Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Tom Clancy's Ghost Recon: Future Soldier Przed premierą

Przed premierą 27 kwietnia 2012, 10:49

autor: Marcin Serkies

Tom Clancy's Ghost Recon: Future Soldier - testujemy tryb wieloosobowy

Premiera Tom Clancy’s Ghost Recon: Future Soldier już 22 maja. Ubisoft odsłania kolejną kartę i za pośrednictwem dostępu do wersji beta pokazuje tryb rozgrywki wieloosobowej.

Kilka miesięcy temu miałem okazję odwiedzić paryskie biuro firmy Ubisoft i pograć w nową odsłonę cyklu Ghost Recon – opartą na modelu free to play. Tym razem wróciłem do tej marki za sprawą beta-testów trybu wieloosobowego jeszcze innego należącego do tej serii tytułu – taktycznej strzelaniny Tom Clancy's Ghost Recon: Future Soldier.

Do walki trzeba się wyszykować

Mimo że zabawę można zacząć w kilkanaście sekund, wybierając odpowiednią opcję w głównym menu, ja postanowiłem przyjrzeć się możliwościom, jakie daje nowy Ghost Recon w zakresie wyboru i dostosowania postaci do własnych potrzeb.

Dostępne w grze klasy nie zaskakują. Standardowy żołnierz, zwiadowca i inżynier to wybór niby niewielki, ale jak na tę grę – całkowicie wystarczający. Żołnierz jest wytrzymały, używa ciężkiej broni i potrafi więcej przyjąć na klatę. Zwiadowca preferuje walkę na dystans, a stojąc bez ruchu, uruchamia kamuflaż, który czyni go praktycznie niezauważalnym dla wrogów. Inżynier za to całkiem nieźle radzi sobie w starciach z bliska, a sprzęt, którego używa, nieraz pozwala drużynie zdobyć znaczną przewagę nad przeciwnikiem.

Takie są założenia ogólne każdej z klas, szczegóły możemy już dopracować sami. Możliwości jest wiele i bynajmniej nie polegają przede wszystkim na zabawie z wyglądem. Ten można w pewnym stopniu zmieniać, ale to nie jest to, co tygrysy lubią najbardziej. Zresztą, czy granatowi robi jakąś różnicę, jaki kolor bandany nosi przyszła ofiara?

Zabawy z bronią

Kiedy pierwszy raz wybrałem opcję dostosowania sprzętu, zdecydowałem się na modyfikację głównego uzbrojenia i trafiłem na ekran prezentujący rozebraną na drobne elementy spluwę, ucieszyłem się jak dziecko. Bez wnikania w bebechy broni możemy zmienić kilka różnych elementów, a każdy z nich w mniejszy lub większy sposób wpływa na jej osiągi. Kombinacji nie da się policzyć na palcach, są ich tysiące, a każdą można w jednej chwili przetestować na strzelnicy. Dla maniaków będzie to prawdziwy raj.

Warto przy tym nadmienić, że nie mamy dostępu do wszystkich możliwych ulepszeń od samego początku. Aby je zdobyć, rozwijamy naszych wojaków poprzez gromadzenie doświadczenia na polu walki. Każdy kolejny poziom pozwala na używanie trochę większej liczby modyfikacji, a czasem, awansując, musimy zdecydować, który z dostępnych gadżetów chcemy odblokować. Biorąc pod uwagę fakt, że dla każdego wojaka ulepszamy je osobno i że jedynie wybór broni osobistej jest wspólny dla każdej klasy, można spodziewać się, że zabawy w Future Soldier nie zabraknie. Dla mniej zaangażowanych przygotowano skrót. Kilka wciśnięć przycisków pozwala automatycznie skonfigurować broń pod kątem jednego z czterech głównych parametrów.

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Valheim to jeden z najlepszych survivali, w jaki kiedykolwiek grałem!
Valheim to jeden z najlepszych survivali, w jaki kiedykolwiek grałem!

Przed premierą

Na rynku jest już mnóstwo gier tego gatunku, ale mało która startując z pułapu Early Access szturmem podbiła serca graczy, uzyskując 96% pozytywnych opinii spośród niemal 17 tysięcy wystawionych recenzji. Czy Valheim zasłużył na ten zachwyt?

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.