Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Desperados 3 - poradnik, solucja

Desperados 3 - poradnik, solucja

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI
Desperados 3 - Misja 14
Desperados 3 - Misja 14
Miejsce rozpoczęcia misji - Kate i Sanchez. Są to jedyne grywalne postacie przez większość misji. Cooper staje się grywalną postacią dopiero po zablokowaniu torów i przenosi nieprzytomną Isabelle.
Tory kolejowe. Tory oddzielają mapę na dwie części. W pierwszej części misji w regularnych odstępach czasu przejeżdża pociąg. Uważaj żeby nie stać na torach. Możesz wykorzystać pociąg do szybkiego eliminowania wrogów po tym jak znikną na chwilę z pola widzenia innych bandytów.
Przebranie. Możesz ogłuszyć lub zabić kobietę i zabrać jej przebranie dla Kate. Musisz wcześniej odwrócić uwagę lub wyeliminować kilku bandytów.
Wóz. Hector może przepchnąć go na tory (5) i jest to 1 z 2 sposobów na zatrzymanie pociągu i awansowanie do drugiej części misji. Na terenie lokacji z wozem przebywa wielu wrogów i jest wśród nich Long Coat.
Bydło. Możesz zdobyć pochodnię po wejściu w interakcję z ogniskiem i rzucić nią w słomiany dach po to żeby wytraszyć bydło. Jest to 1 z 2 sposobów na zatrzymanie pociągu i awansowanie do drugiej części misji. Na terenie lokacji z bydłem przebywa wielu wrogów i jest wśród nich Long Coat.
Miejsce zablokowania torów kolejowych. Możesz do tego celu użyć przepchniętego wozu (4) lub wypędzonego bydła (5). Zablokowanie torów pozwala awansować do drugiej części misji.
Long Coat. Możesz go łatwo zabić Sanchezem gdy będzie przejeżdżał pociąg. Po drugiej stronie muru jest skrzynia z amunicją do obrzyna - uważaj na zostawiane ślady butów na piasku. Mogą zostać zauważony przez trzyosobowy patrol - obrzyn to dobra broń do zabicia 3 wrogów, ale strzał trzeba oddać z dużej odległości od innych wrogów.
Obszar z dołem. Zacznij od oślepienia zwykłych wrogów perfumami i zakradnięcia się do Long Coata (uwaga na kurczaka!). Po zabiciu go odciągaj kolejnych wrogów gwizdaniem.
Południowa część wioski. Kate może używać przebrania do odciągania wielu wrogów lub do flirtowania z nimi po to żeby odwracali się w inną stronę. Wyjątkiem są rewolwerzystki.
Budynek stacji kolejowej. Możesz skorzystać z drzwi żeby dotrzeć na jego dach (w pierwszej i drugiej części misji). Zanim kogoś zaatakujesz upewnij się, że nikt nie spogląda w tę stronę.
Obszar obok wioski. Możesz tu dotrzeć Sanchezem oślepiając lub odwracając uwagę wrogów przy torach. Hector może używać gwizdania do odciągania wielu zwykłych wrogów z okolic wozu oraz do planować wspólne ataki z Kate.
Główne wejście do obszaru z bydłem. Jest ono zamknięte. Po okolicy chodzi ponadto 3-osobowy patrol - możesz go odciągnąć i zabić obrzynem lub omijać.
Obszar z wieżą. 4 przeciwników okupuje wyższe lokacje (w tym 1 szczyt wieży) - zajmij się wyeliminowaniem co najmniej 3 z nich odwracając uwagę pozostałych wrogów lub czekając na dobrą okazję. Podróżuje to 3-osobowy patrol - warto odciągnąć go na pustynię gwizdaniem i śladami stóp i zabić wrogów w odosobnionym miejscu (użyj obrzyna).
Pustynia. Możesz przejść przy obrzeżu mapy i zbliżyć się do lokacji z bydłem (5). Użyj Kate do odwracania uwagi wrogów i pozbycia się wszystkich bandytów z tego miejsca sterując Sanchezem. Możesz następnie zakradać się do lokacji z bydłem i odciągać pojedynczych wrogów gwizdaniem i innymi umiejętnościami.
Miejsce rozpoczęcia misji - Cooper i Isabelle. Nowi bohaterowie odblokowani zostaną dopiero po tym jak zatrzymasz pociąg doprowadzając do pojawienia się wozu lub bydła na przejściu kolejowym (6). Cooper ma wszystkie dostępne umiejętności. Isabelle jest nieprzytomna i trzeba ją przenosić.
Wagon - miejsce zakończenia misji. Musi pojawić się tu pociąg po przygotowaniu blokady na torach (6). W pobliżu wagonu przebywa wielu przeciwników - uważaj przede wszystkim na Long Coata oraz na wrogów stojących na dachach wagonów, którzy mają większe pole widzenia. Wejście wszystkimi do wagonu (i wrzucenie do niego Isabelle) kończy misję.
Powiększ mapę

Desperados 3: 14 Misja - mapa i odznaki/wyzwania Desperados 3 poradnik, solucja

14 Misja - The Wages of Pain - mapa i odznaki/wyzwania

Ostatnia aktualizacja: 11 września 2020

Legenda Desperados 3 - Misja 14

Ważne lokacje na mapie

Na tej stronie atlasu świata do gry Desperados 3 zamieściliśmy dokładną mapę misji 14 - The Wages of Pain. Na mapie zaznaczone zostały przede wszystkim ważne lokacje questowe - są to m.in. przejście kolejowe nadające się do zablokowania, interaktywny wóz oraz zagroda z bydłem. Oprócz tego na stronie znajdziesz opis przejścia wszystkich wyzwań, które dotyczą m.in. układania przeciwników na torach kolejowych i przenoszenia Isabelle bez upuszczania jej.

Pełny opis przejścia misji 14 znajduje się na kolejnych stronach tego rozdziału. W naszej solucji znajdują się też odwołania do mapy. Przykładowo oznaczenie (M14,5) informuje o tym, że powinieneś odszukać niebieski punkt o numerze 5 na mapie misji 14.

Oznaczenia na mapie misji 14

  1. Czerwone kropki symbolizują przeciwników przebywających na mapie. Białe kropki symbolizują z kolei cywilów oraz zwierzęta. Warto odnotować, że cywile mogą wszczynać alarm.
  2. Niebieskimi punktami oznaczyliśmy wszystkie ważne lokacje nadające się do odwiedzenia. Opisy tych punktów znajdują się bezpośrednio pod mapą.

Ogólne informacje na temat misji 14

Misja 14 (The Wages of Pain) rozgrywana jest w stosunkowo niewielkiej lokacji, ale rozmieszczenie wielu przeciwników i specyfika głównych celów misji mogą poważnie utrudniać jej zaliczenie - Desperados 3: 14 Misja - mapa i odznaki/wyzwania - Desperados 3 - poradnik do gry

Misja 14 (The Wages of Pain) rozgrywana jest w stosunkowo niewielkiej lokacji, ale rozmieszczenie wielu przeciwników i specyfika głównych celów misji mogą poważnie utrudniać jej zaliczenie. Jest to miasteczko na bezludziu ze stacją kolejową. Przez mapę co kilkadziesiąt sekund przejeżdża pociąg i stan ten będzie utrzymywał się przez całą początkową część zadania. Wydarzenie to jest paradoksalnie czymś pozytywnym, gdyż umożliwi ci ono ciche eliminowanie niektórych wartowników, którzy w przerwach pomiędzy przejazdami pociągu będą znajdowali się w polu widzenia innych wrogów. Oczywiście na sam pociąg trzeba uważać, bo może on śmiertelnie potrącić członków drużyny.

Główne dążenie bohaterów w tej misji to zatrzymanie pociągu po to żeby wsiąść na pokład. Plan działania w tej misji zakłada zablokowanie torów kolejowych i gra udostępni dwa warianty zachowania - można przepchnąć duży wóz na tory lub wystraszyć bydło, które pobiegnie w stronę torów. W lokacjach z wozem oraz z bydłem przebywa niestety wielu przeciwników i utrudni to wypełnienie założeń misji.

Druga część etapu załączy się po zatrzymaniu pociągu. Od tego momentu Sanchezowi i Kate w eliminowaniu wrogów będzie też mógł pomagać Cooper. Złe wiadomości w drugiej części misji są dwie - Cooper (lub inny bohater) musi przenosić nieprzytomną Isabelle, a z zatrzymanego pociągu wysiądą wrogowie, którzy rozstawią się po całej środkowej części mapy.

Grywalni bohaterowie:

  1. Sanchez - Jest on dostępny od samego początku misji (M14,1) i od razu posiada wszystkie elementy wyposażenia.
  2. Kate - Jest ona dostępna od samego początku misji (M14,1). Początkowo możesz korzystać jedynie z rewolweru i perfum. W trakcie rozgrywania misji możesz dodatkowo zdobyć przebranie dla Kate (M14,3) i jest on bardzo pomocne.
  3. Cooper - Dołączy on do pozostałych bohaterów dopiero po zablokowaniu torów. Cooper rozpoczyna w obozowisku na wzgórzu (M14,15) i posiada wszystkie umiejętności i przedmioty.

Isabelle nie jest grywalną postacią w tej misji. Cooper lub dowolny inny bohater musi przenieść nieprzytomną Isabelle do wagonu, w którym kończy się misję (M14,16).

Odznaki / wyzwania w misji 14

W misji 14 do zdobycia jest w sumie 8 odznak (Badges). Wszystkie je opisaliśmy poniżej. Wyzwania są początkowo ukryte, aczkolwiek możesz mimo wszystko je zaliczać już podczas przechodzenia misji po raz pierwszy.

Użyj wozu do zablokowania torów kolejowych - Use the wagon to block the train tracks

To oraz trzecie wyzwanie teoretycznie wzajemnie wykluczają się, gdyż możesz użyć tylko wozu lub tylko bydła do zablokowania torów kolejowych - Desperados 3: 14 Misja - mapa i odznaki/wyzwania - Desperados 3 - poradnik do gry

To oraz trzecie wyzwanie teoretycznie wzajemnie wykluczają się, gdyż możesz użyć tylko wozu lub tylko bydła do zablokowania torów kolejowych. Na szczęście po zdobyciu jednej z tych 2 odznak możesz wczytać poprzedni stan gry i wykonać przeciwną czynność. Umożliwi ci to zdobycie obu wyzwań w ramach pojedynczego przejścia etapu.

Wóz znajduje się na terenie miasteczka (M14,4) i dotarcie do niego nie jest proste. Musisz pozbyć się wszystkich lub co najmniej większości okolicznych przeciwników, wśród których jest Long Coat. Po komplet informacji przejdź do naszej solucji.

Zabij 5 strażników z użyciem pociągu - Kill 5 guards with the train

Wyzwanie to jest dość proste - Desperados 3: 14 Misja - mapa i odznaki/wyzwania - Desperados 3 - poradnik do gry

Wyzwanie to jest dość proste. Przez środkową część mapy co kilkadziesiąt sekund przejeżdża pociąg. Ogłuszaj przeciwników z okolicy, związuj ich i umieszczaj na torach. Leżący na torach przeciwnik nie doprowadzi do zatrzymania się składu, tylko zostanie rozjechany i zamordowany.

Nie odkładaj sobie tego wyzwania na później, bo po tym jak dostatecznie awansujesz w misji pociąg przestanie przejeżdżać przez miasteczko. Musiałbyś wtedy wczytać starszy sejw lub zrestartować misję.

Użyj bydła do zablokowania torów kolejowych - Use the cattle to block the train tracks

Bydło przebywa na terenie gospodarstwa (M14,5) i w celu wypłoszenia zwierząt trzeba podpalić pochodnią słomiany dach - Desperados 3: 14 Misja - mapa i odznaki/wyzwania - Desperados 3 - poradnik do gry

Bydło przebywa na terenie gospodarstwa (M14,5) i w celu wypłoszenia zwierząt trzeba podpalić pochodnią słomiany dach. Nie będzie to proste. Musisz pozbyć się wszystkich lub co najmniej większości okolicznych przeciwników, wśród których jest Long Coat. Po komplet informacji przejdź do naszej solucji.

Nie zabijaj nikogo (za wyjątkiem celów misji) - Don't kill anyone (except mission targets)

To trudne wyzwanie, o które najlepiej powalczć dopiero podczas powtarzania misji na niskim poziomie trudności - Desperados 3: 14 Misja - mapa i odznaki/wyzwania - Desperados 3 - poradnik do gry

To trudne wyzwanie, o które najlepiej powalczć dopiero podczas powtarzania misji na niskim poziomie trudności. Utrudni ci ono przede wszystkim radzenie sobie z grupami przeciwników - po mapie podrózuje m.in. kilka 3-osobowych patroli. W przypadku "normalnej" rozgrywki tego typu wrogów można łatwo zabijać obrzynem.

Jeśli masz duże problemy, to warto poeksperymentować z flirtowaniem Kate i z gwizdaniem Hectora. Możesz doprowadzić to do sytuacji, że wrogowie z grupy chwilowo rozejdą się (przykład takiej sytuacji na obrazku) i otworzy to szansę do ogłuszenia jednego z nich.

Ukończ misję nie upuszczając Isabelle - Finish the mission without dropping Isabelle

Odznakę tę możesz bez większych kłopotów odblokować już podczas zaliczania misji po raz pierwszy - Desperados 3: 14 Misja - mapa i odznaki/wyzwania - Desperados 3 - poradnik do gry

Odznakę tę możesz bez większych kłopotów odblokować już podczas zaliczania misji po raz pierwszy. Cooper zacznie przenosić Isabelle po tym jak zablokujesz tory i awansujesz do drugiej części misji (M14,15).

Nie możesz położyć Isabelle na ziemi po to żeby skorzystać z umiejętności Coopera. Musisz po prostu w dalszym ciągu polegać wyłącznie na kontrolowaniu Sancheza i Kate po to żeby oczyścić okolice wagonu używanego do zaliczenia misji (M14,16). Musisz dotrzeć Cooperem od obozowiska do pociągu i wrzucić Isabelle do oznaczonego wagonu.

Ukończ misję bez przekraczania torów kolejowych - Finish the mission without crossing the train tracks

To zdecydowanie trudniejsze wyzwanie. Próby zdobycia go podejmuj powtarzając misję na niskim poziomie trudności. Na potrzeby zdobycia tego wyzwania nie możesz przekroczyć torów kolejowych (M14,2) po to żeby dostać się do prawej częśći mapy. Musisz przez cały czas pozostawać w lewej części mapy. Co to oznacza?

  1. Nie możesz dotrzeć do przebrania dla Kate (M14,3), a więc odpada opcja odciągania przeciwników w ustronne miejsca.
  2. Do zablokowania torów musisz użyć wozu (M14,4). Zabronione jest dotarcie do lokacji z bydłem.
  3. Po tym jak zablokujesz tory musisz oczyścić okolicę z przeciwników uniemożliwiających zaliczenie misji (M14,16) pozostając cały czas po lewej stronie zatrzymanego pociągu.

Generalnie pamiętaj o tym żeby zajmować się eliminowaniem tylko tych wrogów, którzy przeszkadzają w dotarciu do wozu oraz do wagonu zatrzymanego pociągu.

Speedrun: Ukończ misję w czasie krótszym niż 17 minut - Speedrun: Complete the mission in under 17:00 minutes

Koniecznie graj na niskim poziomie trudności, dzięki czemu na mapie spotkasz mniej problematycznych przeciwników, a reakcje wrogów będą nieco wolniejsze.

Nawet pomimo limitu czasowego warto powalczyć o zdobycie przebrania dla Kate, gdyż ułatwi ci ono dotarcie do pierwszego głównego celu misji. Polecamy zdecydować się na dotarcie do wozu (M14,4), gdyż nawet pomimo konieczności przepchnięcia go powinno to być mniej problematyczne od dotarcia w pobliże bydła. W drugiej części misji postaw na bardziej ryzykowną grę i po pozbyciu się wrogów z okolic wagonu (M14,16) jak najszybciej dotrzyj tam całą drużyną zanim wszczęty zostanie alarm.

Ukończ misję na wysokim poziomie trudności - Complete the mission on Hard difficulty

To najlepszy wybór do ukończenia misji po raz pierwszy, choć grając na wysokim poziomie trudności będziesz musiał radzić sobie z "niewygodnie" rozstawionymi przeciwnikami. Staje się to szczególnie uciążliwe w lokacjach z wozem i z bydłem - musisz wykazywać się dużym sprytem przy odciąganiu pojedynczych wrogów oraz eliminowaniu 3-osobowych patroli bandytów (świetnie sprawdza się tu obrzyn). Koniecznie zdobądź przebranie dla Kate, bo dzięki niemu odciągniesz wielu zwykłych wrogów stojących w miejscach niedostępnych dla Sancheza. Na szczęście w przypadku tego wyzwania nie musisz się śpieszyć i możesz do woli zapisywać swoje postępy.