Gracze odblokowali ukryte możliwości Toolkita do Baldur's Gate 3. To może oznaczać tworzenie fanowskich misji i kampanii

Jak uszczęśliwić cały fandom? Dać im do ręki działające narzędzie modowania i nielimitowane możliwości spełniania marzeń.

Gracze odblokowali ukryte możliwości Toolkita do Baldur's Gate 3. To może oznaczać tworzenie fanowskich misji i kampanii
Źródło fot. Larian Studios
i

Menadżer modów w Baldur’s Gate 3 stał się z dnia na dzień hitem. Gracze pobrali i wypróbowali już astronomiczne ilości modyfikacji, ale zabawa tak naprawdę dopiero się zaczęła – społeczność zdążyła się już zorientować o potencjale oficjalnego narzędzia do modowania - Toolkita. Okazało się, że możliwości są niemal nieskończone, więc naturalnie wyobraźnia fanów poszła w ruch.

„Będziemy grać w tę grę do końca życia”

Wszystko zaczęło się od moda BG3 Toolkit Unlocked, który pozwolił graczom na korzystanie z eksperymentalnych, zablokowanych na etapie premiery funkcji Toolkita. To przede wszystkim możliwość edytowania nowych poziomów i kampanii, co w teorii daje możliwość tworzenia fanowskich DLC z oryginalnymi ścieżkami questowymi i fabułą.

W praktyce cały proces jest znacznie bardziej skomplikowany. Na możliwości tworzenia modów nałożone są ograniczenia, które były pierwotnie powodem zablokowania tych narzędzi. Oficjalnym problemem było zachowanie modów na konsoli, ale jak zauważył jeden z graczy w komentarzu pod modyfikacją:

Na konsolach są ograniczenia dotyczące rodzaju modów, które są dozwolone – to jest powód, który podało Larian. Ale skoro i tak wszystkie mody muszą być zatwierdzone, aby mogły być dostępne na konsolach, nie rozumiem, dlaczego te funkcje nie miałyby być odblokowane na PC.

- kissmycas

Sam fakt istnienia tych funkcji sugeruje, że studio naprawdę chce dać fanom wolną rękę w tworzeniu wymarzonej zawartości. Być może to jednak tylko kwestia niedopracowania niektórych narzędzi (niektóre z nich nie działają właściwie i gracze zgłaszają to w komentarzach pod modem).

Pomijając kwestię oryginalnych pomysłów, już teraz fani wyobrażają sobie nowe zadania i kampanie oparte na wyciętej z gry w procesie produkcji zawartości – a tej jest mnóstwo. To tylko potwierdza, jak ogromne możliwości niesie za sobą Toolkit. Mowa tu w szczególności o dodatkowych obszarach do eksploracji, np. o drugiej z Wież Wschodzącego Księżyca. Pojawiają się też pomysły stworzenia remake’ów dwóch poprzednich części Baldur’s Gate na silniku trójki.

Na tym etapie jest już jasne dla wszystkich, że gra jest przebojem i długo jeszcze nim pozostanie. To dopiero początek historii z oficjalnym modowaniem w Baldur’s Gate 3. Fani mogą liczyć na wsparcie twórców, a my nie możemy się doczekać, aż zobaczymy ich pomysły w praktyce.

Więcej na temat:   cRPG   Baldur's Gate 3   Mody

Jedna z opowieści o Wiedźminie Sapkowskiego doczeka się adaptacji na silniku Dzikiego Gonu. Twórca podzielił się materiałami

Chcielibyście przeżyć historie z kart opowieści na ekranie? Nic straconego. Dzięki pewnemu moderowi już wkrótce będzie to możliwe.

Jedna z opowieści o Wiedźminie Sapkowskiego doczeka się adaptacji na silniku Dzikiego Gonu. Twórca podzielił się materiałami

Nieoczywisty sojusznik znacznie ułatwia finałową bitwę w Baldur's Gate 3, ale trzeba za to zapłacić sporą cenę

Pewne powiedzenie głosi, że wróg mojego wroga jest moim przyjacielem. Właśnie w takich ramach mieści się relacja między protagonistą a pewną przeciwniczką z BG3.

Nieoczywisty sojusznik znacznie ułatwia finałową bitwę w Baldur's Gate 3, ale trzeba za to zapłacić sporą cenę

Patch 8 do Baldur's Gate 3 odblokowuje kolejne zakończenia, które mogą przypaść do gustu najbardziej chaotycznym graczom

Zbliża się premiera ósmego Patcha do BG3, a tam w prezencie od twórców - nowy wymiar niegodziwości. Czy są tu jacyś zwolennicy „chaotycznego zła”?

Patch 8 do Baldur's Gate 3 odblokowuje kolejne zakończenia, które mogą przypaść do gustu najbardziej chaotycznym graczom