Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 24 marca 2010, 10:07

autor: Adrian Werner

Fable III oraz Mafia II doczekają się dodatków DLC

W ciągu ostatnich kilku lat wspieranie gier po premierze poprzez wypuszczanie nowych płatnych materiałów DLC stało się standardem naszej branży. Najnowsze wieści wskazują na to, że ścieżką tą podążą także Mafia II oraz Fable III.

W ciągu ostatnich kilku lat wspieranie gier po premierze poprzez wypuszczanie nowych płatnych materiałów DLC stało się standardem naszej branży. Najnowsze wieści wskazują na to, że ścieżką tą podążą także Mafia II oraz Fable III.

Fable III oraz Mafia II doczekają się dodatków DLC - ilustracja #1

Fable III

W wywiadzie dla serwisu bit-tech.net Peter Molyneux podzielił się swoją fascynacją wizji Londynu, jaką można znaleźć w powieściach Charlesa Dickensa. Autor ten był zresztą jednym z pionierów epizodycznej formy opowiadania historii. Większość jego dzieł ukazywała się wpierw w częściach, drukowanych w różnorodnych periodykach i dopiero potem wszystkie zbierane były w jeden tom. Podobnie wyglądać ma to w przypadku Fable III. Po premierze fani będą mogli pobierać dodatkowe epizody, kontynuujące wątek fabularny wersji podstawowej. Co ciekawe, odbywać się to będzie z poziomu samej gry. W świecie najnowszego Fable umieszczone zostaną sklepy, za pomocą których uzyskamy dostęp do nowych materiałów. Molyneux nie chce, by gracze wyrywani byli z fikcyjnego świata tylko po ty, by kupować dodatkowe epizody za pomocą interfejsu Xbox Live.

Fable III oraz Mafia II doczekają się dodatków DLC - ilustracja #2

Mafia II

Jeśli natomiast chodzi o nową Mafię, Denby Grace (producent gry) powiedział serwisowi VG247, że 2K Games jest bardzo zainteresowane wspieraniem tego tytułu dodatkowymi materiałami DLC. Dodał też, że od samego początku Mafia II zaprojektowana została jako wspaniała opowieść single player, przywodząca na myśl najlepsze filmy. Tym samym możliwość wprowadzenia trybu multiplayer nigdy nie była rozważana na serio. Zwłaszcza, że twórcy nie zamierzali doczepiać gry wieloosobowej na siłę. Uznali, że nie ma sensu marnować na to środków, jeśli efekt końcowy nie byłby w stanie osiągnąć poziomu umożliwiającego konkurowanie z Call of Duty, czy innymi podobnymi produkcjami. Materiały DLC natomiast są dobrym alternatywnym sposobem na przedłużanie żywotności gry.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej