Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Darkest Dungeon 2 - poradnik do gry

Darkest Dungeon 2 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Darkest Dungeon 2: Różnice między DD1 a DD2 Darkest Dungeon 2 poradnik, porady

Na tej stronie poradnika do Darkest Dungeon 2 przedstawiliśmy różnice między 1 a 2 odsłoną gry. Odpowiadamy też na pytanie, czy konieczne dla zrozumienia fabuły jest ukończenie Darkest Dungeon 1.

Ostatnia aktualizacja: 11 maja 2023

Na tej stronie poradnika do Darkest Dungeon 2 znajdziecie informacje dotyczące różnic pomiędzy pierwszą częścią gry. Dowiecie się też czy żeby zagrać w dwójkę, musicie znać pierwszą część.

Czy trzeba ukończyć pierwszą część?

Ukończenie pierwszej części gry nie jest wymagane, by rozpocząć grę w Darkest Dungeon 2. Gra posiada dość płytką fabułę, dlatego nie pozostajecie znacznie w tyle z opowiadaniem. Nic nie stoi na przeszkodzie, by ukończyć DD1 w innym czasie. O tyle trudniejsze może być niezaznajomienie z mechaniką gry, jeśli nie znacie pierwszej części - ta jednak dość mocno zmienia się w "dwójce". Na dzień premiery należy jednak pamiętać, że pierwsza cześć ze względu na liczne DLC jest dużo bardziej rozbudowaną pozycją.

Różnice i cechy wspólne

Darkest Dungeon 2 znacznie różni się od poprzedniej części. Posiada jednak też kilka cech wspólnych.

Różnice:

  1. Nowa grafika, bardziej rozbudowane animacje.
  2. Zamiast eksploracji lochów, używacie dyliżansu, którym sterujecie przemieszczając się po mapie i napotykając kolejne wydarzenia i przeszkody.
  3. Bohaterowie posiadają teraz aż 11 umiejętności do wyboru (które należy odblokować).
  4. Bohaterowie mogą używać teraz pięciu zamiast czterech umiejętności podczas walki.
  5. Usunięto modyfikatory - np. brak modyfikatora celności: każdy atak ma taką samą szansę na trafienie (co nie zmienia faktu, że wróg może posiadać unik). Pominięto także stałe modyfikatory uniku i odporności. Zamiast nich pojawiają się token o sztywnych zmianach modyfikatorów (tj. z reguły 50%: na atak, blok, unik itp.)
  6. Poza elementami Stresu i Załamania, został wprowadzony system Relacji i Emocji między członkami drużyny.
  7. Zamiast stałego lokum (jak miasto Hamlet w DD1) co odcinek drogi zatrzymujecie się w Gospodzie. Zastępuje ona rolę tak miasta jak i funkcji Rozbijania obozu z DD1 - możecie skorzystać z właściwych przedmiotów, by poprawić odpoczynek i zapewnić sobie buffy.
  8. Umiejętności można rozbudować tylko o 1 punkt za pomocą Punktów Mistrzostwa zdobywanych w walkach - te punkty zdobywacie w trakcie podróży i są wspólne dla całej drużyny.
  9. Wiele umiejętności nie podlega długości trwania (w turach), a ilości użyć (np. Riposta, Blok).
  10. Nie ma możliwości wycofania się z walki - czasem macie możliwość niepodejmowania jej (jeśli jest to walka oznaczona znacznikiem na mapie, nie poprzez wpadnięcie na losowych przeciwników). Jednak nie możecie porzucić starcia, gdy już się rozpoczęło.
  11. Nie możecie porzucić Ekspedycji - gdy dyliżans ruszył, możecie tylko starać się wybierać bezpieczniejszą drogę. Musicie jednak dotrzeć do Gospody. Nie macie jednak gwarancji, że w Gospodzie wyleczycie wszystkie dolegliwości Waszych podopiecznych.
  12. Nie można sprzedawać - nadmiarowe przedmioty wykorzystujecie na bieżąco lub wyrzucacie.
  13. Występowanie mini-gier i losowych modyfikatorów - aby odblokować nowe umiejętności, będziecie czasem musieli ukończyć mini-grę na zasadach nie związanych z rozgrywką. Podobnie będą wyglądać niektóre starcia z bossami, w których otrzymacie nowy, nieznany modyfikator i będziecie musieli zaadaptować się do stylu rozgrywki.

Cechy wspólne:

  1. Walczyć będziecie z pomocą znanych Wam z "jedynki" bohaterów i ich umiejętności (z nieznacznymi różnicami).
  2. Podstawy systemu walki nie uległy zmianie: 4 bohaterów na 4 pozycjach, inicjatywy i efekty ORC, Życie i Stres.
  3. Bohaterowie nadal mogą nabywać Nawyki i pozbywać się ich w szpitalu.
  4. Płomień nadal jest modyfikatorem bonusów - w DD1 mogliście zrezygnować z oświetlania sobie drogi, by zwiększyć zagrożenie ze strony przeciwników, lecz zmaksymalizować zyski i znaleźć ciekawsze przedmioty. W DD2 płomień daje mniejsze bonusy dla bohaterów i nie wpływa na zyski. Jeśli płomień zgaśnie, zostaniecie napadnięci przez Kultystów- nie chcecie by płomień gasł.
  5. Bohaterowie nadal mogą zginąć.
  6. Płomień - wysoki poziom wpływa na nieznaczne bonusy, niski pomaga przeciwnikom.
  7. Ciągle posiadacie możliwość wykorzystywania przedmiotów podczas walki, wzmacniania bohaterów za pomocą Bibelotów.
  8. Gra nadal wymaga od Was kilku prób ukończenia gry, nim będziecie w stanie dotrzeć do finałowych walk. Z czasem postępy będą wpływać na ułatwianie rozgrywki w kolejnych podejściach.

Pomimo dużych różnic, gracze DD1 szybko przyswoją sobie nową mechanikę i na pewno znacznie łatwiej będzie im rozpocząć grę. Jednak dzięki temu poradnikowi możecie zaoszczędzić sporo czasu i złych wyborów, by skuteczniej rozpocząć i kontynuować rozgrywkę.

Grafika 3D prezentuje się ładnie, zachowując klimat podobny do DD1 - Darkest Dungeon 2: Różnice między DD1 a DD2 - Darkest Dungeon 2 - poradnik do gry
Grafika 3D prezentuje się ładnie, zachowując klimat podobny do DD1