Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Hatred - poradnik do gry

Hatred - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Uzbrojenie | Porady | Hatred poradnik Hatred

Ostatnia aktualizacja: 23 października 2019

Uzbrojenie w grze jest, mówiąc najprościej, średnio zróżnicowane, gdyż brakuje tu klasycznych broni jak snajperka, czy broń biała, lecz nie oznacza to, że nie ma z czego wybierać. Nie ma tu tak naprawdę broni, które są bezużyteczne (sprawa strzelby jest w sumie dość dyskusyjna). Poniżej znajdziesz krótki opis każdej z nich.

Pistolet i Uzi

Pistolet to najbardziej powszechna broń w grze, oraz, paradoksalnie, jedna z najbardziej skutecznych w walce. Pojedyncze strzały zadają praktycznie najwięcej obrażeń spośród wszystkich broni (ustępuje on jedynie karabinom szturmowym i, z oczywistych względów, wyrzutni rakiet), a przy tym gracz jest w stanie przenosić 200 sztuk pocisków do tej broni. Jest to broń praktycznie bez wad i większość graczy (w tym autor tego poradnika) z pewnością będzie używać jej przez większość (o ile nie całość) gry. Pistolety przenoszone są wyłącznie przez "regularnych" policjantów, a sporo z nich znaleźć można poukrywane w domach.

Uzi zostało przyporządkowane wraz z pistoletem z dość prostej przyczyny - obie bronie używają tych samych pocisków. Nie różnią się one znacząco między sobą (prócz szybkością ognia), lecz, co dziwne, uzi wydaje się zadawać mniejsze obrażenia spośród tych broni - lepszym wyborem jest więc pistolet. Nigdy nie używaj obu broni na raz - gdy braknie ci do nich naboi, zostaniesz z dwoma slotami bezużytecznych pukawek.

Strzelba

Najbardziej powszechna (po pistolecie) broń w grze. Wydawać by się mogło, że jest to broń ekstremalnie skuteczna na bliskim dystansie - jest w tym ziarnko prawdy. Broń zadaje mordercze obrażenia (zabija wszystko jednym strzałem), pod warunkiem, że strzał oddany zostanie z bliskiego dystansu i że cały śrut trafi we wroga - w przeciwnym wypadku obrażenia drastycznie spadają. To, w połączeniu z małą szybkostrzelnością i bardzo długim czasem przeładowania (załadowanie całego magazynka zajmuje długie sekundy) czyni tą broń dość nieskuteczną. Jeżeli masz możliwość zamienić strzelbę na jakąkolwiek inną broń, zrób to bez wahania - nie będziesz za nią tęsknić.

Strzelby używane są przez wszystkie jednostki w grze, za wyjątkiem wojskowych - sporo znaleźć można także ukryte w domach, czy swego rodzaju "zbrojowniach".

SMG

Jedna z trzech (obok uzi i karabinu szturmowego) broni automatycznych w grze, pozwalających graczowi na prowadzenie ciągłego (jeśli w magazynku są naboje) ognia. SMG, mimo zadawania dość niskich obrażeń (mniej więcej połowę niższych niż pistolet) pojedynczym pociskiem, może się pochwalić sporą ilością nabojów, które gracz może przenosić w jednym momencie, oraz największą spośród wszystkich broni prędkością "wypluwania" pocisków z lufy.

Przydaje się ona w większości sytuacji, a w szczególności wtedy, gdy wrogów wypada cała kupa, a na dokładne celowanie nie ma czasu. Na dalszym etapie gry ustępuje ona powszechnie dostępnym karabinom szturmowym. SMG używane jest wyłącznie przez policjantów z oddziałów SWAT.

Karabiny Szturmowe

Bezapelacyjnie najskuteczniejsza broń dostępna w grze. Gracz startuje z nią w pierwszej misji, jednak praktycznie aż do 4 misji (za wyjątkiem pojedynczej okazji w pociągu, w 2 misji) nie będziesz mieć możliwości uzupełnienia amunicji. Broń przypomina połączenie SMG i pistoletu - łączy szybkostrzelność pierwszej broni, ze sporymi obrażeniami zadawanymi pojedynczymi pociskami, które są domeną pistoletów.

Kolejnym plusem jest powszechna dostępność tej broni począwszy od 4 misji - zaczniesz ścierać się ze sporą ilością żołnierzy, a każdy z nich będzie wyposażony w tą właśnie broń, nie trzeba więc będzie zbytnio oszczędzać amunicji. Broń ta używana jest wyłącznie przez wojsko.

Innym typem karabinu szturmowego (gdyż ten najbardziej powszechny przypomina M16) jest AK-47, jednak broń ta dostępna jest jedynie podczas trwania 5 misji (wystawa broni) i nie ma większego sensu zaprzątać sobie nią głowy, gdyż jest niemalże identyczna co "typowy" karabin szturmowy.

Miotacz Płomieni

Bardzo skuteczna broń, jednak nadaje się do walki wyłącznie na krótkim dystansie, przez co bardzo dobrze sprawdza się w zamkniętych, ciasnych pomieszczeniach, gdzie gracz bez problemu podpalić może całą grupę wrogów w ułamku sekundy. Broń jest kompletnie bezużyteczna na otwartej przestrzeni, gdzie do wrogów będzie trzeba dobiec, wystawiając się na ich ogień.

Miotacz płomieni dostępny jest wyłącznie jako "znajdźka", gdyż żaden wróg jej nie używa. Znaleźć ją można podczas 4 (melina handlarzy z bronią) i 6 (zbrojownia, w której znajdujesz C4) misji.

Wyrzutnia Rakiet

Skuteczności tej broni nie trzeba nikomu wyjaśniać - jedna rakieta jest w stanie zabić wszystko, w co trafi, wysadzić każdy pojazd (nawet opancerzone, wojskowe ciężarówki), czy zrównać z ziemią sporą część budynku. Posiada przy tym spory zasięg, a gracz jest w stanie przenosić maksymalnie 11 rakiet, co jest sporą liczbą.

Jedynym minusem broni jest spory czas przeładowania, oraz fakt, iż użycie jej na bliskim dystansie, czy w zamkniętym pomieszczeniu może się źle skończyć. Broń jest śmiertelnie niebezpieczna w rękach wroga - jedna rakieta prawie zawsze pośle cię do piachu. Znaleźć ją można w niektórych skrytkach podczas misji, a także z ciał żołnierzy, którzy dysponowali tą bronią.

Granaty

Granaty są jedną z najbardziej skutecznych broni w grze - potrafią równać z ziemią całe budynki, wysadzać kilka samochodów na raz, a celnie rzucone mogą zneutralizować nawet kilkunasto osobową grupę ludzi. Są jednocześnie śmiertelnie groźne dla gracza, gdyż wojskowi rzucają nimi na lewo i prawo jak cukierkami - trzeba na to uważać szczególnie wtedy, gdy gracz postanowi skryć się przed pościgiem wewnątrz budynku.

Znaleźć je można w niektórych miejscach na mapie, a także przy ciałach wszystkich wojskowych (nawet tych nieuzbrojonych).

Granaty Hukowe

"Błyskdymki" są skuteczne jedynie wtedy, gdy zostaną użyte przeciwko graczowi - po trafieniu na kilka sekund będziesz mieć problemy z poruszaniem się, a wystrzeliwane pociski będą latać po całym ekranie jak szalone. W starciu z wrogiem są prawie bezużyteczne - ogłuszają ich dosłownie na ułamek sekundy, a czasami w ogóle nie działają.

Wyrzucane są wyłącznie przez członków oddziału SWAT - nie da się ich znaleźć "luzem" na mapie.

Koktajle Mołotowa

Ostatni rodzaj broni dostępny w grze, to znana wszystkim "benzyna w butelce". Rzucona w grupę przeciwników sprawi, że rozbiegną się oni w krzyku na wszystkie strony, a po kilku sekundach padną na ziemię. Jest także bardzo skuteczna przeciwko pojazdom - trafiony nią samochód po kilku sekundach zacznie się intensywnie palić, a następnie wybuchnie.

Koktajle Mołotowa są najbardziej dostępnym typem "broni rzucanej" w grze, gdyż często można je znaleźć w budynkach, czy nawet pozostawione luzem na ulicy, jednak żaden wróg ich nie wyrzuca.

Kamizelka Kuloodporna

Kamizelka kuloodporna daje po prostu dodatkowy "pasek zdrowia", który chroni ten właściwy. Otrzymywane obrażenia przenoszone są najpierw na kamizelkę, a dopiero gdy ta się wyczerpie, gracz zaczyna tracić właściwe zdrowie wraz z otrzymywaniem obrażeń. Oznacza to po prostu, że kamizelka zwiększa dwukrotnie wytrzymałość sterowanej przez gracza postaci.

Kamizelki znaleźć można bardzo często w miejscach wykonywania zadań pobocznych, a także na posterunku policji (misja 1), czy w bazie wojskowej (misja 6). Żaden wróg jej nie wyrzuca.