Tomb Raider - poradnik do gry

Tomb Raider - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Zejdź do bazy Solarii | 12 - Przyjaciółka w potrzebie | Solucja Tomb Raider Tomb Raider poradnik, solucja

Descend Down the Mountain to the Solarii Base (Zejdź do bazy Solarii)

Jak zapewne zauważyłeś znajdujesz się obecnie niedaleko głównej części lokacji Mountain Village (Wioska w górach), tak więc jest to dobry moment żeby zająć się zdobyciem pominiętych wcześniej znajdziek i zbadaniem opcjonalnych grobowców - Zejdź do bazy Solarii | 12 - Przyjaciółka w potrzebie | Solucja Tomb Raider - Tomb Raider - poradnik do gry

Jak zapewne zauważyłeś znajdujesz się obecnie niedaleko głównej części lokacji Mountain Village (Wioska w górach), tak więc jest to dobry moment żeby zająć się zdobyciem pominiętych wcześniej znajdziek i zbadaniem opcjonalnych grobowców. Po wykonaniu wszystkich dodatkowych zadań skieruj się w stronę wschodniego przejścia, przy którym Lara zatrzymała się po zakończeniu ostatniej scenki przerywnikowej.

Przeskocz nad niewielką przepaścią i zjedź po linie - Zejdź do bazy Solarii | 12 - Przyjaciółka w potrzebie | Solucja Tomb Raider - Tomb Raider - poradnik do gry

Przeskocz nad niewielką przepaścią i zjedź po linie. Bądź gotowy do szybkiego wciśnięcia przycisku/klawisza interakcji tuż po skorzystaniu z liny (screen), dzięki czemu Lara nie spadnie w przepaść.

Nie wspinaj się od razu, tylko zaczekaj aż jeden z wartowników zbada chatkę, do której wpadła główna bohaterka - Zejdź do bazy Solarii | 12 - Przyjaciółka w potrzebie | Solucja Tomb Raider - Tomb Raider - poradnik do gry

Nie wspinaj się od razu, tylko zaczekaj aż jeden z wartowników zbada chatkę, do której wpadła główna bohaterka. Dopiero teraz zbliż się do grupy przeciwników. Proponuję wycelować w pokazaną na dołączonym screenie lampę naftową, doprowadzając do wybuchu pożaru. Wykorzystaj zamieszanie i szybko rozpraw się z bandytami.

Możesz się teraz zachować na dwa sposoby - Zejdź do bazy Solarii | 12 - Przyjaciółka w potrzebie | Solucja Tomb Raider - Tomb Raider - poradnik do gry

Możesz się teraz zachować na dwa sposoby. Pierwszy wariant zakłada zaczekanie na przybycie kolejnych wrogów. Należałoby ich w takiej sytuacji zaatakować z zaskoczenia.

Drugi wariant zakłada przejęcie inicjatywy i zaatakowanie wrogów z wysokości - Zejdź do bazy Solarii | 12 - Przyjaciółka w potrzebie | Solucja Tomb Raider - Tomb Raider - poradnik do gry

Drugi wariant zakłada przejęcie inicjatywy i zaatakowanie wrogów z wysokości. Musiałbyś wybrać w tym celu prawą ścieżkę, docierając na punkt widokowy, z którego w łatwy sposób mógłbyś likwidować kolejnych bandytów.

Niezależnie od tego jak się zachowałeś na sam koniec musisz wybrać lewą ścieżkę - Zejdź do bazy Solarii | 12 - Przyjaciółka w potrzebie | Solucja Tomb Raider - Tomb Raider - poradnik do gry

Niezależnie od tego jak się zachowałeś na sam koniec musisz wybrać lewą ścieżkę. Jeżeli w okolicy znajdują się jeszcze jacyś przeciwnicy, to nie zapomnij o tym żeby korzystać po drodze z zasłon.

Przejdź przez wrak samolotu, przy którym nie powinni się już czaić żadni wrogowie - Zejdź do bazy Solarii | 12 - Przyjaciółka w potrzebie | Solucja Tomb Raider - Tomb Raider - poradnik do gry

Przejdź przez wrak samolotu, przy którym nie powinni się już czaić żadni wrogowie. Aktualny cel podróży to większa przeprawa przez rzekę w lokacji Mountain Descent (Zejście z góry).

Po wejściu do rzeki należy jedynie wychylać w odpowiednich momentach gałkę analogową (lub wciskać odpowiednie klawisze kierunkowe) - Zejdź do bazy Solarii | 12 - Przyjaciółka w potrzebie | Solucja Tomb Raider - Tomb Raider - poradnik do gry

Po wejściu do rzeki należy jedynie wychylać w odpowiednich momentach gałkę analogową (lub wciskać odpowiednie klawisze kierunkowe). Niestety niezależnie od tego jak bardzo będziesz się starał Larę prędzej czy później porwie nurt rzeki.

W trakcie spływu rzeką nie będziesz jedynie biernym obserwatorem, bo musisz wychylać gałkę analogową w lewo lub w prawo (lub wciskać boczne klawisze kierunkowe) żeby unikać większych przeszkód, tym bardziej, że kontakt z wieloma z nich będzie oznaczał natychmiastową śmierć Lary - Zejdź do bazy Solarii | 12 - Przyjaciółka w potrzebie | Solucja Tomb Raider - Tomb Raider - poradnik do gry

W trakcie spływu rzeką nie będziesz jedynie biernym obserwatorem, bo musisz wychylać gałkę analogową w lewo lub w prawo (lub wciskać boczne klawisze kierunkowe) żeby unikać większych przeszkód, tym bardziej, że kontakt z wieloma z nich będzie oznaczał natychmiastową śmierć Lary. Bądź też gotowy do tego żeby w kilku z miejscach skorzystać ze strzelby do zniszczenia blokad.

Po tym jak Lara założy spadochron zacznij od wciśnięcia przycisku/klawisza interakcji, przy czym po chwili zmuszony zostaniesz do tego żeby wcisnąć przycisk/klawisz uniku (screen) - Zejdź do bazy Solarii | 12 - Przyjaciółka w potrzebie | Solucja Tomb Raider - Tomb Raider - poradnik do gry

Po tym jak Lara założy spadochron zacznij od wciśnięcia przycisku/klawisza interakcji, przy czym po chwili zmuszony zostaniesz do tego żeby wcisnąć przycisk/klawisz uniku (screen).

Ostatnia scena opisywanego etapu jest już znacznie prostsza - Zejdź do bazy Solarii | 12 - Przyjaciółka w potrzebie | Solucja Tomb Raider - Tomb Raider - poradnik do gry

Ostatnia scena opisywanego etapu jest już znacznie prostsza. Ponownie korzystaj z gałki analogowej (lub klawiszy kierunkowych), tak by unikać kontaktu z drzewami. Zauważ jednocześnie, że spadochron reaguje na polecenia z pewnym opóźnieniem, tak więc nie odkładaj zmiany toru lotu na ostatnią chwilę (nagroda: 100 punktów doświadczenia).