Dead by Daylight - poradnik do gry

Dead by Daylight - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Dead by Daylight: Skradanie - najlepsze buildy Dead by Daylight poradnik, porady

Na tej stronie poradnika do DBD znajdziecie najlepsze buildy na skradanie. Wśród perków, jakie wykorzystacie pojawi się m.in. Żelazna Wola i Przezwyciężenie.

Ostatnia aktualizacja: 16 września 2022

Ta strona poradnika do DBD zawiera opis najefektywniejszych buildów na skradanie. Poniższe zestawienia perków sprawią, że będziecie trudniejsi do wykrycia.

W przypadku buildów na skradanie macie spore pole do popisu. W grze istnieje bowiem klika perków, które pozwolą Wam ukryć swoją obecność. Odpowiednio je wykorzystując możecie sprawnie ukrywać się przed oprawcą. Poniżej znajdziecie trzy przykładowe zestawienia umiejętności.

Zostań ranny i zniknij

Build, który pozwala Wam łatwo zniknąć z pola widzenia zabójcy po otrzymaniu od niego obrażeń. Prezentuje się on następująco.

Ikona

Perk

Efekt

Łut Szczęścia (Lucky Break) - Dead by Daylight: Skradanie - najlepsze buildy - Dead by Daylight - poradnik do gry

Łut Szczęścia (Lucky Break)

Po otrzymaniu obrażeń ślady krwi oraz czerwone zarysowania ocalałego są ukryte przez łącznie 40/50/60 sekund. Perk deaktywuje się po wejściu w stan agonii lub wyleczeniu. Efekt perka można otrzymać parokrotnie jeśli wyleczycie się odpowiednio szybko. Dodatkowo za każdą sekundę leczenia innych, otrzymacie dodatkową sekundę do działania tej zdolności.

Ojcowskie wskazówki (Parental Guidance) - Dead by Daylight: Skradanie - najlepsze buildy - Dead by Daylight - poradnik do gry

Ojcowskie wskazówki (Parental Guidance)

Po ogłuszeniu zabójcy perk ukrywa czerwone zarysowania, ślady krwi oraz tłumi jęki bólu na 5/6/7 sekund.

Przezwyciężenie (Overcome) - Dead by Daylight: Skradanie - najlepsze buildy - Dead by Daylight - poradnik do gry

Przezwyciężenie (Overcome)

Po otrzymaniu obrażeń, bonus do prędkości tym spowodowany jest dłuższy o 2 sekundy. Powoduje on również nałożenie efektu wyczerpania na 60/50/40 sekund.

Zaciśnięte zęby (Bite the Bullet) - Dead by Daylight: Skradanie - najlepsze buildy - Dead by Daylight - poradnik do gry

Zaciśnięte zęby (Bite the Bullet)

Podczas leczenia nie wydajecie żadnych dźwięków. Dodatkowo nietrafiony test umiejętności nie daje powiadomień i cofa postęp leczenia o 3/2/1%.

W tym układzie perków, po tym jak utrzymacie obrażenia, otrzymacie duży bonus do prędkości. Dodatkowo Wasze czerwone zarysowania oraz plamy krwi zostają ukryte. Możecie więc wykorzystać elementy otoczenia by zniknąć z oczu zabójcy.

Aby w pełni wykorzystać poniższy build musicie wziąć apteczkę. Wówczas, gdy tylko znikniecie z oczu zabójcy to możecie zacząć się leczyć. W ten sposób stłumicie jęki bólu i staniecie się całkowicie niewykrywalni. Oczywiście istnieje na to kontra ze strony zabójcy. Jest nią Wezwanie Pielęgniarki (A Nurse's Calling), które ujawnia aury leczących się ocalałych.

Ciche przeskoki

Ten build pozwala na zyskanie dystansu oraz ukrycie swoich śladów przy użyciu przeskoków przez okna. W tym przypadku powinniście wykorzystać następujące perki.

Ikona

Perk

Efekt

Zatańcz ze mną (Dance With Me)

Za każdym razem, gdy przeskakujecie przez okno lub paletę oraz wychodzicie z szafki to Wasze zarysowania są ukryte przez 3 sekundy.

Czas odnowienia: 60/50/40 sekund

Szybko i cicho (Quick & - Dead by Daylight: Skradanie - najlepsze buildy - Dead by Daylight - poradnik do gry

Szybko i cicho (Quick & Quiet)

Za każdym razem gdy wykonasz szybki przeskok przez okno lub paletę oraz wchodzisz do szafy to powiadomienie o tym zostaje stłumione.

Czas odnowienia: 30/25/20 sekund

Gibkość (Lithe) - Dead by Daylight: Skradanie - najlepsze buildy - Dead by Daylight - poradnik do gry

Gibkość (Lithe)

Po wykonaniu szybkiego lub średniego skoku rozpoczynacie sprint o prędkości 150% wartości podstawowej, który trwa 3 sekundy.

Powoduje wyczerpanie trwające 60/50/40 sekund.

Ostatnia szansa (Windows of Opportunity) - Dead by Daylight: Skradanie - najlepsze buildy - Dead by Daylight - poradnik do gry

Ostatnia szansa (Windows of Opportunity)

Ukazuje on palety, miejsca przeskoku i zniszczalne ściany w promieniu 24/28/32 metrów od Was.

W tym buildzie korzystacie z synergii trzech perków - Gibkości, Zatańcz ze mną i Szybko i cicho. W tym połączeniu możecie wykonać cichy szybki przeskok przy jednoczesnym otrzymaniu premii do prędkości i ukryciu swoich czerwonych zarysowań.

Wystarczy więc, że w czasie pościgu wykonacie szybki przeskok. W ten sposób będziecie w stanie zmylić zabójcę i w najlepszym wypadku zgubić pościg. Jeśli się Wam jednak nie uda to i tak zyskacie cenny dystans, który pozwoli wydłużyć ucieczkę.

Właściwie to czwarty perk w zestawianiu może być całkowicie dowolny. Powyżej wskazana została Ostatnia szansa ponieważ pozwala ona na zobaczenie, gdzie znajdują się najbliższe miejsca przeskoku.

Niewykrywalność

Build ten pozwala bardzo dobrze ukrywać się przed zabójcą. Dzięki niemu skradanie będzie bardziej efektywne, a Wasza postać, nawet ranna, nie będzie wydawać zbyt wielu dźwięków.

Ikona

Perk

Efekt

Skrytość (Urban Evasion)

Pozwala skradać się z prędkością chodzenia. Jeśli jesteście ranni to otrzymujecie dodatkowe 10/12/15% do szybkości poruszania się.

Żelazna Wola (Iron Will) - Dead by Daylight: Skradanie - najlepsze buildy - Dead by Daylight - poradnik do gry

Żelazna Wola (Iron Will)

Redukuje głośność jęków bólu o 25/50/75%. Nie działa w momencie gdy nałożony jest efekt wyczerpania.

Samoświadomość (Self-Aware) - Dead by Daylight: Skradanie - najlepsze buildy - Dead by Daylight - poradnik do gry

Samoświadomość (Self-Aware)

Chodzicie 10/15/20% oraz jesteście w stanie widzieć swoje zarysowania.

Lekkość (Lightweight)

Zmniejsza czas widoczności czerwonych zarysowań o 3/4/5 sekund. Dodatkowe są one rozstawione nieregularnie.

Mocno niedoceniony, ale silny build. W tym układzie perków będziecie mogli widzieć swoje czerwone zarysowania. Dzięki temu jesteście w stanie kontrolować najważniejszą rzecz, po jakiej namierza Was zabójca. Dodatkowo jesteście w stanie poruszać się bardzo szybko podczas kucania i zmniejszyć swoje szanse na zostanie zauważonym.

Najprostszą metodą wykorzystania tego perku jest ogłuszenie zabójcy paletą, odbiegnięcie w miejsce, którego nie widzi przeciwnik i rozpoczęcie chodzenia, by ukryć czerwone zarysowania.

Zakłócenie odczytywania aury

Ten build pozwala Wam ograniczać wykrywanie aury przez zabójcę. W tej sposób, jeśli bazuje on na perkach pozwalających lokalizować ocalałych, to ma on ograniczone zadanie.

Ikona

Perk

Efekt

Zakłócenie (Distortion) - Dead by Daylight: Skradanie - najlepsze buildy - Dead by Daylight - poradnik do gry

Zakłócenie (Distortion)

Gdy aura ma zostać ujawniona Zabójcy, umiejętność aktywuje się i 1 Żeton zostaje wykorzystany. Przez następne 6/8/10 sekund aura oraz czerwone zarysowania nie będą widoczne dla zabójcy.

Grę zaczyna się z 3 tokenami. Dodatkowe można zdobyć za przebywanie w zasięgu terroru zabójcy.

Urok: Cienisty Krok (Boon: Shadow Step) - Dead by Daylight: Skradanie - najlepsze buildy - Dead by Daylight - poradnik do gry

Urok: Cienisty Krok (Boon: Shadow Step)

Po pobłogosławieniu totemu w promieniu 24 metrów od niego tworzy się obszar, w którym ocalali nie zostawiają czerwonych zarysowań. Dodatkowo umiejętności zabójcy opierające się na wykrywaniu osób nie działają na osoby znajdujące się w zasięgu działania totemu.

Technik (Technician) - Dead by Daylight: Skradanie - najlepsze buildy - Dead by Daylight - poradnik do gry

Technik (Technician)

Po nietrafionym teście umiejętności generator nie wybucha i nie daje zabójcy powiadomienia. Jednocześnie kara do regresu zostaje zwiększona o 5/4/3%.

Alert (Alert) - Dead by Daylight: Skradanie - najlepsze buildy - Dead by Daylight - poradnik do gry

Alert (Alert)

Za każdym razem, kiedy zabójca zniszczy jakiś obiekt, to jego aura zostaje Wam ujawniona na 3/4/5 sekund.

W tym układzie perków, zabójca korzystający z odczytywania aury, nie będzie w stanie Was zlokalizować. Jednocześnie korzystając z Alertu namierzycie zabójcę, gdy wykonuje on akcje niszczenia. W ten sposób możecie zareagować i ukryć się, kiedy będzie on blisko. Całość warto dopełnić kluczem z dodatkiem pozwalającym na sprawdzenie lokalizacji zabójcy.