
Siódmy patch do Baldur’s Gate 3 przyniósł ze sobą oficjalnego Toolkita, pozwalającego graczom na tworzenie i pobieranie modów bez konieczności korzystania z zewnętrznych źródeł. Projekt okazał się ogromnym sukcesem, czego dowodem jest milion pobrań w zaledwie dobę od premiery aktualizacji. To jednak nie wszystko – gracze szybko odblokowali ukryte funkcje narzędzia, a wraz z nimi nowe możliwości.
W efekcie fani już teraz pracują nad nowymi lokacjami, które być może za kilka miesięcy lub lat rozwiną się w pełnoprawne rozszerzenia.
„Jeśli Larian nie da nam DLC, to zrobią to moderzy!”
Użytkownik Reddita znany jako katszenBurger podzielił się mapą wykonaną za pomocą Toolkita z odblokowanymi funkcjami, niedostępnymi w oficjalnej wersji z patcha. Do prezentacji dołączył film przedstawiający zamek z bliższej perspektywy oraz wygląd lokacji we właściwej rozgrywce (w uproszczonej wersji).
Zdaniem autora wpisu, narzędzie z odkrytymi możliwościami jest obiecujące w perspektywie tworzenia customowych kampanii i niewykluczone, że za jakiś czas gracze zaczną tworzyć swoje własne DLC – podobnie jak ma to miejsce wśród społeczności Skyrima. Niektórzy wierzą, że właśnie na tym zależało Larian Studios, które nie ma w planach tworzenia żadnych rozszerzeń do Baldura – bynajmniej nie we współpracy z Hasbro.
Prace mogą potrwać nawet kilka lat
Komentujący już teraz wymieniają lokacje i rzeczy, które chcieliby zobaczyć przy wykorzystaniu narzędzia do modów. Wśród wymarzonych map znalazły się między innymi Górne Miasto, lokacje z pierwszych dwóch Baldurów, a także Avernus – nad którym katszenBurger także pracuje.
Najwięcej głosów zdobyło tutaj jednak fanowskie DLC odtwarzające utrzymaną w klimatach gotyckiego horroru kampanię Ravenloft. Wówczas gracze liczyliby na uwzględnienie postaci wampirzego lorda Strahda von Zarovicha oraz jego królestwa, Barovii. W zależności od planów danego modera, samodzielne tworzenie takiego dodatku mogłoby zająć od roku do nawet dekady – wszystko zależy od tego, ile elementów Ravenloftu zostałoby zachowanych.
Za każdym razem, kiedy widzę wątek o nowym Toolkicie, ktoś wspomina Strahda, dlatego zdziwiłbym się, jeśli ktoś nie zabrałby się zaraz za pracę nad nim.
Mamy przy tym przykre wieści dla miłośników konsol. Jak wyjaśnia katszenBurger w jednym z komentarzy, choć mody na nowe lokacje działają w oficjalnym narzędziu Lariana, pobranie ich wymaga skorzystania z zewnętrznej platformy pokroju Nexus Mods. Co za tym idzie, będą one dostępne wyłącznie dla graczy komputerowych – zakładając, że studio nie odblokuje domyślnie ukrytych opcji w momencie wdrożenia Toolkita na konsole.
Więcej na temat: cRPG Baldur's Gate 3 Mody
Tę postać z Cyberpunka 2077 likwidują niemal wszyscy gracze. Większość nie wie, że jej oszczędzenie ma ciekawe konsekwencje
Zastanówcie się dwa razy zanim pociągniecie za spust. Czarne charaktery z Night City bywają ciekawsze przy bliższym poznaniu.
Tę postać z Cyberpunka 2077 likwidują niemal wszyscy gracze. Większość nie wie, że jej oszczędzenie ma ciekawe konsekwencjeAktor z Kingdom Come: Deliverance 2 z dumą streamował grę na Twitchu. Problem w tym, że całkowicie nie tę wersję, którą powinien
Jeśli chodzi o wtopy i niezamierzony humor, Luke Dale dorównuje swojej postaci z Kingdom Come. Dla nas to przestroga, by pamiętać o aktualizowaniu swoich gier.
Aktor z Kingdom Come: Deliverance 2 z dumą streamował grę na Twitchu. Problem w tym, że całkowicie nie tę wersję, którą powinienJedna z opowieści o Wiedźminie Sapkowskiego doczeka się adaptacji na silniku Dzikiego Gonu. Twórca podzielił się materiałami
Chcielibyście przeżyć historie z kart opowieści na ekranie? Nic straconego. Dzięki pewnemu moderowi już wkrótce będzie to możliwe.
Jedna z opowieści o Wiedźminie Sapkowskiego doczeka się adaptacji na silniku Dzikiego Gonu. Twórca podzielił się materiałami