Wiele dyskutuje się o Counter-Strike 2, ale jeden z aspektów rozgrywki był rzadko poruszany. Chodzi mianowicie o bomby i zwiększone obrażenia po jej detonacji na mapach – tę sprawę dobrze wyjaśnił gracz, który podzielił się swoim filmem na subreddicie GlobalOffensive.
CS 2 – bomba o wiele groźniejsza
Wielu graczy CS-a nie raz podkładało bomby i szybko uciekało z obszaru objętego skutkami detonacji. Cóż, w CS 2 trzeba będzie poruszać się o wiele sprawniej, aby uniknąć śmierci, ponieważ twórcy znacznie zwiększyli obrażenia oraz zasięg oddziaływania fali uderzeniowej po wybuchu.
Na te zmiany uwagę zwrócił użytkownik Reddita, 4kJacky. W nieco ponad trzyminutowym materiale porównał obrażenia graczy w Counter-Strike: Global Offensive oraz w nadchodzącym CS 2.
Należy zaznaczyć, że bomba na każdej mapie w CS ma określony przez twórców „damage”, czyli liczbę odbieranego hp, oraz „radius” – zasięg oddziaływania fali uderzeniowej po wybuchu. Na powyższym materiale widać, jak bardzo zwiększą się te wartości w nowej odsłonie popularnej strzelanki.
Dla przykładu można przytoczyć mapę Overpass:
- CS:GO – damage: 500 HP / radius: 1750 metrów;
- CS 2 – damage: 650 HP / radius: 2275 metrów.
Oznacza to, że tam, gdzie do tej pory gracz mógł przetrwać wybuch, tracąc tylko małą część życia, teraz może zginąć. Nie będzie to dotyczyło jednak wszystkich map; liczby „damage” i „radius” z CS:GO pozostaną takie same w CS 2 m.in. na Dust 2, Ancient czy Anubis.
Niewątpliwie zmiany te wpłyną jednak na styl grania. Wraz z nadejściem „dwójki” trzeba będzie na nowo opracować taktykę, która zapewni przetrwanie wybuchu. Nie musi to oczywiście być zła wiadomość – większy zasięg oddziaływania wybuchu zmusi graczy do znalezienia nowych, bezpiecznych kryjówek i rezygnacji z przyzwyczajeń.
Gracze nie do końca zadowoleni
W komentarzach pod zamieszczonym materiałem można spotkać się z mieszanym odbiorem zmian wprowadzonych przez Valve. Jeden z graczy zauważa, że aby w ogóle nie doznać obrażeń na jednej z map, trzeba będzie szybko powrócić na respawn CT/T.
Mam wrażenie, że trochę przesadzili (twórcy – red.). Zwłaszcza w przypadku Nuke'a – to szaleństwo, że musisz przejść całą drogę do respawnu T/CT, aby nie odnieść żadnych obrażeń od bomby podłożonej na A.
– Notladub
Inny także przywołuje przykład mapy Nuke, aby wyrazić swoją opinię.
Bomba, która wyrządza ci szkody przez ściany lub całą pieprzoną podłogę na Nuke, nie niszcząc niczego innego, jest głupia.
– EdziePro
Przypomnijmy, że pierwotnie Valve zapowiedziało wydanie CS 2 latem. Powoli zbliżamy się do jego końca, więc premiera gry powinna znajdować się tuż za rogiem. Być może nastąpi ona we wrześniu, ale należy czekać na oficjalne ogłoszenie od twórców.
Więcej na temat: CS2
Bind na jumpthrow w CS2 - wyjaśniamy jak go użyć
CS 2 jest już na horyzoncie. Coraz więcej graczy testuje najnowszą wersję strzelanki od Valve, a niektórzy już przygotowują się do profesjonalnego grania. Tu dowiecie się jak ustawić jumpthrow.
Bind na jumpthrow w CS2 - wyjaśniamy jak go użyćKomenda na zmianę ręki w CS2 - wyjaśniamy problem
Komenda na zmianę ręki, to jedna z popularniejszych komend w CS:GO. W tym tekście wyjaśniamy, czy skorzystacie z niej także w CS2.
Komenda na zmianę ręki w CS2 - wyjaśniamy problemCounter-Strike 2 - lista wszystkich potwierdzonych map
Ekscytacja CS2 jest potężna, a wraz z nią pojawiają się zapytania na jakich mapach będziemy mogli postrzelać. Na szczęście wiemy już o niektórych lokacjach, które trafią do gry.
Counter-Strike 2 - lista wszystkich potwierdzonych map