Automatony w Helldivers 2 rozpoczynają wielką inwazję na przestrzeń Super Ziemi. Niestety gracze nadal nie lubią przeciwko nim grać

Są takie tereny, na które żaden żołnierz Super Ziemi nie chce się zapuszczać. Nie zachęca nawet ukłon w stronę frakcji z jedynki.

Automatony w Helldivers 2 rozpoczynają wielką inwazję na przestrzeń Super Ziemi. Niestety gracze nadal nie lubią przeciwko nim grać
Źródło fot. Arrowhead Game Studios
i

W Helldivers 2 istnieje coś mechanika Major Orders, czyli swojego rodzaju społecznościowe misje główne motywujące graczy do wykonywania poszczególnych poleceń. Bądź co bądź, od ich powodzenia zależy lore świata przedstawionego, dlatego warto niekiedy posłuchać mistrza gry i przyczynić się do słusznej sprawy.

Czasami jest to dla deweloperów okazja do wykorzystania mniej popularnych lokacji, przy czym łatwo w ten sposób zniechęcić część fanów.

Nadchodzi cybernetyczna inwazja

26 marca gracze Helldivers 2 otrzymali nowy rozkaz dotyczący systemu Troost, który znajduje się pod kontrolą Automatonów. Roboty zaprogramowane do siania chaosu i zniszczenia chcą bowiem wdrożyć plan znany jako „Odzyskanie” (ang. The Reclamation) i to właśnie podbijając tę planetę możemy dowiedzieć się o co dokładnie im chodzi.

Zgodnie z najpowszechniejszą teorią, celem Automatonów ma być odbicie Cyberstanu, a co za tym idzie – wyzwolenie Cyborgów. Mowa tu o znanej z pierwszej odsłony Helldivers frakcji terrorystów, którzy opuścili Super Ziemię, sprzeciwiając się „wypranym” cywilom. Zakładając, że gracze mają rację, byłby to zgrabny ukłon w stronę jedynki i jednocześnie przełomowy moment dla dwójki.

Wszystko pięknie, tylko po co te roboty?

O ile nawiązania do poprzedniej wersji gry są zawsze mile widziane, tak gracze niezbyt pozytywnie zapatrują się na misję z Automatonami w roli głównej. Jeden z poprzednich wątków na redditowym forum poruszał nawet tę problematyczną kwestię.

Chyba wszyscy zauważyliśmy, że 75% graczy nie idzie na front walki z botami. Samemu lepiej mi się walczy z robakami (…). Arrowhead najwyraźniej jest tego świadom, skoro nie dostaliśmy żadnego Major Ordera z botami od czasów Tien Kwan (gdzie obiecano nam mechy zwisające jak marchewki) i kampanii defensywnej podczas Hellish 2 Week. Wydaje mi się, że te misje są prawie niemożliwe dla większości graczy, co odbiło się na motywacji do odwiedzania planet z botami.

- Praise_the_Tsun

Źródło: Arrowhead Game Studios - Automatony w Helldivers 2 rozpoczynają wielką inwazję na przestrzeń Super Ziemi. Niestety gracze nadal nie lubią przeciwko nim grać - wiadomość - 2024-03-28
Źródło: Arrowhead Game Studios

Obecnie boty są uważane przez graczy za frustrujących i zbyt mocnych przeciwników, którzy bez problemu potrafią zabić żołnierza Super Ziemi jednym ciosem. Automatony zadają spore obrażenia niezależnie od dystansu czy przeszkód stojących im na drodze – to z kolei sprawia, że fani chętniej sięgają po planety z insektami.

To zbyt wiele dla przeciętnego gracza nawet na niższych poziomach trudności. Spam atakami rakietowymi jest zbyt uciążliwy. Wyobraźcie sobie, że macie tyle samo stalkerów podczas misji z robakami. A skoro już mowa o wywoływanym [przez boty] stresie, to reszta członków drużyny robi się markotna i niezbyt fajna do grania.

- Turbulent-Resist-442

Według autora wpisu, deweloperzy najpewniej spędzali ostatnie tygodnie na dopracowywaniu botów, by przedstawić ich nową odsłonę w kolejnej misji fabularnej. Szczerze mamy nadzieję, że tak będzie – albowiem na chwilę obecną społeczność graczy wierzy, że zadanie z Automatonami będzie przykładem „obowiązkowej fabularnej porażki”.

Więcej na temat:   Różności   Helldivers 2

Zgubił arkusz naklejek do modelu latarni morskiej LEGO. Obsługa klienta odpowiedziała mu w najlepszy możliwy sposób

Morska załoga nie mogłaby przecież zostawić towarzysza w potrzebie, prawda? Zwłaszcza jeśli na szali ważą się losy całego zestawu.

Zgubił arkusz naklejek do modelu latarni morskiej LEGO. Obsługa klienta odpowiedziała mu w najlepszy możliwy sposób

Arrowhead przestrzega graczy Helldivers 2, by ci nie nękali graczy z niebieską zbroją, którzy robią za sprzedawców jogurtów

Do czego może doprowadzić zazdrość w grze wideo? Do kuriozalnej sytuacji, w której podczas kooperacyjnej rozgrywki gracze zabijają się nawzajem. Twórcy Helldivers 2 apelują do graczy o rozwagę.

Arrowhead przestrzega graczy Helldivers 2, by ci nie nękali graczy z niebieską zbroją, którzy robią za sprzedawców jogurtów

Ojciec doprowadza swoją córkę do płaczu, ponieważ musi jej wyjaśnić, dlaczego nie może już „śnić” w Animal Crossing - Nintendo wyłączyło serwery

Zmiany wprowadzone przez producentów wprowadzają w rozpacz także najmłodszych graczy.

Ojciec doprowadza swoją córkę do płaczu, ponieważ musi jej wyjaśnić, dlaczego nie może już „śnić” w Animal Crossing - Nintendo wyłączyło serwery