Dark Souls okładka

Dark Souls

Bandai Namco Games ( RPG akcji ) Utrzymana w konwencji dark fantasy gra z gatunku RPG akcji. Tytuł wyprodukowany został przez japońskie studio From Software znane m.in. z Ninja Blade, Demon's Souls oraz serii Armored Core. Akcja Dark Souls toczy się w mrocznym uniwersum, które w dużym stopniu przypomina epokę Średniowiecza. Fabuła gry została jedynie luźno zarysowana, a gracz wciela się w postać nieumarłego, od którego poczynań zależy los świata. Rozgrywka utrzymana jest w stylu hack'n'slasha z widokiem z perspektywy trzeciej osoby (TPP). Jak na sandbox przystało, gracze mają dużą swobodę w eksplorowaniu lokacji i wykonywaniu zadań. Gra wyróżnia się wysokim poziomem trudności oraz rozbudowanym trybem zabawy w kooperacji. więcej informacji o grze ...

poradniki
Dark Souls - poradnik do gry

Dark Souls - poradnik do gry

Poradnik do gry Dark Souls zawiera pełny opis przejścia wszystkich lokacji, walk i wyzwań. Pomoże wybrnąć z trudnych sytuacji, odkryć sekretne przejścia i poradzić sobie z trudnymi przeciwnikami. Z jego pomocą ukończenie Dark Souls będzie przyjemniejsze. poradnik do gry

recenzje
Przygotuj się na śmierć! Recenzja gry Dark Souls na PC

Przygotuj się na śmierć! Recenzja gry Dark Souls na PC

Dark Souls może nie doczekała się najlepszej konwersji w historii gatunku, niemniej i tak dostajemy wybitnie udane RPG akcji, wymagające od gracza poświęcenia i zachwycające wykonaniem. recenzja

Niezapomniane przeżycie - recenzja gry Dark Souls

Niezapomniane przeżycie - recenzja gry Dark Souls

Kiedy ostatnio poświęciliście calutki weekend jednej grze wideo? Przygotujcie koce, prowiant i lampkę nocną: do sklepów trafiła „gra życia”, czyli Dark Souls. recenzja

video
1:07

Video Dark Souls

zwiastun na premierę - Prepare to Die Edition

1:43

Video Dark Souls

GC 2012 Prepare to Die Edition trailer


0:49

Dark Souls

Prepare to Die Edition

1:08

Dark Souls

Prepare to Die - PC Edition

1:53

Dark Souls

Character Class

news
Bloodborne – nowa gra studia From Software tylko na PlayStation 4

Bloodborne – nowa gra studia From Software tylko na PlayStation 4

Podczas konferencji Sony zapowiedziano grę Bloodborne. To nowy projekt studia From Software oraz Hidetakiego Miyazakiego, twórcy gry Demon's Souls oraz serii Dark Souls. Gra ukaże się w 2015 roku jedynie na konsoli PlayStation 4. wiadomość

Wieści ze świata (Dark Souls, F.E.A.R. Online, Neverwinter) 20/5/14

Wieści ze świata (Dark Souls, F.E.A.R. Online, Neverwinter) 20/5/14

Dziś piszemy m.in. o czwartym dodatku do Neverwinter, zamkniętych beta testach strzelaniny F.E.A.R. Online, przeniesieniu gry Dark Souls na inne usługi sieciowe, a także o zapowiedzi strategii czasu rzeczywistego Offworld Trading Company. Witamy w wieściach ze świata - codziennej porcji krótkich wiadomości. wiadomość

Najlepsze modyfikacje (16/04/2013) - m.in.Tropical Skyrim, Thrawn's Revenge i Aliens Survival Experience

Najlepsze modyfikacje (16/04/2013) - m.in.Tropical Skyrim, Thrawn's Revenge i Aliens Survival Experience

W najnowszym przeglądzie modów omawiamy m.in. projekty zwiększające poziomy trudności w Rage i Aliens: Colonial Marines. Przeróbkę The Elder Scrolls V: Skyrim na klimaty tropikalne, rekonstrukcje starć z I wojny światowej na silniku Company of Heroes oraz modyfikację ulepszającą tryb kooperacyjny w Dark Souls. wiadomość

pliki
tvgry.pl

Kącik Dark Souls #12 - Fielki Winał

Gwyn, władca popiołow.

Kącik Dark Souls #11 - Łoże Chaosu

Koniec jest już bliski...


Kącik Dark Souls #10 - Seath i Królowie

Bierzemy na klatę najtwardszych bossów.

Kącik Dark Souls #9 - Gravelord Nito

Waleczny Krzysztof w walce ze szkieletem szkieletów!

Kącik Dark Souls #8 - Ostatnie Kuszenie

Czy po pokonaniu Manusa, ostatniego bossa dodatku, Krzysztof zawiesi broń na kołku?

galeria
Dark Souls - screen - 2012-09-20 - 247113Dark Souls - screen - 2012-09-20 - 247112Dark Souls - screen - 2012-09-20 - 247111Dark Souls - screen - 2012-09-20 - 247110Dark Souls - screen - 2012-09-20 - 247109Dark Souls - screen - 2012-09-20 - 247108Dark Souls - screen - 2012-09-20 - 247107Dark Souls - screen - 2012-09-20 - 247106Dark Souls - screen - 2012-08-27 - 245817Dark Souls - screen - 2012-08-27 - 245816Dark Souls - screen - 2012-08-27 - 245815Dark Souls - screen - 2012-08-27 - 245814
PS3
X360
PC

komentarze czytelników (716)


Yarovit  2014-08-26 - 11:51

Mi osobiście się klimat nie za bardzo podobał. Niby mroczny, ale jakiś bezbarwny jak dla mnie. Fabuła? Ona prawie nie istnieje. Jakaś przepowiednia, ratowanie/niszczenie świata. Lore rzeczywiście jest, ale też mi nie podszedł. System walki jest fajny, tu się zgodzę, ale ani innowacyjności, ani jakiejś wybitnej pomysłowości tam nie widziałem. No chyba, że za innowacyjność uznamy bardzo długi bieg do bossa za każdym razem, jak zginiemy. A co do dark fantasy, to mam wrażenie, że nazwa ta jest nie do końca zdefiniowana. Według zachodnich dziennikarzy dark fantasy to na przykład Wiedźmin czy Dragon Age. Jedyna, która by pasowała w porównując do Dark Souls, a jaka przychodzi mi do głowy jest starożytne Severance: Blade of Darkness, które mimo wieku pozostaje jedną z moich ulubionych gier.

berial6  2014-08-26 - 17:27

@yarovit No to radzę zobaczyć wszystkie milion filmów na yt wyjaśniających fabułę. No i klimat miał być tak mroczny, że aż dołujący- w końcu to post-apo dark fantasy, nie? Według zachodnich dziennikarzy dark fantasy to na przykład Wiedźmin czy Dragon Age. Wiedźmin- jeszcze, ale dragon age? No proszę- dobrzy ludzie, złe Złe Istoty, magowie, masa kolorowych, stereotypowych ras (brodate krasnoludy i elfy), no i fabuła- ratowanie świata przed wielkim złem. Jeszcze tylko pierścienia w tle brakuje, a byłoby 100% heroic. I dlatego ta 'brutalność' (drzazga pod paznokieć i bohater wygląda jak wampir po sytym obiadku) jest śmieszna, bo nijak pasuje do fabuły.

Yarovit  2014-08-26 - 18:05

Nie chodziło mi o to, że klimat jest dołujący. To nie to samo, co bezbarwny. Również zgadzam się, że DA to nie jest dark fantasy. To jest nowoczesne, politycznie poprawne fantasy. O fabule DS trochę czytałem i nie przemówiła do mnie.

Kiss  2014-08-28 - 01:45

[693] Bitch please. -> Bitch please ---> Zreszta nawet na twoim tendencyjnym obrazku wystarczy spojrzeć na np. sciane z cegiel:) Porownanie jak Super Mario Bros vs Crysis [694] Nie ma? A przeszedłeś każdego bossa za pierwszym razem? No i genialne porównanie- RPGa do slashera. Brawo. Nie przeszedlem kazdego bossa za 1szym razem. Ci latwiejsi zajmowali mi 1-2 podejscia, ci trudniejsi 3-4. Jedynym w miare trudnym bossem byl ten podwojny w Anor Londo, okolo 10 podejsc. Przejdz misje w Call of Duty na max poziomie trudnosci za powiedzmy max 2-3 zgonami, World at War polecam:) Podaje tu przyklad Call of Duty jako gry przez ogol uznawana za gre dla idiotow, wrecz prostacka, a nie porownuje rpg/slashera tpp do fpsa. Swoja Droga uznawanie DSa za rpga, a pogarda dla slowa slasher to smiech na sali:) Co robisz w tej grze przez 97% czasu? Wgryzasz się w fabule i nieliniowe dialogi? A może rozgryzasz drzewko umiejetnosci?:D Powtorze sie: takie World at war jest jakies 20razy trudniejsza gra od DS, tylko ze tam po zgonie pokazujesz sie na checkpoincie 10 sekund przed zejsciem. W DS po zgonie zapieprzasz przez 10 minut koszac 50 raz te same mobki, a skoro walczysz z tym samym syfem 50 ra ...

berial6  2014-08-28 - 09:39

@Kiss Eksploruję lokacje, ulepszam broń, PvP i leveluję? I czemu porównujesz RPGa do FPSa na najwyższym poziomie trudności? No to ja ci mogę powiedzieć, że Dark souls jest łatwiejsze od najwyższego poziomu trudności w street fighterze, ale czy robi to ze SF ultra-trudną grę? Poza tym- DS jakoś ultra trudne nie jest, jest po prostu dokładne i realistyczne. (dokładność nie dotyczy hitboxów w onlinie) W ogóle fajne screeny- porównujesz pejzaż ze ścianą oddaloną o jakieś 2 metry od kamery. Seems fair.

CyberTron  2014-08-28 - 10:03

Call of Duty na najwyższym poziomie trudności to nie gra. To nauka skryptów. Dopóki się nie nauczysz kto, skąd i kiedy wybiega będziesz ginąć. Do Dark Souls nie ma startu.

abon_brak_k  2014-08-28 - 10:11

super gra!

Cyniczny Rewolwerowiec  2014-08-28 - 11:35

@700 Bitch please. -> Bitch please ---> Bitch please -----> Przejdz misje w Call of Duty na max poziomie trudnosci za powiedzmy max 2-3 zgonami, World at War polecam Polecam zapoznanie się i zrozumienie wyrażenia "artificial difficulty". W DS po zgonie zapieprzasz przez 10 minut Masz nowe konto Persecuted? Czy jestes Persecuted 2.0? Nigdy w DS odległość do ogniska nie wymaga zapieprzania przez 10 minut, chyba że akurat lubisz sobie biegać w kółko po świecie. a skoro walczysz z tym samym syfem 50 raz w danej lokacji zaczynasz go lekcewazyc i tym samym umierasz. To raczej działa w druga stronę, im więcej walczysz z danym przeciwnikiem tym lepiej go znasz i jesteś w stanie szybciej i sprawniej go zabić - no, przynajmniej u osób które myślą, a nie tylko biegną na pałę przed siebie.

Kiss  2014-08-28 - 15:27

Bitch please -----> Nie wiem czy masz swiadomosc ale wkleiles obrazek z Gothica 1 z 2001 roku:D Zawsze zadziwia mnie fanboystwo i nieumiejetnosc przyznania, ze cos w danej grze ssie. Nie znam gry AAA z gorsza grafika od DSow. Polecam zapoznanie się i zrozumienie wyrażenia "artificial difficulty". Jak mozna mowic o real difficulty/artificial difficulty na podstawie DSa? Grze, w ktorej walka opiera sie na wykorzystywaniu ulomnosci szcztucznej inteligencji przeciwnikow, ktora de facto praktycznie nie istnieje? Ewentualnie na wyczuciu rytmu w uzywaniu 2 przyciskow. Wrog atakuje no to blok/unik po czym atak. Faktyczny skill jest potrzebny jak w Michael Jackson the experience. Nigdy w DS odległość do ogniska nie wymaga zapieprzania przez 10 minut, chyba że akurat lubisz sobie biegać w kółko po świecie. Oczywiscie, ze wymaga wliczając w to walke z mobkami. Powiedzmy 5 min biegu/oczekiwania na windy i 5 walki. To raczej działa w druga stronę, im więcej walczysz z danym przeciwnikiem tym lepiej go znasz i jesteś w stanie szybciej i sprawniej go zabić Po pierwsze w moim przypadku koniecznosc walki 50raz z tym samym powoduje, ze mam ochote zaryzykowac i przyspieszyc sobie walke. Np o ...

berial6  2014-08-28 - 16:02

@Kiss Nie znam gry AAA z gorsza grafika od DSow. To dark soulsy to gry AAA? O.O Grze, w ktorej walka opiera sie na wykorzystywaniu ulomnosci szcztucznej inteligencji przeciwnikow, ktora de facto praktycznie nie istnieje? Ewentualnie na wyczuciu rytmu w uzywaniu 2 przyciskow. Wrog atakuje no to blok/unik po czym atak. Faktyczny skill jest potrzebny jak w Michael Jackson the experience. Niech zgadnę- miecz i tarcza? Po pierwsze w moim przypadku koniecznosc walki 50raz z tym samym powoduje, ze mam ochote zaryzykowac i przyspieszyc sobie walke. Np olac poczucie rytmu i uderzyc sobie 2 razy, co wczesniej czy pozniej skonczy sie zgonem. No brawo, właśnie na tym to polega. Sam sobie jestes winny, że wrogowie cię zabijają, bo nie uważasz. Aha, to jest też wszystko ładnie wytłumaczone czemu oni się respią, czemu gracz się respi itp. Bo zdechna 5 razy? Nie bo po drodze przebijaja przez to samo gowno i z nudow umieraja kolejne razy 10. No to oni chyba nie grali w baldur's gate jak ich tak prosta, w porównaniu do starych RPG, gra denerwuje. 10x lepsza gdyby przeciwnicy byli faktycznie wymagający i inteligentni Zombie? Przecież większość wrogów tutaj to dzikie bestie i zombie, które n ...

Cyniczny Rewolwerowiec  2014-08-28 - 16:14

Nie wiem czy masz swiadomosc ale wkleiles obrazek z Gothica 1 z 2001 roku:D A czy ty masz świadomość dlaczego go wkleiłem? Zawsze zadziwia mnie fanboystwo i nieumiejetnosc przyznania, ze cos w danej grze ssie. Nie znam gry AAA z gorsza grafika od DSow. Mnie natomiast zadziwia młode pokolenie dla którego grafika nie wyglądająca jak w Crysisie jest od razu zła. Grafika Demon's Souls/Dark Souls ma swój styl, charakter i spójną wizję artystyczną (czego niestety nie można już powiedzieć o Dark Souls 2) i już to czyni ją bardzo dobrą. Technicznie nie wygląda jak Crysis, nie jebie tysiącem efektów? Nie. Czy wygląda przez ot źle? Nie. Jak mozna mowic o real difficulty/artificial difficulty na podstawie DSa? Grze, w ktorej walka opiera sie na wykorzystywaniu ulomnosci szcztucznej inteligencji przeciwnikow, ktora de facto praktycznie nie istnieje? Ewentualnie na wyczuciu rytmu w uzywaniu 2 przyciskow. Wrog atakuje no to blok/unik po czym atak. Faktyczny skill jest potrzebny jak w Michael Jackson the experience. Dlatego napisałem żebyś ZROZUMIAŁ pojęcie artificial difficulty, a nie tylko przeczytał. Niestety na przeczytaniu się skończyło i błędnie wszystko interpretujesz. Przeciwnicy ...

Cyniczny Rewolwerowiec  2014-08-28 - 16:24

Aaa, jeszcze jedno: moim zdaniem ta gra bylaby 10x lepsza gdyby przeciwnicy byli faktycznie wymagający i inteligentni Czy ty w ogóle widzisz z kim walczysz? Większość stworzeń to pozbawione życia i rozumu hollows. Puste istoty bez krzty myśli. Porównaj sobie jak walczy taki zwykły Undead, a jak np. Balder Knight, albo Black Knight. Lub jakikolwiek Black Phantom, który jest żywą istotą tak jak gracz. Walczyłeś z Lautreciem? Xanthousem? Chesterem? Naprawde nie widzisz róznicy w inteligencji przeciwników i rozgraniczenia jej między bossów/żywych/hollows?

Kiss  2014-08-30 - 13:01

1szy fanboy: To dark soulsy to gry AAA? O.O No a co? Hotline Miami? O patrz ta gra ma gorsza grafike:) Niech zgadnę- miecz i tarcza? Tak, przez pare godzin uzywalem wloczni plus tarczy, no ale przy takim secie wystarczy 1 guzik wiec sobie odpuscilem, zeby bylo trudniej. Zombie? Przecież większość wrogów tutaj to dzikie bestie i zombie, które nie mają prawa być mądre... Nie umiemy zaprogramowac SI wiec uznajmy, ze to Zombie wiec maja prawo wejsc w przepasc, wiec maja prawo stac w miejscu i nic nie robic jak gracz strzela do nich z luku (nawet jak sa smokiem, pewnie zombie-smokiem) Tak samo tlumaczy sie rozne rzeczy np: nie umiemy zrobic lepszej grafiki wiec to oldschool, ma klimat i "wizję artystyczną" Przecież to wszystko ze sobą współgra. Checkpoint przed bossem= co chwilę możesz spróbować, więc nie używasz człowieczeństwa by spróbować w online. Zeby zginac na bossie we 2 trzeba byc niepelnosprawnym. Imo wezwanie wsparcia to cheat mode by DS (drugi cheat mode to granie z wlocznia). Zrobilem to raz, zeby sprawdzic jak to dziala. 2gi fanboy: Ja: No ale serio już gothic 3 graficznie ta gre miazdzy. Ty po wklejeniu Gothica 1: A czy ty masz świadomość dlaczego go wkleił ...

Cyniczny Rewolwerowiec  2014-08-30 - 14:47

@Kiss Porownaj sobie graficznie Risena 3 do DSa 2, pewnie DS2 lepszy:) Chciałbym przypomnieć że cały ten wątek dyskusji wziął się z faktu, iż jebnąłęś bzdurę jakoby Gothic 3 (NIE RISEN 3) zjadał graficznie DS na śniadanie. Na poparcie tego pokazałeś porównanie odległej panoramy i mocne zbliżenie na rozmazaną teksture w DS. W odpowiedzi dostałeś ode mnie panoramę Anor Londo i screen z Gothica 1 - to miało mniej więcej tyle samo sensu co twoje porównanie. jak możesz mowic o real difficulty w przypadku gry w której np. szyjesz do przeciwnika z luku, a on nie reaguje (bo to zombie:D) itd. itp? Ta gra nie wymaga zadnego skilla, jedynie cierpliwosci. A ty nadal nie masz pojęcia czym jest "real/artificial difficulty" i że nie ma to żadnego związku z poziomem wymaganego "skilla". Za przyklad gry, ktora wymaga skilla podalbym np stare DMC. Gdzie jest roznica? Taka, ze tam aby cos ogolic musisz uzywac 20 roznych kombinacji Oczywiście że DMC jest o wiele trudniejsza grą niż DS, nikt nie twierdzi inaczej. Większość hardcorowych slasherów w rodzaju Bayonetty czy Ninja Gaiden jest o wiele trudniejsza od DS ponieważ wymagają - zwłaszcza na najwyższych poziomach trudności - niesamowitej ...

berial6  2014-08-30 - 16:14

@Kiss Racja, from software wydało solsy i całkiem udaną serię o mechach. Jak nic, AAA. nie umiemy zrobic lepszej grafiki wiec to oldschool, ma klimat i "wizję artystyczną" Psst można zmieniac ustawienia grafiki. No i pobierz moda na obsługe rozdziałek 16:9, w tym i FullHD. Wtedy wygląda to tak jak powinno. Czym sie roznia walki z bossami w Dsie, ktore wygladaja tak: Boss ma 3 skille. Najpierw wali 1 skill po czym drugi. Jak podejdziesz wali 3ci. Za kazdym razem tak samo bez wyjatku (no chyba ze sie zablokuje na kamieniu) Ale ty tak poważnie? Ja rozumiem, że Capra demon i Taurus mają po 2-3 ataki, bo walka z nimi opiera się na pewnych schematach. Ale o Sifie, Gwynie, Seathie, królowej pająków czy Nito mówić, że to słabe boss fighty? A mam pytanie- jak tam online ci sie podobał? Bo zauważyłem pewną tendencję- każdy kto wypowiada się o DS jako grze średniej albo słabej pomija kwestię online. Czyżby wersja próbna z zatoki? Nie mów mi nawet, że grałeś offline, bo to niemożliwe... W Dsie nie zależy, tu robisz zawsze to samo: unik, atak, unik, atak, blok, atak, regeneracje energii, blok atak itd. itp. jak już tak porównujemy- czy w gothicu nie jest to samo? ah, w gothicu wszyst ...

Kiss  2014-08-31 - 00:41

fanboy nr 1: iż jebnąłęś bzdurę jakoby Gothic 3 (NIE RISEN 3) zjadał graficznie DS na śniadanie Oczywiscie, ze zjada i musisz byc slepy zeby tego nie widziec. Na poparcie tego pokazałeś porównanie odległej panoramy Poniewaz ty pierwszy pokazales screen z G3 na ultra low detail. ty nadal nie masz pojęcia czym jest "real/artificial difficulty" i że nie ma to żadnego związku z poziomem wymaganego "skilla". Chlopie ja gadam o jednym ty o drugim, na cholere co 2 zdania wyskakujesz ze swoim artificial difficulty? Podnieca cie to? Spoko real difficulty istnieje w DS pod warunkiem ze Boss sie nie zatnie w ten czy inny sposob. Real difficulty istnieje w Pac Manie i co tego? Tzn ze gra jest trudna? Prace z tego piszesz, ze chcesz o tym gadac skoro ja nawet nie liznalem tematu? artificial difficulty, artificial difficulty starczy? Nie rozumiem tylko po co to przywołujesz? Poniewaz ja mowie o trudnosci w przejsciu gry, a nie artificial difficulty i czymkolwiek innym. Naprawdę zaczynam odnosić wrażenie że nie grałeś w DS. Save w tej grze jak najbardziej jest Huh niby forum o grach a koles nie rozumie co znaczy w srodowisku graczy okreslenie "brak sejwa" tak oczywiscie mialem na mysl ...

Kiss  2014-08-31 - 05:08

przypomniałem sobie, który to Seathie:) To ten smok do którego wystarczylo podejść, stanac pod nim, sciagnac tarcze, zamknąć oczy, wyciagnac penisa i pacnac nim kilka razy w atak:) Dobra walka była moje przyrodzenie miało co robic. No ale ja rozumiem, ze sa ludzie dla których było ciężko. Zawsze uwazalem mojego małego(dużego) przyjaciela za inteligentnego.

Mich200  2014-08-31 - 20:33

Postanowiłem w końcu zagrać w Dark Souls, jednak mam pytanie. Czy sterowanie klawiaturą na prawdę jest tak skopane jak ludzie piszą na forach ? Bo powiem szczerze nie gram na padzie i nie za bardzo mi stoi kupowanie go pod jedną grę. ;)

Kiss  2014-09-14 - 05:52

[714] Nigdy nie probowalem tej gry na klawierze ale zwazywszy na to, ze używa się tu ze 3 przyciskow to nie wiem co mogliby spieprzyc. Bo powiem szczerze nie gram na padzie i nie za bardzo mi stoi kupowanie go pod jedną grę Kup pada z mysla, ze jest do wszystkich gier, które nie wymagają celowania. Wtedy koszt rozlozony na X gier wyda się smiesznie niski:)

kotonikk  2014-09-20 - 22:05

@Mich200 To zależy, czy podejdzie Ci Dark Souls czy nie. Jak widać powyżej niektórzy ją kochają, a inni za wszelką cenę chcą dowieść, że gra jest prostacka i głupia. A nie jest, wystarczy dać jej szansę i spróbować zrozumieć, a wtedy czeka Cię jedna z najlepszych przygód w grach komputerowych :). Tak, do tej gry TRZEBA pada. Klawiaturą prędzej czy później zrobisz dziurę w ścianie. Padem później ;P