Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Pokemon GO - poradnik do gry

Pokemon GO - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Sale (PokeGym) | Informacje ogólne poradnik Pokemon GO

Sale (PokeGym)

Sale (PokeGym) są mechanizmem znacząco różniącym się od tych, które znane są z innych produkcji z serii Pokemon - Sale (PokeGym) | Informacje ogólne - Pokemon GO - poradnik do gry

Sale (PokeGym) są mechanizmem znacząco różniącym się od tych, które znane są z innych produkcji z serii Pokemon. Tutaj nad taką salą przejąć można kontrolę, przez co będzie ona pod wpływem jednej z trzech dostępnych drużyn. Z salami związane jest kilka dodatkowych funkcji, o których poczytać możesz w dalszej części rozdziału.

Jak zając neutralną Salę

Trzeba zacząć od znalezienia Sali. Sale na mapie wyglądają po prostu jak wysokie wieże - ich kolor odzwierciedla drużynę, która aktualnie kontroluje salę (żółty, niebieski, czerwony i szary - ostatnia to po prostu neutralna, niezajęta sala). Podobnie jak z Pokestopami, do Sali trzeba najpierw się zbliżyć, by móc wejść z nią w interakcję.

Jeśli uda ci się znaleźć neutralną salę (kolor szary), musisz walczyć z i pokonać znajdującą się tam obstawę. Jeśli wykonasz cały proces wystarczająco dużo razy, sala stanie się dostępna do zajęcia. Trzeba wtedy umieścić tam wybranego przez siebie Pokemona, by sala została zajęta przez twoją drużynę. Od siły Pokemona (CP) zależeć będzie to, czy zostaniesz Liderem Sali, oraz to, jak trudno będzie przeciwnikom odbić salę.

Utrzymywanie kontroli nad Salą

Podbicie Sali to dopiero początek. Teraz trzeba będzie utrzymać nad nią kontrolę. Każda sala posiada swój własny poziom prestiżu. Każdy poziom prestiżu pozwala ustawić w niej dodatkowego Pokemona. Sala 5 poziomu pozwala na umieszczenie wewnątrz 5 Pokemonów, które będą ją chronić. Prestiż zwiększać da się poprzez obronę Sali (czyli nieudane ataki wrogich graczy), a także poprzez trenowanie Pokemonów wewnątrz danej Sali.

Z kolei prestiż zmniejszany jest wtedy, gdy wrogi gracz (bądź grupa graczy) zdoła pokonać wszystkie znajdujące się na Sali Pokemony. Jeśli prestiż spadnie o jeden poziom, z "garnizonu" Pokemonów odpada ten, który posiada najniższy wskaźnik CP. Jeśli prestiż spadnie do 0, drużyna która wcześniej kontrolowała Salę utraci nad nią kontrolę i będzie można ją przejąć.

Z utrzymywaniem kontroli nad salą więżę się bardzo ważna rzecz - możliwość pozyskania Pokecoinów, czyli waluty w grze. Normalnie zyskać można ją jedynie inwestując realne pieniądze, jednak tutaj za każdego Pokemona umieszczonego w dowolnej Sali należącej do twojej drużyny otrzymasz 10 Pokecoinów co 21 godzin. Mając 5 Pokemonów umieszczonych w Salach możesz więc otrzymać 50 Pokecoinów co 21 godzin.

Odbijanie Sali z rąk innej drużyny

Jak zostało wspomniane wyżej, każda Sala posiada swój prestiż, z którym wiąże się ilość Pokemonów, które mogą ją chronić. Jeśli grasz w drużynie innej, niż sala którą jesteś zainteresowany, będziesz w stanie zaatakować znajdujący się tam "garnizon" Pokemonów. Co więcej, jedną salę atakować mogą gracze z dwóch różnych drużyn jednocześnie. Na przykład, gracze z czerwonej i niebieskiej drużyny atakować mogą salę drużyny żółtej. Jednakże, salę opanować będzie mogła jedynie jedna z tych drużyn - nie mogą oni kontrolować jej jednocześnie.

Walka o kontrolę nad salą polega na tym, by zbić prestiż Sali do poziomu 0. Za każdym razem, gdy ktoś pokona Pokemony znajdujące się na Sali, Sala ta utraci określoną ilość prestiżu - na ogół wystarczającą, by zbić salę o 1 poziom w dół. Po wszystkim proces trzeba powtórzyć tyle razy, aż prestiż spadnie do 0, a sala zyska status neutralnej i będzie można ją zająć.

UWAGA!

Jeżeli twój Pokemon przegra walkę z Pokemonem przeciwnej drużyny, straci przytomność i jego ocucenie będzie wymagało skorzystania z przedmiotu Revive. W przypadku przegranej z Pokemonem tej samej drużyny, Pokemonowi zostanie 1 życia i będzie można go uleczyć zwykłymi Potionami.