Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

9 Kompania - poradnik do gry

9 Kompania - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Misja 1 - Lotnisko Bagram (cz.2) | 9 Kompania poradnik 9 Kompania

Ostatnia aktualizacja: 8 października 2019

Grupka brodatych na wzniesieniu [#5] to kilku ludzi, z których jeden zasiadł za wielkokalibrowym karabinem maszynowym (1), zaś pozostali skupieni wokół niego, uzbrojeni są (chyba wszyscy bez wyjątku) w granatniki ppanc. RPG-7. Tego pierwszego delikwenta (1) proponuję zdjąć przy pomocy karabinu wyborowego (2) snajpera (3), którego powinieneś najpierw wydostać spod pancerza jednego ze swoich pojazdów (4) i ukryć pośród skałek przy skrzyżowaniu dróg. Zanim to zrobisz, dobrze byłoby wcześniej "wyjąć" z "puszki" człowieka z lornetką, schować go za pobliskim kamyczkiem i kazać przez lornetkę obserwować wzgórze, na którym znajduje się stanowisko wkmu duszmanów (1). Pchanie wozów bojowych w kierunku nieprzyjaciół (5) jest trochę ryzykowne bo - jak wspominałem - wróg uzbrojony jest w granatniki i może szybko spalić te pojazdy. Zamiast tego wystrzelaj nieprzyjaciół snajperem ze wsparciem pozostałych żołnierzy (którzy wcześniej przykucnęli pośród skał) i BWP-2, trzymającego się jednak trochę z tyłu. Po zwycięskiej walce załaduj swoich ludzi z powrotem na wozy (4) i ruszaj na północny zachód (6).

# 5 - Misja 1 - Lotnisko Bagram (cz.2) | 9 Kompania - 9 Kompania - poradnik do gry
# 5
# 6 - Misja 1 - Lotnisko Bagram (cz.2) | 9 Kompania - 9 Kompania - poradnik do gry
# 6

Twoje następne zadanie polega na przeprowadzeniu zwiadu w górach otaczających lotnisko [mapa 2 i 3 ] oraz zlikwidowaniu napotkanych oddziałów wroga . Najprawdopodobniej nieprzyjaciel znajduje się jednak tylko w jednym z tych dwu miejsc i jest ono wybierane w sposób losowy. Zbadaj najpierw miejsce [mapa 2 ] [#6], poruszając się kawałek drogą, a po chwili skręcając w ciasny przesmyk między wzgórzami (1) i odbijając na południe. Pamiętaj, by lepiej opancerzony i uzbrojony w armatkę BWP-2 (2) jechał na szpicy. Po drodze zapisz sobie również stan gry (3) - rób to często, po każdej większej potyczce.

Dojeżdżając do wzniesienia przed miejscem [mapa 2 ] (1), zatrzymaj oba swoje wozy, czyli BWP-2 (2) i BTR-70 (3), i wyładuj z nich wszystkich żołnierzy [#7]. Tych z BWP-2 (2) poślij w skały (4), które masz na pobliskim wzniesieniu. Szybko każ im się tam schować, wybierając odpowiedni rozkaz z menu rozkazów (5). Pamiętaj jednak, by człowiek z lornetką (6) oraz żołnierze z radiostacją i apteczką (7) nie pchali się zbytnio naprzód, lecz zostali za głazami kilka kroków z tyłu - to Twoi najcenniejsi ludzie! Koleś z lornetką powinien obserwować przez nią teren przed wami (1), by poznać pozycje ukrywających się tam mudżahedinów. Podkomendnych, którzy opuścili drugi pojazd (3), możesz rozwinąć w tyralierę (stosowny rozkaz znajdziesz w menu rozkazów (5)) i ruszyć w bój prawą stroną (8), która nie daje jednak dobrej osłony przed kulami. W czasie walki, w miarę podchodzenia do przeciwnika, podciągaj bliżej także oba swoje wozy bojowe (2 i 3), by udzielały walczącym sowietom wsparcia. Przeciwnik stawi zacięty opór, więc Twój radiooperator (7) może wezwać wsparcie (9): haubic lub samolotu szturmowego Su-25. Jeśli korzystasz z ostrzału haubic, lepiej trochę się wycofaj, by przypadkiem nie oberwali też i Twoi ludzie. Stopniowo wchodź na wzniesienie (10), likwidując po drodze napotkany opór.

# 7 - Misja 1 - Lotnisko Bagram (cz.2) | 9 Kompania - 9 Kompania - poradnik do gry
# 7
# 8 - Misja 1 - Lotnisko Bagram (cz.2) | 9 Kompania - 9 Kompania - poradnik do gry
# 8

Równie dobrze jednak, gdy ostrożnie podejdziesz grupką żołnierzy do skał (1), pośród których mogliby ukrywać się bojownicy, zamiast do wymiany ognia dojdzie do... pojawienia się na ekranie komunikatu (2) informującego, że w tej okolicy nie napotkano duszmanów [#8]. Wówczas pora się zwijać i wybrać do punktu [mapa 3 ].

BWP-2 (1) znowu jedzie pierwszy, kierując się do (2) [#9]. Po drodze miniesz zestrzelony wcześniej śmigłowiec (3) i wkm (4), którego jednak nie możesz zabrać ze sobą (tzn. przenieść) ale obsadzić jednym człowiekiem - owszem (choć nie ma potrzeby tego robić). Znowu za to zapisz sobie grę.

# 9 - Misja 1 - Lotnisko Bagram (cz.2) | 9 Kompania - 9 Kompania - poradnik do gry
# 9
# 10 - Misja 1 - Lotnisko Bagram (cz.2) | 9 Kompania - 9 Kompania - poradnik do gry
# 10

Nie podjeżdżaj jednak zbyt blisko miejsca [mapa 3 ]. Wcześniej [#10] wysadź z obu wozów bojowych (1 i 2) wszystkich swoich żołnierzy (3) (poza załogami pojazdów oczywiście ;-)). Cała ta grupa ludzi porusza się w kierunku wroga, którego dostrzeżesz gdzieś tam w oddali (4). Kilku co bardziej odważnych mudżahedinów z pewnością ruszy również w Twoją stronę. Z kolei moi ludzie (3) pełzli w ich kierunku (bo po drodze nie ma specjalnie osłon w postaci np. skał), cały czas ostrzeliwując się, gdy dostrzegali wroga - taki sposób poruszania się jest wynikiem działania odpowiedniego rozkazu (5) z menu rozkazów. Wspieraj swoich żołnierzy obydwoma pojazdami, w razie czego korzystaj też ze wsparcia (6), które masz do dyspozycji, jeśli ciągle żyje sołdat dźwigający radiostację. Możesz wezwać samolot szturmowy (7) albo (lepiej) ostrzelać teren zajęty przez wroga haubicami. Ostrożnie posuwaj się na południe, stopniowo likwidując kolejnych wrogów pojawiających się w polu widzenia. Kiedy usuniesz ostatniego z nich, misja powinna zakończyć się sukcesem.