Call of Duty 3 - poradnik do gry

Poradnik do gry Call of Duty 3 to kompletny opis przejścia, który pomoże przebrnąć przez wszystkie czternaście misji, a co za tym idzie, wspomóc aliancką ofensywę na zajętą przez niemieckie siły Francję.

19 grudnia 2006Autor solucji: Metatron (gry-online.pl) - dotyczy wersji PC, X360, PS3
Witajcie w nieoficjalnym poradniku do gry Call of Duty 3 - Call of Duty 3 - poradnik do gry

Witajcie w nieoficjalnym poradniku do gry Call of Duty 3. Pomoże on wam przebrnąć przez wszystkie czternaście misji, a co za tym idzie, wspomóc aliancką ofensywę na zajętą przez niemieckie siły Francję. Rozgrywka w COD3,podobnie jak w poprzednich częściach serii, jest liniowa i musicie sprostać wszystkim zadaniom stawianym wam przez autorów, żeby ukończyć dany rozdział. Jednakże sposób, w jaki tego dokonacie, zależy głównie od was. Dość często zdarza się, że trzeba poszukać nieco innej, mniej oczywistej drogi na dotarcie do wyznaczonego celu, nieraz też wasze życie zależeć będzie od tego, czy w odpowiednim miejscu skorzystacie z osłony, rzucicie granat albo w jakiej kolejności wyeliminujecie przeciwników. W takich wypadkach niniejszy poradnik może okazać się pomocny. Poza tym czasami w ferworze walki można stracić orientację - wtedy też przyda się rzut oka na odpowiedni ustęp w poniższym tekście. Na końcu znajdziecie kompletny spis wszystkich achievementów możliwych do zdobycia w grze. Póki co zapraszam do zapoznania się z kilkoma wskazówkami.

  • Osłona - osłony to bardzo istotna część rozgrywki. Zawsze docierając na nowy teren rozejrzyjcie się za czymś, za czym możecie się schować. Pozwoli to wam na zregenerowanie obrażeń, a także da czas na przeładowanie broni.
  • Przeładowanie - unikajcie przeładowywania broni, kiedy jesteście wystawieni na nieprzyjacielski ogień. Ta czynność zajmuje nieco czasu, więc lepiej wykonywać ją w ukryciu.
  • Granaty - granaty przydadzą wam się w wielu sytuacjach. Szkoda je marnować na pojedynczych przeciwników. Zamiast tego za ich pomocą eliminujcie większe skupiska wrogów. Wrzucajcie je do domów, bunkrów czy też okopów. Dobrze jest też po odbezpieczeniu przytrzymać je w ręce przez chwilę, by uniemożliwić nieprzyjacielowi odrzucenie tychże. W przypadku, kiedy to w wasze pobliże padnie granat, odrzućcie go. Uciekajcie tylko w ostateczności; zazwyczaj w takich sytuacjach odkryjecie się i narazicie na ogień przeciwnika.
  • Granaty dymne - granaty dymne przydadzą się nieraz w sytuacjach, w których nie możecie bezpośrednio załatwić przeciwnika (na przykład jesteście pod ostrzałem cekaemów), a musicie przedostać się na inną pozycję. Nie radzę jednak używać ich w nadmiarze, ponieważ zasłaniają one nie tylko wroga, ale i wasze pole widzenia.
  • Cekaemy - na ciężkie karabiny maszynowe będziecie natykać się co chwilę. Zazwyczaj jednak to wy będziecie na ich celowniku. Po załatwieniu obsługi danego stanowiska, możecie z niego skorzystać. Większość jednak jest tak ustawiona, by odpierać wasz atak, a zatem kiedy do nich dotrzecie, nie będzie już do czego strzelać. Czasami uda wam się wyeliminować kilku wrogów, ale pamiętajcie, że korzystając z cekaemu nie jesteście dobrze chronieni i byle granat czy celna seria mogą was wyeliminować.
  • Kompas - kompas to bardzo przydatny element wyposażenia w COD3. Wszystkie cele macie na nim zaznaczone, więc kiedy się zgubicie, spojrzenie na niego ułatwi wam dotarcie na miejsce. Nie wpadnijcie jednak w pułapkę najkrótszej drogi. Często dojście do danego punktu jest zatarasowane przez jakieś przeszkody albo prowadzi środkiem terenu ostrzeliwanego przez przeciwnika. Wtedy lepiej jest nadłożyć nieco drogi.
  • Flankowanie - zajście nieprzyjaciela z boku to połowa sukcesu w jego eliminacji. Zamiast pchać się do przodu pod wrogi ostrzał, warto najpierw rozejrzeć się za jakąś boczną drogą, która pozwoli wam zaskoczyć przeciwników z innej strony. W poradniku zaznaczałem takie miejsca, w których flankowanie jest szczególnie przydatne.
  • Broń - jeżeli chodzi o broń, to wybór należy do was. Proponuję jednak mieć zawsze przy sobie jedną broń automatyczną i jakiś z karabinków jednostrzałowych o zwiększonej celności. Automat przyda się w większości starć, ale przy eliminacji poszczególnych celów potrzebna jest lepsza precyzja.

To by było na tyle, jeżeli chodzi o podstawy. Pozostałe informację będę przekazywał wam na bieżąco w odpowiednim czasie. Teraz chwyćcie za broń i ruszajcie do walki. Powodzenia.

Informacja o aktualizacjach poradnika

Na dzień dzisiejszy prace nad poradnikiem Call of Duty 3 - poradnik do gry zostały zakończone.

Ze względu na możliwe aktualizacje gry (patche), mogą wystąpić pewne różnice w zawartości gry i poradnika. Data ostatniej aktualizacji poradnika: 19 grudnia 2006.

Kody do gry Call of Duty 3

komentarze czytelników

Bigkangoo  2006-12-22 - 18:56

Fajny poradnik. Za kilka dni prawdopodobnie mi się przyda, kiedy będe pykał w CoD3 :)

Kozzo  2007-01-17 - 13:50

Zawsze mnie ciekawił sens wydawania poradników, to po co grać?? bez zaskoczenia i przyjemności z gry?? poradniki są chyba dla buraków z niskim IQ

peter123456  2007-01-17 - 15:47

Kozzo niekoniecznie. Ja np. nigdy nie przeszedłbym jednego etapu z Fahrenheita bez poradnika :)

fan realu madryt i raula  2007-01-17 - 15:49

posiadacze xbox306 maja tera na GOLu co robić.kolejny poradniki na tą konsolę.

BuncoleX  2007-01-17 - 17:40

Hehehe a dzisiaj wlasnie przeszedlem ta gre... teraz czas na hardcorowy multi.

I.G.I  2007-01-17 - 17:42

Przydałby Się Poradnik Do Sapera

dr. Acula  2007-01-17 - 18:32

Kozzo-> Sam nie używałem nigdy poradników, ale już lepsze chyba to niż wpisać kody... ...

alexej  2007-02-05 - 10:43

ktos wie za co dostaje sie achievmenta "secret" ? ...

artur18 lub  2010-05-28 - 12:34

Mam pada przewodowego, w pierwszej sekwencji gry, trening jest konieczność otworzenia skrzynki poprzez obrócenie pada bezprzewodowego w prawo, czy mozna to jakoś ominąć ?