Pro-gracze zdecydowanie o CS 2: „nie jest jeszcze gotowy”

CS2

Chociaż do premiery Counter-Strike’a 2 pozostało niewiele czasu, to część esportowców ma wątpliwości czy odświeżona wersja CS-a jest gotowa na rozgrywki na najwyższym poziomie.

Pro-gracze zdecydowanie o CS 2: „nie jest jeszcze gotowy”
Źródło fot. Valve Software
i

Do premiery Counter-Strike’a 2 zostało najprawdopodobniej już tylko kilka dni. Valve, które znane jest z droczenia się z fanami, zateasowało w zeszłym tygodniu, że CS 2 może zadebiutować w środę 27 września.

Wówczas CS 2 wyjdzie z fazy beta-testów i stanie się oficjalną wersją Counter-Strike’a zastępując wysłużonego Global Offensive. Wraz z premierą „dwójki” czeka nas spora zmiana na esportowym podwórku. Wszak pro-gracze, którzy przygotowywali się do technologicznej zmiany warty, będą musieli wcielić w życie wszystkie nowości, których nauczyli się w CS 2 w okresie bety.

Niektórzy profesjonaliści spoglądają sceptycznie na ową przeprowadzkę. Ich zdaniem odświeżony CS wciąż potrzebuje pracy, by móc być wdrożony na profesjonalny poziom.

CS 2 „niegotowy” na pro-scenę

W niedawno opublikowanym przez ESL filmie, kliku profesjonalnych zawodników wypowiedziało się na temat Counter-Strike’a 2 i tego, co przyniesie na zawodowej scenie. Chociaż pozytywy są widoczne, to jednak widać też dużo rezerwy względem nowej odsłony strzelanki Valve.

Największe obiekcje mogliśmy usłyszeć ze strony gracza Virtus.pro, Davida „n0rber7-a” Danielyana:

[CS 2 – dop. red] nie jest gotowy do profesjonalnych rozgrywek. Muszą naprawić wiele rzeczy, ruch postaci, opóźnienie granatów i serwery.

Keith „NAF” Markovic z Teamu Liquid ma z kolei obiekcje odnośnie feelingu strzelania:

Tapowanie i strzelanie seriami było przyjemne, ale spraying [strzelanie full-auto – dop. red] jest zepsuty. Czuć, że nie da rady strzelać w ten sposób, zupełnie jak w Valorancie.

O movemencie wypowiedział się turecki gracz z ekipy Eternal Fire, Ozgur ”woxic" Eker:

Poruszanie się jest bardziej płynne w CS:GO. W CS2 to tak, jakbyś nosił 200-kilogramowy worek na plecach. Dym w smoke’ach też jest inny, można go po prostu „otworzyć”, roznosi się bardziej niż zwykle.

Z kolei Ricky „floppy" Kemery z drużyny Complexity opowiedział o skutkach przerobienia meczów na system MR12 (do 13 wygranych rund).

Lubię MR12, mam wrażenie, że dodatkowe rundy w MR15 są bezużyteczne. W praktyce, jeśli drużyna przeciwna spóźni się pięć minut, a oba teamy wykorzystają przerwę, to nałoży się to na następną rundę, między którymi nie możemy mieć przerwy.

Nie da się ukryć, że zmiany wprowadzone w CS 2 będą wymagały odpowiedniego dopieszczenia, tak by gameplay był odpowiednio płynny i dobrze przystosowany do profesjonalnej sceny. Nie zapominajmy jednak o tym, że CSGO jest grą, która była szlifowana przez ponad dekadę i nic dziwnego, że przyzwyczajeni do tej wersji gry zawodowcy mają obiekcje względem nowej odsłony. Wszystko jest kwestią nawyków.

Więcej na temat:   CS2

Komenda na zmianę ręki w CS2 - wyjaśniamy problem

Komenda na zmianę ręki, to jedna z popularniejszych komend w CS:GO. W tym tekście wyjaśniamy, czy skorzystacie z niej także w CS2.

Komenda na zmianę ręki w CS2 - wyjaśniamy problem

Bind na jumpthrow w CS2 - wyjaśniamy jak go użyć

CS 2 jest już na horyzoncie. Coraz więcej graczy testuje najnowszą wersję strzelanki od Valve, a niektórzy już przygotowują się do profesjonalnego grania. Tu dowiecie się jak ustawić jumpthrow.

Bind na jumpthrow w CS2 - wyjaśniamy jak go użyć

Counter-Strike 2 - lista wszystkich potwierdzonych map

Ekscytacja CS2 jest potężna, a wraz z nią pojawiają się zapytania na jakich mapach będziemy mogli postrzelać. Na szczęście wiemy już o niektórych lokacjach, które trafią do gry.

Counter-Strike 2 - lista wszystkich potwierdzonych map