City Interactive zmienia harmonogram premier i daje czas swoim deweloperom
Combat Wings w drugim kwartale, Sniper: Ghost Warrior 2 w połowie roku, a niewiele później Enemy Front i Alien Fear – tak wygląda nowy terminarz premier gier produkowanych przez City Interactive. Firma daje zespołom deweloperskim dodatkowy czas, by mogły doszlifować swoje dzieła.
Aleksander Kaczmarek

W tym roku notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych spółka City Interactive zapowiada rekordowe zyski, w czym pomóc ma m.in. gra Sniper: Ghost Warrior 2. Niestety, radość inwestorów przyćmiewa fakt, że na premierę kilku kluczowych tytułów przyjdzie poczekać. Producent nie chce się jednak spieszyć, wypuszczając na rynek niedoróbki.
O zmianie planów wydawniczych City Interactive doniósł serwis Parkiet. Z informacji przekazanych przez Marka Tymińskiego, prezesa firmy, wynika, że najbliższe ukończenia są prace nad Combat Wings: The Great Battles of WWII. Zręcznościowa gra lotnicza w realiach II wojny światowej, która pierwotnie zapowiadana była na koniec ubiegłego roku, ostatecznie ukaże się w przyszłym kwartale. Zakładany poziom sprzedaży powinien oscylować wokół 200-250 tys. egzemplarzy.
Następny w kolejce jest Sniper: Ghost Warrior 2. Kontynuacja wydanej w 2010 roku pierwszoosobowej strzelaniny, która rozeszła się dotąd w nakładzie przekraczającym 2,5 mln kopii, powinna mieć premierę na przełomie II i III kwartału. Optymistycznie można więc zakładać, że będzie to początek wakacji.
W III kwartale roku zadebiutują jeszcze dwie gry, na których dobrą sprzedaż liczy szefostwo City Interactive. Wojenna strzelanina Enemy Front, tworzona przez rzeszowskie i londyńskie filie firmy, pierwotnie miała ukazać się na wiosnę. W tej chwili bardziej prawdopodobne wydaje się jednak, że będzie to schyłek lata. Wydawca wierzy, że zespołowi deweloperskiemu pod wodzą słynnego Stuarta Blacka uda się zaskoczyć wszystkich przebojem na miarę Sniper: Ghost Warrior. Spore nadzieje pokładane są też w Alien Fear. Kosmiczny FPS powinien osiągnąć sprzedaż na poziomie kilkuset tysięcy egzemplarzy.
Zdajemy sobie sprawę, że niektóre z premier miały być wcześniej. Chcemy jednak wypuszczać jak najlepsze gry i potrzebujemy więcej czasu na ich dopracowanie – przekonuje na łamach Parkietu Marek Tymiński, prezes zarządu firmy City Interactive.

GRYOnline
Gracze
Steam
- Sniper: Ghost Warrior (marka)
- Alien Fear
- CI Games / City Interactive
Komentarze czytelników
Barthez x Legend

S:GW2 - czekają, aż ludzie nasłuchają się o grze na E3?
Cokane Masta Chorąży

2,5 mln pierwszej czesci... ile osob nabierze sie jeszcze raz? Widzac gameplay naprawde mi sie to nie podoba, nawet ten CryEngine nic nie daje. Ale to tylko moje zdanie, w sumie polacy wiec zycze im sukcesow. Moich pieniedzy w kazdym razie nie dostana.