Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Data premiery pełnej wersji spadkobiercy Hexen 2

02.10.2023 11:20
Dead Men
1
Dead Men
178
Senator

cenę gry i tak już podniesiono dwukrotnie.

02.10.2023 11:46
Marder
2
odpowiedz
5 odpowiedzi
Marder
254
Senator

Wszystko fajnie tylko dlaczego ten Graven wygląda jak Hexen z przed 25 lat? Gra wyszła w złotej erze gatunku FPP i wprowadzała kolejne nowe ciekawe pomysły i klimat. Dziś chętnie bym w coś takiego zagrał ale to nie musi być pikseloza na ekranie. Dziś wielu twórców myśli że jak robi grę w stylu retro to muszą być wielkie piksele na ekranie. Tak to wyglądało wtedy bo taka była technologia a nie dlatego że to się wszystkim podobało.

02.10.2023 12:25
misterŁŁ
2.1
misterŁŁ
83
Generał

hej lepsze niż rozmazana kupa jakim były wtedy filtry tekstur.

Po za tym są tacy, którzy lubią tą "pikselozę", mimo braku nostalgii do tego bo nie było ich na świecie lub byli za mali do grania.

Urodziłem się miesiąc po Quake'u i dopiero po dwóch dekadach zagrałem i polubiłem.

02.10.2023 12:29
Marder
2.2
Marder
254
Senator

Po to właśnie zaczęto stosować różne techniki żeby te piksle maskować gdy zbliżyłeś się do obiektu. A dziś komuś się wydaje że to było fajne hehe.

02.10.2023 14:45
misterŁŁ
2.3
misterŁŁ
83
Generał

Nie, głównie zwiększano rozdzielczość tekstur

A dziś komuś się wydaje że to było fajne - Wielu się to podoba (nawet osobom, które wtedy nie było ich na świecie ) i jest to lepsza niż rozmazana kupa (patrz64) czy domyślenie tekstury pierwszego Half-life.

Nie bez powodu gram w Doom'a (Nie mylić z "Re"Doom'em z 2016) bez tych beznadziejnych filtrów

02.10.2023 15:33
Marder
2.4
Marder
254
Senator

Pewnie dlatego że wyrosłeś na wypasionej grafice często zbliżonej do rzeczywistość która już Ci się przejadła to w ramach odskoczni szukasz jakiś innych wynalazków. Zapewniam Cię że jak na rynku pojawiła się karta 3Dfx Voodoo 2 to był to szczyt marzeń każdego gracza a piękna pozbawiona pikseli grafika śniła się ludziom po nocach.

02.10.2023 17:29
2.5
zanonimizowany768165
119
Legend

Spodziewałeś się grafiki na poziomie produktów AAA? Nie ten budżet i zasoby... rynek indie oraz pseudoretro rządzi się swoimi prawami.
Choć mnie też irytuje pixeloza bo czasem twórcy przekombinowują ze stylem.

02.10.2023 14:59
Wiedźmin
3
odpowiedz
1 odpowiedź
Wiedźmin
42
Legend

Fajnie, że powstawają takie gry inspirowane wybitnymi klasykami.

Graven - spadkobierca Hexen 2
Gloomwood - inspirowane Thief 1 i 2
Core Decay - kopiujące z System Shocków i Deus Ex 1
Phantom Fury - inspirowane pierwotną wizją Duke Nukem Forever z 2001, która została jak wiemy skasowana i zastąpiona czymś mniej ambitnym co wyszło w 2011 roku

Jednakże też nie do końca rozumiem czemu te gry, które wyjdą w 2024 roku stylizowane są na lata 90', gdy te wybitne klasyki z których czerpią garściami graficznie wyglądały dobrze na swoje czasy i nikt je nie przerabiał na lata 70' tylko starali się wyciskać max na ile pozwalał silnik i umiejętności. Zawsze grafika była czymś ważnym co miało przyciągać, a ta obecna moda na staroświecką oprawę jest zdumiewająca. Chyba, by celowo wywołać sentyment w starszych graczach, ale zawężając tym samym grono młodszych odbiorców, które nie zakupi gry z tak przestarzałą grafiką.

post wyedytowany przez Wiedźmin 2023-10-02 15:15:59
02.10.2023 15:36
Marder
3.1
Marder
254
Senator

Fajnie tylko szkoda że ciężko im doścignąć oryginały. Taki Gloomwood przegrywa z fanmisjami do T1 i T2 które są wciąż robione przez graczy i to tyle lat po premierze tej legendarnej skradanki.

Wiadomość Data premiery pełnej wersji spadkobiercy Hexen 2