Dark Souls okładka

Dark Souls Utrzymana w konwencji dark fantasy gra z gatunku RPG akcji. Tytuł wyprodukowany został przez japońskie studio From Software znane m.in. z Ninja Blade, Demon's Souls oraz serii Armored Core. Akcja Dark Souls toczy się w mrocznym uniwersum, które w dużym stopniu przypomina epokę Średniowiecza. Fabuła gry została jedynie luźno zarysowana, a gracz wciela się w postać nieumarłego, od którego poczynań zależy los świata. Rozgrywka utrzymana jest w stylu hack'n'slasha z widokiem z perspektywy trzeciej osoby (TPP). Jak na sandbox przystało, gracze mają dużą swobodę w eksplorowaniu lokacji i wykonywaniu zadań. Gra wyróżnia się wysokim poziomem trudności oraz rozbudowanym trybem zabawy w kooperacji.
więcej informacji o grze fantasykooperacjamultiplayerRPG akcjisandboxTPP

poradniki
Dark Souls - poradnik do gry

Dark Souls - poradnik do gry

Poradnik do gry Dark Souls zawiera pełny opis przejścia wszystkich lokacji, walk i wyzwań. Pomoże wybrnąć z trudnych sytuacji, odkryć sekretne przejścia i poradzić sobie z trudnymi przeciwnikami. Z jego pomocą ukończenie Dark Souls będzie przyjemniejsze. poradnik do gry

recenzje
Przygotuj się na śmierć! Recenzja gry Dark Souls na PC

Przygotuj się na śmierć! Recenzja gry Dark Souls na PC

Dark Souls może nie doczekała się najlepszej konwersji w historii gatunku, niemniej i tak dostajemy wybitnie udane RPG akcji, wymagające od gracza poświęcenia i zachwycające wykonaniem. recenzja

Niezapomniane przeżycie - recenzja gry Dark Souls

Niezapomniane przeżycie - recenzja gry Dark Souls

Kiedy ostatnio poświęciliście calutki weekend jednej grze wideo? Przygotujcie koce, prowiant i lampkę nocną: do sklepów trafiła „gra życia”, czyli Dark Souls. recenzja

video
1:07

Video Dark Souls

zwiastun na premierę - Prepare to Die Edition

1:43

Video Dark Souls

GC 2012 Prepare to Die Edition trailer


0:49

Dark Souls

Prepare to Die Edition

1:08

Dark Souls

Prepare to Die - PC Edition

1:53

Dark Souls

Character Class

news

Mroczniejsze Dark Souls

From Software udało się stworzyć jeden z najbardziej interesujących cyklów gier ostatniej dekady. Wszystkie odsłony serii Souls pozyskały masę wiernych fanów, którzy przechodzą te tytuły na masę różnych sposobów. Ostatnio pojawił się jeden który idealnie pasuje do tematyki tych gier. Chodzi o Limbo Mod, który to pozbawia Dark Souls kolorów. wiadomość

Dark Souls - sprzedano ponad 8 mln egzemplarzy obu części

Dark Souls - sprzedano ponad 8 mln egzemplarzy obu części

Studio From Software pochwaliło się, że sprzedało na całym świecie ponad 8 mln egzemplarzy gier z serii Dark Souls. Wynik ten obejmuje konsolowe i PC-towe wydania Dark Souls i Dark Souls II. wiadomość

Wieści ze świata (Pro Evolution Soccer 2015, Dark Souls, Total War: Arena) 16/12/2014

Wieści ze świata (Pro Evolution Soccer 2015, Dark Souls, Total War: Arena) 16/12/2014

Dziś piszemy m.in. o nowej zawartości do Pro Evolution Soccer 2015, migracji Dark Souls na Steama oraz rozpoczęciu alfa-testów gry Total War: Arena. Witamy w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości. wiadomość

pliki
tvgry.pl

Kącik Dark Souls #12 - Fielki Winał

Gwyn, władca popiołow.

Kącik Dark Souls #11 - Łoże Chaosu

Koniec jest już bliski...


Kącik Dark Souls #10 - Seath i Królowie

Bierzemy na klatę najtwardszych bossów.

Kącik Dark Souls #9 - Gravelord Nito

Waleczny Krzysztof w walce ze szkieletem szkieletów!

Kącik Dark Souls #8 - Ostatnie Kuszenie

Czy po pokonaniu Manusa, ostatniego bossa dodatku, Krzysztof zawiesi broń na kołku?

galeria
Dark Souls - screen - 2012-09-20 - 247113Dark Souls - screen - 2012-09-20 - 247112Dark Souls - screen - 2012-09-20 - 247111Dark Souls - screen - 2012-09-20 - 247110Dark Souls - screen - 2012-09-20 - 247109Dark Souls - screen - 2012-09-20 - 247108Dark Souls - screen - 2012-09-20 - 247107Dark Souls - screen - 2012-09-20 - 247106Dark Souls - screen - 2012-08-27 - 245817Dark Souls - screen - 2012-08-27 - 245816Dark Souls - screen - 2012-08-27 - 245815Dark Souls - screen - 2012-08-27 - 245814
PS3
X360
PC

komentarze czytelników (755)


0.0

X SilverWolf X  2015-02-08 - 23:15

Cała trudność gry sprowadza sie do tego ze masz jeden wąski pasek kondycji odpowiadający za wszystko atak obrone uniki itp i ci bosi poprostu cie rozwalają ciezko czego kolwiek uniknąc a co do systemu walki ze rewelacyjny ? pfff hahahah najlepiej zrobić gre w której wszystko ma cie na hta i ani blokować ani uciekać sie nie da a jak cie powalą to 100 lat wstaje. i ten boski port na pc .....

8.5

Vlad Tepes  2015-02-16 - 20:05

Grę skończyłem na PC na klawie i myszce po ok. 80h. Jest to moje 3rd podejście po LotF i DS2 do tego typu gier i z każdą chwilą się bardziej rozkręcam. Gra jest trudna, ale podobnie jak w DS2 większość zgonów spowodowana była szaleństwami kamery i ciągłymi upadkami z wysokości niemniej, pomimo ogromnej frustracji jaka mnie ogarniała czuję, że uczestniczyłem w czymś wielkim! Daję tylko 8,5 za skandalicznie niedopracowane przeniesienie gry z konsoli na PC i to zarówno pod względem grafiki, jak i sterowania, ale temu da się zaradzić poprzez instalację modów. Pozostało mieć tylko nadzieję, że kiedyś i Bloodborne pojawi się na PC...

7.5

Mattey  2015-02-24 - 11:43

Gra jest dobra, oraz jest niezłym wyzwaniem, ale zbyt wielkim dla mnie. Straciłem trochę nerwów a przez to również przyjemności z grania, dlatego nawet nie przeszedłem. Wysoka nota jak na opis, ze względu na to, że dałem się pokonać.

9.0

banan1000  2015-03-05 - 23:16

Dark Souls to jedna z najlepszych gier RPG. @X SilverWolf X to nie jest Call of Duty gdzie cały czas jesteś prowadzony za rączkę, ta gra wymaga większego myślenia. Daje zasłużone 9/10.

7.0

Szatek iks de  2015-03-16 - 20:30

Grę oceniam na 7 zawyżone chyba i tak. Do plusów na pewno wliczę świetny, mroczny i przygnębiajacy klimat. Taka przybita atmosfera pozwala sie niezle wzuć. DS faktycznie stawia wyzwanie, ale w troche niefajny sposób. Podczas walki, która jest dość schematyczna, wystarczy chwila rozkojażenia i mamy zgon. System walki dobry, ale nie jest efektowny, takie machanie na prawo i lewo... Fajni bossowie i pomniejsi przeciwnicy plus duża satysfakcja po ich pokonaniu. Niestety dość skromne wyposażenie, customizacja postaci, średnia muzyka i fabuła, która raczej nic nie opowiada (o ile mozna powiedziec ze w ogole jest). DS to raczej rodzaj gry, która wymaga od nas tylko skilla nie zadowalając niestety tym co w RPG osobiście lubie, czyli już wspomniany efektowny system walki, fabułę, muzykę, jakieś ciekawe postacie, questy poboczne itd... Gra ma jednak inne cechy, ktorych brak współczesnym grom czyli jest wymagająca, mroczna,ma pożądne comunity a nie jakichś dzieciaczków grających z trainerem. Dobra, chyba wystarczy:-)

0.0

foxhound511  2015-03-22 - 21:11

Czy ta gra ma jakieś dialogi i fabułę, prócz tej drętwej walki? Ledwo co odpaliłem grę i już bugami mi sypie po oczach. Ta gra to jakaś pomyłka.

Lord .  2015-03-30 - 20:15

foxhound511 Gra zdecydowanie nie dla ciebie a odpowiadając na twoje pytanie tak gra ma fabułę.

9.5

AlkoPc  2015-07-17 - 10:41

Nie potrafiłem zrozumieć na czym polega ewenement tej gry do momentu aż sam tego nie doświadczyłem. Zacznę od tego, że jestem w trakcie pierwszego, konkretnego zmagania się z produkcją chociaż jej wersję pudełkową mam już od dłuższego czasu. Mój pierwszy kontakt z tytułem został skutecznie zakończony po raptem kilku minutach dzięki niegrywalnej konfiguracji mysz + klawiatura. Niestety mój "gryzoń" okazał się sprzętem niemożliwym do odpowiedniego ustawienia i nawet w połączeniu z fixem powodował wariacje kamery. Odłożyłem grę na półkę z myślą ponownego podejścia w bliżej nieokreślonej przyszłości, po zakupieniu pada i nie oszukujmy się, Dark Souls jest produkcją stworzoną stricte pod niego. W końcu nadszedł czas, żeby ponownie dowiedzieć się w czym tkwi ewenement tej produkcji. Dodam, że poznaję świat Mrocznych Dusz z perspektywy DSfix'a 2.4, który sprawnie umożliwia ustawienie opcji graficznych, przez co gra wygląda całkiem nieźle. Aktualnie mam za sobą około 40 godzin spędzonych w Dark Souls i choć zdaje sobie sprawę z tego, że dopiero nadgryzłem ten okryty tajemnicą świat, to jestem w stanie sprawiedliwie go ocenić. Z każdą kolejną godziną coraz bardziej mnie przerażają i fascynu ...

kotonikk  2015-07-18 - 21:43

@AlkoPC Witamy kolejnego śmiałka w świecie Soulsów :) Niestety muszę Cię uprzedzić, że dwójka nie ma już tych zalet które tak spodobały Ci się w jedynce. Owszem, jest podobna, ale zniknęły gdzieś te świetnie zaprojektowane lokacje, które stały się po prostu zlepkiem różnych krain jak w innych grach. Mimo to, dwójka również ma swój specyficzny klimat, jednak nie będzie to już takie przeżycie jak pierwsze Dark Souls. Praise The Sun!

AlkoPc  2015-07-22 - 14:15

@kotonikk Witam, witam. Dziękuję za informację. Szkoda, ale mówi się trudno. Aktualnie mam za sobą 70+ godzin przegranych w "jedynkę", a dopiero jestem po walce z Żelaznym Golemem, co wiąże się z tym, że ruszam do Anor Londo. Podejrzewam, że do końca gry zejdzie mi drugie tyle czasu, tym bardziej, że staram się nie korzystać z poradników. Podejrzewam również, że zanim sięgnę po "dwójkę" spróbuję opcji NG+ także jeszcze sporo godzin może minąć nim odpalę kontynuację. Może przyjdzie mi tak się nacieszyć systemem pierwszej części, że siądę do drugiej z chęcią poznania czegoś innego. Zobaczymy, a tym czasem, Praise the Sun! :D

RossoNero  2015-08-02 - 15:25

Gra przez swoje niedojebanie jest taka trudna...Toporna walka,nawet na padzie...Często walka nie zależy od skilla tylko od szczęścia i tego czy niewidzialne ściany nie utrudnią nam walki z bossami...Drugi raz podchodzę do tej gry i nie zamierzam już wracać..Za bardzo nerwowy jestem i podziękuje..Niech masochiści w to grają bo ja zamierzam się relaksować przy grze a nie wyrywać włosy...Szkoda,bo mroczny świat Fantasy w tej grze mnie się bardzo podoba...

AlkoPc  2015-08-04 - 13:58

Hmmm. Mam na liczniku już ponad 150 godzin w świecie Dark Souls i ani razu nie trafiłem na rzekomą "niewidzialną ścianę" podczas starć z bossem. Toporna walka? System w Mrocznych Duszach uważam za jeden z najlepszych, ale niestety trzeba go poznać. Gra nie wybacza błędów, ale jest wobec gracza uczciwa. Niestety trzeba mieć jakieś umiejętności żeby dać sobie radę, co nie wszystkim odpowiada.

pawcyk3  2015-08-04 - 15:10

RossoNero--> To nie wina gry, że masz dwie lewe ręce.

RossoNero  2015-08-04 - 20:49

Gra jest brzydka,zabugowana i niedojebana...Fabuła nie angażuje i tylko ludzie którzy szukają wyzwań polubili tą grę...pawcyk--> Słaba prowokacja..

AlkoPc  2015-08-06 - 12:58

Teraz stało się jasne, że po prostu jej nie rozumiesz. :) Hejt na grę, która pokonuje gracza - pięknie.

pawcyk3  2015-08-06 - 13:28

RossoNero--> Jaka prowokacja? Ewidentnie gry nie ogarniasz, dostajesz po dupie i wylewasz swoje żale na forum przy okazji wypisując głupoty o systemie walki.

Wloczykij94  2015-08-09 - 20:12

RossoNero=> ile tej "zjebanej" gry ukończyłeś? Cała trudność gry polega na błędach gracza, braku cierpliwości oraz zbytniej brawurze, do której pewnie się przyzwyczaiłeś grając w inne tytuły. Błędy się zdarzają w każdej grze a gra nie wygląda źle, chyba że oceniasz gry tylko po tym jak wyglądają to sorry ale nie jesteś osobą która powinna w ogóle ruszać grę tego typu. Feeling walki jest dobry i odpowiedni do wielkości i ciężaru broni, oraz tego co masz nosi postać, chyba mi nie powiesz że szybkie atakowanie wielkim i ciężkim toporem jest sensowne? A tak masz w wielu grach, wielka broń pfff cios tak samo szybki jak lekkim mieczem. Nie wiem o jakiej niewidzialnej ścianie mówisz, ale ukończyłem grę i nigdzie nie ma czegoś takiego jak niewidzialna ściana, podaj mi konkretne miejsce to się przekonam czy masz rację. Moja rada, podejdź do tytułu w inny sposób niż zwykle a może będzie lepiej.

8.5

Wloczykij94  2015-08-09 - 20:47

Teraz mała ocena gry i będą spojlery. Tytuł ukończyłem na xboxie i szczerze mimo że gra mi się bardzo podobała od samego początku, mimo że miałem łącznie 4podejścia(4podejście wywołane moim błędem nie zabicia złotego rycerza w katedrze z gargulcami) to ostatecznie mam mieszane uczucia po jej skończeniu. Błędów większych nie uświadczyłem prócz ataków przez ścianę, ale to nie jest nadzwyczajny błąd oraz spadku płynności w jednej z lokacji. Lokacje są świetne, pełne skrótów oraz ukrytych miejsc. Jest mało przerywników, dzięki czemu nie tracimy imersji, a fabuła jest przedstawiona w interesujący sposób i zmusza do tego by zwracać uwagę na drobnostki, aby wszystko sobie poukładać. Teraz to co mnie rozczarowało i to bardzo, mianowicie czterech głównych bossów - lordów. Tylko Gwyn sprawił mi wielkie trudności bo męczyłem się z nim 2dni, reszta... Nito za pierwszym podejściem w 5minut, Czterej Królowie za drugim razem gdy załapałem że chodzi o szybkość, Seath 3podejścia trza być blisko niego i Łoże Chaosu za 4podejściem. Największe rozczarowanie to właśnie walka z 3lordami, nie wiem jak mogli tak bardzo to spieprzyć bo walka z nimi była najprostsza, więcej problemów sprawiali mi przeciwnic ...

kAjtji  2015-08-14 - 10:40

Prawdę mówiąc gra jakoś mi się nie podoba. Sterowanie to porażka, gra co jakiś czas zacina się. Nwm czemu tak mam, w DS2 grałem z zachwytem i nie mogłem się oderwać a tu... Gra to niby to samo tylko trudniejsza i trochę brzydsza. Gdybym nie włączył po tym DS2 powiedział bym że umieranie mi się znudziło ale nie. Może to wina gry na padzie lub sam nwm czego.

AlkoPc  2015-08-24 - 10:28

@Wloczykij94 chciałem nawiązać do motywu Lautreka, którego określiłeś jako złotego rycerza. Rozumiem, że uwalniając go z lochu nie zdawałeś sobie sprawy do czego to doprowadzi. Grając bez poradników większość osób jest skazana na ten "twist" w świecie gry, który potrafi "emocjonalnie" namieszać ale jest możliwy do odkręcenia w późniejszym czasie. Na szczęście twórcy nie doprowadzili do momentu kiedy gracz poznający historię psuje sobie rozgrywkę w sposób zaplanowany do momentu NG. :) Innym tematem do, którego chcę nawiązać to bossowie i problemy związane z nimi. Paradoksem w Dark Souls jest fakt, że w większości przypadków starcia z "głównymi" przeciwnikami są łatwiejsze niż te z grupkami zwykłych, których spotyka się co chwile. Biorąc pod uwagę moje pierwsze przejście gry i poznawanie każdego bossa po kolei z osobna to najwięcej problemów sprawili mi Zbłąkany Demon z Północnego Azylu, Ornstein i Smough, Łoże Chaosu i Artorias z zawartości dodatkowej. Seth choć sam w sobie jest praktycznie nieszkodliwy to krwi napsuł mi kiedy próbowałem uzyskać broń z jego ogona, a walka z Egzekutorem i Zabójcą Smoków stała się jeszcze trudniejsza kiedy to postawiłem sobie za cel likwidacji Smougha ...