futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 30 października 2011, 16:20

autor: Aleksander Kaczmarek

63% posiadaczy konsoli PS3 zamierza kupić kieszonkową PS Vita

Koncern Sony przeprowadził badania sondażowe obrazujące zainteresowanie konsolą PlayStation Vita. Okazuje się, że 63% posiadaczy PlayStation 3 i 60% właścicieli PlayStation Portable zamierza kupić nowe urządzenie w ciągu 18 miesięcy od jego rynkowej premiery.

Od dwóch tygodni wiadomo, że koncern Sony nie zdąży wypuścić konsoli PlayStation Vita na rynkach amerykańskim i europejskim przed świętami. Graczom spoza Japonii, gdzie premiera nowej platformy planowana jest na 17 grudnia, przyjdzie poczekać do 22 lutego. Jednym z powodów przesunięcia terminu sklepowego debiutu urządzenia jest duże zainteresowanie ze strony potencjalnych nabywców. Chęć zakupu nowej konsolki deklaruje 63% posiadaczy PS3 i 60% właścicieli PSP.

Optymistycznymi wynikami sondaży podzielił się John Koller. W wypowiedzi dla serwisu All Things D szef działu marketingu w Sony Computer Entertainment America wyjawił, że z uwagi na liczbę złożonych zamówień w przedsprzedaży oraz zainteresowanie klientów, w ciągu ostatnich kilku miesięcy produkcja PlayStation Vita znacząco wzrosła. To powinno zapobiec sytuacji, gdy nowa konsola tuż po premierze jest nieosiągalna w sklepach.

- Na własnym przykładzie nauczyliśmy się, by upewnić się, że mamy wystarczająco dużą ilość produktu.

63% posiadaczy konsoli PS3 zamierza kupić kieszonkową PS Vita - ilustracja #1

Koller wspomniał, że nie obawia się konkurencji w postaci Nintendo 3DS czy smartfonów. W jego odczuciu PlayStation Vita to produkt z zupełnie innej półki. Na korzyść nowej platformy przemawia także fakt, że w tej chwili trwają prace nad około setką adresowanych na nią gier. Dzięki temu nabywcy konsoli już na starcie będą mieli solidny wybór tytułów.

Szefostwo Sony ze spokojem podchodzi również do kwestii terminu amerykańskiej i europejskiej premiery urządzenia. Przykład PlayStation Portable dowiódł, że dobre wyniki sprzedaży osiągnąć można także poza sezonem bożonarodzeniowym. Poprzedniczka PlayStation Vita zadebiutowała w Stanach Zjednoczonych w marcu 2005 roku, rozchodząc się w liczbie ponad 1 mln egzemplarzy w ciągu tygodnia od premiery na tamtejszym rynku.