Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 20 lutego 2011, 09:02

autor: Adrian Werner

Risen 2 - pierwsze konkrety i materiały graficzne

Na zeszłorocznych targach gamescom ujawniono, że trwają prace nad kontynuacją cieszącej się dużym uznaniem gry Risen. Teraz wreszcie wypuszczono pierwsze materiały graficzne oraz podzielono się ze światem informacjami na temat tej produkcji.

Na zeszłorocznych targach gamescom ujawniono, że trwają prace nad kontynuacją cieszącej się dużym uznaniem gry Risen. Teraz wreszcie wypuszczono pierwsze materiały graficzne oraz podzielono się ze światem informacjami na temat tej produkcji.

Risen 2 - pierwsze konkrety i materiały graficzne - ilustracja #1

Ponownie wcielimy się w bezimiennego bohatera znanego z pierwszej części. W momencie, gdy rozpoczyna się akcja gry mieszka on w niewielkiej nadmorskiej wiosce znanej, jako Caldera. Wiadomo, że fabuła Risen 2: Dark Waters (bo tak brzmi pełny tytuł) pozwoli nam na odwiedzenie wielu różnych wysp, a na jednej z nich natkniemy się na inkwizytorów. Autorzy obiecują, że scenariusz będzie wyraźnie bardziej skomplikowany niż w pierwowzorze, a nasze wybory skutkować mają znacznie cięższymi konsekwencjami. Podczas przygody spotkamy oczywiście sporo postaci z pierwszej części.

Risen 2 stawia na klimaty pirackie. W grze pojawi się sporo różnorodnych wysp, pomiędzy którymi poruszać się mamy statkiem, choć nie wiadomo czy to my będziemy jego kapitanem. Takie podróże będą zresztą niebezpieczne i nieraz zaatakowani zostaniemy przez zamieszkujące morze potwory. Dostaniemy również możliwość szybkiego transportu pomiędzy lokacjami na lądzie. Same wyspy nie będą do siebie bliźniaczo podobne. Zamiast tego różnić się mają strefami klimatycznymi, atmosferą i potworami. Wśród dostępnego arsenału znajdziemy m.in. broń palną oraz armaty. Wciąż dostępna będzie również magia.

Risen 2 - pierwsze konkrety i materiały graficzne - ilustracja #2

Risen 2 - pierwsze konkrety i materiały graficzne - ilustracja #3

System umiejętności nie ulegnie większym zmianom. Twórcy obiecują ponadto zwiększenie poziomu realizmu. Przykładowo, część skrzyń ma być pusta, lub wypełniona bezwartościowymi śmieciami. Dostępny do zwiedzania świat będzie znacznie większy niż w pierwszym Risen. Możemy ponadto spodziewać się bardziej rozbudowanych zadań do wykonania. Celem twórców jest uniknięcie misji typu „idź na drugi koniec mapy i przynieś przedmiot”.

Jak widać po wypuszczonych screenach wyraźnemu zwiększeniu ulegnie poziom detali, zwłaszcza, jeśli chodzi o twarze. Co więcej, animacja opracowana została w oparciu o technikę Motion Capture. Podczas pobytu na każdej z wysp nie natkniemy się na jakiekolwiek ekrany wczytywania ani na niewidzialne ściany. Postacie niezależne będą mogły dyskutować ze sobą, co da nam okazję do podsłuchiwania i późniejszego wykorzystywania zdobytych tym sposobem informacji. Co ciekawe, tym razem w nocy natkniemy się na zupełnie inne potwory niż za dnia.

Risen 2 - pierwsze konkrety i materiały graficzne - ilustracja #4

Obecnie Risen 2 ukończony jest w 80% i rozpoczęto już nagrywanie ścieżek dialogowych. Uruchomiona została też oficjalna strona gry, choć na razie nie można tam znaleźć nic poza materiałami graficznymi.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej