
Siódmy patch do Baldur’s Gate 3 przyniósł ze sobą oficjalnego Toolkita, pozwalającego graczom na tworzenie i pobieranie modów bez konieczności korzystania z zewnętrznych źródeł. Projekt okazał się ogromnym sukcesem, czego dowodem jest milion pobrań w zaledwie dobę od premiery aktualizacji. To jednak nie wszystko – gracze szybko odblokowali ukryte funkcje narzędzia, a wraz z nimi nowe możliwości.
W efekcie fani już teraz pracują nad nowymi lokacjami, które być może za kilka miesięcy lub lat rozwiną się w pełnoprawne rozszerzenia.
„Jeśli Larian nie da nam DLC, to zrobią to moderzy!”
Użytkownik Reddita znany jako katszenBurger podzielił się mapą wykonaną za pomocą Toolkita z odblokowanymi funkcjami, niedostępnymi w oficjalnej wersji z patcha. Do prezentacji dołączył film przedstawiający zamek z bliższej perspektywy oraz wygląd lokacji we właściwej rozgrywce (w uproszczonej wersji).
Zdaniem autora wpisu, narzędzie z odkrytymi możliwościami jest obiecujące w perspektywie tworzenia customowych kampanii i niewykluczone, że za jakiś czas gracze zaczną tworzyć swoje własne DLC – podobnie jak ma to miejsce wśród społeczności Skyrima. Niektórzy wierzą, że właśnie na tym zależało Larian Studios, które nie ma w planach tworzenia żadnych rozszerzeń do Baldura – bynajmniej nie we współpracy z Hasbro.
Prace mogą potrwać nawet kilka lat
Komentujący już teraz wymieniają lokacje i rzeczy, które chcieliby zobaczyć przy wykorzystaniu narzędzia do modów. Wśród wymarzonych map znalazły się między innymi Górne Miasto, lokacje z pierwszych dwóch Baldurów, a także Avernus – nad którym katszenBurger także pracuje.
Najwięcej głosów zdobyło tutaj jednak fanowskie DLC odtwarzające utrzymaną w klimatach gotyckiego horroru kampanię Ravenloft. Wówczas gracze liczyliby na uwzględnienie postaci wampirzego lorda Strahda von Zarovicha oraz jego królestwa, Barovii. W zależności od planów danego modera, samodzielne tworzenie takiego dodatku mogłoby zająć od roku do nawet dekady – wszystko zależy od tego, ile elementów Ravenloftu zostałoby zachowanych.
Za każdym razem, kiedy widzę wątek o nowym Toolkicie, ktoś wspomina Strahda, dlatego zdziwiłbym się, jeśli ktoś nie zabrałby się zaraz za pracę nad nim.
Mamy przy tym przykre wieści dla miłośników konsol. Jak wyjaśnia katszenBurger w jednym z komentarzy, choć mody na nowe lokacje działają w oficjalnym narzędziu Lariana, pobranie ich wymaga skorzystania z zewnętrznej platformy pokroju Nexus Mods. Co za tym idzie, będą one dostępne wyłącznie dla graczy komputerowych – zakładając, że studio nie odblokuje domyślnie ukrytych opcji w momencie wdrożenia Toolkita na konsole.
Więcej na temat: cRPG Baldur's Gate 3 Mody
Phantom Liberty rozwinęło najbardziej tajemniczego questa z Cyberpunka 2077, choć mało kto to zauważył. Wiemy co zrobił Peralez
Konsekwencje jednego zadania z Cyberpunka 2077 wyszły na jaw dopiero po pewnym czasie i w zależności od podjętej decyzji, mogą być drastyczne w skutkach, ale mało zdaje sobie z tego sprawę.
Phantom Liberty rozwinęło najbardziej tajemniczego questa z Cyberpunka 2077, choć mało kto to zauważył. Wiemy co zrobił Peralez„BioWare to teraz studio od Mass Effecta”. Weteran studia uważa, że to koniec BioWare jako firmy tworzącej wiele różnych gier
W jakich barwach maluje się przyszłość BioWare? Sądząc po ostatniej wypowiedzi Marka Darrah – w dość jednolitych.
„BioWare to teraz studio od Mass Effecta”. Weteran studia uważa, że to koniec BioWare jako firmy tworzącej wiele różnych gierModer przywrócił wyciętą zawartość Baldur's Gate 3. Teraz jeden z napotkanych bohaterów spełni swoją obietnicę
W BG3 znajdziemy sporo pozornie niedokończonych wątków. Na szczęście społeczność moderów czuwa – kolejny fragment, który w końcu może doczekać się konkluzji, to los jednego ze Zhentarimów.
Moder przywrócił wyciętą zawartość Baldur's Gate 3. Teraz jeden z napotkanych bohaterów spełni swoją obietnicę