Streamer wysługuje się fanami, by nakręcić sprzedaż swoich produktów

Jeżeli uważacie, że w Polsce produkty sprzedawane przez youtuberów to przesada, warto spojrzeć co dzieje się za oceanem. W USA topowy twórca swoim kontrowersyjnym marketingiem zdziwił chyba wszystkich.

Streamer wysługuje się fanami, by nakręcić sprzedaż swoich produktów
Źródło fot. Twitter
i

Przeróżne produkty wprowadzane na rynek przez influencerów i sygnowane ich wizerunkami stały się od jakiegoś czasu normą w naszym kraju. W sklepach możemy dostać płatki czy nawet bezalkoholowe szampany od internetowych idoli nastolatków. Naturalnie trend ten nie narodził się w Polsce, a pochodzi, jak prawie wszystko co dotyczy internetowej popkultury, z USA.

Tam pomysł ten rozwinął się jeszcze intensywniej, a marketing prowadzony przez influencerów jest bardziej bezpośredni. Świadczy o tym doskonale kontrowersyjne zachowanie MrBeasta w związku ze swoimi produktami.

Ambicje popularnego twórcy

Twórca ten może poszczycić się imponującą liczbą subskrybentów na swoim kanale YouTube. MrBeast przyciągnął do siebie ponad 136 milionów osób. Nic dziwnego zatem, że Amerykanin postanowił pójść za ciosem i podobnie jak inni influencerzy, na przykład Logan Paul, stworzyć własną markę.

Youtuber uruchomił ją niedawno pod nazwą o Feastables. MrBeast postawił na batony i to właśnie pod tym szyldem można je kupić w bardzo popularnej w USA sieci sklepów Wallmart.

Mobilizacja fanów

Influencer postawił na intensywny i bezpośrednio skierowany do odbiorców przekaz marketingowy. Chcąc wzbudzić wśród fanów poczucie solidarności i swego rodzaju wspólnoty, MrBeast poprosił na swoim Twitterze widzów o porządkowanie wystaw i odpowiednie układanie batonów na półkach w przypadku, gdyby leżały “bez ładu i składu”.

Twórca zapewnił we wpisie, że prośba jest tymczasowa, gdyż pracuje nad stałym zespołem, który będzie zajmować się tą kwestią.

Zachęta do sabotażu

Ambicja i chęć jak największego zysku popchnęła MrBeasta również do kontrowersyjnych pomysłów. Youtuber, również na Twitterze, 3 marca delikatnie zasugerował swoim fanom, że gdyby udało im się przenieść konkurencyjne batony marki Hershey’s, zostawiając tym samym więcej miejsca jego produktowi... nie narzekałby.

Taki pomysł sabotowania innego producenta spotkał się najwidoczniej z negatywnym przyjęciem, gdyż MrBeast szybko usunął swój post.

W Polsce spokój

Tak bezpośredni marketing angażujący fanów w porządkowanie batonów na półkach i przesuwanie w kąt produktów konkurencji to coś, czego nie widzi się w polskim świecie influencerskim. Kto wie jednak, czy taki agresywny sposób reklamowania nie przyjmie się za jakiś czas “na tej ziemi, pod tym niebem”. Wszak sam pomysł wprowadzania produktów sygnowanych wizerunkami internetowych celebrytów przybył właśnie zza oceanu. Pozostaje jedynie czekać.

Więcej na temat:   rozrywka

Pierwszy odcinek Fallouta obejrzycie za darmo z ulubionymi streamerami na Twitchu. Wśród nich znajdziecie chociażby Shrouda

Możecie nie tylko wesprzeć ulubionych twórców, ale także przekonać się, czy adaptacja od Amazon Prime jest warta świeczki.

Pierwszy odcinek Fallouta obejrzycie za darmo z ulubionymi streamerami na Twitchu. Wśród nich znajdziecie chociażby Shrouda

Największa afera polskiego YouTube, wyjaśniamy o co chodzi w Pandora Gate [Aktualizacja]

Od ponad tygodnia polscy internauci żyją prawdopodobnie największą w historii influencerską aferą. Ostatni materiał Sylwestra Wardęgi dostarczył masy dowodów, a sam twórca zapowiada, że najlepsze, a raczej najgorsze dopiero przed nami.

Największa afera polskiego YouTube, wyjaśniamy o co chodzi w Pandora Gate [Aktualizacja]

YouTube coraz mocniej ogranicza twórców, nowe zasady są absurdalne

Obostrzenia wprowadzane przez YouTube często wpływają na twórców i ich content. Niedawny problem irlandzkiego youtubera jest kolejnym przykrym przypadkiem, w którym platforma ogranicza wolność wypowiedzi w zamieszczanych materiałach.

YouTube coraz mocniej ogranicza twórców, nowe zasady są absurdalne