Art of Murder: Sztuka Zbrodni - poradnik do gry

Poradnik do przygodowej gry kryminalnej „Art of Murder: Sztuka Zbrodni” to kompletna solucja, dzięki której z łatwością rozwiążesz zawikłaną sprawę z morderstwem w tle.

6 lutego 2008Autor solucji: Katarzyna "Kayleigh" Michałowska (gry-online.pl) - dotyczy wersji PC
Witaj Nicole Bonett, młoda i pełna zapału agentko FBI - Art of Murder: Sztuka Zbrodni - poradnik do gry

Witaj Nicole Bonett, młoda i pełna zapału agentko FBI. Masz za sobą prawdziwie traumatyczny chrzest bojowy – ledwie wczoraj byłaś świadkiem zabójstwa kolegi z pracy. Jeszcze nie wiesz, że w spadku po nim odziedziczyłaś jego dotychczasowego partnera oraz śledztwo, które prowadził i które zawiedzie Cię do miejsc i ludzi, jakich może nigdy nie spodziewałaś się poznać...

Rozmawiając z każdą z napotkanych osób, inicjuj dialog kilkakrotnie (aż wypowiedzi zaczną się powtarzać). W prawie każdym wypadku tematy, które masz do przedyskutowania z daną postacią, nie kończą się na jednorazowym kliknięciu w dymek. Czasem do rozpoczęcia pogawędki trzeba też interlokutorowi wręczyć czy pokazać konkretny przedmiot.

Pomiędzy rozrzuconymi po mieście lokacjami poruszasz się za pośrednictwem leżącej w Twym samochodzie mapki. Kliknięcie w aktualnie dostępny na niej obrazek, przeniesie Cię w to konkretne miejsce. Gra jest liniowa, toteż wszedłszy już do jakiejś lokacji, nie opuścisz jej, dopóki nie zrobisz w jej obrębie wszystkiego, co konieczne. A jeśli nawet (w paru wypadkach) uda Ci się wrócić do samochodu, na mapce będzie i tak aktywne tylko to miejsce, w którym się właśnie znajdujesz.

Ekwipunek mieści się na pasku w dole ekranu. Ulokowane w nim przedmioty zawsze najpierw klikaj PPM – możesz uzyskać o nich w ten sposób dodatkowe informacje, a czasem nawet podpowiedź do rozwiązania zagadki. Klikaj je także LPM i choć w większości wypadków po prostu je w ten sposób wyjmiesz, w paru innych uda Ci się zdziałać z nimi coś dodatkowego, np. otworzyć lub rozebrać na części. Pamiętaj też, że niekiedy istotne jest, który przedmiot łączysz z którym, tak więc to, że szpula nie zadziała z mikrofilmem, nie oznacza, że mikrofilm nie zadziała ze szpulą. Gra jest raczej logiczna, zatem nie wykonujesz tu czynności bezsensownych, choć może nie wszystkie polecałabym sprawdzać w realu.

Na prawo od inwentarza widnieją trzy ikonki. Pierwsza to Twój PDA, z którego będziesz dość często korzystać: wykonywać telefony, odczytywać smsy, robić zdjęcia. Następna to znany chociażby z Tunguskiej system podpowiedzi. Po kliknięciu na rysunek owej lupki identyczne lupki ujrzysz na obiektach, z którymi należy coś zdziałać. Wyświetlą się też kursory w kształcie strzałek, wskazujące przejścia do kolejnych lokacji. Ostatnia ikonka to wejście do menu. Masz nieograniczoną liczbę save'ów.

Aktywne przedmioty rozpoznasz po pojawiającym się na nich kursorze w kształcie myszki komputerowej. To, którym klawiszem należy kliknąć, zaznaczone jest z odpowiedniej strony gryzonia (bardzo często z obu). Zdarza się, że dany obiekt jest teoretycznie aktywny, to znaczy – możesz coś z nim zrobić, ale niekoniecznie w tej chwili. Wszystkie przejścia do kolejnych miejscówek czy wejścia do minilokacji wyróżnione są półokrągłym kursorem ze strzałką.

W grze można zginąć, toteż program w sytuacjach potencjalnie niebezpiecznych robi automatyczne save'y. Ostrzeżenia przed takimi właśnie momentami znajdziesz też w treści poradnika. Wyjąwszy czasówkę z krzesłem wszystkie określenia typu: w prawo, lewo, w górę, w dół, na wprost – odnoszą się do widoku na ekranie, a nie do usytuowania obiektów względem bohaterki.

Do dzieła, Nicole! Czeka Cię Twoja pierwsza akcja w terenie, a potem... hmm... sama zobacz.

Informacja o aktualizacjach poradnika

Na dzień dzisiejszy prace nad poradnikiem Art of Murder: Sztuka Zbrodni - poradnik do gry zostały zakończone.

Ze względu na możliwe aktualizacje gry (patche), mogą wystąpić pewne różnice w zawartości gry i poradnika. Data ostatniej aktualizacji poradnika: 6 lutego 2008.

gra Art of Murder: Sztuka Zbrodni

Art of Murder: Sztuka Zbrodni

Art of Murder: FBI Confidential

przygodowe

komentarze czytelników

Bruniu  2008-01-04 - 15:19

Poradnik się przydał ponieważ nie wiedziałem zagadki z tym numerem na walizce i ze skrzypiącą podłogoą.

Chriso25  2008-01-06 - 01:11

Jak w google poszukacie to znajdziecie darmowy poradnik no ale tu macie ladnie wydany w PDF takze jak komus zalezy na jakosci to moze go kupic.

Kayleigh_  2008-01-06 - 11:57

Mysle, ze o jakosci tego poradnika swiadczy nie tylko to, ze jest ladnie wydany, choc rzeczywiscie jest :P ...

Vidos  2008-01-06 - 12:33

Poradnik jak zwykle wyczesany, ale grę będę musiał zostawić na później gdyż kilka tytułów jeszcze w folii leży na półce.

Madzius888  2008-01-06 - 12:34

Gra jest fajna. Część rzeczywiście pozrzynana ze Still Life'a, Syberii, Broken Swordów, ale ogólnie czekałam na taką właśnie klasyczną, niezbyt trudną grę, która pójdzie na moim kompie a i zaciekawi. Fabuła fajna, grafika też może być, dźwięki odpowiednie. Hmm no tylko ta długość gry i zacinające się filmiki.. Ale ogólnie nie jest źle, chętnie zagram w kolejną, jeżeli zdarzyłoby sie im wydać ;)

KarenRipp  2008-01-07 - 18:56

Po jej przejściu musiałam dla oddechu włączyć Sanitarium, by przywróciło moją wiarę w to, że istnieją bystre, wciągające i nieirytujące przygodówki. Ale jak na średnią, przeciętną, prostą, krótką grę jest w porządku :)