Dlaczego Sam Fisher używa dezodorantu AXE?

Splinter Cell: Chaos Theory został bardzo entuzjastycznie przyjęty przez recenzentów na całym świecie. Można się spodziewać, że pozytywne komentarze i opinie bardzo dobrze wpłyną na poziom sprzedaży tego tytułu. Jak się okazuje, sytuacja ta cieszy nie tylko właścicieli Ubi Softu ale również decydentów w firmach, których część na pierwszy rzut oka ma mało wspólnego z grami komputerowymi...

Michał Bobrowski

Splinter Cell: Chaos Theory został bardzo entuzjastycznie przyjęty przez recenzentów na całym świecie. Można się spodziewać, że pozytywne komentarze i opinie bardzo dobrze wpłyną na poziom sprzedaży tego tytułu. Jak się okazuje, sytuacja ta cieszy nie tylko właścicieli Ubi Softu ale również decydentów w firmach, których część na pierwszy rzut oka ma mało wspólnego z grami komputerowymi...

Sytuacja ta jest związana z faktem, że Splinter Cell: Chaos Theory stanowi kolejny przykład coraz ściślejszej współpracy firm wydawniczych z reklamodawcami w dziedzinie zastosowania product placementu już na etapie tworzenia gry. Dzięki temu Sam Fisher rozwiązując kolejne misje zetknie się m.in. z procesorami firmy AMD, telefonami komórkowymi NOKIA a nawet... dezodorantem firmy AXE.

W opinii obu stron (twórców gry jak i reklamodawców) dzięki temu można osiągnąć obopólną korzyść. Wydawca gry, obok zapewne niemałych korzyści finansowych, poprzez zastosowanie realnych marek produktów otrzymuje szansę na zwiększenie realizmu samej gry. Dla reklamodawców jest to natomiast bardzo efektywna metoda dotarcia do zaplanowanej grupy docelowej (przykładowo - dla AXE grupą docelową są to w tym konkretnym przypadku mężczyźni w wieku 18-34 lata).

Co ważne, jak pokazują doświadczenia z product plamementem w filmach, umiejętne „wplecenie” reklamowanych produktów w fabułę gry prawie całkowicie niweluje negatywny efekt, jaki towarzyszy klasycznym przekazom reklamowym. Tym samym możemy już teraz wysnuć tezę, że w kolejnych „superprodukcjach growych” coraz częściej będziemy się stykać z rzeczywistymi produktami lub usługami.

Tom Clancy's Splinter Cell: Chaos Theory

Tom Clancy's Splinter Cell: Chaos Theory

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 25 marca 2005

Informacje o Grze
8.7

GRYOnline

8.6

Gracze

9.3

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Poradnik: Sid Meier’s Alpha Centauri

Następny
Poradnik: Sid Meier’s Alpha Centauri

Wiosenny dodatek do Zoo Tycoon 2

Poprzedni
Wiosenny dodatek do Zoo Tycoon 2

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl