Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 20 grudnia 2009, 12:59

autor: Piotr Doroń

Splinter Cell: Conviction bez dedykowanych serwerów

Na temat trybu multiplayer w Tom Clancy’s Splinter Cell: Conviction mogliśmy już przeczytać całkiem sporo. Ubisoft postanowił jednakże wyjaśnić jeszcze kilka technicznych spraw związanych z tą opcją zabawy. Dowiedzieliśmy się w ten sposób, że gra nie będzie korzystać z serwerów dedykowanych, ponieważ nie będzie takiej potrzeby.

Na temat trybu multiplayer w Tom Clancy’s Splinter Cell: Conviction mogliśmy już przeczytać całkiem sporo. Ubisoft postanowił jednakże wyjaśnić jeszcze kilka technicznych spraw związanych z tą opcją zabawy. Dowiedzieliśmy się w ten sposób, że gra nie będzie korzystać z serwerów dedykowanych, ponieważ nie będzie takiej potrzeby.

Splinter Cell: Conviction bez dedykowanych serwerów - ilustracja #1

Wynika to z faktu, że we wszystkich trybach rozgrywki sieciowej jednocześnie zagrać będą mogły tylko dwie osoby. Dotyczy to zarówno kooperacji – stanowiącej wprowadzenie do głównej kampanii dla pojedynczego gracza – jak i Denial Ops, czyli czterech typów wyzwań rozgrywających się na mapach znanych z opcji współpracy.

W zamian twórcy zaproponowali system matchmakingu, który będzie wyszukiwać współgraczy na podstawie kilku zmiennych: wybranego trybu, mapy, poziomu trudności, języka oraz wysokości pingu. W przypadku, gdy nie będziemy w stanie znaleźć godnego rywala lub towarzysza założymy własny mecz bądź skorzystamy z lobby. Nic nie stanie również na przeszkodzie, by uruchomić prywatne spotkanie i zaprosić znajomego.

W ramach gry gromadzone będą szczegółowe statystyki opisujące wyczyny gracza w Denial Ops. Ubisoft uruchomi również specjalny serwis internetowy, który będzie przechowywać kilka dodatkowych informacji na temat sieciowych sukcesów oraz porażek.

Splinter Cell: Conviction zadebiutuje na europejskim rynku w lutym 2010 roku. Produkcja będzie dostępna w wersjach na PC i Xboksa 360. W sprzedaży znajdzie się zarówno edycja standardowa, jak i kolekcjonerska, której skład przedstawiliśmy Wam przed kilkoma dniami.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej