Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Atlas Fallen - poradnik do gry

Atlas Fallen - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Atlas Fallen: Wszyscy bossowie Atlas Fallen - poradnik, porady

W Atlas Fallen natkniecie się na szereg różnorodnych przeciwników. Na tej stronie poradnika znajdziecie opisy wszystkich bossów w grze. Znajdziecie tu elitarne mniejsze demony, elitarne wielkie demony i elitarne ogromne demony.

Ostatnia aktualizacja: 11 sierpnia 2023

Podczas przechodzenia gry Atlas Fallen jednym z Waszych głównych zadań będzie pokonywanie napotkanych po drodze bossów. Są ich trzy rodzaje: elitarne mniejsze demony, elitarne wielkie demony i elitarne ogromne demony. Poniżej znajdziecie pełną listę wszystkich demonów, wraz z opisami i poradami do walki z nimi.

Devorur

Devorur, zwany czerwoną bestią pustyni, to wyewoluowana postać Pożeracza - Atlas Fallen: Wszyscy bossowie - Atlas Fallen - poradnik do gry

Devorur, zwany czerwoną bestią pustyni, to wyewoluowana postać Pożeracza. Tego demona znajdziecie we wschodniej części Podziemi Bastengaru - jest to jedyny elitarny wróg przebywający w tym regionie.

Bossowi towarzyszą Pożeracze i powinniście zająć się tymi potworami w pierwszej kolejności. Devorur bowiem leczy się dzięki nim.

Podczas walki elitarny demon będzie tworzyć kolce na ziemi wokół siebie. Wtedy oddalcie się od niego lub nie przerywając zadawania obrażeń skoczcie nad przeszkodą. Trzymanie się na dystans przez cały czas nie jest najlepszą taktyką, gdyż Devorur często doskakuje do bohatera i go rani. Mając na uwadze ten fakt do walki możecie wykorzystać piaskową pięść.

Po pokonaniu Devorura otrzymacie Kamień Esencji o nazwie "żwawa generacja":

  1. jest to umiejętność stopnia drugiego;
  2. dzięki niej gracz zyskuje ochronę od kolejnego ataku wysysającego impet - zamiast tego impet się generuje.
  3. gdy ta umiejętność jest aktywna, ogólne generowanie impetu zostaje zmniejszone.

Veilur

Veilur znajduje się w północnej części Dzikich Ostępów, na południowy-zachód od Lithesty - Atlas Fallen: Wszyscy bossowie - Atlas Fallen - poradnik do gry

Veilur znajduje się w północnej części Dzikich Ostępów, na południowy-zachód od Lithesty. To demon, który ma osiągniętą umiejętność kamuflażu do perfekcji, w trakcie walki musicie więc być czujni, gdyż może nagle zniknąć.

Temu bossowi towarzyszą Przebijacze. Te latające stwory nie stanowią wielkiego zagrożenia, więc nie musicie skupiać się na ich zabijaniu, jeśli nie potrzebujecie impetu lub zdrowia.

Veilur często turla się, po czym wykonuje atak. Potrafi się też teleportować. Jego ataki są jednak łatwe do sparowania.

Kiedy pokonacie Veilura, otrzymacie Kamień Esencji "brawurowy gniew":

  1. to bonus trzeciego stopnia;
  2. drastycznie zwiększa on zadawane obrażenia;
  3. sprawi jednak, że ataki wrogów będą bardziej odrzucać.

Orbitur

Latający Orbitur znajduje się we wschodniej części Dzikich Ostępów, niedaleko Niebiańskiej Kapliczki - Atlas Fallen: Wszyscy bossowie - Atlas Fallen - poradnik do gry

Latający Orbitur znajduje się we wschodniej części Dzikich Ostępów, niedaleko Niebiańskiej Kapliczki. To bardzo szybki i mobilny demon, który używa wyłącznie ataków dystansowych. Podczas starcia z nim musicie wykazać się zwinnością, żeby móc uniknąć jego pocisków. Najbardziej uważajcie na wybuchające kule wypuszczane przez Orbitura.

Boss stale wytwarza swoje klony, które dysponują wszystkimi jego ruchami. Da się je bardzo łatwo pokonać - giną praktycznie po jednym uderzeniu - ale jeśli stracicie prawdziwego Orbitura z oczu, to odróżnienie kopii będzie praktycznie niemożliwe. Starajcie się więc ciągle być przy "oryginale" i go atakować.

Temu elitarnemu demonowi może towarzyszyć Nurek. Podczas walki będzie niepotrzebnym utrudnieniem, dlatego po oddaleniu się od Orbitura (aby nie dosięgnęły Was łatwo jego dystansowe ataki) zabijcie Nurka.

Za pokonanie opisywanego bossa otrzymacie "żmudną generację":

  1. jest to bonus stopnia drugiego;
  2. bardzo mocno zwiększa on generowanie impetu;
  3. jeśli jest wyposażony i nie macie pełnego zdrowia, nie będziecie w ogóle generować impetu.

Scrimmur

Scrimmur znajduje się w południowej części lokacji Caladrias - Atlas Fallen: Wszyscy bossowie - Atlas Fallen - poradnik do gry

Scrimmur znajduje się w południowej części lokacji Caladrias. Jest stróżem Wieży Strażniczej, a więc po jego pokonaniu odsłonicie część mapy i będziecie mogli wejść do zapieczętowanych wcześniej miejsc.

Zanim rozpoczniecie walkę ze Scrimmurem, musicie pozbyć się Przebijaczy. Kiedy elitarny demon się w końcu ukaże, stworzy swoje piaskowe klony. Można ich pokonać i warto to robić w celu odzyskania impetu i zdrowia.

Boss może nurkować pod ziemią i wyskoczyć w innym miejscu, aby od razu zaatakować - widać, gdzie nastąpi jego wynurzenie po niebieskim podłożu. Scrimmur bije ogonem lub strzela pojedynczymi pociskami, jego ataki są łatwe do ominięcia.

Kiedy pokonacie tego elitarnego demona, otrzymacie Kamień Esencji o nazwie "niestabilna generacja":

  1. to bonus stopnia pierwszego;
  2. drastycznie zwiększa generowanie impetu;
  3. gracz traci jednak przez niego małą ilość impetu za każdym razem, kiedy otrzymuje cios.

Gashur

Aby stoczyć walkę z Gashurem udajcie się do północnej części Caladrias - Atlas Fallen: Wszyscy bossowie - Atlas Fallen - poradnik do gry

Aby stoczyć walkę z Gashurem udajcie się do północnej części Caladrias. Ten elitarny demon ma bardzo dużo zdrowia, więc szykujcie się na nieco dłuższą potyczkę.

Gashurowi towarzyszą Przebijacze, które warto pokonywać w celu odzyskiwania ładunków bożka. Możecie bowiem doznać sporych obrażeń walcząc z bossem - często będzie on zachowywał dystans tylko po to, aby zacząć rzucać w bohatera ogromnymi kamieniami. Oprócz tego Gashur atakuje poprzez szarżę.

Pamiętajcie, aby nie atakować tego bossa z przodu - dzięki ogromnym rogom głowa Gashura jest nietykalna.

Po zabiciu tego demona otrzymacie dostęp do "grzesznej umowy":

  1. jest to bonus pierwszego stopnia;
  2. dzięki niemu w zamian za małą ilość zdrowia gracz oraz jego partner mają małą szansę na wygenerowanie niewielkiej ilości impetu.

Novur

Novur jest stróżem Wieży Strażniczej, który znajduje się w północnej części Dzikich Ostępów - Atlas Fallen: Wszyscy bossowie - Atlas Fallen - poradnik do gry

Novur jest stróżem Wieży Strażniczej, który znajduje się w północnej części Dzikich Ostępów. Droga do niego nie jest jednak taka oczywista, gdyż trzeba najpierw znaleźć i aktywować zapomniane ścieżki w pobliżu Wieży, wspiąć się dzięki nim wyżej i pokonać przepaść skokiem powietrznym.

Ten elitarny demon jest dość nietypowym bossem, gdyż nie atakuje on gracza. Wyręcza go w tym Saper. Pokonywanie Sapera jest jednak żmudne i może nie przynieść żadnego skutku, gdyż Novur skutecznie leczy sojusznika.

Aby wygrać to starcie, najlepiej będzie, jeśli zaczniecie atakować Sapera, a kiedy Novur będzie przywracał mu zdrowie, szybko podbiegnijcie do bossa i go uderzcie, gdyż wtedy jego tarcza przestanie działać. Proces powtarzajcie, aż elitarny demon zginie.

Saper strzela kulami, które wybuchną, jeśli się do nich podejdzie. Rzadko będzie atakował z bliska.

Po pokonaniu Novura otrzymacie "chciwość bożka":

  1. to bonus stopnia trzeciego;
  2. dzięki niemu zyskacie dużą szansę na odzyskanie bożka kosztem dłuższego czasu odnowienia aktywnych Kamieni Esencji.

Coylur

Coylur, czyli demon zwany niegdyś Skrzydlatym Wężem, znajduje się w południowo-wschodniej części regionu Caladrias - Atlas Fallen: Wszyscy bossowie - Atlas Fallen - poradnik do gry

Coylur, czyli demon zwany niegdyś "Skrzydlatym Wężem", znajduje się w południowo-wschodniej części regionu Caladrias. Ten boss wyglądem oraz zachowaniem przypomina Nurka - demona, którego dość często można spotkać w grze.

Coylurowi towarzyszą Przebijacze oraz Kameleony. Nie przeszkadzają oni bardzo w starciu z samym bossem, dlatego możecie zostawić ich na później, kiedy będzie Wam brakowało impetu lub ładunków bożka.

Wielki elitarny demon najczęściej będzie strzelał niebieskimi kulami, które zabiorą Wam impet. Coylur nurkuje w piasku i wynurza się w innym miejscu, ale ten proces trwa na tyle długo, że łatwo uniknąć ataku bossa. Bardzo rzadko demon zadaje obrażenia bohaterowi ogonem lub głową.

Po pokonaniu Coylura otrzymacie Kamień Esencji o nazwie "szalejący gniew":

  1. jest to bonus pierwszego stopnia;
  2. drastycznie zwiększa obrażenia, jednocześnie znacznie obniżając obronę.

Dromur

Stróżem Wieży Strażniczej na południu Dzikich Ostępów jest Dromur - Atlas Fallen: Wszyscy bossowie - Atlas Fallen - poradnik do gry

Stróżem Wieży Strażniczej na południu Dzikich Ostępów jest Dromur. Dlatego po pokonaniu tego elitarnego demona odblokujecie zablokowane wcześniej miejsca.

Bossowi towarzyszą Miotacze oraz Przezierniki. Na początku zajmijcie się przede wszystkim tymi drugimi potworami, gdyż lasery, którymi strzelają są trudne do ominięcia.

Dromur jest bardzo silnym przeciwnikiem i najczęściej atakuje łapami, którymi uderza o ziemię. W takich momentach trzymajcie się od niego na dystans i jak najczęściej używajcie skoku powietrznego, by ewentualnie atakować bossa nad ziemią. Dromur tworzy swoje piaskowe klony, które mogą zmienić się w szybkie tornada. Oprócz tego elitarny demon zadaje obrażenia poprzez szarżę.

Gdy pokonacie bossa, otrzymacie "brawurowe uzdrowienie":

  1. to bonus stopnia drugiego;
  2. kamień zwiększa otrzymywane leczenie, jednak przez 10 sekund po otrzymaniu leczenia zmniejsza obronę gracza.

Skorpur

Miejsce pobytu Skorpura znajduje się w północnej części Czarnego Pustkowia - Atlas Fallen: Wszyscy bossowie - Atlas Fallen - poradnik do gry

Miejsce pobytu Skorpura znajduje się w północnej części Czarnego Pustkowia. Temu elitarnemu demonowi towarzyszą Przebijacze i Miotacze. Szczególnie uważajcie na tych drugich przeciwników, gdyż walcząc ze Skorpurem możecie nie zauważyć rzucanych przez nich kamieni.

Boss najczęściej przywołuje dodatkowe ogony, które będą wystawały z piasku. Nie da się ich pokonać, a na domiar złego potrafią bić i strzelać pociskami. Kiedy więc się pojawią, najlepiej uciec od nich i skupić się na towarzyszach Skorpura lub na samym bossie.

Zwracajcie uwagę na ogon elitarnego demona, gdyż zadaje duże obrażenia, a musicie do niego doskakiwać i zniszczyć tę część ciała.

Za pokonanie Skorpura otrzymacie "ryzykowne parowanie":

  1. to bonus stopnia pierwszego;
  2. zapewnia zadawanie większych obrażeń po udanym parowaniu;
  3. nieudane parowanie znacząco zmniejszy jednak obronę bohatera na 5 sekund.

Skorchur

Skorchura znajdziecie na platformie w południowo-wschodniej części Czarnego Pustkowia - Atlas Fallen: Wszyscy bossowie - Atlas Fallen - poradnik do gry

Skorchura znajdziecie na platformie w południowo-wschodniej części Czarnego Pustkowia. Towarzyszą mu Przebijacze oraz Przezierniki. W pierwszej kolejności zajmijcie się tymi drugimi demonami, gdyż ich potężne ataki dystansowe będą bardzo przeszkadzały w walce z bossem.

Sam Skorchur atakuje na wiele sposobów. Może strzelać kilkoma laserami na raz lub niebieskimi pociskami, które zagnieżdżą się w podłożu - jeżeli się do nich zbliżycie, zabiorą Wam impet.

Czasami boss zmieni się w tornado, które porusza się wolno, a więc łatwo uniknąć tego ataku. Istotne jest trzymanie się blisko Skorchura, gdyż jego potencjalny atak głową czy tornado nie są tak groźne jak ataki dystansowe.

Po zabiciu tego elitarnego wielkiego demona otrzymacie "ofiarną generację":

  1. to umiejętność pierwszego stopnia;
  2. po jej aktywacji wygenerujecie znaczną ilość impetu w zamian za umiarkowaną ilość zdrowia.

Echur

Echur to boss, który jest bezpośrednio powiązany z zadaniem pobocznym Myśliwy czy ofiara - Atlas Fallen: Wszyscy bossowie - Atlas Fallen - poradnik do gry

Echur to boss, który jest bezpośrednio powiązany z zadaniem pobocznym "Myśliwy czy ofiara?". Znajdziecie go na wschód od południowej Wieży Strażniczej w Dzikich Ostępach. W walce towarzyszą mu Przebijacze oraz Kameleony.

Ten elitarny demon jest bardzo niebezpieczny, gdyż strzela minami, które wybuchają, jeśli się do nich podejdzie. Jego najmocniejszy atak to dwukrotny strzał czerwonymi pociskami. Kiedy go wykonuje, nie macie szans zadać mu obrażeń bez ponoszenia ciężkich ran. Podczas tego ataku musicie dwa razy z rzędu, bez przerwy, używać skoku powietrznego lub turlania, żeby nie stracić zdrowia.

Echur czasami może strzelać niebieskimi kulami, które zabiorą Wam impet. Boss tworzy również piaskowe klony, które najpierw szarżują, a potem strzelają minami. Nie musicie ich atakować, gdyż szybko znikają.

Za pokonanie tego elitarnego demona otrzymacie "nieobliczalny rój":

  1. to bonus trzeciego stopnia;
  2. po jego użyciu macie umiarkowaną szansę na wystrzelenie salwy pocisków;
  3. sprawia on, że wszystkie aktywne kamienie mają dłuższy czas odnowienia.

Fiur

Fiur to elitarny demon, którego znajdziecie w południowej części Czarnego Pustkowia - Atlas Fallen: Wszyscy bossowie - Atlas Fallen - poradnik do gry

Fiur to elitarny demon, którego znajdziecie w południowej części Czarnego Pustkowia. Jest on stróżem Wieży Strażniczej, a więc po jego pokonaniu odblokujecie nowe miejsca.

Bossowi towarzyszą Kameleony oraz Pożeracze. Nie są oni bardzo groźni, dlatego warto pokonać ich wtedy, kiedy będziecie potrzebowali impetu lub ładunków bożka.

Główny atak Fiura to długi strzał z ogona potwora. Jest on niesamowicie szybki i zabierze Wam znaczną część życia, a do tego ciężko przed nim uciec. Musicie więc chować się za kamieniami rozstawionymi po arenie i przeczekać ten atak.

Oprócz tego Fiur może bić łapami lub ogonem oraz strzelać kulą, która zrani Was, jeśli znajdziecie się zbyt blisko niej.

Za pokonanie Fiura otrzymacie Kamień Esencji o nazwie "przyspieszający jad":

  1. jest to bonus pierwszego stopnia;
  2. sprawia on, że aktywne Kamienie mają krótszy czas odnowienia, lecz przy ich użyciu odbierana będzie graczowi mała część zdrowia.

Fractur

Stróżem Wieży Strażniczej w centrum Dzikich Ostępów jest Fractur - Atlas Fallen: Wszyscy bossowie - Atlas Fallen - poradnik do gry

Stróżem Wieży Strażniczej w centrum Dzikich Ostępów jest Fractur. Żeby się do niego dostać, trzeba znaleźć i uruchomić zapomniane ścieżki w pobliżu Wieży i dzięki nim pokonać dużą przepaść.

Fracturowi towarzyszą Przezierniki oraz Przebijacze. Zajmijcie się przede wszystkim tymi pierwszymi, gdyż ich strzały mogą zadać dużo obrażeń. Oprócz tego boss potrafi wytworzyć swoje klony, ale szybko one znikają, więc nie musicie się na nich skupiać.

Ten elitarny demon ma bardzo dużo zdrowia, więc szykujcie się na dłuższe starcie. Często nurkuje on pod ziemię i wyskakuje z innego miejsca, tworząc przy tym ogniste wybuchy - kiedy Fractur zniknie Wam z oczu wypatrujcie więc zielonego pola i od niego uciekajcie.

Po zabiciu bossa otrzymacie "krańcowy gniew":

  1. To umiejętność trzeciego stopnia;
  2. po aktywacji ustawia on zdrowie gracza na 1 i znacząco zwiększa obrażenia;
  3. uniemożliwia leczenie na 15 sekund.

Czempion Thelosa

Czempion Thelosa to ostateczny boss w Atlas Fallen, którego będziecie mogli pokonać na końcu swojej podróży - w ramach ostatniego zadania głównego - Atlas Fallen: Wszyscy bossowie - Atlas Fallen - poradnik do gry

Czempion Thelosa to ostateczny boss w Atlas Fallen, którego będziecie mogli pokonać na końcu swojej podróży - w ramach ostatniego zadania głównego.

Demonowi towarzyszą Kameleony, Miotacze oraz Przezierniki. Nie stanowią oni wielkiego zagrożenia, więc możecie zignorować te potwory, dopóki nie będziecie potrzebowali impetu lub ładunków bożka. Uważajcie jednak na ataki Przezierników.

Podczas walki z Czempionem Thelosa po arenie będą się poruszać niebieskie lasery, które mogą Wam zabrać zdrowie i impet. Ponadto w powietrzu znajdują się miny - wybuchną, jeśli się do nich zbliżycie. Czempion czasami tworzy pułapki na ziemi, które zablokują gracza na jakiś czas, gdy do nich się zbliży.

Co jakiś czas cała arena zostanie zasypana ruchomymi piaskami. Ochronicie się przed tym podłożem skacząc po niewielkich skałach, jednakże Czempion od razu zaatakuje, gdy na takim staniecie. Najlepszym rozwiązaniem na pokonanie tych faz jest długie przebywanie nad ziemią za pomocą skoku powietrznego.

Ponadto od razu, kiedy pojawią się ruchome piaski zobaczcie, w jaki sposób ułożyły się kamienie i skaczcie na nich po kolei, aby na koniec nie zostać bez gruntu pod nogami.

Sam Czempion nie atakuje bardzo mocno, więc w miarę możliwości trzymajcie się blisko niego i zadawajcie mu jak najwięcej obrażeń przed nastąpieniem fazy z ruchomymi piaskami.

Za pokonanie bossa otrzymacie "naładowany rój":

  1. Dzięki temu bonusowi otoczycie się aurą, która zadaje obrażenia pobliskim wrogom przez 15 sekund.