Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Przed premierą 18 sierpnia 2011, 10:38

autor: Szymon Liebert

Wrażenia z singla w Assassin's Creed Revelations - gamescom 2011

W Assassin’s Creed: Revelations skrzyżują się drogi trzech bohaterów: Desmonda, Ezio i Altaira. Dzisiaj możemy ujawnić przedsmak tego intrygującego wydarzenia.

Przeczytaj recenzję Assassin's Creed: Revelations - recenzja finału trylogii Ezio Auditore da Firenze

Artykuł powstał na bazie wersji X360.

Assassin’s Creed: Revelations to jedna z najmocniejszych premier tego roku. Firma Ubisoft z powodzeniem podtrzymuje olbrzymie zainteresowanie serią. Jak udało się tego dokonać? Za pomocą ciekawej fabuły, wyrazistych postaci i szlifowania rozgrywki, przy jednoczesnym dodawaniu do niej nowych pomysłów. Właśnie tego możemy spodziewać się po kolejnej części, w której ponownie spotkają się Desmond, Altair i Ezio.

Podczas prezentacji pokazano nowy fragment, w którym Ezio rusza w pogoń za Leandrosem, kapitanem Templariuszy. Akcja rozpoczyna się od szaleńczego pościgu dyliżansami na wyjątkowo wąskiej drodze wiodącej przez strome zbocze góry. W pewnym momencie pojazd włoskiego asasyna zostaje wyrzucony z trasy, a śmiałek ostro poturbowany. Mimo to wstaje i rusza w stronę nieprzyjaciela. Kapitan wycofuje się za bezpieczne bramy swej twierdzy, wysyłając na Ezia swoich podwładnych. Ich umiejętności nie wystarczają do pokonania wciąż niebezpiecznego zabójcy. Podczas rozgrywki oglądamy dobrze znane parowanie ciosów, przełamywanie obrony przeciwnika i efektowne egzekucje w zwolnionym tempie.

Na początku misji „Wounded Eagle” Ezio jest na tyle osłabiony, że przez jakiś czas nie może korzystać ze swojej niesamowitej sprawności i szybkości. Widzimy, jak bohater zabija po cichu kolejnych strażników, a potem dostaje się na szczyt wieży, chwytając się ogromnego młyna wodnego. Na górze autorzy demonstrują usprawnioną wersję zdolności Eagle Vision – teraz podświetla ona przeciwników i cel, a przy tym w postaci świetlistej smugi pokazuje trasę jego przechadzki. Dzięki temu zaplanowanie akcji staje się jeszcze łatwiejsze.

Po dostaniu się do twierdzy Ezio schodzi na dziedziniec i przyczaja się za schodami. W okolicy krąży kilku wrogów. Bohater najpierw po cichu zabija najbliższego z nich i szybko podkłada bombę-pułapkę przy jego zwłokach. Z ukrycia ogląda scenkę, w której inni strażnicy podchodzą do ciała swojego kolegi i giną w wybuchu. Bomby to najnowszy dodatek do arsenału asasynów i kolejny dowód na postęp technologiczny w szeregach tej frakcji. Przykład działania następnego ładunku otrzymujemy kilka sekund później – producent gry używa petardy do wywabienia wartowników z uliczki.

Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni
Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni

Przed premierą

Yandere Simulator to jedna z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących gier, jakie obecnie powstają. Symulator szkolnej morderczyni powstaje w USA, choć wygląda jak kolejne japońskie dziwactwo.

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.