Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 7 stycznia 2017, 11:26

autor: Adrian Werner

Lock's Quest - powstaje remaster strategii autorów Scribblenauts?

Wszystko wskazuje na to, że znana z Nintendo DS strategia Lock’s Quest, autorstwa znanego z serii Scribblenauts studia 5TH Cell, otrzyma remaster, który ukaże się na pecety oraz konsole Xbox One i PlayStation 4.

Bazy danych agencji zajmujących się przyznawaniem grom kategorii wiekowych od dawna są wyśmienitym źródłem informacji o niezapowiedzianych jeszcze projektach. Najnowszym tego przykładem stała się niemiecka organizacja USK, na której stronie pojawił się opis Lock’s Quest w wersji na Xboxa One, PlayStation 4 i PC.

Lock's Quest - powstaje remaster strategii autorów Scribblenauts? - ilustracja #1

LOCK’S QUEST W SKRÓCIE:

  1. Deweloper: 5TH Cell
  2. Wydawca: THQ
  3. Gatunek: strategia
  4. Platforma: NDS
  5. Data premiery w Europie: 26 września 2008 r.

Wpis został szybko usunięty, ale mleko już się rozlało. Przypomnijmy, że Lock’s Quest to tytuł strategii fantasy, wydanej pierwotnie w 2008 roku na konsolę przenośną Nintendo DS. Natura gry powoduje, że czysta konwersja jest raczej niemożliwa. Produkcja oferowała bowiem bardzo prostą grafikę 2D, a system sterowania opracowano z myślą o niewielkim ekranie w niskiej rozdzielczości. Należy spodziewać się więc, że będzie to raczej remake niż remaster.

Lock’s Quest opracowało studio 5TH Cell, obecnie znane przede wszystkim z popularnej serii Scribblenauts. Cykl ten cieszy się dużym powodzeniem i bez wątpienia wielu jego fanów z przyjemnością sprawdziłoby wcześniejszą grę zespołu.

Przypomnijmy, że akcja Lock’s Quest toczy się w królestwie, które staje na skraju zagłady z powodu ambicji konstruktora imieniem Agonius. Odkrył on sposób ożywiania mechanicznych istot, ale po odmowie zaprzestania badań nad tą materią został wypędzony przez króla. Gra rozpoczyna się, gdy Agonius powraca z armią maszyn. Naszym zadaniem jest powstrzymanie tej inwazji.

Pod względem mechaniki Lock's Quest jest strategią czasu rzeczywistego z silnymi elementami tower defense. Bitwy podzielone są na dwie fazy. W pierwszej z nich otrzymujemy określoną ilość surowców i musimy przed upływem limitu czasowego wznieść odpowiednie struktury defensywne, takie jak mury, wieże, armaty czy pułapki. Następnie rozpoczyna się druga faza, podczas której dowodzimy jednostkami podczas samego starcia.

  1. Oficjalna strona serii

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej