opcje free-to-play #2 (PL) [1:48]

Materiał video z gry Star Wars: The Old Republic przedstawiający wykorzystanie Monet Kartelu podczas rozgrywki w trybie free-to-play.

Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, aby bawić się zupełnie za darmo. Gracze, którzy nie wykupią subskrypcji mogą od 15 listopada zdobyć maksymalny poziom w grze, zapoznać się z całością fabuły i zdobyć te same przedmioty, co ich płacący koledzy. Star Wars: The Old Republic staje się tym samym nie tylko pierwszym w pełni zdubbingowanym MMORPG w historii, ale także pierwszym w pełni zdubbingowanym MMORPG w historii opartym na modelu free-to-play. Czyżby znak naszych czasów?

Komentarze Czytelników (86)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
17.11.2012 13:12
odpowiedz
Hellmaker
175
Legend

A mnie bawi jak (część) ci, którzy twierdzili, że to początek końca SWTORa, bo dają f2p, nagle zaczyna twierdzić to co im się próbowało od początku powiedzieć a się z tym nie zgadzali - że to jest TRIAL.
Rozbudowany, z możliwością zdobywania kolejnych rozszerzeń, z możliwością zamiany na wersję pełną ... ale nadal TRIAL.
Nienienie - oni twierdzili i się upierali, że to F2P, że taki model i w ogóle.
A nagle jak się okazało jak to wygląda live - że to trial, a nie f2p, że do dupy, że grać się nie da ...
Zdecydujcie się.
Chcielibyście całkowicie darmową, pełną wersję gry? Wolne żarty.
Biorąc pod uwagę co się dzieje na serwerach i jakie buractwo się objawiło w momencie wejścia tego "f2p" - to będę się cieszył jak szybko się niezadowoleni wykruszą.
A ci co naprawdę chcą grać - i tak wykupią abonament.

"Nikt mi nie powie, że gra f2p ma tak wyglądać, bo wiele produktów udowodniło inaczej." - a jakie? Tak z ciekawości. Zobaczymy, czy to o czym myślisz jest naprawdę FREE 2 play.

17.11.2012 15:08
odpowiedz
Infetrus
36
Chorąży

World of Tanks, Star Trek Online, nadchodzący MechWarrior Online czy Planetside 2. Nie twierdzę, że gry f2p mają mieć wszystko za darmo, bo twórcy muszą zarabiać. Szybsze zdobywanie doświadczenia, kredytów czy przedmioty które nie wpływają znacząco na rozgrywkę lub estetyczne dodatki nie psują zabawy graczom którzy nie chcą wydawać pieniędzy. Nie wspominając o tym, że masz równe szanse w bitwie z graczami którzy opłacają abonament.

17.11.2012 15:29
odpowiedz
lyx
46
Pretorianin

Dla odmiany mnie bawi ignorancja osob ktore twierdza, ze nic nie dostajesz za darmo - mam wrazenie, ze nie macie zielonego pojecia czym jest F2P i jaki jest cel tego systemu. Proponuje popatrzec na takie LOTRO lub DDO - te 2 gry pokazuja, ze gracze sa w stanie wydac wiecej kasy kupujac jakies "bzdety" w grze niz przez subskrybcje.

EA implementujac swoj restrykcyjny F2P probuje wymusic na graczach przejscie na subskrypcje zamiast czerpac korzysci ze sprzedazy w "cash shopie" - ale w momencie gdy grajac w tego rozszerzonego triala doznajesz tylko frustracji i irytacji ze wzgledu na kretynskie ograniczenia to jak masz sie przekonac do placenia za to ?

p.s. W razie watpliwosci SWTOR'a kupilem w grudniu 2011r ale po pierwszym miesiacu stwierdzilem, ze gra w swej obecnej postaci nie jest warta abonamentu - moze po roku cos sie zmienilo ale implementacja obecnego F2P nie zacheca do sprawdzenia tego.
p.s2. Porownujac juz sam system F2P i subskrypcje - wystarczy popatrzec na sukces gier moba i zyski jakie generuja zeby zrozumiec, ze to jest przyszlosc, a nie dinozaur jakim jest subskrybcja.

17.11.2012 15:39
odpowiedz
wert
165
Kondotier

Grałem w Star Trek Online i się nie mogę zgodzić - estetyczne dodatki w postaci lepszych statków etc?
SW:TOR w wersji f2p to tak naprawdę danie możliwości przejścia fabuły gry. Jeśli ograniczenia, wynikające z braku opłacania abonamentu, są zbyt uciążliwe to albo się opłaca abonament albo rezygnuje z gry.

Poza tym chcecie, żeby osoby które opłacają abonament miały dokładnie to samo co wy tylko powiększone o jakieś drobne sprawy kosmetyczne? :) No bez jaj.
To tak jak by napisać, że ci co nie pracują powinni dostawać takie samo wynagrodzenie, jak ci co pracują - bo inaczej będą mieć przewagę i to jest niesprawiedliwe :)

17.11.2012 16:58
odpowiedz
Hellmaker
175
Legend

" Szybsze zdobywanie doświadczenia, kredytów czy przedmioty które nie wpływają znacząco na rozgrywkę" - sam sobie przeczysz :)
Szybsze zdobywanie doświadczenia czy kredytów wpływa znacząco na rozgrywkę :)

World of Tanks? To znaczy, że jeżeli nie zapłacę ani grosza, to będę miał to samo co płacący mniej-lub-bardziej ciężką kasę?
To tak a propos, że konto Premium, czy ładowanie kasy w grę nie ma wpływwu na rozgrywkę :)
http://worldoftanks.eu/game/guide/pl/payments_instruction/what-are-benefits-game-gold-within-world-tanks
Polecam cytat - "W porównaniu do standardowych pocisków amunicja premium charakteryzuje się zwiększoną penetracją lub większym zasięgiem rażenia. "

Jak już napisał Wert - co do STO to sam gram i widzę jaka jest "przepaść" pomiędzy mną opłacającym abonament, a moim kumplem, który powiedział, że nie zapłaci.

A cała reszt whinowania sprowadza się do pierwszego zdania drugiego akapitu Werta.
"chcecie, żeby osoby które opłacają abonament miały dokładnie to samo co wy tylko powiększone o jakieś drobne sprawy kosmetyczne"

lyx --->"ale w momencie gdy grajac w tego rozszerzonego triala doznajesz tylko frustracji i irytacji ze wzgledu na kretynskie ograniczenia to jak masz sie przekonac do placenia za to ?" - masz za mało miejsca w banku? Kupisz Cartel Coins i rozszerzysz. Masz za mało bag space? To samo. W końcu się wpieprzysz, wykupisz abonament i będziesz miał to i dużo, dużo więcej.

Niemniej owszem - olbrzymim błędem było nazwanie tego F2P. Widać to chociażby po tym forum.
W każdym trialu masz ograniczenia. Mniejsze lub większe. I ludzie nie mają z tym problemów.
Natomiast po F2P spodziewają się zaraza wie czego.

17.11.2012 18:07
odpowiedz
Leon_Willy
87
Konsul

Hellmaker --> Szybsze zdobywanie doświadczenia nie wpływa znacząco na rozgrywkę. Jeżeli masz kaprys, żeby szybciej zdobywać kolejne poziomy doświadczenia to płacisz, jeżeli nie to grasz tak jak reszta. Co innego lepsza broń lub wyposażenie, które Cię wywyższa w potyczkach z innymi graczami.
Co do WoTa amunicja za kasę jest (a przynajmniej była w czasach bety) wypadkową pomiędzy normalną amunicją, a tą wybuchową. Owszem, jakaś tam przewaga była, ale wydawanie na to pieniędzy IMO mija się z celem. Skoro przeciwnik Cię okrążył i strzela Ci w plecy, to ostatnie o co się martwisz to rodzaj amunicji z jakiej korzysta ;)

Poza tym zamiast wypowiadać się teoretycznie, powinieneś zagrać w kilka tytułów typu f2p. Wiadome było, że z gry nastawionej pierwotnie na abonament nikt nie zrobi gry stricte f2p, bo wiązałoby się to z przemodelowaniem zbyt wielu aspektów ważnych dla ludzi opłacających abonament.
W modelu f2p zazwyczaj elementy płatne dotyczą samego "end game", czyli zwykłego wyposażenia typu np. większy plecak na większy loot, epickiego wyposażenia, ulepszania, czy też instancji (przykładowo, tego nigdy nie spotkałem), czyli elementów bez których można się przez dłuższy czas obejść. Po pewnym czasie jeżeli gra Ci się podoba i chcesz grać w nią dalej musisz na nią przeznaczać irracjonalnie dużo czasu by dostać te elementy za darmo albo po prostu zapłacić za ulepszacze - tak działa ten biznes. Jedni się wykruszają, sporo jednak zostaje.

A tutaj nie ma żadnego f2p, skoro na lvl 50 skille zajmują 4 paski, a Ty bezpłatnie dostajesz 2. To rozszerzony trial i tyle.

17.11.2012 18:16
odpowiedz
Oseth
82
Wild animal

Nie sposób się zgodzić z graczami, którzy oczekują od tego, że f2p będzie oferował za free bezkompromisową rozgrywkę. Setki osób które stworzyły SW:TOR to ludzie, którzy swoją pracą zarabiają na życie więc nie oczekujcie, że będą spędzać dnie w pracy aby tworzyć udoskonalać grę i nie pobierać za to opłat, robić to hobbystycznie.
F2P w Sw:TOR od długiego okresu był przedstawiony w swoich założeniach więc nie wiem o co ten szum teraz, posiadając dwa paski można spokojnie przejść oraz sprawdzić wiele aspektów gry, można obejrzeć wątki fabularne każdej klasy, można brać udział w każdym aspekcie gry przez pv2 do p2p - wszystko to zostało udostępnione za darmo i jeśli stwierdzicie, że chcecie więcej to albo kupisz sobie abonament, który kosztuje mniej niż 1 zł m-cznie lub wydasz więcej na mikrotransakcje.
Ludzie, którzy stworzyli SW:TOR nie zrobili tego charytatywnie, chcesz grać na poważnie płać, chcesz sobie poznać content, pograć towarzysko, spróbować WSZYSTKIEGO po trochu możesz to zrobić za darmo.
Rozrywka kosztuje czas się z tym pogodzić, za darmo to można w ryj dostać. Proste jak drut.

17.11.2012 18:20
odpowiedz
Leon_Willy
87
Konsul

Oseth -- > Rozrywka kosztuje czas się z tym pogodzić, za darmo to można w ryj dostać. Proste jak drut.

Poczytaj, pograj, nie pisz głupot ;)

17.11.2012 18:21
odpowiedz
Infetrus
36
Chorąży

Hellmaker twoje podejście jest podobne do stwierdzenia wert, chciałbyś aby gra była na równym poziomie dla każdego i do tego za darmo... Głównym założeniem f2p to kupowanie przedmiotów dla własnej wygody, jak szybsze xp etc.

Mówiąc o znacznej przewadze miałem na myśli rzeczy które mógłbyś kupić, a które nie są w żaden sposób dostępne dla gracza który nie wydał ani grosza, a które dają ci nad nim dużą przewagę. Zaraz mi pewnie wypowiesz sytuację z WoT, jednak kto gra i ich używał, ten wie, że nie gwarantują zwycięstwa. Bez umiejętności nawet one będą się odbijać, nie wspominając o tym, że są teraz dostępne za kredyty.

Co do STO, nie zapominaj, że ZENy możesz kupować za walutę z gry, a ograniczenia nie są pokroju SWTOR, bo moje posty głównie do tego się odnosiły.

PS: http://youtu.be/TFDESAIkmlE - Polecam komentarz na temat f2p SWTOR, szczególnie na początku o tym jak gracze zostali "wynagrodzeni" za kupno gry i płacenie abonamentu.

17.11.2012 19:00
odpowiedz
Oseth
82
Wild animal

[64]
Przeczytałem sporo, ograłem też nie jeden grywalny wyrób. Nie wiem co głupiego widzisz w stwierdzeniu, że rozrywka kosztuje. Przecież to oczywiste.
Może rzeczywiście nie byłem precyzyjny, powinienem napisać: rozrywka na wysokim poziomie kosztuje.

17.11.2012 19:07
odpowiedz
Leon_Willy
87
Konsul

Oseth --> No i ok, każdy ma swoje zdanie. Mi wiele tytułów typu AAA nie dało tyle frajdy co niektóre f2p ;)

17.11.2012 19:41
odpowiedz
Hellmaker
175
Legend

Infetrus ---> " chciałbyś aby gra była na równym poziomie dla każdego i do tego za darmo" - Ty chyba jakiś nie bardzo jesteś?
Ja bym chciał? Chyba zwariowałeś. Czytałeś moje posty tak w ogóle?

""Co do STO, nie zapominaj, że ZENy możesz kupować za walutę z gry, a ograniczenia nie są pokroju SWTOR" - to jest dopiero od dwóch Sezonów. Kiedyś - przez bardzo długi okres czasu - dostęp do niektórych itemów (przede wszystkich statków) dających znaczącą przewagę była tylko za kasę.
Bardzo możliwe, że w pewnym momencie Cartel Coins będzie można dostawać za wykonywanie zadań, achievementy, zaliczanie flashpointów, czy zaraza wie za co. Tak jak Turbine Points w LotRO. Tam wystarczy się raz w miesiącu zalogować, żeby ileś tam dostać.

Leon_Willy ---> "Poza tym zamiast wypowiadać się teoretycznie, powinieneś zagrać w kilka tytułów typu f2p" - tu mnie rozbawiłeś wyjątkowo. Nie no, to jest przecież oczywiste, że nie grałem i tylko sobie teoretyzuję.

" jednak kto gra i ich używał, ten wie, że nie gwarantują zwycięstwa." - co Ty bredzisz? Nic - NIC! - nie gwarantuje zwycięstwa jeżeli nie wiesz "jak to zjeść". Ale nadal daje przewagę nad kimś kto nie ma konta premium, albo nie zapłaci. To, że są przejściowe między-między nie ma znaczenia.
Występuje dzięki nim różnica - znacząca różnica - pomiędzy dwoma graczami startującymi z tego samego poziomu. Gracz dysponujący kasą z miejsca ma przewagę nad graczem, który jej nie ma.
A w SWTOR - jakąż to niezwykłą przewagę np. w PvP daje Ci dodatkowe miejsce w banku?

"A tutaj nie ma żadnego f2p (...) To rozszerzony trial i tyle." - ależ ja - i inni - piszę o tym od samego początku, od kiedy zaczęło być wiadomo jakie będą ograniczenia!
ZAWSZE twierdziłem, że to trial - mocno rozszerzony w stosunku do innych tytułów - ale TRIAL.
Nazwa, którą BW/EA sobie wykminiło jest wysoce niefortunna. Prowadzi do właśnie takich dyskusji.

Z drugiej strony patrząc tak naprawdę na to co gra oferuje jako darmowy content - można ją śmiało nazwać F2P.
Masz dostęp do wszystkich, pełnych class story, możesz osiągnąć max lvl, możesz brać udział w PvP, Flashpointach.
Zgodnie z "definicjami, które się tu przewijają, to realna kasa tylko i wyłącznie pozwala na kupienie "ułatwień w lvlowaniu, craftowaniu, PvP, itd.
Bo do tego wszystkiego MASZ dostęp - ograniczony, ale MASZ.

"A tutaj nie ma żadnego f2p, skoro na lvl 50 skille zajmują 4 paski, a Ty bezpłatnie dostajesz 2" - kompletnie mylisz pojęcia. Czy brak dwóch pasków więcej UNIEMOŻLIWIA Ci grę do tego stopnia, że MUSISZ wykupić następne? Nie, tylko ogranicza.

Tak naprawdę to można to chyba nazwać F2P Trial. Bo chyba trzeba by stworzyć nową nazwę dla takiego modelu.

17.11.2012 19:59
odpowiedz
Infetrus
36
Chorąży

No tak... Hellmaker, następny użytkownik który kłóci się dla zasady byle mieć ostatnie słowo. Najwyraźniej nie masz pojęcia jak ma działać f2p.

17.11.2012 20:45
odpowiedz
slavo_cc
100
Generał

F2P ma działać tak by swoja upierdliwością zmusić ludzi do kupna abonamentu / premium. Jeżeli ktoś myśli że utrzymują drogą strukturę serwerów i suport bez liczenia na zysk jest bardzo naiwny.

17.11.2012 21:56
odpowiedz
Leon_Willy
87
Konsul

Hellmaker --> Może mniej spiny? Pasek zluzuj, albo szelki.

"Czy brak dwóch pasków więcej UNIEMOŻLIWIA Ci grę do tego stopnia, że MUSISZ wykupić następne? Nie, tylko ogranicza."
Może tak, może nie. Na pewno twórcy wykazali się sporą inwencją, aż dziw bierze że nie ograniczyli liczby wykonywanych questów na tydzień, albo dziennej przebywanej odległości przez bohatera. To też przecież nie uniemożliwia gry, tylko ją ogranicza ;)

Poza tym polecam link z postu [65], panowie bardzo ładnie wyjaśniają dlaczego się zawiedli na tym dziwacznym modelu f2p. A może raczej modelu zaganiacza do ponownego płacenia abonamentu. Tak czy siak, wszystko tu się rozbija o nazwę.

17.11.2012 22:07
odpowiedz
Hellmaker
175
Legend

Leon_Willy ---> " panowie bardzo ładnie wyjaśniają dlaczego się zawiedli na tym dziwacznym modelu f2p" - oni się zawiedli. Czy to znaczy, że wszyscy się zawiedli? To są jacyś guru MMO gamingu, że ich zdanie jest absolutne i niepodważalne? Urocze.
Uprzedzę - tak znam ich z innych filmików. To była ironia.

"A może raczej modelu zaganiacza do ponownego płacenia abonamentu." - WHOAH! Odkryłeś Amerykę! LUDZIE! Wiedzieliście, że F2P to zaganiacze do płacenia abonamentu albo wykupu kont Premium?! Nie? No to już wiecie!
*pędzi napisać zgłoszenie Leona_Willy do Nagrody Nobla z dziedziny ekonomii*

Infetrus ---> "Najwyraźniej nie masz pojęcia jak ma działać f2p." - Oczywiście na drodze eliminacji - Ty masz rację i wiesz jak ma działać F2P. Przepraszam już nie będę się wdawał w dyskusje ze specjalistą od modeli biznesowych MMO.

I dodam coś co pewnie rozwścieczy adwersarzy - NIE ma gier, które można z czystym sercem nazwać FREE to Play. Nie ma. W ten czy inny sposób płacisz.
[mały edit] Nie ma sensownych gier, które tak można nazwać. Bo niszowego badziewia jest na tony.

17.11.2012 22:15
odpowiedz
slavo_cc
100
Generał

W tym filmiku http://youtu.be/TFDESAIkmlE świetnie podsumowali F2P model SWTOR-a : One giant clusterfuck.

17.11.2012 22:31
odpowiedz
CyberTron
59
Imperator Wersalka

Dla mnie FP w STWOR miał podnieść grę. Podnieść jej PvE i PvP i co? Limit tu, limit tam... Abonamentowcy dalej czekają na WZ, Flashpointów nie ma z kim robić... F2P w STWOR jest tragicznie rozwiązane. Rozumiem ograniczenia, ale zastrzyk graczy F2P miał również uprzyjemnić grę abonamentowcom, co sie nie stało... Limit kredytów, które mogą posiadać "Ci gorsi" nie ożywi rynku, ograniczenia w rozwijaniu profesji też nie. Jeśli podobają mi się flashpointy to z miłą chęcią kupię abo i zagram w Operacje. Jeśli chcę mieć dostęp do lepszych pancerzy /zwyglądu/ tez go kupię. Takie ograniczenia jakie dostały zaimplementowane nie zachęcą wielu, bo nie doznają oni nawet odrobiny z komfortu grania na abo. Tak działa ludzka psychika. Wielu ludzi grę ocenia po pierwszym kontakcie. A ten jest... fatalny. Nawet wiadomości nie można wysłac do kumpla... bo nie.

17.11.2012 23:12
odpowiedz
wert
165
Kondotier

hehe - co poniektórzy się chyba ślinili że pograją za darmo bez żadnych ograniczeń, już się witali z gąską - a tu lipa - te niedobre kłamczuchy, nie dały wszystkiego :-)

17.11.2012 23:31
odpowiedz
Leon_Willy
87
Konsul

Hellmaker --> Ale Cię to wszystko boli :D No ale ok, jedni się spinają z poważniejszych przyczyn, a inni z powodu gier :D
Gdzie napisałem, że to są guru gamingu? :D Chłopaki pokazują absurdy tego co wprowadził producent i tyle. Wiem, że niektórzy będą bardzo zadowoleni, a inni mniej, ale nie rób ze mnie idioty większego od siebie. No chyba, że masz zamiar sprowadzić ten wątek do formatu Ty, kontra reszta niesprawiedliwego świata :D

WHOAH! Odkryłeś Amerykę! LUDZIE! Wiedzieliście, że F2P to zaganiacze do płacenia abonamentu albo wykupu kont Premium?! Nie? No to już wiecie!
Znowu potwierdzasz to, że miałeś znikomy kontakt z grami f2p :D W ile grałeś tytułów, ze dwa się znajdą? :D Mój nowy guru :D Może poczytaj bez spiny mój pierwszy post, to się w główce rozjaśni o co mi chodzi :) Potem drugi raz ze zrozumieniem. No i jeszcze ze dwa razy, tak na wszelki wypadek.

Albo nie, nie wierzę Ci, masz odpowiedni fragment, jak na nowej maturze :D Tak będzie łatwiej i zaoszczędzimy na eksploatacji klawiatur :D

"W modelu f2p zazwyczaj elementy płatne dotyczą samego "end game", czyli zwykłego wyposażenia typu np. większy plecak na większy loot, epickiego wyposażenia, ulepszania, czy też instancji (przykładowo, tego nigdy nie spotkałem), czyli elementów bez których można się przez dłuższy czas obejść. Po pewnym czasie jeżeli gra Ci się podoba i chcesz grać w nią dalej musisz na nią przeznaczać irracjonalnie dużo czasu by dostać te elementy za darmo albo po prostu zapłacić za ulepszacze - tak działa ten biznes. Jedni się wykruszają, sporo jednak zostaje."

Nie ma sensownych gier, które tak można nazwać. Bo niszowego badziewia jest na tony.
Ładna zapora do trollowania. Powodzenia.

18.11.2012 11:44
odpowiedz
radekplug
67
Konsul

Pytanie do wszystkich narzekaczy czy grając w tą grę wyszliście poza druga planetę?
bo ja jakoś mam 20 level gram f2p jestem na "Tatoonie" kupuje sobie rzeczy na ah.

18.11.2012 12:33
odpowiedz
CyberTron
59
Imperator Wersalka

Powiedz mii plugu... Gdzie trzymasz itemy z ah? Nie mozna nawet powiekszyc plecaka za kredyty. Ograniczenia sa idiotyczne.

18.11.2012 13:40
odpowiedz
radekplug
67
Konsul

to co kupiłem to dla postaci mi taki plecak nie przeszkadza, poza tym gram tylko story mode więc te ograniczenia co do war zone innego mmo shitu minie nie interesują ja gram w tą grę dla fabuły a nie mmo więc nawet nie widzę że tam jakieś są ograniczenia. Ale tak ciekawości na huj tamte dodatkowe slot bary jak ja na dwóch się mieszczę.

UWAGA TA GRA TO JEST STAR WARS JAK NIE JESTESCIĘ FANAMI TO NIE MACIE CZEGO TU SZUKAĆ JEBANE TROOLE

18.11.2012 17:04
odpowiedz
Irek22
74
Legend

Szczerze mówiąc dwa spośród (kontrowersyjnych) ograniczeń zapisuję... na zdecydowany plus. A są to:
- wyższe ceny u sprzedawców - jest to jedna z wielu rzeczy, które mnie irytują w grach, gdy mniej więcej w 3/4 gry mamy tyle kasy, że nie wiadomo, co z nią robić, bo twórcy "nie przewidzieli", że gracz jest w stanie zebrać np. 999.999 jednostek (tak np. miałem za każdym razem w Mass Effect, żeby pozostać przy BioWare)
- wolniejsze zdobywanie XP/lvl - podobnie jak wyżej lubię doceniać to, co robię i patrzeć jak stopniowo moja postać przeistacza się w kozaka, a nie tak rachu ciachu i po wszystkim, że nawet nie mam czasu wypróbować połowy skilli i przetestować taktyki walk
Inni mogą oczywiście uważać inaczej, ale z mojego punktu widzenia to wyszło modelowi F2P na dobre.

Pewnie, są ograniczenia, które trochę są upierdliwe (najbardziej QB bo to się ciągnie przez całą grę niezależnie czy gramy fabułę, flashpointa czy cokolwiek innego), inne tylko na początku (np. sprint od 15 lvl), ale jest też wiele ograniczeń, których i tak nie zauważam, bo nawet gdyby ich nie było, to i tak bym z nich nie korzystał (np. The Old Republic: Zwierzaki, ujednolicenie koloru i tego typu bzdury).

18.11.2012 17:36
odpowiedz
Hellmaker
175
Legend

Leon_Willy ---> "dotyczą samego "end game", czyli zwykłego wyposażenia typu np. większy plecak na większy loot" - tak, tak. Większy plecak to zaiste "end game" :) Geniusz :)
"czy tez instancji" - uhu, instancje to też "end game". "przykładowo, tego nigdy nie spotkałem)" - no to po cholerę to podajesz jako przykład? Czy może po prostu akurat w tym jednym MMO w które grałeś tego nie było, to założyłeś, że mogą się zdarzyć?
"ulepszania," - następny przykład "end game".
Wiesz w ogóle co to znaczy? Czy gdzieś przypadkowo znalazłeś w jakimś wątku o MMO?

"Chłopaki pokazują absurdy tego co wprowadził producent" - z ich punktu widzenia. Zapewne znajdzie się sporo ludzi, którzy nie zgadzają się z częścią ich zapatrywań.

"Znowu potwierdzasz to, że miałeś znikomy kontakt z grami f2p" - tak, tak oczywiście *głaszcze po główce Leon_Willy".

"W ile grałeś tytułów, ze dwa się znajdą?" - Zadam Ci to samo pytanie. Odpowiesz? Czy pozmyślasz? A może po prostu teoretyzujesz na podstawie recenzji Guild Wars ? :)

"ale nie rób ze mnie idioty większego od siebie" - a po co mam to robić? Sam sobie doskonale radzisz.

"Ładna zapora do trollowania." - no to przecież oczywiste, że gry z litości nazywane MMO, gdzie mają ze 3000 tys. graczy, z czego połowa się loguje raz na miesiąc są godnym przedstawicielem MMO F2P i na ich podstawie można określać każdy tytuł.

wert ---> " co poniektórzy się chyba ślinili że pograją za darmo bez żadnych ograniczeń" - obawiam się, że takich nie można raczej określać "poniektórzy". Raczej znakomita większość narzekaczy. Biedactwa. Nie da się gry zassać z torrentów i scrakować, tylko trzeba płacić. Cóż za nieszczęście i afront dla nich.

18.11.2012 17:55
odpowiedz
Mitsukai
151
Internet is for Porn

- wyższe ceny u sprzedawców - jest to jedna z wielu rzeczy, które mnie irytują w grach, gdy mniej więcej w 3/4 gry mamy tyle kasy, że nie wiadomo, co z nią robić,
Spokojnie, dzieki limitowi kredytow, pewnie nie bedziesz nawet w stanie nic pozniej kupic bo bedzie drozsze niz limit :).

18.11.2012 22:34
odpowiedz
Xanoch
74
Pretorianin

I jeden do drugiego o tym jakie życie długie.. Lepiej byście napisali czy warto w to zagrać a nie rzucali się mięsem.

19.11.2012 00:35
odpowiedz
poltar
107
Generał

Ja nie jestem zawiedziony. Co prawda to dla mnie sam poczatek i pewnie natne sie jeszcze na jakies utrudnienia, ale te dotychczasowe mi specjalnie nie wadza. Jak dotad najbardziej irytujacy to ten ze za niektore questy gracze f2p nie dostaja co cenniejszych na danym etapie nagrod.

troche mnie przerazila dzis kolejka jaka zastalem (to dla mnie nowosc w sumie). Bylem cos kolo 1500 miejsca w kolejce do RedEclipse. Tyle ze w sumie samo oczekiwanie nie trwalo jakos przerazajaco dlugo - 20 minut mniej wiecej. Plus taki ze mozna alt-tabnac i zajac sie innymi rzeczami co jakis czas zerkajac jak tam wyglada sytuacja.

Mam tylko pytanie do wyjadaczy TOR'a :) - jak to jest z lootem. Siekne powiedzmy grupe kilku mobkow, z czego 2 mi rzuca jakies itemy. Podnosze z pierwszego - drugi znika. Czasem jednak nie - i moge podniesc oba. Od czego to zalezy? (oczywiscie zdarza sie to gdy jestem sam w okolicy wiec nikt inny nie podnosi tych itemow). Bug? Ograniczenie dla f2p?

Sama gra niczym specjalnie mnie nie zaskoczyla - ale tez i nie zawiodla moich oczekiwan. Lamie troche zasad kanonu SW, ale to szczegol :)

I oczywiscie powiela wszelkie schematy mmo wraz z ich bledami :)

Moim zdaniem warto. A czy czy nie zmienie zdania jak pogram dluzej to insza inszosc.

19.11.2012 00:48
odpowiedz
Mitsukai
151
Internet is for Porn

W TOR loot podnosisz od razu ze wszystkich mobow w danej odleglosci, jak czegos nie podnioslo znaczy ze bylo dalej niz mechanika przewiduje. Nikt inny poza toba nie moze tego podniesc, chyba ze jestescie w grupie. Inaczej po prostu tego nie widza.

19.11.2012 00:50
odpowiedz
poltar
107
Generał

A widzisz, o tym nie pomyslalem :) To calkiem mozliwe ze jak podnosilem z dwoch to byly dosc odalone.

Dzieki.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze