Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 6 stycznia 2017, 13:16

autor: Adrian Werner

Zapowiedziano mod Long War 2 do XCOM 2

Zespół Long War Studios zmienił nazwę na Pavonis Interactive i zapowiedział mod Long War 2 do turowej strategii XCOM 2. Pierwsza część uznawana jest za najlepszą modyfikację, jaka powstała z myślą o XCOM: Enemy Unknown.

Zespół Long War Studios sprawił swoim fanom sporą niespodziankę zapowiadając moda Long War 2, czyli kontynuację kultowego już projektu do turowej strategii XCOM: Enemy Unknown. Jednocześnie autorzy poinformowali, że zmieniają nazwę swojej firmy na Pavonis Interactive.

To logo to jedyny udostępniony na razie materiał graficzny z projektu. - Zapowiedziano mod Long War 2 do XCOM 2 - wiadomość - 2017-01-09
To logo to jedyny udostępniony na razie materiał graficzny z projektu.

Long War 2 powstaje jako darmowa modyfikacja do XCOM 2. Niestety na razie nie wiemy, kiedy możemy spodziewać się premiery tego projektu, ani co on zaoferuje. Autorzy obiecują jednak, że pierwsze konkrety poznamy już wkrótce.

Warto przypomnieć, że w grudniu 2015 roku studio zapowiedziało Terra Invicta, czyli samodzielną i płatną strategię, w której spróbujemy odeprzeć inwazję kosmitów na ziemię. Ten projekt wciąż znajduje się w produkcji i w planach jest uruchomienie w tym roku zbiórki na Kickstarterze, podczas której autorzy zamierzają zgromadzić pieniądze na opracowanie gry.

Screen z pierwszego Long War do XCOM: Enemy Unknown. - Zapowiedziano mod Long War 2 do XCOM 2 - wiadomość - 2017-01-09
Screen z pierwszego Long War do XCOM: Enemy Unknown.

Ujawnienie moda jest zatem zaskoczeniem, gdyż wydawało się, że autorzy przestawili się całkowicie na twórczość komercyjną. W zeszłym roku opracowali oni co prawda kilka modyfikacji do XCOM 2, ale były to bardzo proste projekty, dodające kilka typów uzbrojenia oraz przeciwników.

Oczywiście, jest to zaskoczenie bardzo miłe, gdyż Long War do XCOM: Enemy Unknown to projekt wyjątkowy, znacząco zwiększający atrakcyjność bazowej gry. Wprowadza on masę istotnych zmian, których celem jest kilkukrotne wydłużenie kampanii i wymuszenie na graczach wykonania znacznie większej ilości misji bojowych.

Pierwsze Long War przerabia system rozwoju jednostek, dodaje nowe technologie, umiejętności oraz zdolności psioniczne. Rozbudowuje także moduł przechwytywania statków obcych oraz tryb strategiczny, pozwalając obcym na samodzielne gromadzenie surowców i prowadzenie badań. Zwiększony zostaje też poziom trudności.

Mod jest tak dobry, że część z jego rozwiązań została zaimplementowana przez studio Firaxis przy XCOM 2. Spodziewamy się, że tak jak poprzednik Long War 2 wydłuży rozgrywkę i uczyni ją bardziej dynamiczną, więc jest na co czekać.

  1. Pavonis Interactive - oficjalna strona zespołu
  2. XCOM 2 – oficjalna strona gry
  3. Recenzja gry XCOM 2 - drugie UFO, czyli wróg poznany

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej