Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Desperados 3 - poradnik, solucja

Desperados 3 - poradnik, solucja

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI
Desperados 3 - Misja 12
Desperados 3 - Misja 12
Miejsce rozpoczęcia misji. Wszyscy bohaterowie przystąpują do misji w tym samym miejscu.
Blokady. W tych miejscach na mapie ulice są całkowicie zabarykadowane i nie jest możliwe skorzystanie z przejścia. Musisz poszukać alternatywnej ścieżki.
Kawiarni. Musisz przejść przez tę lokację po to żeby ominąć pierwszą barykadę. Musisz tu uważać na przeciwnika Long Coat, na psa obronnego oraz na wrogów na dachu budynku, który mają duże pole widzenia. Dotarcie do drzwi prowadzących na dach pozwala skorzystać z alternatywnego przejścia i ominąć wrogów stojących na ulicy.
Targowisko. W okolicy tej oprócz zwykłych przeciwników spotkasz Long Coata patrolującego teren z psem obronnym. Podczas eliminowania wrogów musisz uważać żeby nie zostać zauważonym przez wroga z dachu domu uciech (5), ani przez bandytę z budynku po przeciwnej stronie ulicy (6).
Dach domu uciech. Początkowo możesz dotrzeć na dach używając drabin. Później możliwe jest też skorzystanie z drzwi na parterze. Przebywa tu 2 wartowników, ale jeden z nich jest obserwowany przez wroga na sąsiednim balkonie (6).
Przeciwnik na balkonie. Postaraj się w miarę wcześnie zakraść do tego przeciwnika i wyeliminować go. Obserwuje on okolice targowiska (4) oraz na dach i wejście do domu uciech (5).
Tylny dach domu uciech. Najłatwiej tam dotrzeć korzystając z drabin. Po wyeliminowaniu wrogów z dachu możesz atakować przeciwników z dziedzińca domu uciech (8) oraz z lewej ścieżki do przystani (9).
Dziedziniec domu uciech. Na dziedzińcu przebywa kurtyzana i można zdobyć w ten sposób nowe przebranie dla Kate. Dotarcie do kurtyzany nie jest proste - musisz uważać m.in. na przeciwnika Long Coat oraz na wrogów na małym przeciwległym dachu (można oślepić ich perfumami Kate). Jest tu też okazja do zrzucenia ciężkiego ładunku.
Lewa ścieżka do przystani. To jedna z 2 ścieżek prowadzących w stronę bramy na terenie przystani (14). Po drodze spotkasz nowych wrogów (będzie wśród nich Long Coat) i najlepiej po kolei ich eliminować. Możesz zaatakować niektórych wrogów z dachu domu uciech (7).
Przystań z kołem parowca. Musisz przejść przez tę lokację w drodze do bramy (14). Wrogów trzeba eliminować w specyficznej kolejności. Możesz zabić kilku z nich (i zdobyć odznakę) sabotując koło żeby przetoczyło się po molo. Cooper może tu pływać po to żeby łatwiej docierać do niektórych przeciwników.
Prawa ścieżka do przystani. To jedna z 2 ścieżek prowadzących w stronę bramy na terenie przystani (14). Oprócz przeciwnika z balkonu (6) musisz uważać na dwuosobowy patrol. Możesz rozstawić pułapkę czy np. zabić szybko wrogów z pomocą noża Coopera.
Boczna alejka. Przejście przez tę lokację jest trudne - należy eliminować wrogów w ustalonej kolejności i starać się ich odciagać. Uważaj w szczególności na 2 snajperów na dachach, na psa obronnego oraz na przeciwnika Long Coat (zostaw go sobie na koniec). Polegaj m.in. na flirtowaniu Kate, perfumach i gwizdaniu.
Przystań 9. Musisz przejść przez tę lokację w drodze do bramy (14). Uważaj tu w szczególności na wroga Long Coat, nawet podczas sterowania Kate z przebraniem. Używaj flirtowania i odciągania wrogów gdy Long Coat idzie w inną stronę. Oprócz głównego wejścia do przystani Cooper może też wdrapać się po winoroślach oraz wskakiwać do wody.
Brama na terenie przystani. To jeden z głównych celów misji. Możesz do niej dotrzeć wybierając lewą ścieżkę (9) i przystań z kołem parowca (10) lub wybierając prawą ścieżkę (11) i boczną alejką (12) oraz przystań 9 (13). Otwarcie bramy oznacza awans do finałowej części misji.
Przeciwnicy na statku. Wrogowie pojawiają się dopiero po otwarciu bramy na terenie przystani (14). Możesz ich wszystkich po kolei wyeliminować (grasz tylko Cooperem) lub skupić się na ominięciu większości z nich i dotarciu do Franka (16).
Frank. Po dotarciu do Franka obejrzysz cut-scenkę. Wybierz z inwentarza broń palną i wyceluj we Franka. Po oddaniu strzału załączy się nowy filmik i zakończy się misja.
Blokady. W tych miejscach na mapie ulice są całkowicie zabarykadowane i nie jest możliwe skorzystanie z przejścia. Musisz poszukać alternatywnej ścieżki.
Blokady. W tych miejscach na mapie ulice są całkowicie zabarykadowane i nie jest możliwe skorzystanie z przejścia. Musisz poszukać alternatywnej ścieżki.
Blokady. W tych miejscach na mapie ulice są całkowicie zabarykadowane i nie jest możliwe skorzystanie z przejścia. Musisz poszukać alternatywnej ścieżki.
Powiększ mapę

Desperados 3: 12 Misja - mapa i odznaki/wyzwania Desperados 3 poradnik, solucja

12 Misja - Dirt and Blood - mapa i odznaki/wyzwania

Legenda Desperados 3 - Misja 12

Ważne lokacje na mapie

Na tej stronie atlasu świata do gry Desperados 3 zamieściliśmy szczegółową mapę misji 12 - Dirt and Blood. Jest to kopia mapy Nowego Orleanu z misji 10, przy czym w trakcie powtórnej wizyty w mieście drużynę czekają nowa przeprawa i nowe wyzwania. Nasza solucja podpowiada jak dotrzeć do Przystani 9 po to żeby doprowadzić do konfrontacji z Frankiem.

Pełny opis przejścia misji 12 znajduje się na kolejnych stronach tego rozdziału. W naszej solucji znajdują się też odwołania do mapy. Przykładowo oznaczenie (M12,5) informuje o tym, że powinieneś odszukać niebieski punkt o numerze 5 na mapie misji 12.

Oznaczenia na mapie misji 12

  1. Czerwone kropki symbolizują przeciwników przebywających w Nowym Orleanie, zaś białe kropki symbolizują cywilów, których jest mnóstwo w mieście. Mogą oni wszcząć alarm jeśli np. zauważą jakiś atak.
  2. Niebieskimi punktami oznaczyliśmy wszystkie ważne lokacje nadające się do odwiedzenia. Opisy tych punktów znajdują się bezpośrednio pod mapą.

Ogólne informacje na temat misji 12

Misja 12 (Dirt and Blood) zakłada powrót do miasta Nowy Orlean po podpaleniu parowca w poprzednim zadaniu kampanii - Desperados 3: 12 Misja - mapa i odznaki/wyzwania - Desperados 3 - poradnik do gry

Misja 12 (Dirt and Blood) zakłada powrót do miasta Nowy Orlean po podpaleniu parowca w poprzednim zadaniu kampanii. Ogólny wygląd mapy jest identyczny do tej z misji 10, aczkolwiek sam przebieg misji znacząco różni się od poprzedniej wizyty w Nowym Orleanie. Najważniejszą zmianą jest to, że nie można swobodnie przechadzać się po mieście, gdyż wprowadzona została "godzina policyjna". Członkowie drużyny zostaną zaatakowani od razu w momencie wykrycia. Istotną informacją jest to, że Kate może na nowo pozyskać przebranie kurtyzany (nie udało się jej zachować przebrania z misji 10). Oznacza to konieczność złożenia ponownej wizyty w domu uciech, aczkolwiek ponowne zdobycie stroju okaże się trudniejsze.

Główny cel ponownej wizyty w Nowym Orleanie to dotarcie do bramy w przystani z zamiarem przedostania się na statek, na pokładzie którego przebywa poszukiwany Frank. Prowadzą tam lewa oraz prawa ścieżka - każda z nich zakłada przejście przez inną część miasta i radzenie sobie z innymi przeciwnikami i utrudnienia. Oba warianty dotarcia do przystani uwzględniliśmy oczywiście w naszym opisie przejścia. Do celu misji nie możesz niestety dotrzeć idąc w linii prostej, bo na terenie miasta pojawiło się kilka barykad. Mogą one wymusić wybranie drogi okrężnej.

Grywalni bohaterowie:

  1. Kate - Jest ona dostępna od samego początku misji, przy czym nie bierze udziału w finałowej części zadania rozgrywającej się na statku w porcie.
  2. Cooper - Jest on dostępny od samego początku misji.
  3. Sanchez - Jest ona dostępny od samego początku misji, przy czym nie bierze udziału w finałowej części zadania rozgrywającej się na statku w porcie.

Odznaki / wyzwania w misji 12

W misji 12 do zdobycia jest w sumie 8 odznak (Badges). Wszystkie je opisaliśmy poniżej. Wyzwania są początkowo ukryte, aczkolwiek możesz mimo wszystko je zaliczać już podczas przechodzenia misji po raz pierwszy.

Wybierz lewą ścieżkę - Choose the path on the left

To oraz kolejne wyzwanie wzajemnie wykluczają się - Desperados 3: 12 Misja - mapa i odznaki/wyzwania - Desperados 3 - poradnik do gry

To oraz kolejne wyzwanie wzajemnie wykluczają się. Nie otrzymasz drugiego wyzwania nawet jeśli po zakończeniu przeprawy do bramy (M12,14) wycofasz się i dotrzesz w to samo miejsce z drugiej strony. O oba wyzwania musisz powalczyć w ramach różnych przejść tej misji.

Lewa ścieżka zakłada przejście przez tę część przystani, w której znajduje się duże koło parowca (M12,10). Po komplet informacji zajrzyj do naszej solucji.

Wybierz prawą ścieżkę - Choose the path on the right

Prawa ścieżka zakłada przejście przez Przystań 9 (M12,13), czyli przez lokację, którą mogłeś już odwiedzić w ramach rozgrywania misji 10 - Desperados 3: 12 Misja - mapa i odznaki/wyzwania - Desperados 3 - poradnik do gry

Prawa ścieżka zakłada przejście przez Przystań 9 (M12,13), czyli przez lokację, którą mogłeś już odwiedzić w ramach rozgrywania misji 10. Optymalną trasę przemarszu znajdziesz w naszym opisie przejścia.

Nie używaj przebrania - Don't use a disguise

Wyzwaniem tym zainteresuj się dopiero podczas powtarzania misji na niskim poziomie trudności, dzięki czemu spotkasz mniej problematycznych przeciwników i będą oni mieli mniej wyczulone zmysły.

Brak przebrania staje się uciążliwy w dalszej części misji, po wybraniu jednej ze ścieżek prowadzących do bramy na terenie przystani. Musisz częściej korzystać z gadżetów ogłuszających przeciwników lub odwracających ich uwagę po to żeby móc pozbywać się wrogów, których można byłoby łatwiej zneutralizować przy skorzystaniu z przebrania Kate.

Nie używaj żadnych umiejętności Coopera - Don't use any of Cooper's skills

Zakaz ten dotyczy rewolwerów, monety oraz noża do rzucania Coopera. O ile brak możliwości używania rewolwerów i monety nie jest bardzo uciążliwy, to zakaz rzucania nożem może utrudnić ci przejście przez niektóre lokacje. Korzystaj częściej z umiejętności dwóch pozostałych bohaterów, np. z gwizdania, wnyków, czy perfum Kate.

Zabij wszystkich Long Coats - Kill all Long Coats

Wyzwanie to nie jest tak trudne jak sugerowałby to jego opis - Desperados 3: 12 Misja - mapa i odznaki/wyzwania - Desperados 3 - poradnik do gry

Wyzwanie to nie jest tak trudne jak sugerowałby to jego opis. Musisz zabić:

  1. Wszystkich Long Coats, którzy stoją w miejscu i z nikim nie rozmawiają.
  2. Wszystkich Long Coats, którzy patrolują okolicę (w pojedynkę lub w towarzystwie psa lub podrzędnego przeciwnika).

Nie musisz zabijać Long Coats, którzy rozmawiają przez całą misję z cywilami - przykład tego typu grupy prezentuje powyższy obrazek. Jest to bardzo duże ułatwienie, gdyż zaatakowanie Long Coata stojącego obok cywilów doprowadziłoby do natychmiastowego wszczęcia alarmu.

Zabij 3 strażników z użyciem koła parowca - Kill 3 guards using the steamer wheel

Koło parowca znajduje się na przeciwległym końcu mapy, na terenie przystani na lewo od bramy będącej głównym celem misji (M12,10) - Desperados 3: 12 Misja - mapa i odznaki/wyzwania - Desperados 3 - poradnik do gry

Koło parowca znajduje się na przeciwległym końcu mapy, na terenie przystani na lewo od bramy będącej głównym celem misji (M12,10). Wyzwanie to ma 2 zasadnicze utrudnienia:

  1. Musisz uporać się najpierw ze wszystkimi bandytami spogladającymi w stronę koła oraz bandytą, którą pracuje przy kole.
  2. Musisz zadbać o to żeby na molo, po którym przetoczy się odczepiono koło, znalazło się docelowo 3 wrogów. Początkowo jest to tylko 2 przeciwników. Trzeciego bandytę możesz np. doprowadzić polegając na flirtowaniu Kate (pamiętaj o tym żeby uciec Kate przed toczącym się kołem) czy umieszczając nieprzytomnego przeciwnika na trasie przetaczania się koła.

Speedrun: Ukończ misję w czasie krótszym niż 22 minuty - Speedrun: Complete the mission in under 22:00 minutes

Koniecznie graj na niskim poziomie trudności, dzięki czemu na mapie spotkasz mniej problematycznych przeciwników, a reakcje wrogów będą nieco wolniejsze.

Rozważ pominięcie zdobycia przebrania dla Kate, bo z dużym prawdopodobieństwem można powiedzieć, że zajmie ci to sporo czasu nawet z pominięciem wszystkich opcjonalnych kroków. Radzimy ponadto wybrać lewą ścieżkę (M12,9), która cechuje się naszym zdaniem mniejszą liczbą uciążliwych spotkań z przeciwnikami. W finałowej części misji nie marnuj czasu na atakowanie wszystkich przeciwników ze statku, tylko ich na bieżąco omijaj lub odwracaj ich uwagę monetami.

Ukończ misję na wysokim poziomie trudności - Complete the mission on Hard difficulty

To najlepszy wybór do ukończenia misji po raz pierwszy, choć grając na wysokim poziomie trudności będziesz musiał radzić sobie z "niewygodnie" rozstawionymi przeciwnikami. Najbardziej to odczujesz próbując zdobyć przebranie dla Kate oraz idąc już w stronę przystani. Musisz starannie planować każdy krok żeby np. atak na danego przeciwnika nie wydarzył się w polu widzenia jakiegoś bardziej oddalonego bandyty czy przeciwnika stojącego na dachu. Na szczęście w przypadku tego wyzwania nie musisz się śpieszyć i możesz do woli zapisywać swoje postępy.